Alt til hus og bolig LED-striper som abreidslys på kjøkken?

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg er litt smålei lysstoffrør-varianten vi har på kjøkkenet og har begynt å titte litt på muligheter for å få LED-belysning inn under skapet for å dekke behovet for arbeidslys. Jeg trenger belysning på ca 120 cm, og skulle gjerne hatt muligheten til å montere en meter med lyslist under en vinduskarm for å få belysning på hele kjøkkenbenken.

Jeg vil helst ha noe som ikke bruker et støpsel, men som heller kan monteres rett i strømkursen. Dette er ikke avgjørende, og om det drar ned totalprisen er det fint. Jeg kjenner en elektriker som i så fall gjør oppkoblingen gratis.

Jeg har sett på følgende varianter:

LED Strip 5630 SMD 60 LED/m Warm White - 50 centimeters - BuyLEDStrip.com

RATIONELL LED benkeplatebelysning - aluminiumsfarge, 40 cm - IKEA

Varmhvit LED Strip sett, 9W, 2,5 m. Plug and play - Benk og møbelbelysning - Innebelysning | Lysbutikken.no

Er det noen som vil dele erfaringer her?

Vi bor i et hus vi leier og jeg vil derfor ikke legge så mye penger i dette, men en avrundet tusenlapp regner jeg med å bruke.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.043
Har nettopp byttet kjøkken og valgte Chef halogen-armaturer under overskapene. Chef leveres av SG armaturer og leveres i ulike lengder, og armaturene kan enkelt kobles sammen. Fåes både med LED og halogen. Krever dog ei lyslist under overskapene.

Mange nye boliger går for LED-striper. Dette er jo litt stilig.
Men jeg syns lysvirkninga av LED ikke er så god som halogen. I mitt øye :)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Så lenge lyslisten er mindre omfattende enn eksisterende lyslist så er det greit. Den er klumpete og tar (på grunn av plasseringen, som er litt på halv tolv) litt av sikten min siden jeg er to meter høy.

Jeg skal sjekke opp litt og se hva jeg kan slippe unna med. Jeg vil ikke ha dårligere lys - bare mindre omfattende lyskilder.

Topp Bunn