Forsterkere Liten billig analog effektforsterker.

S

svk

Gjest
Hei!
Finnes det en enkel og grei analog effektforsterker til max 4-5000kr?
Skal brukes i tvanlegget.
Holder nok med 30-40W
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.597
Antall liker
10.900
Torget vurderinger
2
ProJect har et par varianter i det prisområdet.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.057
Antall liker
10.431
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Definer hva som menes med digital her. Utbroder gjerne hvorfor digital har en bedre før dato.
 
S

svk

Gjest
Effektforsterker som er klasse D og/eller har digitale innganger er å anse som digital.
Alle digitale enheter bytter standard/fornat hele tiden. Her tenker jeg helst på hjemmekino
 
S

svk

Gjest
Er ikke D klasse digital?
Beste forsterkeren jeg har eid er zero feedback. Hvilken klasse dette nå er....
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.088
Antall liker
34.255
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Dere har nok rett, jeg kaller ofte klasse d for digitalt.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.465
Antall liker
6.728
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Klasse D er ikke digital. Det er en rent analog konstruksjon. Signalet er pulsbreddemodulert, med en analog komparatorkrets.

Prinsippet går helt tilbake til 50-tallet.

Johan-Kr
 
S

svk

Gjest
Men uansett, det jeg er på jakt etter er en 2 kanals effektforsterker med rca in.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.088
Antall liker
34.255
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Supert, da er mitt forslag bare ennå bedre 😂
Den lille tassen har jeg brukt i fire år nå, på mange forskjellige høyttalere, til og med mine magnepaner.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.088
Antall liker
34.255
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ah, så nå at du spurte om effektforsterker, beklager.
 
  • Love
Reaksjoner: svk
S

svk

Gjest
Parasound frister .virker kompakte og solide.
Koster bare 5000kr ny
 
S

svk

Gjest
Denne virker kjekk ut.
Med mulighet for sub.

Har noen gale monitorer + sub som jeg kunne tenkt meg å bruke i første omgang
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.465
Antall liker
6.728
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du kan og ta en titt på Pro-Ject Amp box S (2x23w) til 2750 og Pro-Ject Amp box DS (2x100W) til 4250.

Johan-Kr
 

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Innlegg
227
Antall liker
328
Hadde fulgt med på Finn jeg, der kommer det stadig inn 2-3 år gamle forsterkere til ca halv pris. Dvs at du går opp i kvalitet til forsterkere med utsalgspris på 8-10 00 kr.
 
S

svk

Gjest
Kjøper gjerne brukt.
Ser det er mye bra innen aktive høytalere også.
Audio pro T20 til 3500kr.
Gjør vel egentlig alt jeg trenger. Har sub liggendes
 
H

Hifibasillen

Gjest
Audio Pro T20 anbefales hadde denne før A36, kvalitet i alle ledd, super lyd til å være såpass kompakte med en mer trykk en man forventer, verdt en lytt absolutt 😊
 
  • Liker
Reaksjoner: svk

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.088
Antall liker
34.255
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg har audio pro addon t8 koblet sammen med en sub på den ene tven min, fungerer supert.
 
S

svk

Gjest
Audio Pro T20 anbefales hadde denne før A36, kvalitet i alle ledd, super lyd til å være såpass kompakte med en mer trykk en man forventer, verdt en lytt absolutt 😊
Tenker dette er billig og bra. Eneste litt knot med plasseringen. Ser jo ut som disse har ei plate i bunn. Så har sett litt på T14.
T14 kan jeg plassere oppå tv benken. Men går jo ikke like dypt. Skal jeg ha sub utenom så blir det fort dyrere enn T20.
Får t14 for 2000kr idag.
Supplerer jeg med en liten sub.så bør jo dette være veldig ok lyd. Har sub liggendes også, men denne er litt stor. Men er litt trangt rundt tv’n ,har bare 2 meters vegg. Døra splitter jo veggen.
Så tenker evt en litt slankere sub
 
Sist redigert av en moderator:
H

Hifibasillen

Gjest
Tenker dette er billig og bra. Eneste litt knot med plasseringen. Ser jo ut som disse har ei plate i bunn. Så har sett litt på T14.
T14 kan jeg plassere oppå tv benken. Men går jo ikke like dypt. Skal jeg ha sub utenom så blir det fort dyrere enn T20.
Får t14 for 2000kr idag.
Supplerer jeg med en liten sub.så bør jo dette være veldig ok lyd. Har sub liggendes også, men denne er litt stor. Men er litt trangt rundt tv’n ,har bare 2 meters vegg. Døra splitter jo veggen.
Så tenker evt en litt slankere sub
Absolutt gode de T14 også, nedgraderte fra Rotel RA 1592 og Klipsch RP 8000F til T20 så A36 å merket jo selvfølgelig stor forskjell men angrer ikke på nedgraderingen sånn sett, AP klarer den bragden med å produsere noe som absolutt duger å ser bra ut til en vettug pris.
 
M

MarkusH

Gjest
Hold utkikk på brukten etter anaview ams1000 .... Av og til selges det en modul eller to, jeg har de selv, veldig fornøyd. :)
 
H

Hifibasillen

Gjest
Funker kurant, ikke vits i og legge altfor mye i kabler, vært der å prøvd uten særlig forskjell, spent på hva du synes om T14 =)
 
S

svk

Gjest
Bestillt audio pro. Men ikke fått.håper det blir bra .
Vært på kjells å handlet kabel
 

Vedlegg

Topp Bunn