Levetid på topp DD spillere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    10
    Har HiFido en engelskspråklig side? jeg klarer ikke å finne den i såfall...?

stianG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    758
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    EMT 938 er en strålende "kompaktspiller". Min er montert i et stort stativ (ex NRK) og ser skikkelig industriell og slem ut med Kuzma S12VTA arm. Sementblander motor som er laget for 24/7 drift året rundt og likevel helt stille og vibrasjonsfri.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Hva mener dere om Technics SL-1000 vs EMT 938 m/929 arm når det gjelder ren lydkvalitet? Ser ut til at de ligger i samme prisklasse mint/serviced. Hvordan er mm riaa'en i EMT'en?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.384
    Det er ikke noe problem å koble bort det innebygde phonotrinnet i EMT 938, bare så det er sagt.

Nedover i Europa er det liksom påbudt å bruke EMT-ene "som original", dvs med EMT arm og PU og innebygd phonotrinn.
    Det har jeg aldri forstått. Det er gledelig å lese at Stian over skriver at han bruker en annen arm.

Sist redigert:

stianG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    758
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Det innebygde riaa trinnet er helt greit, men jeg liker bedre noen av de andre jeg har. 929 armen er ikke i samme kvalitet som spilleren IMHO. Min kom med SME series III arm (standard for disse NRK spillerne). Jeg har byttet den ut med en Kuzma arm med SME armbase. Technics EPA 100 (og 500) som sitter på SL1000 er derimot en strålende arm! Det ligger en NOS/NIB EPA 500 i hyllen her, må få gjort noe spennende med den en dag.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Det var synd, jeg likerdisse EMT armene.

Jim.Y-A.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    322
    Hej.

Jag har en Denon DP-75M som är från 1982, den spelar väldigt bra den dag som är. Jag tror den kommer hålla många år till utan större problem. Jag har monterat den S-formade armen och en Denon DL103 på den, detta tycker jag låter väldigt fint. Den ser ut så här:

DSCN6267.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en AT33 PGTII i posten i dag. Denne er kjøpt for å brukes på min Garrard 401/Technoarm men den er ikke oprativ enda så jeg satte den på Kenwood'en. Fylden som jeg manglet med OM30 er der nå, og førsteinntrykket er at dette spiller ganske så nær P9'en. Har bare spilt noen få plater men kan alt nå si at det var mer potensiale i KD-650'en en det OM30 fikk ut av den. Har 2 innganger på riaa så det er lett å bytte mellom de 2 spillerne.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    EMT 938 er en strålende "kompaktspiller". Min er montert i et stort stativ (ex NRK) og ser skikkelig industriell og slem ut med Kuzma S12VTA arm. Sementblander motor som er laget for 24/7 drift året rundt og likevel helt stille og vibrasjonsfri.
    Fikk litt sansen for denne EMT 938, men prisen på en "som ny" er jo relativt høy da. Fikk denne prisen:

EMT 938 equipped with
    tonearm EMT 929
    equalizer amplifier with input transformers MC 938 for TSD 15
    TSD 15 Superfineline or spherical
    connection cables
    service and instruction manual

The turnable is technically as new, all wear parts changed, optic very good.
    1 year warrenty

The complete system EMT 938 like described costs
    ex Lahr, unpacked 3.450,- EUR
    Without tax, tax not declarable.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.384
    Så vidt jeg kan forstå må det være originalarmen og PU som gjør den så dyr.
    Og "fabrikkoverhalt" så klart. Det dobler nok prisen tvert. :)

Men det er et jævla bra drivverk. Mest nøytrale ( på en god måte ) jeg har hørt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn