Litt nytt på pickuplista igjen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Takker Rudi.

Blir mye Soundsmith, men regner med at det er fordi du er überbegeistret :)

Det begynner å nærme seg skifte av PU her. Cadenza Blue har snart gjort jobben sin - selv om jeg ikke merker noe enda. Men det må handles inn nytt.
    Jeg har en Aqvox Phono 2 CI som har det meste av innstillinger. Er storfornøyd med den RIAA`n
    Jeg kjører balansert fra PU til RIAA og ditto videre til preamp. Nå er det valgets kval..... budsjettet ca godt under 10ish.....
    Arm/spiller er RB700/P5

Har lest lista di noen ganger opp gjennom. Inspirerende.
    Men finner den ikke igjen....

Finner du ikke igjen pickuplista mi ??............... løper den og gjemmer seg hver gang du logger på ?? ;)

Riaa'en din er en liten rimelig godbit som vel det egentlig aldri har blitt noen stor blest rundt tiltross for gode prestanda.
    Mener og huske at det er denne riaa'en som konstruktøren i sin tid fikk henda i en Rotel Michi og bestemte seg for og lage en selv som var bedre på alle områder og det klarte han jo til gangs :cool:

708avox_2.jpg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Du verda kor mykje eksotisk som finnest! Eg har brukt Michi ein del, og må vel seie at det er ein svært god riaa, også etter dagens målestokk. Aqvox-historien har eg aldri høyrt før, og om denne verkeleg er betre på mange (alle?) parametrar, hadde det vore interessant å høyre. Burde ikkje vere vanskeleg å finne god match når det gjeld pickup heller. Eg prøvde Michi med både VdH, Koetsu og Ortofon (7500), som var gode matchar (dette var attende i 97, så det har nok dukka opp andre ting som burde utprøvast, gjerne i lågare prisklassar)

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Eg sniker meg inn og spør her, håper det er greit. Er jo angående den armen som du har testet. Men sikkert mange andre også som kan svare. Jeg har selvsagt planer om og oppgradere hele Vinylriggen min etter hvert. Vist jeg vet hvilke spiller jeg vil ha, og jeg ønsker og benytte meg av den nevnte armen 'JELCO SA 750 D/DB' men pga at spilleren jeg ønsker har en pris på litt over 20k og i tillegg kommer arm og pu. Da blir det fort dyrt og pluttselig 30-40k. Så lurer jeg på om jeg f.eks kan begynne i motsatt rekkefølge. F.eks kjøpe den JELCO SA 750 D/DB og sette den på Min nåværende Skipe Project Debut spiller, for så og flytte den over på ny spiller når jeg får økonomi til det? Eller er det kun orginal arm som passer på en så skip spiller som min nåværende??
    Hilsen en som kan alt for lite om dette. Morten....

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Jelco armene passer inn nesten overallt, men samme regel for den som for andre armer...... desto bedre drivverk (les arbeidsbetingelser for armen) = desto bedre lyd. Slik jeg bedømmer det så er Jelco SA750 et flott sted og starte.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Da har jeg lagt ut en liten omtale av Bluehorizon platematte under "vinyl relaterte tester"....... spesielt alle Rega eiere burde ta en titt..... men også andre selvfølgelig........ enjoy :rolleyes:

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.011
    Sted
    Kongsberg
    Ny pickup test lagt ut, denne gangen om Soundsmith Aida.

http://www.hifisentralen.no/forumet/...aterte-tester/

........ og til de som synes det blir for mye Soundsmith testing......
    så har jeg 2 Zyx pickuper inne til test og 3 stk Koetsu pickuper er på vei til Norge ;)
    Takk for flott test.

Det har blitt mye SoundSmith fra deg i det siste. Jeg er like "skyldig" med min test av Boheme i Fidelity og diverse
    innlegg her på sentralen som lovpriser disse pickupene. Vi har blitt "misjonærer" for et obskurt lite amerikansk merke
    som fungerer etter et like obskurt prinsipp. Skulle bare mangle! Det må være lov å være begeistret når vi finner noe
    vi begge opplever som såpass grensesprengende. MMC pickupene fra SoundSmith (og B&O før dem) fortjener den
    oppmerksomheten vi gir dem.

Testen din bekrefter det jeg trodde om de dyrere modellene i operaserien; The voice og Aida - i forhold til Bohemen.
    Dette har jeg ikke hørt selv (jeg har bare hørt Bohemen), men det er hyggelig å se at teorien stemmer med praksis.

At de to dyreste modellene i operaserien ligner på hverandre er ingen overraskelse siden de benytter samme diamant,
    cantilever osv. Den eneste forskjellen på modellene er redusert masse på ankeret (jernet) og andre interne bevegelige
    deler
    i The voice - i følge Peter Ledermann. Prisforskjellen her (nesten dobbel pris for The voice) oppleves som stor.

Beskrivelsen av Aida bekrefter at en skarpere nålesliping gir luftigere og bedre diskant, en av de tingene jeg satte
    fingrene på i testen av Bohemen. Hva med de andre sjønnhetsplettene;
    Fikk du også bedre sporing?
    Fikk du også redusert oveflatestøy fra platene?
    Fikk du også en noe mørkere klangkarakter som en følge av dette?

Nå har du snart testet hele serien. Har du planer om å teste Carmen også? Den tror jeg kan være ennå en "killer".
    Til kr 3.700 får man en pickup som kan sees som en; "Otello med skarpere sliping" eller en "Boheme med aluminium armrør".
    Dette bør være et godt alternativ for dem som ønsker ennå litt mer varme. Selv er jeg mest sugen på å teste Zephyr som er
    designet spesifikt for VPI Classic armen min.
    Det er veldig greit å forholde seg til et merke som har "en fast huslyd" men som bare blir bedre og bedre med høyere pris.

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Det er veldig greit å forholde seg til et merke som har "en fast huslyd" men som bare blir bedre og bedre med høyere pris.

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
    Det eneste minuset med slike merker kan være at det blir litt fristende å oppgradere hvis en først liker huslyden, siden prisnivået ikke er helt hinsides:).

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Ny pickup test lagt ut, denne gangen om Soundsmith Aida.

http://www.hifisentralen.no/forumet/...aterte-tester/

........ og til de som synes det blir for mye Soundsmith testing......
    så har jeg 2 Zyx pickuper inne til test og 3 stk Koetsu pickuper er på vei til Norge ;)
    Takk for flott test.

Det har blitt mye SoundSmith fra deg i det siste. Jeg er like "skyldig" med min test av Boheme i Fidelity og diverse
    innlegg her på sentralen som lovpriser disse pickupene. Vi har blitt "misjonærer" for et obskurt lite amerikansk merke
    som fungerer etter et like obskurt prinsipp. Skulle bare mangle! Det må være lov å være begeistret når vi finner noe
    vi begge opplever som såpass grensesprengende. MMC pickupene fra SoundSmith (og B&O før dem) fortjener den
    oppmerksomheten vi gir dem.

Testen din bekrefter det jeg trodde om de dyrere modellene i operaserien; The voice og Aida - i forhold til Bohemen.
    Dette har jeg ikke hørt selv (jeg har bare hørt Bohemen), men det er hyggelig å se at teorien stemmer med praksis.

At de to dyreste modellene i operaserien ligner på hverandre er ingen overraskelse siden de benytter samme diamant,
    cantilever osv. Den eneste forskjellen på modellene er redusert masse på ankeret (jernet) og andre interne bevegelige
    deler
    i The voice - i følge Peter Ledermann. Prisforskjellen her (nesten dobbel pris for The voice) oppleves som stor.

Beskrivelsen av Aida bekrefter at en skarpere nålesliping gir luftigere og bedre diskant, en av de tingene jeg satte
    fingrene på i testen av Bohemen. Hva med de andre sjønnhetsplettene;
    Fikk du også bedre sporing?
    Fikk du også redusert oveflatestøy fra platene?
    Fikk du også en noe mørkere klangkarakter som en følge av dette?

Nå har du snart testet hele serien. Har du planer om å teste Carmen også? Den tror jeg kan være ennå en "killer".
    Til kr 3.700 får man en pickup som kan sees som en; "Otello med skarpere sliping" eller en "Boheme med aluminium armrør".
    Dette bør være et godt alternativ for dem som ønsker ennå litt mer varme. Selv er jeg mest sugen på å teste Zephyr som er
    designet spesifikt for VPI Classic armen min.

mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
    Eg held på med Zephyr. Treng nok litt meir tid...

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.106
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Morro att du tester både sølv og kobber av 4D:) Har selv spillt på min 4D kobber nå ett sted opp mot 400h, syns nog den i "mitt anlegg" har en mer tilnærmelse i lyden så som du beskriver S. Bas og dynamikk er sterke sider, overgår glatt min tidl Dyna XX2 her, som skall være nokk så god i de parameterne. Mellantone og topp har heller ikke den litt Benz aktiga karaktæren her som du beskriver, ganska så aktiv/livlig i lyden i mellantonen og oppøver faktiskt.
    Klangbasen er nog i utgangspunktet ganska så neutral her, så med dom forskjellerne som S og K har trur jeg likevel att S kanske passer best her.
    Morsomt om det blir flere Zyx tester.

mvh

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Morro att du tester både sølv og kobber av 4D:) Har selv spillt på min 4D kobber nå ett sted opp mot 400h, syns nog den i "mitt anlegg" har en mer tilnærmelse i lyden så som du beskriver S. Bas og dynamikk er sterke sider, overgår glatt min tidl Dyna XX2 her, som skall være nokk så god i de parameterne. Mellantone og topp har heller ikke den litt Benz aktiga karaktæren her som du beskriver, ganska så aktiv/livlig i lyden i mellantonen og oppøver faktiskt.
    Klangbasen er nog i utgangspunktet ganska så neutral her, så med dom forskjellerne som S og K har trur jeg likevel att S kanske passer best her.

mvh

Ja hvis klangbalancen er nøytral hos deg med den med kobberspoler så tror jeg du ville fått et for lyst resultat med den med sølvspoler. Den med kobberspoler vil nok passe inn mange steder hvor en allerede litt "kjølig"/slank/lys/nøytral lyd er til stede.
    Under testen brukte jeg en EAR88PE som er en rørbasert riaa/preamp som har ørlite sødme i lydbildet og da ble det meget bra resultat med den med sølvspoler, mens jeg synes det tippet litt over mot for mye sminke med den med kobberspoler......... men som jeg alltid sier...... matching, matching og atter matching :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.106
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Matching atter macth........ som du sier! Om vi tar bort kjølig/slank/lys som ikke er tilfellet hos meg så matcher den riaa/arm/d-verk veldigt godt. Benz soundet er ikke helt min grej, har haft to Benz pu i armen Ace/LP og syns det blir litt kjedlig i lengden for meg! men eiern av LP likte det:)

ang match/ så glemte jeg og si att jeg kjørt 4D på 200ohm en lengre tid nå, blir då mer lettflytande/luftig i lyden med ASR riaat, gikk faktisk ner til 100 ohm i helgen husker jeg nå! som matcher bedre til tung/sint musikk.
    mvh

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.006
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

mvh

Ja hvis klangbalancen er nøytral hos deg med den med kobberspoler så tror jeg du ville fått et for lyst resultat med den med sølvspoler. Den med kobberspoler vil nok passe inn mange steder hvor en allerede litt "kjølig"/slank/lys/nøytral lyd er til stede.
    Under testen brukte jeg en EAR88PE som er en rørbasert riaa/preamp som har ørlite sødme i lydbildet og da ble det meget bra resultat med den med sølvspoler, mens jeg synes det tippet litt over mot for mye sminke med den med kobberspoler......... men som jeg alltid sier...... matching, matching og atter matching :)
    Det du sier her Rudi var det første som også slo meg når jeg ser hva du har spillt Zyx'ene på. Jeg var nokså sikker på at "S" ville kle anlegget ditt best - ikke bare ifht. riaa-trinnet, men også at Summit X er noe avrundet, myk og avslepen i toppen. Dvs. jeg tar vel ikke mye feil om jeg antar at du selv sitter med en oppfatning av å ha en varm og fyldig klangsignatur i oppsettet ditt? I Norge er det definitivt modellene med kobberspoler som har vært foretrukket og mest omsatt. Det mest overraskende var allikevel å lese at du opplevde et visst "slektskapet" mot Benz i systemet hos deg. Selv opplever jeg som Cash.se at det er radikale forskjeller i den dynamiske responsen i toppen og bunnen mellom Zyx 4d og f.eks Benz Lp, noe som også gjenspeiles i konstruksjonsprinsippene.
    Derfor mener jeg også at du har helt rett Rudi i begrepet "matching-matching og atter matching" hvor pu er viktig, også ifht å være en balansefaktor som kan utgjøre forskjellen mellom middelmådig og strålende resultat. Derfor overrasker det meg til stadighet at så mange med "varmtklingende" elektronikk ofte velger pickuper med høy compliance (myk nålefane) og "motor" som kanskje ikke fremmer det dynamiske spennet.

Takk for omtalen
    Mvh
    Jan P.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Kan nok hende jeg må tenke meg om en gang eller to i fremtiden over hva jeg skriver da jeg nå i ettertid skjønner at hva jeg skrev kan oppfattes noe annerledes enn hva jeg egentlig mente når jeg skrev det hele. Det Zyx testen egentlig skulle fortelle var om forskjellene på sølv og kobber spoler i samme type pickup, dette med Benz/Lyra analogi var kun ment som ...... analogier. Jeg mener ikke at Zyx'ene låter hverken som Benz eller Lyra, men når de går inn i kategoriseringslisten vil de bli plassert i henhold til den nevnte analogi vedr klangkarkter, dvs at den med sølvspoler nok havner i kat 4-5 og den med kobberspoler i kat 2-3.
    Jeg har også sammenlignet de to Zyx'ene direkte med Koetsu Black og Rosewood......... men det må jeg begynne og skrible litt om en annen natt........ med eller uten Benz/Lyra analogier ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.006
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Meget oppklarende Rudi. Jeg tenker alltid på lesere som bruker innholdet som kjøpsinformasjon ;-)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Masse spennende på vei inn, EAR 912, topp oppsett fra Air Tight med mer. NOS rør til både EAR 88 og 912....... og enda har høsten såvidt begynt....... synes det virker som julaften allerede jeg ;)

M

mfufu

Gjest
    Artig og se at du har testet Zyx med EAR, jeg har pratet med forhandler av EAR (og forsåvidt Zyx og Soundsmith også, og har bestillt Jelco 750 arm der nå) og er veldig fysen på EAR modellen under 88, EAR834P. Den skal vistnok ha samme "huslyden" som 88 men til 1/3 av prisen. Etter RIAA kommer pickup og det var veldig interessant og lese testen din av Soundsmith Aida som var enda litt rimeligere enn 4D kobber igjen. Men jeg ble veldig nysjerrig på hvordan du syntes Aida'n låt i forhold til disse to Zyx'ene? (du testet kanskje ikke Aida på EAR riaa?)

Mvh mfufu

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Artig og se at du har testet Zyx med EAR, jeg har pratet med forhandler av EAR (og forsåvidt Zyx og Soundsmith også, og har bestillt Jelco 750 arm der nå) og er veldig fysen på EAR modellen under 88, EAR834P. Den skal vistnok ha samme "huslyden" som 88 men til 1/3 av prisen. Etter RIAA kommer pickup og det var veldig interessant og lese testen din av Soundsmith Aida som var enda litt rimeligere enn 4D kobber igjen. Men jeg ble veldig nysjerrig på hvordan du syntes Aida'n låt i forhold til disse to Zyx'ene? (du testet kanskje ikke Aida på EAR riaa?)

Mvh mfufu

Har testet litt EAR og Aida, men ikke nok til og kunne si noe spesielt om de som combo......... du får heller lese litt mellom linjene........ jeg sa nemmelig IKKE noe negativt om lyden de presterte sammen ;)

Men er ikke helt sikker på hvor "fair" en test Aida - Zyx ville være i og med at Zyx'en nesten koster dobbelt så mye.

M

mfufu

Gjest

Mvh mfufu

Har testet litt EAR og Aida, men ikke nok til og kunne si noe spesielt om de som combo......... du får heller lese litt mellom linjene........ jeg sa nemmelig IKKE noe negativt om lyden de presterte sammen ;)

Men er ikke helt sikker på hvor "fair" en test Aida - Zyx ville være i og med at Zyx'en nesten koster dobbelt så mye.
    Hehe, godt poeng det, blir vel ikke fair og sammenligne pu til 10k og 20k :)
    Men fint og høre at du hadde testet Aida med EAR, jeg skal "lese mellom linjene" som du sier, og heller teste selv når den tid kommer.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Hehe, godt poeng det, blir vel ikke fair og sammenligne pu til 10k og 20k :)
    Men fint og høre at du hadde testet Aida med EAR, jeg skal "lese mellom linjene" som du sier, og heller teste selv når den tid kommer.[/QUOTE]

Tror neppe du vil bli misfornøyd selvom jeg ikke kjenner eller hørt den preampen du vil ha, men Aida er god og EAR lager veldig bra produkter, så det bare må bli bra det, kan ikke forstå noe annet :cool:.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Det er blitt stillt spørsmål vedr om dette er en ren rør basert preamp eller en hybrid........
    har fjernet testen inntil det som er korrekt foreligger, regner med at den ligger ute igjen i løpet av tirsdag.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Vinylrelaterte tester tror jeg går mot slutten på HFS og jeg regner med at siden blir tatt vekk i løpet av året. Kanskje gjenoppstår den på en annen kjent webside i Norge ;)........ hvis ikke blir den bare nedlagt.
    Siden har jo alltid ligget litt bortgjemt på HFS og vanskelig og finne frem til + at det er problematisk og gjøre det noe annerledes på HFS. Slik som det er pr i dag er det altfor få lesere av siden til at det er noe poeng for meg og forsøke og holde det gående. På Audiophile kan man ha 5000 besøk eller mer på en test i løpet av 1 uke, mens slik det er her i dag så kommer man kanskje opp i 150....... og da sier det seg selv egentlig.

Sist redigert:

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.163
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    Ingen problem, vi ser dem svært gjerne på Audiophile.no...

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Uansett har jeg tester av Martin Logan Summit X, Paradigm S8 Signature, Chario Ursa Major, den nye Moscode hybrid effekt forsterkeren + en masse annet som ikke kan legges ut under vinyl relaterte tester på gang. Dette må vel komme ut på Audiophile hvis de vil ha det, hvis ikke får jeg bare sitte og furte og lese det selv :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Uansett har jeg tester av Martin Logan Summit X, Paradigm S8 Signature, Chario Ursa Major, den nye Moscode hybrid effekt forsterkeren + en masse annet som ikke kan legges ut under vinyl relaterte tester på gang. Dette må vel komme ut på Audiophile hvis de vil ha det, hvis ikke får jeg bare sitte og furte og lese det selv :D
    Vi er klare, kan du skjøne! Og eg gler meg spesielt til kva du meiner om den Moscode-greia eg fekk høyre. Veldig interessant med slike konstruksjonar, når dei fungerer. Skulle berre vore dobbelt så kraftig...

M

mfufu

Gjest
    Vi er klare, kan du skjøne! Og eg gler meg spesielt til kva du meiner om den Moscode-greia eg fekk høyre. Veldig interessant med slike konstruksjonar, når dei fungerer. Skulle berre vore dobbelt så kraftig...
    Håper jo virkelig at disse testene til blir tatt vare på, og kommer de på Audiophile så er det topp.
    Og hvis det er lov og komme med ett innspill, så har artiklene om "Tips til oppsett av pickup/arm/spiller, info og begrepsforklaringer" vært nyttig lesestoff for både meg og flere jeg kjenner. Nyttig for newbees med andre ord :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Vinylrelaterte tester tror jeg går mot slutten på HFS og jeg regner med at siden blir tatt vekk i løpet av året. Kanskje gjenoppstår den på en annen kjent webside i Norge ;)........ hvis ikke blir den bare nedlagt.
    Siden har jo alltid ligget litt bortgjemt på HFS og vanskelig og finne frem til + at det er problematisk og gjøre det noe annerledes på HFS. Slik som det er pr i dag er det altfor få lesere av siden til at det er noe poeng for meg og forsøke og holde det gående. På Audiophile kan man ha 5000 besøk eller mer på en test i løpet av 1 uke, mens slik det er her i dag så kommer man kanskje opp i 150....... og da sier det seg selv egentlig.
    Om det kún er et fåtall av oss som følger med, så skal du ihvertfall vite at det blir satt pris på.
    Blir det flyttet, så får vi følge med der da:)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Høvdingen jobber med saken med og gjøre det hele litt lettere tiljengelig her på HFS, så får vi se hvordan det blir. De andre testene bli publisert på Audiophile når den tid kommer. Uanset er det jo ikke noe problem og ha det vinylrelaterte begge steder inn til videre....... time will show som det så fint heter :cool:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Så har det blitt til at vinylrelaterte tester i fremtiden vil blir presentert både på HFS og Audiophile.no i tilegg til at tester jeg gjør av f.eks forsterkere og høytalere bare kommer på Audiophile.no. Det er ingen konflikter i så måte mellom HFS og Audiophile bare så det er sagt.

Men nå synes jeg det blir mye Rudi meg her og Rudi meg der......... jeg ønsker og presisere at meg selv altså personen "Rudi" alias vinylguru som jeg blir kallt aller helst skulle vært usynlig slik at fokuset kun blir rettet mot hva dette handler om og det er fra mitt ståsted og komme enklest mulig frem til så god lyd som mulig krone for krone.

Jeg håper at de fleste av dere finner mine tester noenlunde intresannte og for de av dere som synes det er noe rææl... så sorry !! :rolleyes:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.165
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Har lagt ut en test over noen Koetsu pickuper i kveld, ligger under vinyl relaterte tester, håper det er noenlunde lesbart/intresannt materiale........ sikkert med mange komma å/og feil......... vet at det er mange her inne som bryr seg mer om det enn testen.

Neste ut er Kiseki Blue, skal vel ha den klar før påske regner jeg med.

Det blir mest sansynlig den siste test jeg legger ut på HFS grunnet at vinylrelaterte tester ligger så bortgjemt, tildels også pickuplista.
    Så lenge det er så vanskelig og finne det hele at folk som har vært på HFS i åresvis ikke vet om det engang, hva da med folk "utenifra".... er liksom ikke noe poeng mer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn