(Part siste for i kveld)
Av og til tok vi en hvil, og da satte jeg meg bare godt tilbake og overskuet de viktige ting på en slik tur.
Siden vi nå fulgte Fosses kart fra tidligere tider, så var vi også innom noen spiserier. Absolutt å anbefale er Coelho de Rocha (i gaten av samme navn). Fortreffelig mat, ypperlige lokaler og for det meste matkonsidjonserte portugisere. Selv hadde jeg en Tornados med en Douro Quinta Dos Aciprestes 2005 i glasset. Ypperlig.
Ellers var vi innom Cervejaria Trinidade (Rua Nouva da Trinidade, den samme gaten som jomfruvinylen var stasjonert). Det presenteres som en ølplass, noe som er helt feil. Lokalene var derimot himmelsk i sin storhet, og maten (vi spiste noen delikatesser fra havet) noe av det bedre jeg har vært borti.
Hva man derimot bør holde seg borte fra, og som Fosse ikke hadde sagt fra om (selv om vi altså gikk litt som på fjernstyring, men det var vel den fra Edgespilleren han brukte), er en argentinsk plass som stod så fordelaktig omtalt. Bånn i bøtta. Bare vinen var drikkendes, og den var jo importert). Unngå altså El Ultimo Tango (Rua Diáro de Noticias).
Her et utsnitt fra ene enden av Cervejaria Trinidade
Når vi gikk til hvile for kvelden sa Engelen med englerøst: «Har du tatt malten din». Det fins en himmel på jord.