Jeg har innsett at det meste har med rom og høyttalere å gjøre. Har du nøytral elektronikk (masse power, høy dempningsfaktor og lav forvrengning) og gode høyttalere og rommet ikke er så verst så låter alt av musikk bra også med Hegel.
Da jeg hadde Klipsch uten akustisk behandling i rommet kunne det låte rimelig piggtråd til tider og også med en stor imponator-bass på enkelte spor. Med høyttalerne jeg har nå, med nøytral elektronikk så er det musikken man hører på.
Husker jeg prøvde rørpre, ulike forsterkere og monoblokker. Ble aldri helt fornøyd med Klipsch.
Merker at de som kommer innom nå for en lytt skrur opp og skrur opp. Så merker man ikke hvor høyt man spiller før man prøver å snakke sammen. Skranglerock og mer moderne greier som Foo Fighters, Nirvana og Greenday låter skikkelig tøft. Er som gitarstrengene spenner ut av høyttaleren. Ingen rør, ingen fancy kabler, ingen DSP, ingen EQ. Om man vil spille lavere, så er det like bra det, men virker som at mange liker å høre på konsertnivå om man liker lyden.