Ledninger til pickup, hvor finner man slike?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Noen tips til nettsted der man kan få kjøpt disse 4 korte ledningene av god kvalitet? Noe ala det som gjerne følger med Ortofon sine pickuper.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Svalander?
Michael Percy?
Needledoctor?

(har ikke sjekket, men er troende til å ha slikt)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
De finnes i massevis på bl.a ebay, men da gjerne i tynnere varianter. Jeg er ute etter kraftigere. Tror Linn og Cardas, og som sagt Ortofon har slike, men finner dem ikke. Skal prøve Needledoctor nå.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.513
Torget vurderinger
4
Om jeg husker rett fra den gang jeg kjøpte så finnes det mange (og dyre) utgaver av disse.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.368
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Kjøpte Oyaide sine på Big Dipper hifi for et par år siden. Får de i kobber og sølv. Mye kraftigere en de som fulgte med min SME arm.

OU812

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Fant noen av Cardas på Needledoctor. De ser fete ut. Ellers har de også Sumiko sine, som jeg har brukt i årevis på Sumiko og Jelco. Koster bare 1/4-del av Cardas.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
ou812rh skrev:
Kjøpte Oyaide sine på Big Dipper hifi for et par år siden. Får de i kobber og sølv. Mye kraftigere en de som fulgte med min SME arm.

OU812
Finner dem ikke der nå lenger.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.344
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
K.H. skrev:
Noen tips til nettsted der man kan få kjøpt disse 4 korte ledningene av god kvalitet? Noe ala det som gjerne følger med Ortofon sine pickuper.
Tror jeg har de som fulgte med Ortofon-en min liggende her et sted.
Sjekker og så kan du få dem av meg om jeg finner dem.

EDIT:
Fant dem. Send PM med adresse så er de i posten i morra. ;)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.368
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
K.H. skrev:
ou812rh skrev:

OU812
Finner dem ikke der nå lenger.
Ikke sikkert du finner de på nettsidene, men sjekk duet.no. Det er/var vel de som var en av hoved leverandørene til Big Dipper. Hvis du ikke ser bilde av de der så finnes de iverfall på Oyaides hjemmesider!

OU812

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
RoDa skrev:
K.H. skrev:
Tror jeg har de som fulgte med Ortofon-en min liggende her et sted.
Sjekker og så kan du få dem av meg om jeg finner dem.

EDIT:
Fant dem. Send PM med adresse så er de i posten i morra. ;)
Utrolig service! Tusen takk for det!

Mvh.
Ketil Hansen
Rørvikveien 37
9610 Rypefjord

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
K.H. skrev:
De finnes i massevis på bl.a ebay, men da gjerne i tynnere varianter. Jeg er ute etter kraftigere...
De skal jo være tynne, det er meningen det. Det har med samlet last for pu å gjøre. Og så var det dette med effektiv masse. Finner du noen tykkere så er det vel helst isolasjonen som er tykkere vel. Husk at det er jo bare noen millivolt spenning også.

Det er viktig med gode kabler, men det er først og fremst viktig at de er lett for pu å drive.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
VilhelmW skrev:
Muligens dumt spørsmål, men har ikke de fleste armene heltrukket kabling nå for tida?
Ikke de med løse headshell.

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.875
Sted
Harstad
Torget vurderinger
27
Bra det ordnet seg med wire til armen din!
Selv har jeg prøvd mye forskjellig(Cardas, Thorens, AN + div andre uten navn) og den suverent beste imo er : http://www.ebay.com/itm/TONEARM-REW...rntable_Parts_Accessories&hash=item27be96070c
Enkelt å strippe for isolasjon, enkel å terminere.

Vic er i tillegg en super fyr, entusiastisk og generøs. Har også prøvd en type som selges som tonearms wire med 7 syltynne ledere men den var en katastrofe siden så få ledere brekker av under terminering/montering.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
K.H. skrev:
VilhelmW skrev:
Muligens dumt spørsmål, men har ikke de fleste armene heltrukket kabling nå for tida?
Ikke de med løse headshell.
Nei, selvsagt ikke...jeg burde vite sånt. Min tidligere spiller, en HarmanKardon T60, hadde den muligheten. Jeg hadde to Ortofoner på hvert sitt headshell. Det var svært enkelt å bytte, gitt at p.u'ene hadde lik vekt slapp man å balansere arma også.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Ledningene som Linn leverer med Ekos/Ekos SE er kraftige og låter bra. Har sammenlignet med andre, som er tynnere og enklere å plassere i et trangt shell, men ender opp med Linn's som låter mye bedre imo.

Topp Bunn