Laugtreff nummer 14.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
tkr skrev:
Hei, Grattis!
Du nøler virkelig ikke! Mener at jeg skrev til deg at VTL var litt mer nøytral enn Copland. Er i grunn mest spent på bassen...
Gi ord så snart du finner ut noe!
mvh
Mulig den er mer nøytral. Har ikke rukket å tenke på det aspektet..............
Bassen skal som sagt kartlegges..............

mvh
Proffen
 

trond

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.12.2002
Innlegg
73
Antall liker
25
Torget vurderinger
3
Da jeg hadde CJ MV-52 (som bruker enten EL34 eller 6CA7) og Proac 2.5 fungerte det glimrende med EL34. 6CA7 fungerte overhodet ikke. Da jeg etterhvert byttet til Klipsch var det omvendt, EL34 var kjedelig mens EH6CA7 fungerte som bare det.
Hvis du kan bruke 6CA7 kunne du forsoeke..
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Takk for tips, Trond!
Skjønner at jeg får litt å sette meg inn i nå, ettersom det har kommet nye rør på banen....
Bør jo gå fort å sjekke, samt bla litt i bruksanvisningen..... ;D

mvh
Proffen
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Er du fornøyd Proffen?
Hvordan ble lyden?
Hordan er den forskjellig fra da vi var der?

:)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
kjoenik skrev:
Er du fornøyd Proffen?
Hvordan ble lyden?
Hordan er den forskjellig fra da vi var der?

:)
Hei, Kjoenik!
Joda, jeg er stort sett alltid fornøyd jeg................ ;D
Men om du tenker på forsterkern, så har jeg fortsatt ikke blitt helt klok....
Den gjør mye bra, men er som sagt noe annerledes i signaturen enn Coplanden. Og om det er bedre, dårligere eller bare plain annerledes, det aner jeg rett og slett ikke. VTL er nok bedre på enkeltparametre, f x på kraft, holografi, rtp, men kommer til kort mot Coplanden når det gjelder den absolutte tilstedeværelsen/fysiske kropp-og-sjel-dimensjonen på vokal og instrumenter, jaffal foreløpig.
Totalt sett låter den anelsen "lysere", men det kan godt være fordi den nok er atskillig strammere, takket være mer krefter og rtp-egenskapene..........

Hva som skjer når jeg begynner å bytte litt rør i VTL`en, det er en annen femmer.............

Tror jeg gjør lurt i å skaffe meg litt synspunkter i form av 2nd opinion fra andre som kjenner oppsettet mitt fra før. Kan jo være greit å vite hva/hvordan de opplever forsterkerbyttet..........

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Foreløpig konklusjon:
VTL`en krever nok en viss tilvenningsperiode, men skal nok falle i god smak etterhvert. Den gjør som sagt mye bra, men har nok en markant annerledes signatur enn Coplanden, jaffal i mine ører.
Har i dag fått innspill og tilbakemelding fra hyggelig besøk som mente VTL gjør ting mer "hifi-riktig" enn Coplanden, men at Coplanden langt fra var dårlig, selv om den ble karakterisert som "snillere" enn VTL`en........... Mye av årsaken til dette ligger nok i at VTL`en har atskillig mer krefter, særlig når den spiller i tetrode-modus, som faktisk blir foretrukket her i stuen pr dags dato...

Ble litt lettere å få satt ord på opplevelsen av forskjellen og kvalitetene på disse to forsterkerne, takket være kveldens besøk.....

Veien videre er staket opp allerede, og neste etappe ser jeg frem mot............ ;D

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Nå, Tønnes og Kai........?
Lyst å skrive noen ord om endringen, slik dere opplevde det?

mvh
Proffen
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Sitter du med to forsterkere nå?
Har du prøvd å bi-ampe?
Copland øverst og VTL nederst...
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har solgt men ikke levert Coplanden. Derfor synes jeg at det blir feil å bruke den. Og tanken har i grunnen ikke streifet meg....... Vet ikke hvorfor, men sånn er det nå bare. Burde i så fall kanskje heller tenkt transe i bunn og rør oppover.....

mvh
Proffen
 
Topp Bunn