LCD-3+Auralic Taurus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som du ikke har rør??

Du burde ta med en Apex Pinnacle i vurderingen.... Tops og the pops ;)

Selg bestemor og kjøp det hele!

Hahaha, har du sittet og tenkt fælt nå da, Viking? :D
    Ja ;) Tenkt LCD-3, TAket H2+, evt vente litt og skaffe Stax SrR-009 med en Cavalli LL(ny versjon i april) eller Blue hawaii Se etc etc etc :rolleyes: hehe
    Tenker så det knaker her ;)
    Det finnes FOR MYE ultrasnadder der ute ;)

T

Tittentei

Gjest
    Sant. Men her i gården begynner det faktisk å snøre seg til rundt noen favoritter, og nysgjerrigheten er ikke lenger like pirrende som før. LCD-3 er en av dem, hihihi. Taket venter jeg nok litt med. Prøvde dem raskt på hortenmessa, men i suboptimale omgivelser. Hører de har vill bass, men avventer til det har modnet seg på forsterkerfronten og i pengetasken. :) SR-009 skal jeg prøve å få mast meg til å få en demo på hos Lyric først :D

T

Tittentei

Gjest
    Taurus + LCD-3 er for øvrig en knallmatch i mine ører. Er litt indifferent mellom Taurus og WA6-SE med det rette røroppsettet. Sistnevnte er rundere i kantene, men begge har fordeler på forskjellig musikk. Taurus er den beste SS-en jeg har prøvd.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Nå blir det vel også en litt annen test her :eek: : Kingrex Uart Y-split USB-kabel og Bakoon BPS-2 batteriforsyning ;)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Hadde det bare vært mulig å skaffe LCD-3 som ikke ruller av før 3khz og som har godt nivå øverst uten store dipper :D har sett FR charts på nett at noen slike har blitt levert og rapportert som mye luftigere og oppløst enn de som begynner å rulle av rundt 1,5 khz :)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Nå blir det vel også en litt annen test her :eek: : Kingrex Uart Y-split USB-kabel og Bakoon BPS-2 batteriforsyning ;)
    Sitter nå og spiller med Kingrex Uart Y-split USB-kabel sammen med deres Upower batteriforsyning til strømdelen av kabelen. Meget interessant ;) Kommer vel noen ord når jeg har fått lyttet skikkelig ;)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Sitter nå og spiller med Kingrex Uart Y-split USB-kabel sammen med deres Upower batteriforsyning til strømdelen av kabelen. Meget interessant ;) Kommer vel noen ord når jeg har fått lyttet skikkelig ;)
    Dette funker :eek: HAr testet fram og tilbake og på andre uten at de vet om det er batteristrøm på eller ikke og det blir rett hver gang. Forskjellen er relativt stor til fordel batteridrift i form av rom, oppløsning, flyt og varmere mellomtone/øvre mellombass :eek:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mulig jeg er sløv, men HVA er det du kjører med batteri?

Dette funker :eek: HAr testet fram og tilbake og på andre uten at de vet om det er batteristrøm på eller ikke og det blir rett hver gang. Forskjellen er relativt stor til fordel batteridrift i form av rom, oppløsning, flyt og varmere mellomtone/øvre mellombass :eek:

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjører det som står ;) En Kingrex Uart Y USB kabel der PC siden er splittet i 2 kabler, en tar ut signalet og en annen, tilkoblet batteriet forsyner 5V spenning til DACen :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjører det som står ;) En Kingrex Uart Y USB kabel der PC siden er splittet i 2 kabler, en tar ut signalet og en annen, tilkoblet batteriet forsyner 5V spenning til DACen :)
    Er det noen som helst fordel å gjøre dette istedenfor det opplagte alternativet - dvs. å kjøre usb-spdif/toslink-konverter-dac ?? Hele poenget synes jo å unngå PC-ens støy - fdet oppnåes meget effektiv og langt rimeligere med en optisk kabel...

S

sorgenfri

Gjest
    Er det noen som helst fordel å gjøre dette istedenfor det opplagte alternativet - dvs. å kjøre usb-spdif/toslink-konverter-dac ?? Hele poenget synes jo å unngå PC-ens støy - fdet oppnåes meget effektiv og langt rimeligere med en optisk kabel...
    Viking kjører Mytek, og hvis en skal spille DSD, MÅ en jo kjøre USB, og ikke Toslink..Ref:Nevaton..Mulig dèt er tanken til Viking, uten at jeg vet dette.

Chr.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Viking kjører Mytek, og hvis en skal spille DSD, MÅ en jo kjøre USB, og ikke Toslink..Ref:Nevaton..Mulig dèt er tanken til Viking, uten at jeg vet dette.

Chr.
    Quite precise, dear mr. sorgenfri ;)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13

Chr.
    Eller Firewire som igjen er en protokoll bedre egnet til å skulle føre ett audiosignal men desverre mye mindre utbredt enn USB.

200px-FireWire_Logo.svg.png

Rockefoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Ja, viking, ikke firewire? Har du testa begge, eller har du, gud forby , pc?

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Spiller selvsagt fra PC ;)

T

Tittentei

Gjest
    Har storkost meg med denne kombinasjonen i det siste (LCD-3 og Taurus), og nå vurderer jeg å skaffe meg ARK MX+ i tillegg. Prøvde ARK MX+ for en god stund siden og likte den, men da var det mot Woo Audio WA6-SE, så vanskelig å bedømme hvordan den vil fungere med Taurus og LCD-3.

Har Taurus liggende på brukten nå, men vurderer sterkt å trekke annonsen og heller rendyrke det oppsettet og selge unna Grace m903 m.v. Er det noen som har dette oppsettet og kan si litt om hvordan de opplever systemet?

T

Tittentei

Gjest
    Har storkost meg med denne kombinasjonen i det siste (LCD-3 og Taurus), og nå vurderer jeg å skaffe meg ARK MX+ i tillegg. Prøvde ARK MX+ for en god stund siden og likte den, men da var det mot Woo Audio WA6-SE, så vanskelig å bedømme hvordan den vil fungere med Taurus og LCD-3.

Har Taurus liggende på brukten nå, men vurderer sterkt å trekke annonsen og heller rendyrke det oppsettet og selge unna Grace m903 m.v. Er det noen som har dette oppsettet og kan si litt om hvordan de opplever systemet?
    Siden ingen svarer meg iløpet av noen timer, så får jeg vel finne det ut på egenhånd da, hahahaha.

auralic-ark-mx+-auralic-taurus.jpg

Nå føles livet komplett – for en stakket stund. :D

T

Tittentei

Gjest
    LOL. Veldig stas, men synd jeg sitter her og mokker uten balanserte kabler mellom DAC og amp, og derfor må kjøre SE. Må vel ut å finne et par i morgen. Har bare prøvd med HD 650 foreløpig, og det låter bra! :D

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Hadde auralic klart å lage en optisk inngang på MX skulle jeg prøvd det samme her. Ser fryyyyyyyyktelig nice ut!!!

S

sorgenfri

Gjest
    Var i nabobygda idag. Satt alene i bilen, og jeg tenkte på Transistor VS Rør.. Jeg likte Taurus-Mytek kjempegodt. Det er knall tøft. Alt er der en mener det skal være. Ikke minst likte jeg at det er så Sort, og stille.

Det er ikke slik at det ene utelukker det andre for meg, og jeg kan ikke forklare hvorfor disse brysomme antikvitetene av noen glass rør setter meg i ekstase..Det er litt mer naturtro?

Jeg liker jo mye forskjellig musikk, og når jeg skal spille rask electronica - kan jeg kjenne savnet etter en skikkelig potent transisistor, men i det hele har det for meg
    NÅ - funket best med rør..Mitt store problem er at jeg har hørt på for lite utstyr, til at jeg kan uttale meg med noen sikkerhet ( tyngde )

Drømmen er EN boks med alt..En kabel, og ferdig med det:)

Så er jeg jævlig sjalu på gutta som sitter hjemme å mekker boksene sine sjæl!!

Kudos til de.

S

sorgenfri

Gjest
    Hadde auralic klart å lage en optisk inngang på MX skulle jeg prøvd det samme her. Ser fryyyyyyyyktelig nice ut!!!
    Jeg finner det også mest praktisk med optisk inngang..Spiller 90% av all musikk ut fra Macbook pro

T

Tittentei

Gjest
    Hahahaha, japp, det er kjipern med så dårlige tilkoblingsmuligheter, men overlever pga lyden (som jeg ikke har fått noe fullt inntrykk av enda, lol). Og ja, når ting ser sånn cirka halvveis bra ut med mine sterkt begrensede fotokunnskaper, så må de ha gjort noe riktig på den kanten i det minste, hahaha.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Optisk pga tv med xbox og ps3, og kobler pc'n via coax. USB er bannlyst her i huset da det har på alle dac jeg har hørt så langt hatt litt metallisk klang i lyden i forhold til via coax.

T

Tittentei

Gjest
    Var i nabobygda idag. Satt alene i bilen, og jeg tenkte på Transistor VS Rør.. Jeg likte Taurus-Mytek kjempegodt. Det er knall tøft. Alt er der en mener det skal være. Ikke minst likte jeg at det er så Sort, og stille.

Det er ikke slik at det ene utelukker det andre for meg, og jeg kan ikke forklare hvorfor disse brysomme antikvitetene av noen glass rør setter meg i ekstase..Det er litt mer naturtro?

Jeg liker jo mye forskjellig musikk, og når jeg skal spille rask electronica - kan jeg kjenne savnet etter en skikkelig potent transisistor, men i det hele har det for meg
    NÅ - funket best med rør..Mitt store problem er at jeg har hørt på for lite utstyr, til at jeg kan uttale meg med noen sikkerhet ( tyngde )

Kudos til de.
    Ja, jeg er enig. Det er gode kvaliteter med både transistor og rør. Har kommet til at det er vanskelig å utnevne noen favoritt mellom de to, blir litt som å ha et favorittlag blant et utvalg av både basketball og fotball, så da er det kanskje smart å finne en favoritt fra hver sportsgren... Problemet er bare at jeg liker alt jeg har hørt så godt... WA2 har en enorm fylde og smoothhet, mens WA6-SE har noe mindre fylde og smoothhet, men samtidig riktig godt med dynamikk. Går man til Taurus så blir det mørkt, raskt og skikkelig dynamikk & futt. Det er derfor det stadig baller på seg med utstyr også, men må nok begynne å skjerpe inn og finne noen definitive favoritter som blir, og så gi fra seg det andre.

Kanskje to DACer, en til hver rigg, maks tre hodetelefoner og så end of story... Huff...

T

Tittentei

Gjest
    USB er bannlyst her i huset da det har på alle dac jeg har hørt så langt hatt litt metallisk klang i lyden i forhold til via coax.
    Skal prøve ut USB vs Blue Jeans Cable Coax senere og se om jeg hører noe. Har ikke merket noe forskjell på Grace Design m903 for å være ærlig.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Vel... Grace design m903, there's your problem! :) Hehe Neida. Det har nå uansett vært å foretrekke asus xonar essence stx med coax over bare vanlig USB tilkobling med dac'ene her i huset. Eller "med mine ører" er vel kanskje mer riktig...

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Det MÅ ikke være så komplisert å sette sammen en dak, forsterker etc ;) Men det har en tendens til å ta litt av når en først varmer opp loddebolten (og ikke minst hva med... jamen da kan jeg sikkert gjøre sånn... og sånn etc etc. Før du vet ordet av det så har du fyllt boksen som skulle være mer enn stor nok :)).

T

Tittentei

Gjest
    Vel... Grace design m903, there's your problem! :) Hehe Neida. Det har nå uansett vært å foretrekke asus xonar essence stx med coax over bare vanlig USB tilkobling med dac'ene her i huset. Eller "med mine ører" er vel kanskje mer riktig...
    Haha, ikke umulig. Men den er også veldig god, og der har jeg hatt anledning til å koble til PCen både via Xonar-kortet med Coax og USB på likt. Kjøre to instanser av foobar, synkronisere musikken og volumet i begge to og velge kilde på frontpanelet til m903. Da får man switchet mellom kildene hurtig og kanskje observere eventuelle forskjeller. Kan være at m903 har en såpass god USB-modul at det ikke er merkbart, eller såpass dårlig Coax at den blir som USB, haha.

Ørene våre er i alle fall dyre i drift. De nøyer seg liksom ikke med litt qtips i helga.

T

Tittentei

Gjest
    Til klekkelige priser. :)

Men tusen takk til NEVATON som kom med ARK MX+ på døra, koselig fyr som yter kjempebra service og er grei & rask å handle med. :)

S

sorgenfri

Gjest
    Sendte mail til en av "pusher`ne" idag.. Om jeg kunne få lytte til et av produktene hans..

NO Problemo, sender det til deg, og hvis du Ikke liker det sender du det bare tilbake...Skummelt:)

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389

Kudos til de.
    Da veit jeg om en boks som passer bra:)

T

Tittentei

Gjest
    Men tusen takk til NEVATON som kom med ARK MX+ på døra, koselig fyr som yter kjempebra service og er grei & rask å handle med. :)
    Sendte mail til en av "pusher`ne" idag.. Om jeg kunne få lytte til et av produktene hans..

NO Problemo, sender det til deg, og hvis du Ikke liker det sender du det bare tilbake...Skummelt:)
    Hahahahaha, ja, du er i en særstilling. Vi dødlige må gå med på å kjøpe først, hehehe :D

Så du har noe til låns nå da? Er det lov å spørre hva det er? ;)

Skal ned å skaffe et par balanserte kabler til AURALiC-komboen nå. Er superfornøyd! Koser meg stort med lyden i dette nå som jeg kjører single ended, så blir spennende å se hvordan det blir med balanserte kabler.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn