Little dot drivverk

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Hei!

Er det nåken her som har prøvt dette drivverket? Eg har ikkje hørt om Little dot før, så eg er litt skeptisk.
Men det ser jo ut som eit greit drivverk og det har fjernkontroll. Det koster bare 2000,- så det er vell kansje bare å bestille eit og teste det?

http://www.little-tube.com/forum/forums/thread-view.asp?tid=386&mid=2392

Etter som salget av Dac`en min gjekk litt seint og eg hadde tenkt å gå over til cd spiller, så tenkte eg at eg kunne teste ut eit drivverk. Dac`en som drivverket skal brukes sammen med er ein Audio note dac 3.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Audio Notes konvertere er ekstremt kresne på drivverk, så dette kan funke, eller du kan sitte igjen med noe som gjør din kostbare Dac 3 til en middelmådighet. Jeg må jo si jeg stiller meg litt undrende til å bruke såpass mye på en dac og være såpass forsiktig hva drivverk angår. Alle de halvdøve hattifnattene her inne som ikke synes å kunne detektere forskjell på drivverk har i alle fall aldri brukt en AN-dac, så mye er sikkert. Skal du få maksimalt ut av Dac 3, er jeg redd du må spandere på deg et AN-drev. Evt fungerer Tentlabs, større Sonyspillere (XA-50 ES, for eksempel) eller Rega meget bra.

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Ja, eg har hørt at disse audio note Dac`ene er litt kresne på drivverk. Det hadde vært veldig kjektå teste eit AN drev. Og eg er villig til å legge litt penger i drev, men vist dette little dot drevet er bra, så hadde eg jo sluppe billig unna. Men det er ingen her som har testa det?

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
impulse skrev:
Audio Notes konvertere er ekstremt kresne på drivverk, så dette kan funke, eller du kan sitte igjen med noe som gjør din kostbare Dac 3 til en middelmådighet. Jeg må jo si jeg stiller meg litt undrende til å bruke såpass mye på en dac og være såpass forsiktig hva drivverk angår. Alle de halvdøve hattifnattene her inne som ikke synes å kunne detektere forskjell på drivverk har i alle fall aldri brukt en AN-dac, så mye er sikkert. Skal du få maksimalt ut av Dac 3, er jeg redd du må spandere på deg et AN-drev. Evt fungerer Tentlabs, større Sonyspillere (XA-50 ES, for eksempel) eller Rega meget bra.
Tja Impulse. Det var nå en påstand da :). Har registert at flere mener å hatt gode resultater med div. DVD spillere.
Men ja. Skal du ha ut hele potensiale med en så dyr dac, så er det vel bare å ta linjen ut,... hvis man har råd.
Men på en annen side er det jo bare en måte å finne ut dette da bmiljete. Kjøp Little dot drivverk og test selv. Bakdelen er at du sannsynligvis ikke blir kvitt et drev som ingen har hørt om hvis det ikke funker....

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Jeg kjører med en rimelig heftig Dac 2.1 fra Upgrade Audio, og jeg hadde et CDT-Two drivverk... Så bestemte jeg meg for å samle en bråte med folk for å AB teste.. switche mellom inngangene på Preen... An-drevet ble testet mot en Denon 3930, som også skal sies har et meget godt drivverk...

Dette resulterte i null forskjell på lyden, INGEN hørte forskjell... Denon funker iallefall utrolig(!) bra sammen med AN dacer...

Mvh
Ole.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Er rimelig enig med Impulse her, har selv hatt en AN DAC, samt AN CDT-Two som havna hos Borgenvik sjæl etterpå. Min dac var veldig følsom, både for kabling og drivverk.
Ver gjerne litt obs på det, men kjøper du ett slikt drivverk du linker til, skal du se det er rimelig lettsolgt til den prisen.

V.H.K.H.

Medlem
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
0
Hei.
Angåendend litt mere ekstreme drivverk på A.N. dac,er jeg stygt redd for at et Tent drev formelig knuser A.N. sitt eget "Two" drev.Skal dette virkelig låte,må det moddes.
Mvh.....

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Da får jeg teste Tent drev mot Denon spilleren! :) Blindteste litt...

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Skal bli veldig spennende faktisk.. :D
Skal oppdatere tråden min når jeg har testet.. :)

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Har en mistanke om at An 1.1 dac er mer følsom kontra andre An dac`er generelt.

Bruker sjøl Denon 3930,men har heller ikkje testet andre drev på min 2.1 dac.

En jeg snakket med på tidspunktet jeg kjøpte denon,hadde prøvd flere forskjellige drev med best resultat på denon av standard fabrikk spillere.

Trur nok det er mer å hente med tentlabs drev,men da skal resten av anlegget holde samme nivå også.

Ser ikkje problemet med å prøve Little dot som drev til den prisen,uten at eg kjenner til det.

Mvh.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
samlanes skrev:
Har en mistanke om at An 1.1 dac er mer følsom kontra andre An dac`er generelt.

Bruker sjøl Denon 3930,men har heller ikkje testet andre drev på min 2.1 dac.

En jeg snakket med på tidspunktet jeg kjøpte denon,hadde prøvd flere forskjellige drev med best resultat på denon av standard fabrikk spillere.

Trur nok det er mer å hente med tentlabs drev,men da skal resten av anlegget holde samme nivå også.

Ser ikkje problemet med å prøve Little dot som drev til den prisen,uten at eg kjenner til det.

Mvh.

Snakket også med en hyggelig kar på telefon her om dagen som også hadde en 3930 til DAC 2.1, som også var meget fornøyd, noe jeg må si jeg skjønner.. :)

Test ut det drevet du, den koster faktisk ikke så mye.. Spennende uansett... :)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Ser seriøs ut den Dotten, med BNC utgang som skal være bedre enn RCA. 2 lapper må være billig da. Den minner om Musical Fidelity X series designmessig også.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Heisann Borgenvik.

Du må prøve tentlabs om du har muligheten,det hadde vert veldig intresant.

Mvh.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Skal høre med en god venn, så skal vi se om han vil låne den bort en dag.. :)

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Løp og kjøp! 8) Funker det dårlig så kjøper jeg den av deg for en billig penge. ;)

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Eg kan bare te å bestille little dot drevet for å testa da, så får eg heller følge med litt på brukten etter eit bedre drev i mellomtida.

Takker for masse gode svar. Masse interessange meininger anngående drivverk og deires innverkning på lyden. Eg har hørt at folk har høyrt forskjell på lyden, men eg har aldri testa da for meg sjøl. Da skal bli kjekt å testa da ut...

Nåken som har linken til det Tent drivverket som dåke snakker om?

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
samlanes skrev:
Heisann Borgenvik.

Du må prøve tentlabs om du har muligheten,det hadde vert veldig intresant.

Mvh.
Melder meg på jeg også. Dette hadde vært interessant. Drømmer også om TentLab. Men med dagens valutakurser er den håpløs dyr. Jeg noterte meg også dine erfaringer med Denon DVD-spilleren. Har også vurdert denne. Det er litt mer overkommelig. Rune S med flere har jo også bygget sine egen Phillips CD-pro drev. Inviter Rune på besøk når han henter blokkene da vel. Han liker jo å kjøre Mercedes i lange avstander ;D.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
bmiljete skrev:
Eg kan bare te å bestille little dot drevet for å testa da, så får eg heller følge med litt på brukten etter eit bedre drev i mellomtida.

Takker for masse gode svar. Masse interessange meininger anngående drivverk og deires innverkning på lyden. Eg har hørt at folk har høyrt forskjell på lyden, men eg har aldri testa da for meg sjøl. Da skal bli kjekt å testa da ut...

Nåken som har linken til det Tent drivverket som dåke snakker om?
Fellesnevneren i disse innleggene er at alle drivverkene som nevnes er jo stort sett habile drivverk. ;)
Har selv den erfaringen med min trimma 1x1 er at den krever et godt drivverk. Har nå Denon dcd s10, har prøvd Consonance Orfeo og Marantz dvd spiller. Alle funerer godt. De som ikke fungerete var en cd spiller fra Denon fra midten av 80 tallet.

Håvard

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Bra Haavard.. Skikkelig artig å høre om andres erfaringer med henhold til drev på AN-Dacer... :D

Mvh
Ole.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg har også god erfaring med AN cdt-two mkII drev på min dac! Jeg har egentlig ikke råd til å bruke såpass med penger på drev, men det gjorde en vesentlig forskjell! 8) Har testet cdt 1 også, men det likte jeg ikke hverken lyden eller byggekvaliteten fra...

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Så er det jo flere og flere som sverger til digital/pc avspilling også. Jeg for min del er litt avventende. Skal liksom være hardware og fysiske disse hifi-komponentene synes jeg. Men jeg har heller ikke registrert (som sikkert skylder manglende lesing av mange gode tråder) at noen har benyttet dette mot AN-dacer. I tilfelle hadde det vært kjekt å hørt om.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Min dac er koblet til med både drivverket, og fra pcn. Men pcn har aldri gitt meg den helt gode følelsen egentlig. Hvorfor kan man jo spørre seg. Mulig fordi jeg ikke bruker riktig software, og at den bråker litt? ::) Dessuten liker jeg å putte cd'en i drevet før jeg spiller musikk...

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Eg har da litt på samme måten. Eg kjører coax frå pc inn til AN dac og det fungerer jo bra, men eg klarer ikkje heilt å slå meg til ro med da. Har lyst til å putte inn cd`er eg og:) Men det hadde jo vært kjekt å hatt muligheten til begge deler...

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
bmiljete skrev:
Eg har da litt på samme måten. Eg kjører coax frå pc inn til AN dac og det fungerer jo bra, men eg klarer ikkje heilt å slå meg til ro med da. Har lyst til å putte inn cd`er eg og:) Men det hadde jo vært kjekt å hatt muligheten til begge deler...
Har du ikke både XLR og RCA inn i dac? slik at du kan prøve både pc og cd uten å flytte over kabel.
Forøvrig er det mulig jeg om litt har et Linn Karik drivverk til salgs. Det finnes dårligere matcher mot AN dacer....for å si det sånn. ;)

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
BHO skrev:
bmiljete skrev:
Har du ikke både XLR og RCA inn i dac? slik at du kan prøve både pc og cd uten å flytte over kabel.
Forøvrig er det mulig jeg om litt har et Linn Karik drivverk til salgs. Det finnes dårligere matcher mot AN dacer....for å si det sånn. ;)
Jo, eg har det. Så det hadde vore kjekt å testet det mot kvarandre. Kva for ein Linn spelar er det du har då?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Står over......Linn Karik. ;)

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg håper å få testet et eldre drivverk i helga.
Theta Basic transport, med CDM 9 pro drivverk.
Skal bli interessant.
Stello er vel ok, ligger en test på andervik audio sine sider.

Håvard

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Haavard skrev:
Skal bli interessant.

Håvard
Da hadde vore kjekt å høyrt erfaringane dine rundt dette drevet. Skal du teste det opp mot eit anna drivverk?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
bmiljete skrev:
Haavard skrev:
Skal bli interessant.

Håvard
Da hadde vore kjekt å høyrt erfaringane dine rundt dette drevet. Skal du teste det opp mot eit anna drivverk?
Vel, eg kan teste det opp mot
- Denon dcd s10 cd spelar
- Sony x5000 cd spelar (jubileumsutgåva, type smal med topplading)

Eg høyrde ikkje stor forskjell mellom Denon og Sony då eg testa for ei stund sidan. På ei anne side var ikkje testen veldig omfattande. Skal eg gjeta, vil eg tru at Sony stikk av med seieren. No vil vel nokon seie at eg har gjort meg opp ei meining på førehand. Men det får no være slik. Eg trur Theta kanskje har gått ut på dato, den har trass alt nokon år på baken.

Håvard

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Denne som drivverk kan vel kanskje fungere? 27 cm bred og skal ettersigende inneholde et godt drivverk. Koster ikke mer enn 2248 kr på Hifiklubben.

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Den såg jo grei ut den og ja. Grei størrelse, svart farge og fjernkontroll... Kansje eg sko tatt meg ein tur til klubben å sitt på da..

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Cambridge er nok en interessant kandidat.
Det som bekymrer meg litt er mengden av Cambridge til salgs på børsen. Det betyr ikke nødvendigvis noe. Men den er helt klart interessant. Skulle likt å visst hva slags drivverk som sitter i den.

Hvis det er forskjell på drivverk, så vil jeg tro at Cambridge neppe har hostet opp en sak til 2500 som slår ut andre langt dyrere drivverk. Nå skal vi vel ikke ta diskusjonen om drivverk her, men Audionote er følsomme for drivverk. Det kommer sannsyligvis av den enkle oppbyggingen av denne dac'en. Filterløs som den er og uten upsampling etc. Ingen korrigeringskretser. Jeg vet at andre dac'er er mer eller mindre ufølsomme for drivverk.

Håvard

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Joda, men det er swich mode strømforsyning i den.
Er vel ikke nødvendigvis det beste sies det.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Dette var interessant med tanke å drivverk.
Det finnes jo en haug eldre Denon og Marnatz som er rimelig heavy bygd. Forsiktig sagt, solide. De går billig på finn.no. Kjøpe en eldre dvd og installere følgende under.

http://audiopraise.com/vanity/overview.php

Håvard

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Apropo Cambridge, er da DV30 like "bra" som CD30? WM8716 DAC i CD30 og WM8746 DAC i DV30? Kanskje man kan skifte stroemforsyning ogsaa. :p Men da begynner det kanskje aa bli enklere og billigere aa kjoepe noe annet. :)

Topp Bunn