Leiter Effekt til mine AP Scorpio.

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0
Hei!

Lurer på om det er noen som har noe forslag til dette, nå har jeg testet det meste av merker.

Lurer litt på om Doxa kan være veien å gå, uten å legge flere månedslønninger på det. Ser det ligger endel Doxa 70 signature MKII ute på brukten nå, åssen spiller dem å kan det være en grei kombo sammen med Scorpione?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.416
Antall liker
14.392
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hva med Bryston? Låter meget bra sammen med AP.

OU812
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hur vill ni att det ska låta?? ;D
Har en liten mistanke om at Doxa + Scorpio kan bli lyse/slanke i klangen, med mindre du matcher med en mer mørktklingende pre - men for all del; det er kanskje et lyst/slankt lydbilde du ønsker...

Mvh
Proffen
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Enig, tror jeg ville kikket i litt mere mørktklingende retning vedr. forsterker da HT dine er litt lyse i klangen.

Prøvd McIntosh f.eks.?
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Heisan , jeg kjøpte nettopp en Electrocomapniet aw250r til mine scorpio 2 . Det låter så langt meget bra. Og det gir mye og dyp bass i forhold til hegelen jeg hadde som var i overkant stram.

Rør pre og det begynner virkelig å smake fugl. ;)

Rør er noe jeg tror passer AP meget bra .
 

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0
Heio!

Takker for innspill her!

Jeg har ikke prøvd McIntosh på dem da jeg synes det er litt i overkant dyrt. Jeg har testet rotel, parasound, emotiva, hagel, abrahansen og noen billige rør effekter.

Tenkte legge meg på rundt 15.000.- på bruktmarkedet. Burde får liv i disse for den prisen mener jeg, eller?

Vurderer ev. å bytte ut AP mot Swans om jeg ikke får det til snart. Tror rett å slett ikke at AP er en bra match for meg... Noe som er synd da dem er SÅ kule :D
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Det virker som de trenger en hel del effekt.


En forsterk jeg kunne tenkt meg å prøve på AP er pathos logos , som jo lå på brukten her en stund .

Hegel følte jeg var helt skivebom for meg , da må det ha vært med en veldig varm rør pre ihvertfall.
Nå har jeg egentlig kjøpt forsterk med tanke på å bytte ut høytaleren , men de spiller overraskende bra med EC og går veldig dypt.
 

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0
rocknrolla skrev:
Det virker som de trenger en hel del effekt.


En forsterk jeg kunne tenkt meg å prøve på AP er pathos logos , som jo lå på brukten her en stund .

Hegel følte jeg var helt skivebom for meg , da må det ha vært med en veldig varm rør pre ihvertfall.
Nå har jeg egentlig kjøpt forsterk med tanke på å bytte ut høytaleren , men de spiller overraskende bra med EC og går veldig dypt.
Nesten som å banne i kirka, men vurderer å bestille 2stk Emotiva XPA-1 for å se hva 1,000 watts RMS @ 4 ohm, vil gjøre med Scorpione :D
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Jeg synest ikke lyden i emotiva er så ille, minner meg litt om Anthem egentlig. Du får ihvertfall mye punch for pengene .
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
For å gi et fullgått svar kunne du kanskje utdype hva du synes mangler med lyden fra høyttaleren i dag.
Det er sikkert mange av oss som har hørt dem under forskjellige forhold og har gjort seg opp en mening om hva de er gode for.
Jeg tror vi ut i fra din beskrivelse da kunne gi deg en bedre anbefaling.
 

CNK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2006
Innlegg
93
Antall liker
4
Har selv brukt Scorpio 2 med Emotiva XPA-2, var moro det!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Jeg synes man skal gutse jeg her altså, tror absolutt att man har testet masse greier, men det man hører er mangel på effekt, derfor smaker det ikke.

Sats på litt futt, så blir dette bra!

Dette ville jeg gjordt: Spart ett helt år, levd med det jeg har, tatt en ny vurdering da...
La meg si det med en gang: 15 lapper, spar litt til, du tjener på det i lengden!!

mvh
 
Topp Bunn