- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Jeg har alltid lurt på hvordan noen kan være 100 % sikker på at det er et liv etter døden. På samme måte har jeg også lurt på hvordan andre kan være 100 % sikker på at det ikke er et liv etter døden. Det er jo den siste gruppen som egentlig har mest å tape, om man skal tro på det at det å tro alene skal være grunn nok til en plass i himmelen. Tror man og det er ingenting, vel så har man vel strengt tatt ikke tapt noe, annet enn om man har unngått å gjøre ting i livet som man ellers ville gjort.
Problemet med det første er at jeg ikke forstår at man ikke finner ting som man synes ikke stemmer, man våger kanskje ikke å stille seg spørsmålet heller? Problemet med det siste er at det er så bastant, man har tatt et valg, man har avskrevet helt og fullt et liv etter døden med dette valget.
Derfor kunne det vært interessant å se hvor mange det er av hvert slag her, og hvor mange som befinner seg i gruppen tvilere og håpere ett eller annet sted innimellom.
Problemet med det første er at jeg ikke forstår at man ikke finner ting som man synes ikke stemmer, man våger kanskje ikke å stille seg spørsmålet heller? Problemet med det siste er at det er så bastant, man har tatt et valg, man har avskrevet helt og fullt et liv etter døden med dette valget.
Derfor kunne det vært interessant å se hvor mange det er av hvert slag her, og hvor mange som befinner seg i gruppen tvilere og håpere ett eller annet sted innimellom.