Led Zeppelin CD/Vinyl replica

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Da kom CD,ene fra Amazon i posten, og er meget glad for at ikke flere vinyl replica fra 2003 ble bestillt, tro det eller ei, det lå den samme CD,en i coveret som i den vanlige CD,en fra 1994, snakk om og være sleip.

Kunne ikke høre noen vesentlige forskjeller heller, men synes at vinyl replica (sto også preget 1994 på CD,en) CD,en var noe lysere, men det kan umulig være tilfelle når det er samme CD,en? :'(.

Da ble det med en bestilling :-[ :-[ :-[ :-[.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Kjøpte de jeg også, fra CDON.COM. Lyden er brukbar, men det er samme remixa versjonene som har fulgt Led Zeppelin fra 94. Mener å huske det ble stilt litt spørsmål, den gangen hvorfor Jimmy Page hadde mixa gitarlyden sin så langt fram i lydbildet i forhold til originalutgivelsene.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Det samme syntes jeg også anngående denne utgivelsen

Merkbar lysere gitar langt frem i lydbildet i forrhold til orginalen

Kan virke annerledes ja

8)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Det samme syntes jeg også anngående denne utgivelsen

Merkbar lysere gitar langt frem i lydbildet i forrhold til orginalen

Kan virke annerledes ja

8)
ja , remastra med litt annen EQ. Ikke remixa. Synes førsteutgavene er ok jeg da.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
ja , remastra med litt annen EQ. Ikke remixa. Synes førsteutgavene er ok jeg da.
Selvfølgeligt enig der Boffen

Det kunne virke som alt av remastrings utgivelser har en skarpere EQ.
I allefall dem jeg har hørt til nå
ikke det at dette blir værre,men en smule annerledes i forhold til da spesielt vinylen.

(den er pakket ned for 5-10 år)

8)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
REMIXA ???
og det er du sikker på ?

tror ikke det jeg.
Jeg skrev " Mener å huske." Men jeg er vel ganske sikker på at Jimmy Page gjorde noe med lyden i forhold til førsteutgivelsene på cd. Jeg tenker på boksen som kom, med Led Zeppelin hulter til bulter. Når det blir forandra fra originalutgivelsen, ikke bara pussa på lyden, da må det være remixing.

Topp Bunn