Linkwitz LXmini - DIY og byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fjellf

    Fersking
    Ble medlem
    27.05.2012
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Jeg har selv kjøpt kit fra Magiclx521.com, og kan si jeg er meget fornøyd med det.
    Finishen er noe helt annet enn hva jeg hadde fått til selv, og så er det greit å vite at alt er slik som SL designet det.

    Vis vedlegget 432572
    Da tror jeg det bare er å slå til på kitet. Mailet med magiclx521.com og fikk vite at de trekker fra 19% VAT på prisen, som gjør det lettere å leve med at det kommer 25% mva.

    Har en Pro-Ject Maia DS integrert forskerker med 12V triggerutgang. Tenker to stereo effektforsterkere av typen Amp box DS vil funke bra via minidsp. Disse har 12 V trigger inn og tar ikke store plassen.

    Box Design by Pro-Ject Audio Systems
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    MiniDSP har et par plateforsterkere med dsp og to forsterkerkanaler, som kan være interessant til formålet...

    Johan-Kr
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    De forsterkerne så jo veldig greie ut, og burde i alle fall være mer enn kapable til å drive LXmini.

    Hvilket kit ser du på hos Frank? hvis budsjettet ikke allerede er strekt for mye vil jeg forslå å kjøpe ferdiglakkert.
    Det koster en del men ser skikkelig bra ut.
    Hvis budsjettet ikke tillater dette kan du kanskje bruke en billigere forsterkerløsning en stund.
    Forsterker kan alltids skiftes senere, det er verre å gjøre noe med finishen på høyttalerne.

    i beste mening:)
     

    fjellf

    Fersking
    Ble medlem
    27.05.2012
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    De forsterkerne så jo veldig greie ut, og burde i alle fall være mer enn kapable til å drive LXmini.

    Hvilket kit ser du på hos Frank? hvis budsjettet ikke allerede er strekt for mye vil jeg forslå å kjøpe ferdiglakkert.
    Det koster en del men ser skikkelig bra ut.
    Hvis budsjettet ikke tillater dette kan du kanskje bruke en billigere forsterkerløsning en stund.
    Forsterker kan alltids skiftes senere, det er verre å gjøre noe med finishen på høyttalerne.

    i beste mening:)
    Har sett på dette kitet med drivere, rør og smådeler, men ikke lakkert: https://shop.strato.de/epages/17940...cts/"LXmini kit"/SubProducts/"LXmini kit-raw"

    Blir 2300 kr ekstra for å få dem "dull black" som jeg synes ser svært lekkert ut, men kanskje litt dyrt for en lakkeringsjobb.

    Minidsp ice pwr 125 plateforsterkere er et godt alternativ, men synes fraværet av 12V trigger er problematisk. Og det blir ikke like kompakt som Amp Box DS. Fant Amp Box DS for 3200,- pr stk i UK og skal på jobbtur dit om en måneds tid :)
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Jeg er enig i at det er ganske dyrt ja, men det spørs hvor mye billigere det kan ordnes profesjonelt her hjemme.
    Det er flere som har brukt folie beregnet på bil, og det virker som en like bra løsning som lakkering.
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Jeg har god erfaring med bruk av folie - enkelt, "proff" finish og rimeligere enn lakkering. Men det handler selvfølgelig også om smak.
    Lakkering kan være en utfordring på noen av disse plasttypene. Med tanke på heft kan faktisk en egnet folie som underlag være enklere å lakkere på.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er lyden lignende som storebroren er det bare å bygge :)
    De låter overraskende likt.

    Forskjellene som er mest tydelige:

    - LX521 spiller i hele rommet, lydbildet er stabilt selv om reiser seg og vandrer rundt. LXmini låter best på aksen og mister nivå i toppen når man reiser seg, eller går til sidene.
    - LXmini spiller utrolig god bass for størrelsen, men LX521 sin OB-bass er renere og har ikke det ørlille preget av kassen som LXmini kan vise under press.
    - LXmini er etter min erfaring mye lettere å få til, mer mobile.
    - LX521 spiller mye høyere, mer fysiske, helt annen klasse i basses, anslag, renhet.

    Lydkvaliteten fra dem er på kritiske punkter ganske så lik, altså bedre enn det meste.
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Hvis du ikke synes slangeklemmene er så veldig lekre kan jeg anbefale krympestrømpe.
    Her med 16 mm. strømpe fra biltema.

    DSC_0023.jpg
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Stille i tråden ja.


    Jeg venter i spenning på den ferdige ASP som skal være klar neste måned.
    Spørsmålet er hvordan en skikkelig DAC + ASP låter.

    I mellomtiden har jeg mekket litt selv ut i fra skjemaet som ligger på nyhetssiden
    (Analog XO/EQ)

    Bruker op. amper i stedet for FET.
    Legger ved et par bilder
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Tøft, hvordan virker den, og hvor mye koster delene her? Det kan vel ikke være allverden etter hva jeg kan se.
    Jeg har tenkt litt på denne ASPen som skal komme men er redd den blir litt dyr med en haug FETer oppi.
    Din kunne isåfall vært et bra alternativ om du kunne tenkt deg å dele skjema og slikt.
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Boksen min blir neppe noe alternativ til Nelson Pass sin utgave når den snart blir tilgjengelig etter Burning Amp.

    BurningAmp : The annual audio DIY event at Fort Mason, San Francisco CA for audiophiles who make their own equipment, components for amps, speakers, and parts. | The annual audio DIY event at Fort Mason, San Francisco CA for audiophiles who make thei.

    DSP eller ASP, vi får se. En av fordelene jeg ser med ASP er oppløsningen ved lavt volum (volumkontrollen kan plasseres etter DAC'en).
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er lyden lignende som storebroren er det bare å bygge :)
    De låter overraskende likt.

    Forskjellene som er mest tydelige:

    - LX521 spiller i hele rommet, lydbildet er stabilt selv om reiser seg og vandrer rundt. LXmini låter best på aksen og mister nivå i toppen når man reiser seg, eller går til sidene.
    - LXmini spiller utrolig god bass for størrelsen, men LX521 sin OB-bass er renere og har ikke det ørlille preget av kassen som LXmini kan vise under press.
    - LXmini er etter min erfaring mye lettere å få til, mer mobile.
    - LX521 spiller mye høyere, mer fysiske, helt annen klasse i basses, anslag, renhet.

    Lydkvaliteten fra dem er på kritiske punkter ganske så lik, altså bedre enn det meste.
    Har du LX521? Har tittet (les: siklet)på den flere ganger men har eegentlig slått den fra meg pga ubrukelig stue.
    SL mener vel at man må ha en stue med en viss kvadrat før LX521 kommer til sin rettferdighet (ref: "..room with a minimum volume of 65 m3", det er ca størrelsen på leiligheten vår nå :D)

    Så har du testet LX521 i litt mindre stuer/rom og er enig i utsagnet? Fins det håp for meg? :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har prøvd 521 i mitt rom som er nesten 25kvm. Det synes jeg funket veldig bra. De sto sikkert rundt 170cm fra frontveggen da, så de liker vel litt luft bak seg ivertfall
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er lyden lignende som storebroren er det bare å bygge :)
    De låter overraskende likt.

    Forskjellene som er mest tydelige:

    - LX521 spiller i hele rommet, lydbildet er stabilt selv om reiser seg og vandrer rundt. LXmini låter best på aksen og mister nivå i toppen når man reiser seg, eller går til sidene.
    - LXmini spiller utrolig god bass for størrelsen, men LX521 sin OB-bass er renere og har ikke det ørlille preget av kassen som LXmini kan vise under press.
    - LXmini er etter min erfaring mye lettere å få til, mer mobile.
    - LX521 spiller mye høyere, mer fysiske, helt annen klasse i basses, anslag, renhet.

    Lydkvaliteten fra dem er på kritiske punkter ganske så lik, altså bedre enn det meste.
    Har du LX521? Har tittet (les: siklet)på den flere ganger men har eegentlig slått den fra meg pga ubrukelig stue.
    SL mener vel at man må ha en stue med en viss kvadrat før LX521 kommer til sin rettferdighet (ref: "..room with a minimum volume of 65 m3", det er ca størrelsen på leiligheten vår nå :D)

    Så har du testet LX521 i litt mindre stuer/rom og er enig i utsagnet? Fins det håp for meg? :D
    Rommet mitt på 3.8 m bredde opplevde jeg som for smalt til å hente ut kapasiteten i dem. 7 meter hjalp. Jeg vil si 25 kvm med full takhøyde holder, men utformingen av rommet er viktig. 5 x 6 meter tipper jeg hadde vært ganske optimalt.

    LX521 er meget gode.
     

    pølselars

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    41
    Antall liker
    30
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte å melde meg på i denne tråden, gitt til anskaffelse av et par brukte hjemmelagde lavbudsjetts firkantede (!) LXmini for en liten stund siden. Må si at lyden er over all forventning, selv med AppleTV og billig kina-DAC fra dealextreme som kilde og en Pioneer SC-LX71 surroundreceiver som forsterker. Har et par Dynaudio XEO-høyttalere så jeg har skjønt at det er mye å hente på aktiv deling, men LXmini'ene overgikk forventningene.

    Har planer om å bygge de om slik at de i større grad fremstår i tråd med referansedesignet, men avventer pappaperm om en stund.

    Jeg tenker også å gjøre noe med kilde, DAC og forsterker og har et spørsmål som kanskje kan besvares her inne: Hvis jeg går til anskaffelse av en miniDSP4x10, vil jeg kunne bruke samme konfigureringsfil som jeg i dag bruker på min miniDSP2x4? Jeg har kjøpt alt brukt, men tenkte ikke på å få med "lisensen" fra Linkwitz for å få tilgang til konfigurasjonsfilene.

    Skal legge ut bilde.
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Gratulerer med vellydende høyttalere, LXmini scorer veldig høyt på 'bang for your buck'. Hvis du bruker standard 2x4, ikke HD kan de bli enda bedre:)
    Filene som brukes til de forskjellige minidsp produktene er visst også forskjellige, men jeg vet ikke hvor mye det er snakk om.
     

    pølselars

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    41
    Antall liker
    30
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk takk! Jeg fikk de rasende billig så kan ikke se for meg noe annet som scorer høyere på lydkvalitet/kroner-faktoren. Og ja, det er 2x4 uten HD så legger til grunn at det er stort gjenstående potensiale i dem.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Du finner flotte messing/bronseskruer på Biltema, ser ganske bra ut med de istedenfor åpne hull i bassen. Jeg gjorde det på de jeg har i TV-anlegget samt tettet hullene i diskanten med formbar gummi. Pluss litt skikkelig gummidemping i opplagringene av elementet og der du fester klossen mot underlagssupporten. Det funker som snus:)

    jakr
     

    pølselars

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    41
    Antall liker
    30
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Legg også merke til de praktiske vinkelbeslagene for å holde diskanten på plass (skjønner ikke hvorfor bildene er feilrotert, men finner ingen enkel fiks på det nå)

    IMG_4148.jpg
    IMG_4149.jpg
    IMG_4150.jpg
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Vet du om det er et rør inni trekassen, eller om volumet i kassen på annet vis er redusert?
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    For det første - det varmer at det har kommet én til her inne :)

    Som svar på #256 kan en ikke bruke den samme konfigurasjonsfilen på 4x10 og 2x4, men innstillingene i medfølgende software skal være de samme.

    Hvorfor skal du ha miniDSP 4x10 (med 2x8 plug inn), er det for å kunne legge til sub?

    Nelson Pass skriver at miniDSP 2x4HD låter bedre enn den gamle 2x4, men han svarer ikke på hvordan hans analoge konstruksjon (ASP) låter i forhold til de.
    Siden det er en helt ny prosessor i 2x4HD antar jeg den også låter bedre enn gamle 4x10.

    Personlig foretrekker jeg Pass sin analoge løsning sammen en god DAC.

    Når det gjelder kassen din "pølselars" bør den være mest mulig som originalen innvendig. Selv har jeg brukt 160mm rør med 110mm rør inni.
    Å etterstrebe samme volum som i originalen men med større diameter på rør/kasse, og så bruke omtrent halve lengden, det gir en annen Q verdi enn ca. 0,5 som originalen.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil tro at det ikke er prosessoren i seg selv som er utslagsgivende for lydkvalitetsforskjeller mellom 4x10HD, 2x4 og 2x4Hd, men heller AD-cinverter og AD-converter med tilhørende analogkretser. For enda bedre lydkvalitet, er det antakelig verdt en kikk på Hypex DLCP eller de nye Hypex Fusion plateforsterkerne med NCore forsterkertrinn og innebygget DSP...

    Johan-Kr
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    991
    er ikke verdt å legge mer penger i de her enn nødvendig etter min mening, særlig fulltonen har tydelige begrensninger. for liten og veik nedover, vreng og beaming oppover. hadde gått for 2x4HD av praktiske grunner, dac og volum med fjernkontroll.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    ^Der tror jeg at jeg vil si meg litt uenig, alt etter hvor mye penger det er da. De spiller formidabelt til størrelse og pris. Det mange gjør feil er at det ikke er tett mellom rør og muffedelen oppe. Den må limes skikkelig på slik og slik at det blir tett (unngå vugging av basselement ved litt volum, det skjer) . Så må toppelementet settes på slike at en unngår at vibrasjonene fra basselementer setter dette elementet i svingninger. Får du det til så låter den absolutt bra. Dog, spille høyt bør du ikke..

    jakr
     
    Sist redigert:

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Har du hørt høyttalerne ufo?
    Jeg har bygget de og synes de er veldig bra, det synes andre som har hørt de også.
    Fulltonen går bare ned til 700Hz og det er god overlapp med basselementet, det virker ikke som fulltonen er den som begrenser egentlig.
    De har jo bare en sekstommer til bass så det er jo begrenset med moro de kan lage, men til nærfelt og moderat volum som jeg selv bruker har de ingen problemer.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Om man benytter en 4x10HD til deling, så er det jo bare å kline til med et par L26ROY i 25 liters kasser og et par ekstra forsterkerkanaler til å avlaste i bunn...

    Johan-Kr
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Har egentlig ikke kunnskap når det gjelder årsaken til forskjell på miniDSP 2x4HD i forhold til de(n) gamle utgaven(e) fra miniDSP, men den relativt nye signalprosessoren Analog Devices ADSP21489 i 2x4HD er jo en nyere generasjon i forhold til hva som sitter i de andre modellene omtalte her.
    Ellers er mine erfaringer at å benytte digital inn er et "must".

    Ellers anbefales å se på ORION/PLUTO/LX... Users Group • Index page angående ASP til LXmini, synes det så langt virker den interessant.
    Min erfaring med Pass sin ASP (dog med op-amper) er i alle fall svært positiv. I oppsettet benytter jeg Hegel HD-12, videre har jeg valgt ekstern volum ETTER DAC'en. Mener det er et poeng å ikke redusere oppløsningen til DAC'en.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.532
    Antall liker
    6.948
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vel, en analog volumkontroll innebærer også å «miste oppløsning» - spesielt om du må skru mye ned. En minidsp 4x10 opererer med 56bit internt, mens en OpenDRC opererer med 32bit internt. En bedre løsning er å bruke dempeplugger, eller attenuator slik at ved høyeste volum du spiller på, ligger du nær maks utstyring på dspens volumkontroll.

    Johan-Kr
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Vel, en analog volumkontroll innebærer også å «miste oppløsning» - spesielt om du må skru mye ned. En minidsp 4x10 opererer med 56bit internt, mens en OpenDRC opererer med 32bit internt. En bedre løsning er å bruke dempeplugger, eller attenuator slik at ved høyeste volum du spiller på, ligger du nær maks utstyring på dspens volumkontroll.

    Johan-Kr
    "...dempeplugger, eller attenuator slik at ved høyeste volum du spiller på, ligger du nær maks utstyring på dspens volumkontroll"

    Ja, kjempeviktig, det bør alle som tenker på å sette opp DSP notere seg.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    er ikke verdt å legge mer penger i de her enn nødvendig etter min mening, særlig fulltonen har tydelige begrensninger. for liten og veik nedover, vreng og beaming oppover. hadde gått for 2x4HD av praktiske grunner, dac og volum med fjernkontroll.
    Hva slags elektronikk har du brukt?

    LXmini låter mer naturlig enn ganske så mye og jeg har aldri fått hørbar forvrengning fra dem på normale nivåer med gode krefter bak.

    Jeg har testet flere forsterkere og de må ha godt med skyv bak seg for å virkelig yte - men da vet ikke jeg hva du tenker å handle under 50 tusen som spiller så lett og naturlig i rommet - forsvinner osv...
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    991
    egentlig irrelevant hvilken elektronikk jeg har brukt, da fulltonen parkeres oppover av alt annet jeg kan huske å ha hatt her. noe av det første jeg la merke til når jeg koblet de opp var tydelig sprekk i vokaler osv. mulig de ble litt bedre etter noen timer, men slikt er ikke vanlig fra dedikerte diskanter.. de spiller jo langt opp i sin egen oppbrytning.
    å trikse med dyr elektronikk ser iallefall ikke jeg noen vits med, de er bare verdt noen hundrelapper og tar alt fra 700 opp lissom.
    bassen har jeg ingen problemer med..

    joda de har fint lydbilde, men selv ikke linkwitz kan gjøre gull av gråstein. skjønner ikke helt hvorfor du pusher så mye desse typene når du har solgt 2 par mini og 3 par lx521 ;)
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Åja, det var prisen på fulltonen som var feil ja, da er det jo greit.
     

    pølselars

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    41
    Antall liker
    30
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vet du om det er et rør inni trekassen, eller om volumet i kassen på annet vis er redusert?
    Nå har jeg ikke åpnet de opp, men min forståelse (basert på selgers opplysninger) er at det ikke er rør eller annet i kassen, men at innvendig volum skal være identisk med referansedesignet. Jeg forsøkte å google dette før kjøp, men fant bare denne posten som påstod at den innvendige formen (sylinder vs kvadrat) ikke har noe å si for lyden: "No measurable difference in response was found between the circular and square construction, the box edges and corners do not seem to have any effect."
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Ja det er volum og lengde som er de viktigste målene, du er sikkert på tørr grunn her.
     

    pølselars

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    41
    Antall liker
    30
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    For det første - det varmer at det har kommet én til her inne :)
    Takk takk :) Har tenkt på LXmini en stund og var i ferd med å bestille byggesett fra Tyskland når disse dukket opp på Finn.

    Som svar på #256 kan en ikke bruke den samme konfigurasjonsfilen på 4x10 og 2x4, men innstillingene i medfølgende software skal være de samme.

    Hvorfor skal du ha miniDSP 4x10 (med 2x8 plug inn), er det for å kunne legge til sub?

    Nelson Pass skriver at miniDSP 2x4HD låter bedre enn den gamle 2x4, men han svarer ikke på hvordan hans analoge konstruksjon (ASP) låter i forhold til de.
    Siden det er en helt ny prosessor i 2x4HD antar jeg den også låter bedre enn gamle 4x10.

    Personlig foretrekker jeg Pass sin analoge løsning sammen en god DAC.

    Når det gjelder kassen din "pølselars" bør den være mest mulig som originalen innvendig. Selv har jeg brukt 160mm rør med 110mm rør inni.
    Å etterstrebe samme volum som i originalen men med større diameter på rør/kasse, og så bruke omtrent halve lengden, det gir en annen Q verdi enn ca. 0,5 som originalen
    Det er tre grunner til at jeg vurderer 4x10HD: volumkontroll slik at jeg kan bruke en ren effektforsterker (har en fire kanals NAD liggende), for å få innebygd DAC og dermed slippe en runde med konverteringer og mulighet til å bygge ut med sub'ere skulle jeg få tid og penger til overs.

    Som nevnt over vet jeg ikke hvordan de ser ut innvendig annet enn at selger opplyste at volumet skulle være likt. Jeg tenker bygge de om slik at de blir tilsvarende referansedesignet, men har nok ikke tid før tidligst til sommeren.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    egentlig irrelevant hvilken elektronikk jeg har brukt, da fulltonen parkeres oppover av alt annet jeg kan huske å ha hatt her. noe av det første jeg la merke til når jeg koblet de opp var tydelig sprekk i vokaler osv. mulig de ble litt bedre etter noen timer, men slikt er ikke vanlig fra dedikerte diskanter.. de spiller jo langt opp i sin egen oppbrytning.
    å trikse med dyr elektronikk ser iallefall ikke jeg noen vits med, de er bare verdt noen hundrelapper og tar alt fra 700 opp lissom.
    bassen har jeg ingen problemer med..

    joda de har fint lydbilde, men selv ikke linkwitz kan gjøre gull av gråstein. skjønner ikke helt hvorfor du pusher så mye desse typene når du har solgt 2 par mini og 3 par lx521 ;)
    LX521 har vært inn og ut mye her, pga at de krever veldig stort rom og er uhåndterbare til min bruk. LXmini har blitt solgt en gang, men nr 2 står her enda.

    Du må ha hatt feil på de du lytter til. Sprekk i vokaler har jeg aldri hørt antydning til, og jeg er ganske så kresen på slikt.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.258
    Antall liker
    4.907
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    egentlig irrelevant hvilken elektronikk jeg har brukt, da fulltonen parkeres oppover av alt annet jeg kan huske å ha hatt her. noe av det første jeg la merke til når jeg koblet de opp var tydelig sprekk i vokaler osv. mulig de ble litt bedre etter noen timer, men slikt er ikke vanlig fra dedikerte diskanter.. de spiller jo langt opp i sin egen oppbrytning.
    å trikse med dyr elektronikk ser iallefall ikke jeg noen vits med, de er bare verdt noen hundrelapper og tar alt fra 700 opp lissom.
    ...

    Selvfølgelig er det relevant. Hva slags delefilterløsning har du? Det er vel ikke du som har kjøpt OMF sine bastarder?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    991
    du mener OMF sine 521 datafrest i tyskland? lol. nei, men har hørt de også.
    brukte både 2x4 og 2x4HD. men ok jeg gir meg, en 3-4" seas fulltone er skikkelig high-end ;)

    (config er forresten ikke lik i 2x4 og HD selv om linkwitz og co påstår det, grafen i programvaren viser tydelige avvik.)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.258
    Antall liker
    4.907
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trodde det var OMF som hadde smørt i hop sin egen delefilterløsning basert på Audiolense. Beklager dersom jeg forvekslet ham med et annet forummedlem.


    brukte både 2x4 og 2x4HD. men ok jeg gir meg, en 3-4" seas fulltone er skikkelig high-end
    Skulle jeg plukket ut ikke-high-end komponenten i det oppsettet der, hadde det nok blitt miniDSP og ikke noen av SEAS-elementene.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn