Diverse Lese på dass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.930
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg er en av de som er totalt avhengig av lesestoff når jeg skal låre en kabel.....gleden ved og tilbringe stor mengde tid på porselenet med en bra blad som tar for seg ymse hobbyrelatert materiale er enorm.
    Det hender jeg løper som en gal for og rekke det, for så og måtte bla frem en interessant artikkel før jeg endelig kan frigjøre.
    Da jeg avogtil ender opp med og måtte besøke ukjente toaletter uten blader er jeg hjertens glad for multimedia-telefonen min med 3G nett og muligheten til og lete frem noe spennende.
    Er det bare meg eller kan dette bli en vennetråd?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    304
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Rammendienst, der frohe dienst. Blader, sudoku på telefonen, 3G surfing etc bare øker fryden ved rammetjenesten. Helt enig.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Da vi bodde i Oslo hadde jeg en stor, innebygd bok- og bladhylle på dass. DIY.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.930
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jammen er det ikke en med-forumist som er ute med kjeften her:

"Når man sitter på toalettringen, blir endetarmsåpningen strukket ut i en belastende posisjon. Det skaper blodansamling i tarmen, og etter hvert smertefulle hemoroider, forklarer Gutman."

gutty: hold smella!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Laptop er en nødvendig del av rammebestigningen.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Man kan alltids lese noe av Petter Dass, f.eks. Nordlands Trompet.
    Spis gjerne litt Kåbbåi-føde dagen før, så har man litt bedre tid på seg.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.548
    Det er faktisk ikke tøys, siste nummer av Practical Classics ligger øverst i bladhaugen på toalettet for tiden. Passer å lese om skitbiler når man.. jah... :p ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et glimrende blad. Synd at jeg sluttet å kjøpe slike blader en stund etter jeg kvittet meg med Cooperen, for det er kjekke blader å lese. Både på dass og andre steder.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    932
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan nok ikke skrive her, selv om jeg er kvalifisert og har lang fartstid - det vil være alt for kompromiterende den dagen jeg blir kulturminister.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.610
    Gamle utgåtte "Sound Practices" og "Glass Audio" er ypperlig dasslitteratur.

;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.994
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Morgenrutine:

1) En røyk på terrassen.
    2) Vente i 10 min.
    3) Finlesing av Dagens Næringsliv mens kabelen låres på en koselig, varm og godt ventilert do.

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Her er et par håndfaste bevis på undertegnedes trykkeri "Das Bibliotek", lettere fortysket, husets gjestetoalett! Her finnes et skjønnsomt utvalg av lesestoff med emner som spenner over alt fra mat og drikke via klokker, biler,interiør, hage og ikke minst HIFI. Legg spesielt merke til "Image HiFi" øverst til høyre. Et hvert anstendig toalett er jo utstyrt med "runkenoter" :eek: :eek: :eek:

Til venstre på steinplaten ved vasken skimtes "Fidelity" som back-up for toalettpapiret i påkommende tilfelle... 8)

Det er selvfølgelig flatskjerm felt inn i dørbladet, for full mediadekning! Påskenøttene til Roald Øyen er yndet billedmateriale.

Surroundsystemet er snart klar til levering, spesialforniklet fra fabrikken og jeg har det eneste systemet av dette slaget i hele hele verden. "Kablene" er solidcore, med grovt tversnitt inspirert av de andre kablene på åstedet.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Vermin skrev:
    Tror det er materiale til en vennetråd, gjerne med bilder! Dette er antakeligvis vanligere enn vi tror, og mange brilliante ideer og filosofier har blitt klekket ut på utallige "trykkerier" rundt om. Ikke noe å skamme seg over. Ut av skapet! Hadde en kamerat i oppveksten, han kunne ikke få gjort noe dersom det ikke lå et par-tre eks. av Donald på toalettet, aller helst en Donald-pocket. Seriøst, det var et stort problem for ham helt opp til videregående.

Dass er kultur - se på Norges nasjonalskatt utedassen, finnes vel knapt nok noen UTEN lesestoff av et eller annet slag. Dassen er dessuten et sted man gjerne får være i fred.

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    82
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Interessen for lesestoff på trykkeriet kom i 5 års alderen. Først med Donald. Så over til MAD og Pyton. Så kom Hi-Fi og elektronik, High Fidelity, Audio, Lyd og Bilde, Fidelity, Stereophile m fl.
    Tror nok audiorelatert stoff gir god avføring ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    pengesluk skrev:
    Dassen er dessuten et sted man gjerne får være i fred.
    , hvilket er grunnen til at menn bruker stadig mer tid på ramma. Den siste fristad.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lest mye flott på dass opp gjennom årene, men nå er det en publikasjon som har tatt over mye av tiden. Eller, egentlig et par for å være presis. De gangene jeg plukker opp Natt & Dag eller lignende på byen går de rett til bokhyllen på dass. Det er eneste passende sted å lese disse. ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.819
    Torget vurderinger
    0
    Vermin skrev:
    Jammen er det ikke en med-forumist som er ute med kjeften her:
    Da vet vi hvorfor han er på HFS. En hemoroidespesialist leser vel HFS i forbindelse med jobben, i jakt på rasshøl !

Hvorfor han fortsatt er på HFS? Han finner ikke så mange så han må fortsette å lese!

Hadde jeg sittet i likningsmemda og han hadde krevd fradrag for bredbånd og PC med den begrunnelsen tror jeg at jeg hadde gitt ham medhold !

;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.819
    Torget vurderinger
    0
    pengesluk skrev:
    Dassen er dessuten et sted man gjerne får være i fred.
    Du har ikke små, eller store for den del, barn du ? Evt har du minst to toaletter?

"PAPPA! Æ MÅ PÅ DU ! KAN DU SKYNDE DÆ !???! "

Har ikke tallet på alle de kabler som er prematurt klippet av med bakgrunn i slike alarmer. Bare for å konstatere at avkommet brått så ett eller annet på TV som "måtte ses ferdig" før de 10 min senere ruslet "tilfeldig" innom do !

Det sies at barn er en velsingelse, jeg er nå likevel ikke helt overbevist om at de ikke er en straff som utmåles med bakgrunn i synder begått i tidligere liv !??!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.652
    Torget vurderinger
    24
    Hehe - barnløs!!! Man er da gjennomført egoist!!

Stort hus med tre toaletter - helt nødvendig når det kommer brått på og det er lange avstander 8) 8)

And no shortage of Assholes........ You're welcome, too!

Lurer på om proktologer biter negler...????

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.823
    Torget vurderinger
    96
    Vermin skrev:
    Jeg er en av de som er totalt avhengig av lesestoff når jeg skal låre en kabel.....gleden ved og tilbringe stor mengde tid på porselenet med en bra blad som tar for seg ymse hobbyrelatert materiale er enorm.
    Det hender jeg løper som en gal for og rekke det, for så og måtte bla frem en interessant artikkel før jeg endelig kan frigjøre.
    Da jeg avogtil ender opp med og måtte besøke ukjente toaletter uten blader er jeg hjertens glad for multimedia-telefonen min med 3G nett og muligheten til og lete frem noe spennende.
    Jeg har det akkurat på samme måte! Så denne vennetråden er jeg "stolt" med på ;) Jeg MÅ lese på do. Sitter jeg på et fremmed toalett, kan jeg i desperasjon begynne å lese div lapper og kvitteringer i lommboka.
    Hjemme elsker jeg å lese gamle High Fidelity blader, perioden 94-2000 et eller annet. Bruksanvisninger og lektyre om en nyervervet duppeditt er også stas!
    Jeg trodde heller ingen annen var så gal, at det beste er når man akkurat kan klemme i vei samtidig som artikkelen ligger godt i hendene ;D
    Sært? Ja....

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    pengesluk skrev:
    Lurer på om proktologer biter negler...????
    Det tror jeg absolutt. Ihvertfall de med sans for logikk. Minner meg om historien om han som måtte vaske eggene sine av frykt for hønebæsj på de og om man skal følge en slik logikk er det vel tilnærmet umulig å spise mat som tross alt vokser i gjødsel. Eller fisk som vokser i den største gjødselbingen av dem alle. Så mitt tips er at proktologen gjerne venter i noen timer, men så biter han (eller hun, selvsagt :D) negler i samme utstrekning som resten av samfunnet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.741
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Polkagris skrev:
    Vermin skrev:
    Jeg har det akkurat på samme måte! Så denne vennetråden er jeg "stolt" med på ;) Jeg MÅ lese på do. Sitter jeg på et fremmed toalett, kan jeg i desperasjon begynne å lese div lapper og kvitteringer i lommboka.
    Hjemme elsker jeg å lese gamle High Fidelity blader, perioden 94-2000 et eller annet. Bruksanvisninger og lektyre om en nyervervet duppeditt er også stas!
    Jeg trodde heller ingen annen var så gal, at det beste er når man akkurat kan klemme i vei samtidig som artikkelen ligger godt i hendene ;D
    Sært? Ja....
    Hehe. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest baksiden på Blenda-pakke el.l. I det hele tatt hva som helst som kunne leses! ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Steinar_Lund skrev:
    Hehe. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest baksiden på Blenda-pakke el.l. I det hele tatt hva som helst som kunne leses! ;D
    Dette skal brukes som dokumentasjon for min bedre halvdel på at jeg er et mildt tilfelle.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.741
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    totte skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Dette skal brukes som dokumentasjon for min bedre halvdel på at jeg er et mildt tilfelle.
    Gjør dét, så kanskje det går opp for halvdelen din hvor heldig hun er! :)

LPA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Antall liker
    5
    Fin tråd - da er det ikke bare meg.

Gramophone eller BBC Music er viktige mht. defekasjonens rituelle aspekter.

LPA

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    431
    totte skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Om det kun finnes vaskemiddelpakker etc., her er et eksempel på tidsfordriv: Hvor mange ord finnes inne i andre ord?
    - Blenda = blend, len, le, enda, en, da
    Om antallet ord overstiger antall bokstaver i originalordet har du "vunnet" ::)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.654
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Å så godt det er å føle seg normal!!! ;D
    (laptop, bil- og hifi-blader på det ene av to toaletter her i gården 8))

R

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.610
    Du verden.

Selv om jeg gjerne liker å lese på dass er det da ingen krise uten lesestoff.
    Det skader da ingen å sitte og tenke litt.

;)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Et must....helt klart, selv om jeg kan styre min begeistring på en trekkfull utedass i -20. ;D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.930
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hva gjør herrene i henhold til stølhet?
    Er lektyren dyp og interessant nok er jeg oppimot timen enkelte ganger, noe som fungerer for meg er da og løfte beina så høyt jeg klarer og strekke de mot taket mens jeg skriker "Lightweight baby!"
    Liggesårene på låra etter albuene kureres lett med spenol

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Er lektyren dyp og interessant nok er jeg oppimot timen enkelte ganger, noe som fungerer for meg er da og løfte beina så høyt jeg klarer og strekke de mot taket mens jeg skriker "Lightweight baby!"
    Nå så jeg for meg noen festlige bilder i fantasien et sted. ;D

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Brukte å lese Fidelity - da de var på høyden... Nå spiller jeg et spill på iPhone. (Ja, jeg har med meg mobilen til ramma. Har merket at om jeg IKKE gjør det så ringer den garantert - tror jeg.)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.994
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Noe som fungerer for meg er da og løfte beina så høyt jeg klarer og strekke de mot taket mens jeg skriker "Lightweight baby!"

Helt utrolig hva man kan lære her inne! :eek: 8)

mvh

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.823
    Torget vurderinger
    96
    Vermin skrev:
    Kanskje du bør satse på at dette blir en OL gren, oppimot timen på skåla er jo helt vilt!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn