Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ellers må jeg si at jeg liker Kazoo MYE bedre enn Kinsky!

    Men det er en del småting som må på plass i forhold til Tidal.

    Jeg ser ingen mulighet til å se, eller legge til favoritter, eller bruke spillelister.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Tidal åpner for nye musikalske horisonter…. hehehe

    Screenshot 2014-12-20 00.33.47.jpg
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    [...] For øvrig har jeg flyttet store deler av Linn-parken min til anlegg nr. 2 (effektforsterkere og høyttalere; pre, DS og cd er fortsatt i bruk i hovedanlegget) etter å ha funnet andre merker jeg synes tilbyr bedre ytelse pr investert krone, tross Dynamik (YMMV).
    Tør jeg spørre om du har noen tips i denne forbindelse? Jeg har voldsomt lyst på en eller annen 'innstegsmodell' til noe med god kvalitet, hvor kvalitet per krone som du sier er så god som mulig? Jeg har vurdert Linn Majik DSM som noe som kan være aktuelt, da nettverksspilling (ethernet) fra NAS er en prioritet. :)
     

    thans

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    [...] For øvrig har jeg flyttet store deler av Linn-parken min til anlegg nr. 2 (effektforsterkere og høyttalere; pre, DS og cd er fortsatt i bruk i hovedanlegget) etter å ha funnet andre merker jeg synes tilbyr bedre ytelse pr investert krone, tross Dynamik (YMMV).
    Tør jeg spørre om du har noen tips i denne forbindelse? Jeg har voldsomt lyst på en eller annen 'innstegsmodell' til noe med god kvalitet, hvor kvalitet per krone som du sier er så god som mulig? Jeg har vurdert Linn Majik DSM som noe som kan være aktuelt, da nettverksspilling (ethernet) fra NAS er en prioritet. :)
    Tja, jeg siktet primært til effektforsterkere og høyttalere. Jeg har for egen del ikke noe utsette på Linn's kilder og preamper (så langt), og vil tro at streaming-løsningene er blant de beste. Jeg har ikke hørt Majik DSM, men vil tro at den er et godt alternativ om du er ute etter en "alt-i-ett" løsning, og prisen passer. Ellers kan du jo få Sneaky DSM til en enda mer moderat pris, og den skal også være bra. I høyere prisklasser har Devialet samme type produkter som skal være veldig bra.

    Om du har pengene, og ikke må ha en "alt-i-ett" boks, ville jeg nok for øvrig for egen del kanskje heller ha vurdert en brukt Akurate DS eller DSM (om du kan få den brukt innenfor et akseptabelt budsjett), og sett etter forsterkningsløsning (integrert-, pre- og effekt-, eller bare effektforsterker) fra en annen produsent (igjen avhegig av hvilke høyttalere du planlegger å bruke). Det vil også gi mer fleksibilitet om du skulle bli bitt av oppgraderingsbasillen en gang i fremtiden.
     
    Sist redigert:

    hilb57

    Fersking
    Ble medlem
    25.04.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Linn DS + Tidal= Supert!

    Siste versjon av Kazoo samt 60 dagers gratis abonnement på Tidal har løftet brukervennligheten til helt nye høyder! 25 mill sanger i Hifi på iPad, helt stabilt og super lyd. Bedre julepresang kunne vi ikke fått������. Dette er et stort skritt i riktig retning, a gamechanger!
     

    Øyvind I

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.10.2010
    Innlegg
    102
    Antall liker
    29
    Sted
    Ski
    Torget vurderinger
    4
    Tidal er WIMP i det store utland ( i alle fall deler av det). BLir spennede å prøve når jeg får mitt ferdig satt opp på mandag. Digresjon, Airplay i forhold til Songcast er helt søppel og kun egnet til bakgrunnslyd. Ut fra anmeldelser over blir det spennede å høre på integret versjon.
    Hva slags DS sitte du med Øyvind I. Forresten - velkommen med ditt 1. innlegg :)
    Hei, vel sent svar her, men det er en Akurat DSM. Koblet forøvrig opp NAS i helgen og det ble bra ja. CD direkte inn med dac i ADSM'en er kjedelig (i forhold til LP12'en) men nedlastet lossless fra NAS'en var veldig bra.
    Handlet oppgradert fra Kore til Keel til LP12'en og Majik Isobarik fra Kontrapunkt i ett noe svakt øyeblikk.
     

    Vedlegg

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal ha meg en Linn Majik DSM uppgraded. Var å hørte på forrige versjon L.M.DSM med Fokal Aria 9 serien i dag, den største gullvstående. Det låt kjempemorsomt. Masse spilleglede. Løp og kjøp!! Jeg har vurdert linn før men nå er tiden inne for å slå til. ;)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Linn hatt DSM versjoner når de lanserte streamerne så hadde jeg nok hatt en i anlegget for lenge siden. Har sett på Klimax renew men uten digitale inn eller utganger så står jeg over. Synes de nye aktive systemene er veldig interessante, men 170 000 for det rimeligste systemet (Akkurate + stativ ht) er litt for mye for min lommebok.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ser ut som om DS får romkorreksjon :) :

    Linn revamps its range of DS players and launches SPACE Optimisation | What Hi-Fi?
    Linn extends room and speaker optimisation into SPACE | gramophone.co.uk

    SPACE Optimisation – the acronym stands for Speaker, Placement and Custom Environment – allows a system using one of Linn’s DS players to take account of not just the characteristics of the speaker in use, but also those of the room in which they’re used, and the listener’s seating position. That means performance can be optimised, even when domestic circumstances require the speaker to be used in less-than-deal locations within the room.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Da har jeg testet ut og det virker helt utrolig bra. Space korrigerer såvidt jeg forstår i det digitale domenet, og korrigerer for noder i rommet. Du blir bedt om å legge inn romdimensjoner, dører, vinduer, hva slags materiale vegg, tak og gulv består av, avstander fra vegg og lytter. Linn vil også oppdatere databasen sin med flere høyttalere i fremtiden. Dette var uventet og storslagent!

    Har lagt inn med en annen høyttaler (B&W802 Diamond)for å teste ut. Space korrigerer bl.a min node jeg hadde ved 37 hz. Mye tightere og mindre romlete bass her nå!

    Screenshot 2015-03-17 20.30.11.jpg
     
    Sist redigert:

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette var en stor dag for oss DS-brukere. Og i tillegg kom det en oppdatering av Kazoo som bøter på de begrensningene som har lagt der for TIDAL når det gjelder favioritter og spillelister.


    Linn SPACE Optimisation prøvekjørt.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Dette var strålende nyheter. Nå er det bare å vente på at mine Vienna Acoustics Beethoven Concert grand dukker opp i høyttalerlisten.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Det er den beste oppgraderingen Linn har kommet med noensinne med til DS. Samt den mest leste tråden på Linn forumet og oppgraderingen er gratis og gjelder samtlige modeller. Dette er julaften! :)
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i at dette er veldig stort. Men det er likevel noen fremskritt i DS-historien som jeg personlig syns er enda større.
    Jeg tar de i kronologisk rekkefølge:
    1. Overgang fra den første brukerinterfacen som minnet sterkt om en kontoutskrift fra DnB, til Kinsky med coverart. Skjedde på slutten av forrige tiår.
    2. Lanseringen av Songcast, som gjør at absolutt alt fra PCen kan streames til Linn DS. Skjedde vel for 4-5 år siden, og fremdeles vet jeg ikke om noe annet konsept som har like god og fleksibel (trådløs) lydoverføring fra PC til en streamer.
    3. TIDAL på Linn. Skjedde for få måneder siden, etter at Linn hadde avvist integrering av WiMP HiFi p.g.a. for dårlig utbredelse.

    Men SPACE er i samme divisjon som de fremskrittene jeg har nevnt ovenfor. Og i motsetning til de andre (kanskje med unntak av TIDAL-integreringen) kom SPACE som lyn fra klar himmel på vanlig DS.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Jeg er enig i at dette er veldig stort. Men det er likevel noen fremskritt i DS-historien som jeg personlig syns er enda større.
    Jeg tar de i kronologisk rekkefølge:
    1. Overgang fra den første brukerinterfacen som minnet sterkt om en kontoutskrift fra DnB, til Kinsky med coverart. Skjedde på slutten av forrige tiår.
    2. Lanseringen av Songcast, som gjør at absolutt alt fra PCen kan streames til Linn DS. Skjedde vel for 4-5 år siden, og fremdeles vet jeg ikke om noe annet konsept som har like god og fleksibel (trådløs) lydoverføring fra PC til en streamer.
    3. TIDAL på Linn. Skjedde for få måneder siden, etter at Linn hadde avvist integrering av WiMP HiFi p.g.a. for dårlig utbredelse.

    Men SPACE er i samme divisjon som de fremskrittene jeg har nevnt ovenfor. Og i motsetning til de andre (kanskje med unntak av TIDAL-integreringen) kom SPACE som lyn fra klar himmel på vanlig DS.
    Var ikke med på 1 pkt, da jeg fikk min spiller i 2010 og har liten erfaring med Songcast men jeg er enig med Tidal. Det var stort det også!

    Lurer på om det finnes noen annen kilde med den grad av oppgradering, fleksibilitet og inovasjon som DSen? Kan ikke komme på noen i farten ihvertfall :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det neste jeg venter på nå er integrering av Meridian`s nye streaming-codec MQA, som muliggjør streaming av musikk i HD-kvalitet.

    Tidal samarbeider iallfall med Meridian om dette, og mye tyder på at strømmetjenesten snart vil tilby HD-musikk.

    Jeg må si at jeg er imponert over at Linn faktisk fortsetter å utvikle et produkt som, for enkeltes tilfelle, er hele sju/åtte år gammelt.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi får håpe at TIDAL gjennomfører innføringen av HighRes-streaming ved hjelp av MQA, og at Linn støtter formatet.
     

    pablorosso

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2013
    Innlegg
    27
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er enig i at dette er veldig stort. Men det er likevel noen fremskritt i DS-historien som jeg personlig syns er enda større.
    Jeg tar de i kronologisk rekkefølge:
    1. Overgang fra den første brukerinterfacen som minnet sterkt om en kontoutskrift fra DnB, til Kinsky med coverart. Skjedde på slutten av forrige tiår.
    2. Lanseringen av Songcast, som gjør at absolutt alt fra PCen kan streames til Linn DS. Skjedde vel for 4-5 år siden, og fremdeles vet jeg ikke om noe annet konsept som har like god og fleksibel (trådløs) lydoverføring fra PC til en streamer.
    3. TIDAL på Linn. Skjedde for få måneder siden, etter at Linn hadde avvist integrering av WiMP HiFi p.g.a. for dårlig utbredelse.

    Men SPACE er i samme divisjon som de fremskrittene jeg har nevnt ovenfor. Og i motsetning til de andre (kanskje med unntak av TIDAL-integreringen) kom SPACE som lyn fra klar himmel på vanlig DS.
    Var ikke med på 1 pkt, da jeg fikk min spiller i 2010 og har liten erfaring med Songcast men jeg er enig med Tidal. Det var stort det også!

    Lurer på om det finnes noen annen kilde med den grad av oppgradering, fleksibilitet og inovasjon som DSen? Kan ikke komme på noen i farten ihvertfall :)

    Sånn for ordens skyld til historiebøkene: Det var ikke slik at de avviste WiMP HiFi på grunn av dårlig utbredelse. Vi ble enige om å fokusere på TIDAL fordi det kommer i så mange flere land og fordi de hadde ønske om å kjøre på før jul så ble vi enige om at de få månedene før TIDAL ble tilgjengelig i WiMP-landene var til å overleve siden alle fikk 60 dagers trial. Så samtalene og ønsket om integrering begynte faktisk med WiMP, men så ble vi enige underveis om at TIDAL ble riktig for oss begge.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Hei Pål.

    Takk for klargjøring av historikken i dette.

    Det jeg skrev om at Linn (tidligere) hadde avvist implementering av WiMP HiFi, var basert på uttalelser fra Linnrepresentanter på Linn sitt forum, etter at mange brukere hadde etterlyst integrering av WiMP HiFi. Men dette var lenge før verden visst noe som helst om TIDAL - tipper det var for ca. et år siden. Og så er det selvfølgelig også sånn at Linn og andre ikke kan fortelle alt de vet om et tema på et forum, så for alt jeg vet var det kanskje allerede da samtaler om TIDAL i det skjulte? :)

    Men når vi først driver og reviderer historiebøkene - har du en ca. dato for når MQA er på lufta hos TIDAL som den første strømmetjenesten som vil tilby HighRes streaming via nett? :)
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Hei Pål.

    Takk for klargjøring av historikken i dette.

    Det jeg skrev om at Linn (tidligere) hadde avvist implementering av WiMP HiFi, var basert på uttalelser fra Linnrepresentanter på Linn sitt forum, etter at mange brukere hadde etterlyst integrering av WiMP HiFi. Men dette var lenge før verden visst noe som helst om TIDAL - tipper det var for ca. et år siden. Og så er det selvfølgelig også sånn at Linn og andre ikke kan fortelle alt de vet om et tema på et forum, så for alt jeg vet var det kanskje allerede da samtaler om TIDAL i det skjulte? :)

    Men når vi først driver og reviderer historiebøkene - har du en ca. dato for når MQA er på lufta hos TIDAL som den første strømmetjenesten som vil tilby HighRes streaming via nett? :)
    Tidal med MQA kommer Mandag.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Her er en youtubevideo i to deler som forklarer mye av det du kanskje lurer på rundt MQA.

    Del 1:
    https://youtu.be/r_wxRGiBoJg

    Del 2:
    https://youtu.be/IxFafCO9khE

    Om det stemmer at Tidal slipper MQA i morgen, vil det overraske meg om ikke Linn er med på laget, og er forberedt. I videoen blir det bekreftet at MQA-støtte ikke krever ny maskinvare, men kan innføres på softwareplan. Om man spiller av MQA uten en dekoder som kan omgjøre streamen til 24/192, oppfattes den som en 16bit48khz-fil.
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Hei Pål.

    Takk for klargjøring av historikken i dette.

    Det jeg skrev om at Linn (tidligere) hadde avvist implementering av WiMP HiFi, var basert på uttalelser fra Linnrepresentanter på Linn sitt forum, etter at mange brukere hadde etterlyst integrering av WiMP HiFi. Men dette var lenge før verden visst noe som helst om TIDAL - tipper det var for ca. et år siden. Og så er det selvfølgelig også sånn at Linn og andre ikke kan fortelle alt de vet om et tema på et forum, så for alt jeg vet var det kanskje allerede da samtaler om TIDAL i det skjulte? :)

    Men når vi først driver og reviderer historiebøkene - har du en ca. dato for når MQA er på lufta hos TIDAL som den første strømmetjenesten som vil tilby HighRes streaming via nett? :)
    Tidal med MQA kommer Mandag.
    Blir da Kazoo oppdatert med Tidal MQA tro? Når jeg går inn på http://tidalhifi.com/no så er det en klokke som teller ned og er på 6 dager og 21 timer for øyeblikket. Er det da evt offisiell lansering? Noen som vet?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Kan se ut som Alfalfa kanskje bommet med akkurat en uke? :p

    Skjermbilde 2015-03-23 kl. 12.38.00.jpg
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Han sa vel egentlig ikke hvilken mandag det var snakk om...:cool:
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Nå har det gått en god del dager siden lanseringen av Space Optimization. Hvordan er deres erfaringer med systemet?

    Selv er jeg godt fornøyd, og mener at jeg merker en marginalt strammere og mer avbalansert bass. Dermed er det nok et lydmessig løft i mitt system.

    Når det er sagt, deler jeg Karl Eriks ryggmargsreflekser i forhold til at ting ikke lenger er linjære og urørt. Det er noe mentalt i meg, som stritter imot. Men ørene får avgjøre.

    Ellers er det en god del å hente på både støttede høyttalere, og valgmuligheter i Room Settings. Jeg har en alkove med en åpen åpning til høyre, mellom høyttaleren og lyttepossisjonen, men vet ikke hvordan jeg skal legge inn det i systemet.

    Hva er deres erfaringer?

    PS! Bare noen timer igjen nå!!

    Skjermbilde 2015-03-29 kl. 22.32.26.jpg
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Hei Pål.

    Takk for klargjøring av historikken i dette.

    Det jeg skrev om at Linn (tidligere) hadde avvist implementering av WiMP HiFi, var basert på uttalelser fra Linnrepresentanter på Linn sitt forum, etter at mange brukere hadde etterlyst integrering av WiMP HiFi. Men dette var lenge før verden visst noe som helst om TIDAL - tipper det var for ca. et år siden. Og så er det selvfølgelig også sånn at Linn og andre ikke kan fortelle alt de vet om et tema på et forum, så for alt jeg vet var det kanskje allerede da samtaler om TIDAL i det skjulte? :)

    Men når vi først driver og reviderer historiebøkene - har du en ca. dato for når MQA er på lufta hos TIDAL som den første strømmetjenesten som vil tilby HighRes streaming via nett? :)
    Tidal med MQA kommer Mandag.
    Litt feil av meg,beklager. Tidal Meridian Sooloos integrering var mandag. Vist jeg har skjønt det riktig, vil det komme noe MQA kodet musikk på Tidal i April. Når det gjelder implementering av MQA i forskjellige merker, er dette ikke konsekvent software oppgradering. Har selv en Meridian 861 som må få noen kort byttet for og være klar for MQA. Blir helt sikkert ikke billig. Kansje dere med Linn er heldigere, hvem vet.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det er bekreftet at Linn DS kan støtte MQA uten ny hardware. Spørsmålet er hvor raskt dette kommer gjennom ny firmware.
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Nå har det gått en god del dager siden lanseringen av Space Optimization. Hvordan er deres erfaringer med systemet?

    Selv er jeg godt fornøyd, og mener at jeg merker en marginalt strammere og mer avbalansert bass. Dermed er det nok et lydmessig løft i mitt system.

    Når det er sagt, deler jeg Karl Eriks ryggmargsreflekser i forhold til at ting ikke lenger er linjære og urørt. Det er noe mentalt i meg, som stritter imot. Men ørene får avgjøre.

    Ellers er det en god del å hente på både støttede høyttalere, og valgmuligheter i Room Settings. Jeg har en alkove med en åpen åpning til høyre, mellom høyttaleren og lyttepossisjonen, men vet ikke hvordan jeg skal legge inn det i systemet.

    Hva er deres erfaringer?

    PS! Bare noen timer igjen nå!!

    Vis vedlegget 313038
    Helt klart en forbedring hos meg, mindre feit mellombass som gjør at musikken blir mindre farget. Hos meg så var det stor forskjell, noe jeg får bekreftet ved å slå SPACE av og på. Jeg har også slått av alle PEQ justeringene i Qsuben av, dette forenkle subenjusteringene i stor grad særlig nå når jeg har satt suben midt i mellom høyttalerene. Hovedsakelig så justerer jeg nå kun gain og delefrekvens.

    Føler du at lyden er mer ulineært nå? Burdre det ikke vært motsatt?

    Nederste graf er pre SPACE :)
     

    Vedlegg

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Vet noen om lyden gjennom analoginngangen på en DSM blir SPACE behandlet? Tanken var at om man kjører en frekvenssveip f.eks fra REW med phonokabler koblet til DSM og etter å ha lagt inn SPACE variablene vil lyden ut da bli korrigert og da være lineær? Vil dette da kunne bekreftes på målingen REW gjør?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Til Tand:

    Det er bare i min nevrotiske hifipsyke at jeg sliter med at signalet fra streameren ikke blir gjengitt helt urørt til høyttalerne.

    Ørene mine bekrefter jo, som dine, at det er bedre.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Kazoo har blitt oppgradert, og har fått noe jeg har savnet lenge. Muligheten for å lage, og lagre sine egne spillelister!

    Det å ha en Linn DS-spiller er som å ha julaften annenhver uke for tiden! :rolleyes:

    Skjermbilde 2015-04-03 kl. 18.47.39.jpg
    Skjermbilde 2015-04-03 kl. 18.57.29.jpg
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Vet noen om lyden gjennom analoginngangen på en DSM blir SPACE behandlet?
    Ja, men det er avhengig av at det er valgt riktig delay-innstilling.
    Sånn som dette?

    Analog sources are supported in SPACE, but they must be configured correctly:
    To enable SPACE processing on an analog source, set the source delay mode to 'Fixed'.
    Analog sources with delay mode set to 'Direct' (pure analog path) will not pass through the SPACE processing engine.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var den der som var min kilde.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Med den nye programoppgraderingen av Linn DS, er også Qobuz sin lossless streamingtjeneste støttet:

    Skjermbilde 2015-05-19 kl. 21.03.58.jpg
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Har etter tips fra Odd Rune/Kontrapunkt testet innstillingen på Space, han sa at man kan huke av og justere "Practical Position" og dermed optimalisere plasseringen. Jeg har lekt meg litt meg Cardas sin Golden Ratio. Se: Cardas Room Setup Guide.

    I og med at jeg har ett ganske så kvadratisk rom så tok jeg utgangspunkt i Diagram G og la inn 0.8 fra bakvegg og 0.5 fra sidevegg på begge høyttalere. Dette skal da trigge minst mulig av de nodene jeg har i mitt rom. Det virker som om det roet seg enda noen knepp i bassen. Her er det uansett bare å prøve seg fram.

    room_setup_diagram_g.jpg
     

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har testet noe av det samme med den forskjell at jeg lot practical position stå der de står, og heller flyttet ideal position for å høre forskjeller. En slags virtuell "TuneDem". Har ikke fått den store åpenbaringen ennå, men føler lydbildet ble litt bedre etter litt prøving og feiling.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn