lc clock ?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
god morgen !

jeg har en tilårskommen pioneer pd-s707 cd spiller som er i meget god stand. har etter litt "googling" på nettet sett at det tilbys modifisering med såkalt lc-clock til denne spilleren. er dette en fornuftig investering, eller er det bedre å legge pengene i en ny spiller i mellom-klassen?

råd mottas med takk

mvh. mike'n
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
spørs hvor gammel den er men ville nok gått for en ny en mye bra å få tak i til en fornuftig pris nå
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei igjen !

ja tror nok jeg vil satse på en ny spiller. det er tross alt et lite kick i det med å gå inn i ei hifi-sjappe for å lytte,gjerne prute litt og klaske tusenlappene på disken, for deretter komme hjem , pakke ut og koble :)

mvh. s.
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
615
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
god morgen !

jeg har en tilårskommen pioneer pd-s707 cd spiller som er i meget god stand. har etter litt "googling" på nettet sett at det tilbys modifisering med såkalt lc-clock til denne spilleren. er dette en fornuftig investering, eller er det bedre å legge pengene i en ny spiller i mellom-klassen?

råd mottas med takk

mvh. mike'n
Kan trykt anbefale en slik oppgradering den koste ca 1600 kr. Ta kontakt med Morten på Norskaudioteknikk for nermere info...
 

jakket

Medlem
Ble medlem
21.01.2003
Innlegg
39
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hva med en ekstern dac, tror det skal være et meget bra drivverk i denne spilleren.
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
124
Antall liker
0
denne har sikkert større forbedringpotensiale en de nyere typene med smd komponenter og asymetriske strømforsynger og derpå nødvendige utgangskondensatorer.. jeg er tilhenger av pioneer, de lager sabla gode dvdspillere og laget gode cdpillere før.. Feks er min nye Pioneer dvdspiller er en veldig god dvdspiller, og som cdspiller så måler den godt fordi den bl.a har en innbygd klokke-generator (+-2ppm) og topp DAC'er.. Men på grunn av elendig oppbygning av analogdelen så låter den ikke bra.. kritiserer pioneer der, de henter ikke ut hele potensiale i sine nye spillere mener jeg.. dette gjelder ogso den helt nye dv989.. den har også det samme "problemet" og med kun smd monterte komponenter så er det et stort problem og få byttet og tweaket disse spillerne. Mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

ja 1600 for en slik oppgradering var slett ikke ille. takk for tipset! denne spilleren min har et spesielt driv-verk med "plate-tallerken". man må legge platene opp ned.
ektern dac går ikke da den kun har optisk digital utgang.

mvh. s.
 
Topp Bunn