Lavere lyd i høyttaler etter komponentbytte

Goffy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.06.2003
Antall liker
19
Sted
Vestlandet
Har byttet ut keramiske motstander med Mills motstander på delefilteret i høyttaleren min. Satte samtidig inn dempematte fra spectra dynamics i bakveggen. Fra før sto det ingenting, rett i MDF-plata.

For å kunne sammenligne før/etter har jeg kun oppdatert den ene høyttaleren. Den "nye" spiller langt lavere, dermed mister jeg stereoperspektivet og høyre kanal står veldig dominerende frem. Noen som har opplevd samme før? Håper selvsagt at det er motstandene som må spilles inn, men finner dette mindre sannsynlig.

Temmelig sikker på at det ikke skal være noen dårlige loddinger.

Har brukt den første, 13x24cm, fra Spectra:
http://www.partsconnexion.com/catalog/dampingmaterials_isofeet.html

12 W audioversjonen fra Mills:
http://www.soniccraft.com/mills_resistors.htm

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Demping sa du?

Noe som er typisk når du holder på med demping er at du må dra på langt mer for å oppnå samme rusen av øredøvende herlig stimulerenede musikk!

MVH

ssnht

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2004
Antall liker
57
Torget vurderinger
6
har du målt motstandene?, ikke bare avlest verdierne?

Goffy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.06.2003
Antall liker
19
Sted
Vestlandet
Selvsagt måler jeg motstandene. Mills motstandene har mindre toleranse enn de jeg byttet ut. Sjekker også om det er kontakt etterpå. Loddingene er godkjente, og langt bedre enn originalt. De var røtne!

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Der er jo sikkert en grunn til at der ikke satt noen demping i din høyttaler fra før, egentlig logisk at lyden kan endre sig radikalt om du endrer på dette.
Kan ikke se hvilke høyttalere du har, men fint med tweaks der kan fjernes igjen....

Topp Bunn