Mobiltelefon og lesebrett Lesebrett-tips?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.257
Kjøpte meg en Nook (Brettet til Barnes & Noble - gigantisk bokhandlerkjede i us). Ble forsikret av selgeren at det ville funke for nedlasting av bøker utenfor usa, så lenge det var registrert med amerikansk adresse (butikkens).

Men neida gitt.

Får melding om at den går ikke....

Så, for helvete. Jeg elsker brettet, og allerhelst vil jeg få det til å funke - kan jeg det? I så fall hvordan?

Hvis ikke, kan jeg kjøpe Kindle? Amazon sier på hjemmesiden at de er stolte over å kunne levere til Norge, men når jeg prøver, så går det ikke.

Er blitt helt frelst på å lese bøker på brett (på reise, på sengen osv)

HJÆLP !

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
4
Hva med å leie en amerikansk VPN for å bruke brettet du allerede har?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.257
høres ut som en plan. Men er dessverre ikke så dreven i slikt. orker du å gi en litt detaljert beskrivelse i hvordan jeg gjør det?

Skal nok klare å skaffe meg en slik (men tar gjerne mot anbefalinger og tips) - men jeg lurer på: Kan jeg bruke den adressen kun på Nooken, og beholde min ip-adresse på alle mine andre dingser?

Sist redigert:
N

nb

Gjest
Witopia bruker jeg. Koster rundt 40 dollar for er halvår, kan gi adresser i et lass av land og gir høy hastighet. Er veldig enkelt i brukt, bare å velge fra en liste hvilken by/land man skal være i så ordner den resten selv. Fin for å se utenlandsk nett-tv eller norsk nett-tv fra utlandet.

Dette er altså en VPN-tjeneste om det ikke var klart... Og du installere det på hver enkelt dings, så di kan være i Norge eller hvor du måtte ønske på andre dingser.

Om den funker på leserbrett vet jeg ikke, men den skal funke på iPad og android i alle fall. Jeg bruker den på Windows og Mac

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.835
Torget vurderinger
1
Du kan kjøpe Kindle fra amazon.com. Jeg har tre Kindle, den siste var en Kindle Fire HD som jeg kjøpte for noen måneder siden. Brukte min norske adresse og mitt norske kredittkort og de ankom ferdig konfigurert med mitt abonement etter bare noen få dager. Anbefales!

Bruk denne linken: Kindle Paperwhite 3G - Ereader with Free 3G & Built-In Light

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
Hva med et surfbrett og kindle som app? F.eks. Asus/Google Nexus 7

mvh
KJ

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.835
Torget vurderinger
1
Hva med et surfbrett og kindle som app? F.eks. Asus/Google Nexus 7

mvh
KJ
Min erfaring er at det er veldig slitsomt å lese over tid på en skjerm som avgir lys, i forhold til en som ikke gjør det. Lesebrettene er nesten som å lese i en vanlig bok. For det andre, surfebrettene har veldig kort batteritid i forhold til f.eks Kindle (ikke Fire). Hver til sitt bruk vil jeg si.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.257
Tusen takk for gode tips. Og helt enig Wish, lesebrett gir helt overlegen leseopplevelse ift ipad osv

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.835
Torget vurderinger
1
Kan også legge til at Aschehoug forlag nettopp har begynt å selge e-bøker i "Kindleformat"/MOBI, noe som meg bekjent de andre norske forlagene ikke gjør.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.257
Da er witopia installert - og det funker! Må riktignok laste ned bøker via macen først, men det gjør jo ikkeno´. Takk igjen1

N

nb

Gjest
Nå kan du også se amerikansk Netflix og en del annet snadder

(det finnes billigere alternativer enn Witopia regner jeg med, men anbefalte den fordi den er rask og har et meget godt brukergrensesnitt om du ikke har sort belte i data og tilbyr mange land).

Topp Bunn