Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Akkurat hvordan kabinettet ser ut gjør meg ikke noe, men om den nye strømforskyningen er bedre vil jeg sjekke dette opp.

    det blir 4500+/- da.

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Skulle vel bli noe sånt. Pundet ligger vel på snaut 9 kroner og momsen er 5% høyere enn VAT'en.....
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hagto skrev:
    Kjøpte meg en gammel LP-12 som jeg har pusset litt på.
    Har nå brukt brukt denne en stund, og har liksom blitt litt glad i den. Trodde den skulle være en slags adspredelse på vegen til en dyrere og mer fancy spiller. Nå er det blitt slik at jeg kanskje stopper med denne, kanskje for lang tid, og gjør det beste ut av den. Synes den spiller helt ok. Det er en gammel spiller fra ca 1985 tror jeg. Den er oppgradert med ny motor og Lingo for ca tre år siden. Vet at fjærene er skiftet for mange år siden, men lurer på om disse var brukte, men nyere enn de originale fjærene.
    Har satt på en Origin Live silver tonearm med en Kontrapunkt C PU.
    Har også kjøpt ny filtmatte og reim fra Kontrapunkt.
    Hvis jeg skal oppgradere den litt er da cirkus det viktigste? Er denne gamle spilleren verd de 5000 det koster?
    Ser at nytt kabinett koster 2800 kroner, har dette noen lydmessig gevinst?
    Ellers så irriterer det at filtmatta ofte følger med plata, er det noe tips her?
    Er godt fornøyd med lyden, men føler enda ikke at jeg helt har fått til den helt korrekte bounchinga(skrives det slik?) som VidarP snakker om.

    Et lite bilde hører vel med:
    Hvordan fikk du kabinettet så skinnende blankt?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    toriamos skrev:
    FZ skrev:
    Jeg trodde ikke jeg hadde skjeve bolter før jeg lånte en T-bar checker. To av boltene var litt skjeve, ikke mye, helt umulig å se uten verktøyet. Da jeg fikk rettet opp disse åpnet en ny verden seg ;) Spilleren bouncet som den aldri hadde gjort tidligere. Trodde jeg hadde en god bounce tidligere, men dette var langt bedre. Og..........den spilte bedre :)
    Interessant og ikke minst skremmende informasjon. Boltene kan altså være skjeve.. Det er jo ikke sånt man tenker på. I tillegg kan de være så lite skjeve at det må måleverktøy til for å finne det ut SAMTIDIG som denne nesten usynlige skjevheten har stor betydning for justering av bounsen.
    Kan du si litt om dette T-verktøyet og hvordan du gikk fram? Hvordan bøyde du boltene tilbake? Demonterte du topp-plata først?
    Hvis du sjekker ut: http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/4882985317 ser du bilde av en T-bar checker. Da er det enklere å forstå hvordan dette gjøres.

    Boltene sjekkes og evt. justeres mens topplata er montert på plinthet. Alt dette er beskrevet i Linn manualen som du sikkert har (Vinyl-engine) . Se kapitlet om T-bar checker.
    Jeg har besluttet å oppgradere fra Hercules II psu til Lingo II. I den forbindelse hadde jeg også tenkt å sjekke om fjærboltene står 100% riktig, altså i lodd. Er det noen som vet om det er blitt noe lettere å få kjøpt eller lånt en slik T-bar checker som brukes til formålet. Jeg er nemlig svært lite lysten på å sende mitt dyrebare plinth til Kontrapunkt for å få sjekket dette. Kanskje noen her som har en å låne vekk, mot en passende godtgjørelse?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått lånt T-bar checkeren når jeg har rettet boltene. Håpløst at ikke Linn selger disse til de som ønsker å sette opp spilleren selv. Det er nemlig ikke uvanlig at disse boltene ikke er helt vertikale. Da er det ikke enkelt å få en perfekt bounce.
    Et annet problem er at mange av Linn fjærene er eksentriske, i mer eller mindre grad. Det gjør ikke saken lettere. Ikke uten grunn at Peter (Cymbiosis) tar med et dusin eller fler fjærer når han skal sette opp en LP12. De to gangene han var innom meg havnet det mange fjærer i søpla..........
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Radikal og Uphorik has entered the building!

    Ny pick up ble det også, noe ufrivillig ettersom nålarmen hadde tatt kvelden på mystisk vis. Min kjære Lyra ble byttet ut med en selvlysende orange ortofon som skulle låte bra, koste relativt lite og kunne skaffes ila dagen.

    Vi får se når det hele er spillt inn;-)

    Se opp for LP12 stoff i Aftenposten kommende lørdag!

    McLaren
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    Jeg har fått lånt T-bar checkeren når jeg har rettet boltene. Håpløst at ikke Linn selger disse til de som ønsker å sette opp spilleren selv. Det er nemlig ikke uvanlig at disse boltene ikke er helt vertikale. Da er det ikke enkelt å få en perfekt bounce.
    Et annet problem er at mange av Linn fjærene er eksentriske, i mer eller mindre grad. Det gjør ikke saken lettere. Ikke uten grunn at Peter (Cymbiosis) tar med et dusin eller fler fjærer når han skal sette opp en LP12. De to gangene han var innom meg havnet det mange fjærer i søpla..........
    Jeg har ved et par anledninger spurt Kontrapunkt om å få kjøpe eller låne denne T-bar checkeren, men har aldri fått noe svar....
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    K.H. skrev:
    FZ skrev:
    Jeg har fått lånt T-bar checkeren når jeg har rettet boltene. Håpløst at ikke Linn selger disse til de som ønsker å sette opp spilleren selv. Det er nemlig ikke uvanlig at disse boltene ikke er helt vertikale. Da er det ikke enkelt å få en perfekt bounce.
    Et annet problem er at mange av Linn fjærene er eksentriske, i mer eller mindre grad. Det gjør ikke saken lettere. Ikke uten grunn at Peter (Cymbiosis) tar med et dusin eller fler fjærer når han skal sette opp en LP12. De to gangene han var innom meg havnet det mange fjærer i søpla..........
    Jeg har ved et par anledninger spurt Kontrapunkt om å få kjøpe eller låne denne T-bar checkeren, men har aldri fått noe svar....
    Her er Kontrapunkt dumme. I utlandet følger den med platespilleren, slik at man skal kunne sette det opp selv. Fremer fikk beholde sin:

    " The setup jig is still here; I find it makes a fine frame for hanging-file folders."
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurer på om ikke du forveksler T-bar med jig her nå Vreden. At noen av de følger med LP12 som standard i noen land er ukjent for meg, så det har jeg ingen mening om. Annet enn at det synes helt usannsynlig at en T-bar skulle følge med en helt ny spiller. Men man får kjøpt jig både herfra og derfra iallefall (den som kan brukes som hengemappestativ).

    Her er bilde av en LP12 montert i en jig, med en T-bar hengende ned fra en av de tre boltene.
     

    Vedlegg

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Bildet er tatt i butikken til Peter @ Cymbiosis. Han bør få cred for både det ene og det andre. Ingen andre forhandlere som deler så rundhåndet av sin viten.

    Hverken jig eller T-bar checker følger med spilleren og det er greit nok. Det som ikke er greit er at Linn kun selger dette til forhandlerne og ikke til sluttbrukerne. De er begge essensielle for å sette opp enhver LP12 optimalt......
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    McLaren skrev:
    Radikal og Uphorik has entered the building!
    Er det noen spesiell grunn til å velge Uphorik i stedet for Urika når man likevel har Radikal?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Ikke noe annet enn at den kan lastes for alt som er av pick-up'er. Urika har bare en fast last, 75 ohm.
    Ellers er det jo greit med stand alone RIAA hvis man har flere platespillere.

    Det jeg kunne ønsket var at de lagde en stand alone RIAA i Urika klassen, som hadde lastmulighetene til Uphorik og som brukte Radikal som strømforsyning.......
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    McLaren skrev:
    Radikal og Uphorik has entered the building!
    Er det noen spesiell grunn til å velge Uphorik i stedet for Urika når man likevel har Radikal?
    Man skulle tro ikke, siden Urika er en bedre riaa til "omtrent" samme pris. Men så er det dette med at den ikke tar MM, behøver ny Trampolin, ikke kan brukes med annet enn Linn-pluggede armer (?), og begrenser pu-utvalget lastmessig. Sistnevnte er vel neppe noe stort mer enn et tenkt/oppkonstruert problem i praksis, da evig nok mc'er for opptil flere audiofile liv fungerer vel bra med den lasten Urika gir.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Man skulle tro ikke, siden Urika er en bedre riaa til "omtrent" samme pris. Men så er det dette med at den ikke tar MM, behøver ny Trampolin, ikke kan brukes med annet enn Linn-pluggede armer (?), og begrenser pu-utvalget lastmessig. Sistnevnte er vel neppe noe stort mer enn et tenkt/oppkonstruert problem i praksis, da evig nok mc'er for opptil flere audiofile liv fungerer vel bra med den lasten Urika gir.
    Mener å ha hørt om flere som bruker Aro med Urika. Er vel "neppe noe stort mer enn et tenkt/oppkonstruert problem i praksis" ;D

    Ellers ser jeg det er flere med Naim Superline/Supercap som bytter ut denne med Urika, så den har fått god aksept i den menigheten også......spiller i følge dem bedre til en brøkdel av prisen.

    Det er en del high-end PU'er som mange liker bedre enn de alternativene du henviser til og da blir det noe tåpelig å kalle det et oppkunstruert problem imo.....er det noe jeg setter pris på både innen hifi og det meste annet i livet, er det frihet til å velge hva jeg ønsker nå og i framtiden og da blir det snevert for meg med kun en tilgjengelig last.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes absolutt at Urika er en veldig fiks løsning i et Naimoppsett om man skal ha en LP12 i den divisjonen. I stedet for tre bokser og to-tre Fraimhyller som okkuperes av Radikal, Supercap/Hicap og Superline slipper man unna med bare Radikal og en Fraimhylle. Prisen og fotavtrykk blir udiskutabelt lavere, lyden vet jeg ikke noe om. Superline med Supercap er vel en formidabel RIAA.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Bach_Man skrev:
    Jeg synes absolutt at Urika er en veldig fiks løsning i et Naimoppsett om man skal ha en LP12 i den divisjonen. I stedet for tre bokser og to-tre Fraimhyller som okkuperes av Radikal, Supercap/Hicap og Superline slipper man unna med bare Radikal og en Fraimhylle. Prisen og fotavtrykk blir udiskutabelt lavere, lyden vet jeg ikke noe om. Superline med Supercap er vel en formidabel RIAA.
    Helt enig. Så få bokser som overhodet mulig, men ikke færre. Jeg snakket med designerne til Urika for et par år siden og etterlyste en Urika med mulighet til forskjellige laster. Gjerne løsninger som innebar lodding. De lovte å se på det, men det har ikke skjedd noe siden. Tok også opp muligheten for et tyngre lodd til Ekos SE, men venter enda. Senere har flere etterspurt dette, også Peter Swain, og i følge ham er det gode muligheter for at dette loddet dukker opp.
    Foretrekker man Akiva eller andre PU'er som liker samme last er Urika en no-brainer og det er ikke uten grunn den har blitt så populær.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen her inne som har hørt på denne Urika og kan si noe om hvordan den lyder, gjerne i forhold til andre kjente riaa-trinn?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hørte Urika på Kontrapunkt i fjor vår, men uten at det ble sammenlignet med andre RIAA'er og på ukjent, for meg, anlegg.
    Hvis du følger med på Linn-forum og Naim-forum går det fram at flere har byttet ut sine Naim Superline med Urika, også svorne Naimister som normalt sett ikke vil se annet enn Naim elektronikk i sine anlegg.
    Superline har dog den fordel at den har mulighet for forskjellige laster.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har selv kjøpt Uphorik, meget fornøyd!

    McLaren
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ikke fulgt spesielt godt med oppgraderingene til LP12 de seneste årene, men forestiller meg at det ikke kan være lenge siden Radikal kom. Likevel foreligger det altså allerede nå en oppgradering på denne til den nette sum av £ 470, slik jeg forstår det. For meg som fra tid til annen leker med tanken på oppgraderinger av min LP12, slik jeg gjør nå, er det nesten så man kvier seg for å gå i gang, siden det man kjøper i dag kanskje er avlegs i morgen. Men god butikk er det jo - for Linn.

    Ikke desto mindre; denne Radikal/Urika er fristende. Ser den omtales som en større forbedring enn både Ekos SE og Keel. Synspunkter?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Oppgraderingen av Radikal er ny Dynamik strømforsyning og skal gi en gevinst til både motorstyringen og RIAA'en. Har ikke gjort denne oppgraderingen enda, men kjøper du Radikal nå får du den nye strømforsyningen.
    Jeg oppgraderte først til Keel, deretter til Ekos SE. Samtidig ble spilleren satt opp av Peter Swain og han er nok et par hakk vassere enn meg på oppsett ;) så det var et stort løft.
    Samme Peter monterte Radikal i fjor, men jeg synes alle oppgraderingene var store og er vel litt usikker på hvilken som var størst.........jeg brukte forøvrig Armageddon og synes den er bedre enn den originale Lingo'en...
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er det slik at montering av Keel (eventuelt Rubikon), ny motor m.m., samt Urika, må utføres av Linn-forhandlere, for at man skal ha noen garanti på produktene?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Keel og Rubikon trengs vel ikke noe garanti. Dette er produkter som ikke kan gå i stykker.
    Linn har vel den filosofi at alt skal monteres av forhandler. Jeg har stort sett alltid montert ting selv, unntaket er Radikal som Peter gjorde for meg.
    Hvis forhandler er villig til å selge uten montering regner jeg med at det er greit. Linn trenger jo ikke vite det. Hvis du klarer å ødelegge noe under montering stiller det seg selvfølgelig anderledes.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Med mindre du har veldig mange tommeltotter så monterer du Keel selv uten store problemer. Jeg gjorde det selv og resultatet er betraktelig bedre enn det var før montasje så helt gærnt kan det ikke ha gått.
    Radikal med motorbytte er nok litt mer kompleks, men det finnes mange gode resurser å lære fra. Bla har den godeste Peter lagt ut en flott monteringstråd på forumet hos Linn.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Siden du lot Peter montere Urika og kanskje også motoren med tilbehør, var det fordi du anså dette som en oppgave som kanskje kunne by på problemer?

    I en omtale av en Ekos SE til salgs på ebay.de står det å lese: "It's a late serial number, so does not suffer from the offset bias which was a problem for earlier SE's". Hva ligger i dette? Har aldri hørt at det skulle være noe å utsette på tidlige SE.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ikke Urika, men Peter monterte Radikal og motoren for meg. Har skiftet flere AC motorer på LP12, men hadde ingen erfaring med den nye motoren, og den er litt mer komplisert å montere så jeg fikk Peter over for å montere den.
    Peter mente at antiscatingen på SE armen ga litt for liten kraft i forhold til stifttrykket. Linn var enig med ham og justerte dette noe på nyere SE-armer. Ulempen er at det er en antiscating kraft tilstede når den viser null. Litt klønete å balansere ut armen da fordi armen ikke er i ro.
    Min SE er fra før de endret dette. Ikke noe problem, bare å bruke en noe større kraft hvis man synes dette låter bedre.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    Jeg har ikke Urika, men Peter monterte Radikal og motoren for meg. Har skiftet flere AC motorer på LP12, men hadde ingen erfaring med den nye motoren, og den er litt mer komplisert å montere så jeg fikk Peter over for å montere den.
    Peter mente at antiscatingen på SE armen ga litt for liten kraft i forhold til stifttrykket. Linn var enig med ham og justerte dette noe på nyere SE-armer. Ulempen er at det er en antiscating kraft tilstede når den viser null. Litt klønete å balansere ut armen da fordi armen ikke er i ro.
    Min SE er fra før de endret dette. Ikke noe problem, bare å bruke en noe større kraft hvis man synes dette låter bedre.
    Beklager, gikk litt i surr dette. Hadde jo fått med meg at du ikke har kjøpt Urika, fordi du ønsker en frittstående med variabel belastning.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har lyst på en Keel/A?

    Peter har nettopp fått to dusin inn døra. Han bestilte like godt en hel produksjonsbatch.....
     

    Vedlegg

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som sliter med slappe fjerer til lokket?
    Jeg får den ikke til å stå oppreist. Lokket altså ;)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    arnejustad skrev:
    Er det noen her som sliter med slappe fjerer til lokket?
    Jeg får den ikke til å stå oppreist. Lokket altså ;)
    Jepp, samme her, fjærer på min er et par år gammel..
    Spiller alltid med lokket av.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg byttet hengsler for 5-6 år siden fordi de gamle ikke klarte å holde lokket oppe. De nye var nesten like slappe. Skrev da til Linn Helpline og forklarte situasjonen. Nye hengsler kom i posten free-of-charge. De virker perfekt enda.
    Ellers så koster de vel et par-tre hundre for parret på Kontrapunkt.
    Mange har forøvrig problem med at gummiforingene på lokket lager merker i plinthet. Disse gummiknottene kan med fordel byttes ut hvis de er gamle. De nye lager ikke merker. (Gjelder transparente støvdeksler, de gamle røykfargede har ikke disse problemene).
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig ikke noe problem da jeg stort sett spiller med lokket av, men det gir litt minus på kvalitetsfølelsen. Jeg plukker vel med meg et par neste gang jeg er hos kontrapunkt.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    LP12 plinth som ikke ble noe av. Ivor bruker visst dette plinthet nå, i følge ubekreftede rykter.
    Ikke spesielt vakkert.....
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    FZ skrev:
    LP12 plinth som ikke ble noe av. Ivor bruker visst dette plinthet nå, i følge ubekreftede rykter.
    Ikke spesielt vakkert.....

    Peneste LP12 jeg har sett :)

    mvh
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har hørt den nye topplata? Frest ut av ett stykke aluminium og eloksert. Står mye positivt om denne på Linn forum og er vel det mest spennende 3. parts produktet til LP12 for tiden.

    http://www.tiger-paw.com/Products.html
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Ser ikke ut til at denne toppplaten er forbredt på Radikal:-(

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    McLaren skrev:
    Ser ikke ut til at denne toppplaten er forbredt på Radikal:-(

    McLaren
    Jo da. Den er forberedt på Radikal-motoren. Har sett festeanordningen og den er imo mer elegant enn Linns løsning.

    Du kan også velge om den skal festes med min. 3 festepunkter og maks. 6 festepunkter mot plinthet.

    Spørs hvor lenge det er før Linn kommer med en ny topplate nå. Uansett blir den sannsynligvis dyrere enn denne.........
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn