Politikk, religion og samfunn Legalisere Cannabis?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slubbert

    Gjest
    Så du skjønner ikke at endel av oss drikker alkohol fortrinnsvis av andre grunner enn rus? , da ville jeg trappet ned på rusen hadde jeg vært deg
    Joda, noen gjør sikkert det, men jeg tviler veldig sterkt på at nevnte drikker hadde vært like populære hvis de ikke ga noen som helst form for ruseffekt. Selv har jeg et positivt forhold til rus, helst med måte og har ennå ikke en eneste fraværsdag pga bakfylla. Hvis man ikke klarer å gå ut uten å drikke seg sveiseblind kan forøvrig cannabis være et greit supplement, da drikker man gjerne endel mindre. Men takk for omtanken [/ironi].
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Så du skjønner ikke at endel av oss drikker alkohol fortrinnsvis av andre grunner enn rus? , da ville jeg trappet ned på rusen hadde jeg vært deg
    Joda, noen gjør sikkert det, men jeg tviler veldig sterkt på at nevnte drikker hadde vært like populære hvis de ikke ga noen som helst form for ruseffekt. Selv har jeg et positivt forhold til rus, helst med måte og har ennå ikke en eneste fraværsdag pga bakfylla. Hvis man ikke klarer å gå ut uten å drikke seg sveiseblind kan forøvrig cannabis være et greit supplement, da drikker man gjerne endel mindre. Men takk for omtanken [/ironi].
    Hvilke andre egenskaper enn rus har cannabis?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Dersom ein spør ein Cannabisbrukar om "han" har opplevd noko negativt med bruken, så er svaret alltid eit rungande NEI!
    Ein blir belært om kor utruleg fantastisk dette er - det er jo reine helsekosten! Ein blir jo Sosial, Avslappa, Pratsom, og ein får forsterka sanseinntrykka - spesielt fargar, smak og musikk-opplevingar vert forsterka!

    På oppfølgningsspørsmål om opplevelsar med Mistenksomheit, Nedstemtheit, Plutseleg ubegrunna frykt, Sosial angst, Kaldsvetting, Dårlegare korttidshukommelse m.m har vore opplevd, så er svaret på dette eit meir stille ja... før det (igjen) rungande blir uttrykt "Men DET har ingen ting med Cannabisen å gjere!"


    Cannabis er vel kanskje ikkje heilt så harmlaust som enkelte her vil ha det til?
    Med 483 kjente kjemiske komponentar, i tillegg til 66 kjente Cannabinoider (kor THC er 1), som ein gjerne inntar i ein forbrenningsprosess (røyking..), så er kanskje ikkje dette "produktet" noko som miljømerket Svanen kjem til å ville låne ut logoen sin til?

    Det er eit paradoks at den vaksne generasjon med sine ferdig utvikla og dermed lite/mindre (skade)utsatte hjernar, skal stå på barrikadane og være med på å legge forholda til rette for lettare tilgang av dette stoffet til den yngre generasjon, der sine hjernar jo er i utviklingsfasen, og skade med stor sannsynlegheit kan og vil oppstå. Ein reknar vel med at ein skal være godt inne på 20-talet i alder, før hjernen er noko meir robust/ferdig utvikla i så måte.

    Kva som er "fasiten" på spørsmålet, skal eg imidlertid ikkje ha sagt noko endeleg om... Men mens ein ventar på at røyken skal legge seg, og dei som har dette svaret kjem og legg dette fram, så kan ein jo hygge seg litt med dette klassiske klippet:

    Soldiers burning weed - YouTube


    Mvh Arild
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er presis like hjerneløst idiotisk å kriminalisere cannabis som det er å kriminalisere rødvin.

    Alle argumentene for eller i mot det ene er eksakt like gyldige i begge tilfeller.

    .....

    Slik stupid kriminalisering generer mye kriminalitet, koster samfunnet enorme summer, stjeler politiets ressurser og gjør vanlige mennesker til forbrytere ... og alt til absolutt ingen nytte. Man skal være ekstremt mannevond og/eller religiøs for å ha glede av å ødelegge livene til andre mennesker bare fordi man kan.

    Heldigvis er det flere og flere land og stater som innser dette, og utviklingen vil nok nå Norge etterhvert også.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er presis like hjerneløst idiotisk å kriminalisere cannabis som det er å kriminalisere rødvin.

    Alle argumentene for eller i mot det ene er eksakt like gyldige i begge tilfeller.

    .....

    Slik stupid kriminalisering generer mye kriminalitet, koster samfunnet enorme summer, stjeler politiets ressurser og gjør vanlige mennesker til forbrytere ... og alt til absolutt ingen nytte. Man skal være ekstremt mannevond og/eller religiøs for å ha glede av å ødelegge livene til andre mennesker bare fordi man kan.

    Heldigvis er det flere og flere land og stater som innser dette, og utviklingen vil nok nå Norge etterhvert også.
    Heh, hvordan kan man sammenligne cannabis med rødvin?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Heh, hvordan kan man sammenligne cannabis med rødvin?
    Øh, fordi de begge er stoffer man inntar som gir en ruseffekt mange opplever som behagelig? Og fordi begge i kraft av å være rusgivende i tillegg til bruk også har et potensial for misbruk (selv om dette potensialet er vesentlig større og mer skadelig for alkohol)?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Heh, hvordan kan man sammenligne cannabis med rødvin?
    Øh, fordi de begge er stoffer man inntar som gir en ruseffekt mange opplever som behagelig? Og fordi begge i kraft av å være rusgivende i tillegg til bruk også har et potensial for misbruk (selv om dette potensialet er vesentlig større og mer skadelig for alkohol)?
    Vi som inntar rødvin av andre grunner enn ruseffekten syns den sammenligningen blir tullete med mindre du kan tillegge cannabisen andre egenskaper enn rus, slik man kan med rødvin
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Alle rusmidler har et avhengighetspotensiale som kan lede til misbruk. Faktisk vil jeg hevde at alle positive opplevelser har et avhengighetspotensiale, av den enkle grunn at en positiv opplevelse er noe man gjerne vil oppleve på nytt. Det er ikke lenge siden det var en person på TV (Hellstrømprogrammet) som holdt på å miste familie og hjem fordi han var avhengig av Nugatti. Forby Nugatti?

    For de mest forbudskåte later det til å være et mål å forby alt som kan gi positive opplevelser, enten fordi de er religiøse og mener man ikke skal oppleve noe annet positivt enn Gud, eller fordi de er formyndersosialister som mener at alt sånt står i veien for å gjøre folk til perfekte små tannhjul i maskineriet som de kaller "fellesskapet". Jeg har ikke funnet ut helt hvilken av disse ideologiene jeg avskyr mest.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Alle rusmidler har et avhengighetspotensiale som kan lede til misbruk. Faktisk vil jeg hevde at alle positive opplevelser har et avhengighetspotensiale, av den enkle grunn at en positiv opplevelse er noe man gjerne vil oppleve på nytt. Det er ikke lenge siden det var en person på TV (Hellstrømprogrammet) som holdt på å miste familie og hjem fordi han var avhengig av Nugatti. Forby Nugatti?

    For de mest forbudskåte later det til å være et mål å forby alt som kan gi positive opplevelser, enten fordi de er religiøse og mener man ikke skal oppleve noe annet positivt enn Gud, eller fordi de er formyndersosialister som mener at alt sånt står i veien for å gjøre folk til perfekte små tannhjul i maskineriet som de kaller "fellesskapet". Jeg har ikke funnet ut helt hvilken av disse ideologiene jeg avskyr mest.
    Problemet til du og Gjestemedlem er at dere er for full individuell frihet kombinert med sosialistisk velferdsamfunn..
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Heh, hvordan kan man sammenligne cannabis med rødvin?
    Øh, fordi de begge er stoffer man inntar som gir en ruseffekt mange opplever som behagelig? Og fordi begge i kraft av å være rusgivende i tillegg til bruk også har et potensial for misbruk (selv om dette potensialet er vesentlig større og mer skadelig for alkohol)?
    Vi som inntar rødvin av andre grunner enn ruseffekten syns den sammenligningen blir tullete med mindre du kan tillegge cannabisen andre egenskaper enn rus, slik man kan med rødvin

    Hyklerisk. Hvor mye alkoholfri rødvin tror du det selges i Norge i løpet av et år?

    God vin er en glede, men det er fordi man kombinerer smaksopplevelsen med deilig rusvirkning. For selv de mest superbe viner ville salget ha falt ned mot 0 om det bare hadde vært snakk om kostbar lagret druejuice.

    Det er like mye connaisseurer blant potrøykere og dyrkere som det er hos seriøse vinentusiaster. Subtile nyanser, smaker og virkninger som ikke står mye tilbake for vinspaltelyrikk. Og som med vin er det også mange som er mer folkelig anlagt og ikke så voldsomt nøye på hva de konsumerer.

    Jeg foretrekker absolutt vin, og er ikke noe glad i virkningen av cannabis. Men for mange er det helt motsatt, og det er like uproblematisk som å ha forskjellig musikksmak. Og mennesker som har noe ønske om å kriminalisere andre menneskers uskyldige gleder er ganske så usympatiske i mine øyne. Men det er jo endel som har gjort det til sin livsoppgave å være mest mulig usympatisk. Drittsekker som har enormt behov for å ødelegge andre menneskers gleder. Det er nå i alle fall min objektive mening.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Alle rusmidler har et avhengighetspotensiale som kan lede til misbruk. Faktisk vil jeg hevde at alle positive opplevelser har et avhengighetspotensiale, av den enkle grunn at en positiv opplevelse er noe man gjerne vil oppleve på nytt. Det er ikke lenge siden det var en person på TV (Hellstrømprogrammet) som holdt på å miste familie og hjem fordi han var avhengig av Nugatti. Forby Nugatti?

    For de mest forbudskåte later det til å være et mål å forby alt som kan gi positive opplevelser, enten fordi de er religiøse og mener man ikke skal oppleve noe annet positivt enn Gud, eller fordi de er formyndersosialister som mener at alt sånt står i veien for å gjøre folk til perfekte små tannhjul i maskineriet som de kaller "fellesskapet". Jeg har ikke funnet ut helt hvilken av disse ideologiene jeg avskyr mest.

    Sukker og sukkerprodukt (f.eks Nugatti) sin evne til slå rot i "belønningssystemet" vårt, og derigjennom å skape avhengigheit er vel viden kjent.
    Det vart vel slått fast at det kunne være fullt på høgde med Opiater sin avhengigheitsskaping i ei eller anna undersøking for eit par år sidan. "Sukker meir avhengigheitsskapande enn Heroin" eller noko slikt kunne ein lese i Tabloidane.


    Men kan ein virkelig også bli avhengig av Cannabis? Ingen av dei som har/hadde inntatt dette, og som eg har snakka med, har på noko vis vært avhengig! Det meinte dei sjølv i alle fall. Og då må det jo være sant?


    Mvh Arild8)
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Til medisinsk bruk selvsagt JA ellers står jeg meget fast på at helgbruker er å forblir et dophue .
    Trenger ikke hvere rakketforsker for å se hvordan personligheten forandrer seg over tid til en som er helgebruker.

    Mvh
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Problemet til du og Gjestemedlem er at dere er for full individuell frihet kombinert med sosialistisk velferdsamfunn..
    Jeg er ikke for velferd på bekostning av individuell frihet, "he who is willing to sacrifice liberty for safety deserves neither and will lose both (B.Franklin, sitert etter hukommelsen).

    Hva krigen mot narkotika angår er jeg dog uansett overbevist om at samfunnskostnaden overgår den eventuelle gevinsten med gigantisk margin.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Verdens mektigste mann om cannabis og loven.

    David Remnick: On and Off the Road with Barack Obama : The New Yorker

    When I asked Obama about another area of shifting public opinion—the legalization of marijuana—he seemed even less eager to evolve with any dispatch and get in front of the issue. “As has been well documented, I smoked pot as a kid, and I view it as a bad habit and a vice, not very different from the cigarettes that I smoked as a young person up through a big chunk of my adult life. I don’t think it is more dangerous than alcohol.”

    Is it less dangerous? I asked.

    Obama leaned back and let a moment go by. That’s one of his moves. When he is interviewed, particularly for print, he has the habit of slowing himself down, and the result is a spool of cautious lucidity. He speaks in paragraphs and with moments of revision. Sometimes he will stop in the middle of a sentence and say, “Scratch that,” or, “I think the grammar was all screwed up in that sentence, so let me start again.”

    Less dangerous, he said, “in terms of its impact on the individual consumer. It’s not something I encourage, and I’ve told my daughters I think it’s a bad idea, a waste of time, not very healthy.” What clearly does trouble him is the radically disproportionate arrests and incarcerations for marijuana among minorities. “Middle-class kids don’t get locked up for smoking pot, and poor kids do,” he said. “And African-American kids and Latino kids are more likely to be poor and less likely to have the resources and the support to avoid unduly harsh penalties.” But, he said, “we should not be locking up kids or individual users for long stretches of jail time when some of the folks who are writing those laws have probably done the same thing.” Accordingly, he said of the legalization of marijuana in Colorado and Washington that “it’s important for it to go forward because it’s important for society not to have a situation in which a large portion of people have at one time or another broken the law and only a select few get punished.”

    As is his habit, he nimbly argued the other side. “Having said all that, those who argue that legalizing marijuana is a panacea and it solves all these social problems I think are probably overstating the case. There is a lot of hair on that policy. And the experiment that’s going to be taking place in Colorado and Washington is going to be, I think, a challenge.” He noted the slippery-slope arguments that might arise. “I also think that, when it comes to harder drugs, the harm done to the user is profound and the social costs are profound. And you do start getting into some difficult line-drawing issues. If marijuana is fully legalized and at some point folks say, Well, we can come up with a negotiated dose of cocaine that we can show is not any more harmful than vodka, are we open to that? If somebody says, We’ve got a finely calibrated dose of meth, it isn’t going to kill you or rot your teeth, are we O.K. with that?”
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.210
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Hvis vi opphever forbudet blir det blir det bare vanskeligere for folk på bygda å skaffe seg røykings. Blir vel neppe solgt fra kiosker, kolonialen eller fra den lokale bensinstasjonen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi vel tro at det organiseres provianteringsturer til sivilisasjonen om man spør seg litt rundt.

    En jordlapp her og der er vel også det eneste som skal til for å dyrke noen planter. Gardsutsalg av epler og plommer foregår jo allerede i storskala i Hardanger i sesongen. Mye å lære der.

    Bare se at det blir attraktivt å kjøpe nedlagte småbruk igjen....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Problemet til du og Gjestemedlem er at dere er for full individuell frihet kombinert med sosialistisk velferdsamfunn..
    Sosialliberalistisk, ikke sosialistisk. Førstnevnte har ingen respekt for mennesker og ser på dem som ressurser som staten eier, disponerer med fullmakt til å plage, hundse og gjøre med som man finner formålstjenlig.

    Det går an å tro på at mennesker eier seg selv, og likevel ha ansvar for og ta vare på hverandre. Velferd og sosialisme er på ingen måte synonymer.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.210
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Var bare en fleip med det faktum at i dag trenger man ikke reise langt for å få tak i noe
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok det største problemet med cannabis er når det ikke "hjelper" lengre. Er nok ikke alle som klarer å holde seg kun til det. Har sett på hvordan det kan gå. Og det starta med cannabis en gang innimellom. Han er død nå. Til medisinsk bruk så burde det nok vert ok.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Bare for å sette ting litt i perspektiv når det kommer til selve rusen sett fra et objektivt syn så har jeg jobbet med rusomsorg og sett mye rart. Jeg har jobbet på natthjem hvor vi var alene på jobb og hadde omsorg for 7-8 rusmisbrukere i slengen. Altså 7-8 individuelle mennesker som var ruset på alt fra amfetamin, hasj til hyppere iblandet i heroin.
    Det var kun 1 gruppe mennesker jeg var direkte truet av jevnlig og det var alkoholikere. De var skvær umulige å prate fornuftig til og de lagde stadig bråk.
    Jeg har til dags dato aldri opplevd bråk med folk som har vært stein på cannabis og jeg har sett folk som har vært mer stein enn Galdhøpiggen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Cannabis kan skape problemer. Noen takler det ikke, noen liker det ikke, noen overdriver men de fleste takler det helt fint og de fleste som gidder har stor glede av det. Uansett er det nå mye bedre å ikke blande kriminalitet inn i dette i det hele tatt.

    Overdriver noen det nok til å bli et medisinsk problem får det bli noe som helsevesenet kan ta seg av. Med alle de ekstramidlene som frigjøres fra politi og rettsvesen kan man hjelpe ganske så mange om det behøves.

    Hjelp dem som går på trynet.

    La de som ha det fint , ha det fint.

    Trenger ikke være vanskeligere enn som så.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Cannabis blir brukt innen medisin til f.eks. MS pasienter i Norge i dag, med positivt resultat for brukerne der andre medisiner ikke fungerer. Uten at det gir en rus.

    Det er enkelte leger som skriver ut resept på cannabis i Norge den dag i dag. Personen som får det utskrevet reiser f.eks. til Nederland, tar med seg en viss mengde til personlig bruk. Mange som sliter med angst vil få en positiv hverdag pga. enkelte av virkestoffene i cannabis. Det er greit nok at man kan få foreskrevet sterke lovlige medisiner som vil lindre en angstlidelse, men bruk av sterke medisiner (som f.eks Sobril) vil gå hardt utover innsiden av kroppen over tid, noe cannabis ikke gjør.

    Jeg har selv misbrukt cannabis av og på i mange år, men har kommet fram til at jeg heller vil prøve overvinne angsten med terapi og behandling. Jeg vil ikke kunne stå i en normal jobb med et misbruk, men cannabis har hjulpet meg såpass at jeg har kommet meg ut døra og vært sosial de 12 årene jeg har slitt med angst. Jeg har vært mer eller mindre totalt isolert på et lite rom i mange år, men så fort jeg har misbrukt cannabis har jeg vært nok oppegående til at jeg har hatt et sosialt nettverk. Jeg har nå vært rusfri i lang tid. Går i terapi og behandling. Motivert til tusen, så det her tror jeg skal gå bra, men ting tar tid, som alt annet.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Men kan ein virkelig også bli avhengig av Cannabis? Ingen av dei som har/hadde inntatt dette, og som eg har snakka med, har på noko vis vært avhengig! Det meinte dei sjølv i alle fall. Og då må det jo være sant?


    Mvh Arild8)
    Dersom ein spør ein Cannabisbrukar om "han" har opplevd noko negativt med bruken, så er svaret alltid eit rungande NEI!
    Ein blir belært om kor utruleg fantastisk dette er - det er jo reine helsekosten! Ein blir jo Sosial, Avslappa, Pratsom, og ein får forsterka sanseinntrykka - spesielt fargar, smak og musikk-opplevingar vert forsterka!

    På oppfølgningsspørsmål om opplevelsar med Mistenksomheit, Nedstemtheit, Plutseleg ubegrunna frykt, Sosial angst, Kaldsvetting, Dårlegare korttidshukommelse m.m har vore opplevd, så er svaret på dette eit meir stille ja... før det (igjen) rungande blir uttrykt "Men DET har ingen ting med Cannabisen å gjere!"


    Mvh Arild
    Unnskyld meg, men hvor finner du disse folka? Og er de ferdige med puberteten? Som nevnt før i tråden så var jeg misbruker i 16 år, men jeg kjenner ikke en kjeft som har et så naivt forhold til cannabis.



    Til medisinsk bruk selvsagt JA ellers står jeg meget fast på at helgbruker er å forblir et dophue .
    Trenger ikke hvere rakketforsker for å se hvordan personligheten forandrer seg over tid til en som er helgebruker.

    Mvh
    Og da er altså et hvert menneske som drikker en sixpack med pils eller ei halv flaske vin hver lørdag en alkoholiker?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Du er bra på jordet i din argumentasjon her, det er ikke mulig å fremstille disse produktene alkoholfritt hvis man er ute etter kvalitet, og det har ingenting med rus å gjøre. Greit nok at du ikke ønsker å leve ett liv uten rus men du kan jo gi F i tillegge resten av oss slikt.
    Hvis man vil leve et rusfritt liv bør man la være å drikke øl, vin og brennevin, eller bruke andre rusmidler, verre er det ikke.
    Om du derimot aktar å prøve desse stoffa ut fyrst, og deretter får kalde føter, vert det nok verre....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Forbud på alt mulig er IDIOTI. Eller POLITI som det heter.

    Det som er sikkert er at staten ville spart en dröss masse penger på å jage hasjröykende folk, .
    Det er vel nokre ting vi burde ha forbod mot... og når det gjeld skadene alkohol/tobakk fører til, kostar det samfunnet alvorleg mykje. Bør det ikkje vere forbod mot andre og udiskutabelt kraftigare rusmidlar som t.d. heroin?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Men kan ein virkelig også bli avhengig av Cannabis? Ingen av dei som har/hadde inntatt dette, og som eg har snakka med, har på noko vis vært avhengig! Det meinte dei sjølv i alle fall. Og då må det jo være sant?


    Mvh Arild8)
    Dersom ein spør ein Cannabisbrukar om "han" har opplevd noko negativt med bruken, så er svaret alltid eit rungande NEI!
    Ein blir belært om kor utruleg fantastisk dette er - det er jo reine helsekosten! Ein blir jo Sosial, Avslappa, Pratsom, og ein får forsterka sanseinntrykka - spesielt fargar, smak og musikk-opplevingar vert forsterka!

    På oppfølgningsspørsmål om opplevelsar med Mistenksomheit, Nedstemtheit, Plutseleg ubegrunna frykt, Sosial angst, Kaldsvetting, Dårlegare korttidshukommelse m.m har vore opplevd, så er svaret på dette eit meir stille ja... før det (igjen) rungande blir uttrykt "Men DET har ingen ting med Cannabisen å gjere!"


    Mvh Arild
    Unnskyld meg, men hvor finner du disse folka? Og er de ferdige med puberteten? Som nevnt før i tråden så var jeg misbruker i 16 år, men jeg kjenner ikke en kjeft som har et så naivt forhold til cannabis.
    Dei var absolutt kroppslig ferdig med puberteten! Ofte i gruppa menn 18-25. Men mentalt var dei kanskje ikkje heilt der?

    Men det er vel også eit av "problema" med Cannabis - at det kan stagnere ganske så brått mentalt for nokon, i alle fall om ein startar tidleg? Eg snakkar ikkje her om ei bønne eller to gjennom helga, sjølv om det gjerne starta der. Det er/var heller snakk om gram eller fleire om dagen...

    Eg kan forsikre deg om at dei fins. Og snille og greie er dei som regel. Men dei slit med å komme seg vidare i livet, sjølv med hjelp. Alt står på vent - liksom. Det er tragisk.


    Mvh Arild
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn