Høyttalere Liten aktiv sub - anbefalinger?

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
193
Antall liker
136
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
kikker meg litt rundt etter en "liten" subwoofer til mine Klipsch The Fives. skal ha den stående i "finstua" og det er derfor begrenset med plass for noe store greier. en liten sub som kan gjør et greit bidrag til de små høyttalerne og med en anelse WAF.
noen som har anbefalinger/erfaringer ?
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Som du ser på prisen, det er ingen free lunch selv om de er små.
 

KMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2012
Innlegg
206
Antall liker
179
Sted
Fyresdal
Torget vurderinger
0
Ja hvis den skal være minst mulig og fint design, så er det vel bare kef som har eit alternativ 😊
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.193
Antall liker
10.357
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Ligger et par REL t zero på brukten nå. Burde være midt i blinken for trådstarters budsjett.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Skulle tro REL Tzero ville passe bra, men Ålgård til Hadeland er jo et stykke, når selger ikke er interessert i å sende.

Veldig liten er den jo ikke, men jeg kan i alle fall anbefale SVS SB-1000 Pro veldig høyt. Funker over all forventning i mitt anlegg og koster 7000 eller 8000, alt etter finish. Handlet min hos Stereofil og fikk den på få dager. Justeringsmuligheten via app er forøvrig genialt.
 

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
193
Antall liker
136
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
Et naturlig valg til dine Klipsch:
absolutt et alternativ, men den er nokså voksen i størrelse. kjenner heller ikke til Klipsch sine subwoofere, men den skal bare "avlaste" The fives, blir kanskje litt overkill? det er uansett åpent kjøp i 14 dager - så det er jo egentlig bare å prøve. var mest gira på de REL TZero - får prøve å kjøpslå litt med selger før Klipsch går i handlevognen
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Har en REL T5 i svart, fungerer fint ned til litt under 30hz og den integrerer veldig bra. Kjøpte den brukt.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
absolutt et alternativ, men den er nokså voksen i størrelse. kjenner heller ikke til Klipsch sine subwoofere, men den skal bare "avlaste" The fives, blir kanskje litt overkill? det er uansett åpent kjøp i 14 dager - så det er jo egentlig bare å prøve. var mest gira på de REL TZero - får prøve å kjøpslå litt med selger før Klipsch går i handlevognen
REL TZero har 6,5" basselement og Klipsch R112SW har 12" basselement. Uten å ha hørt Rel, men jeg har hørt Klipsch, så regner jeg med at du får et helt annet trykk og overskudd i bassen med Klipsch. Overkill? Nei, bare lagom så det heter på svensk.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
SVS blir kanskje litt overkill men ganske så moro, mye sterkere og går dybere, tror den er bankers.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.988
Antall liker
20.121
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg har satt opp noen svs sb 1000 pro hos folk. Liker den subben godt og det er veldig kjekt at man kan justere den inn med app.

Letter integrering mye.
 

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
193
Antall liker
136
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
Jeg har satt opp noen svs sb 1000 pro hos folk. Liker den subben godt og det er veldig kjekt at man kan justere den inn med app.

Letter integrering mye.
jeg likte den godt mtp størrelse og utseende, men tenker om den blir litt voldsom til et par Klipsch The Fives i en stue? betaler en litt for mye for en litt for god sub for formålet med å gå for en SB1000 ? potensialet vil jeg tro er langt større enn hva jeg får utnyttet mtp bruken. blir jo endel lytting i dette rommet også, men hovedsaklig hovedanlegget i 2.etg som får kjørt seg når far skal høre musikk. uansett liker jeg å gå for noe skikkelig kontra noe "billig middelmådige" greier.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.988
Antall liker
20.121
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
jeg likte den godt mtp størrelse og utseende, men tenker om den blir litt voldsom til et par Klipsch The Fives i en stue? betaler en litt for mye for en litt for god sub for formålet med å gå for en SB1000 ? potensialet vil jeg tro er langt større enn hva jeg får utnyttet mtp bruken. blir jo endel lytting i dette rommet også, men hovedsaklig hovedanlegget i 2.etg som får kjørt seg når far skal høre musikk. uansett liker jeg å gå for noe skikkelig kontra noe "billig middelmådige" greier.
Har dessverre ikke hørt the fives, men hørt the sixes (husker ikke helt hvordan det skrives) en aktiv subb bestemmer du jo selv hvor høyt den skal spille. Overkill tja, det blir nok helt opp til hver enkelt å bestemme. Men en god subb godt integrert gjør vertfall mye positivt for lyden.
 

1simen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.09.2019
Innlegg
88
Antall liker
56
Sted
Asker
Til den prisen kan kanskje et 2 stk jamo s810 være et alternativ - hvis det er hovedsakelig til musikk ihvertfall 🤔
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Husk å se etter hvilken type tilkobling subben har, noen har ikke HiLevel in så om du ikke har sub out eller liknende på anlegget kan det kanskje bli et problem.
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Jeg har erfaring med Velodyne spl 800 og DD10. Begge er små, og gode.
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Jeg bruker Sonus Faber Gravis I på mine The Fives . Meget bra integrering.
 
Topp Bunn