Laugstreff hos SOA

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Sven Øyvind inviterte atter en gang til lyttetreff, og vi var en god gjeng som stilte; både gamle og nye bekjentskaper. Det ble en kveld fylt med musikk, hyggelig prat og hifi.

Siden sist har Sven Øyvind oppgradert sitt allerede fantastiske anlegg med nye høyttalere. Høyttalerne er noen vakre skulpturer fra Vivid Audio, nærmere bestemt den nest største modellen G2. Tror muligens også at signal- og høyttaler-kabler var nye fra sist gang; Renaissance Audio, også disse et stykke opp i modell-hierarkiet.

Har ingen minner fra kvelden i form av bilder, men derimot sterke minner om fantastisk musikk, fantastisk gjengivelse og tilstedeværelse.
Nei, dette var jammen bra!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.554
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ja, takk til SOA for et kjærkomment initiativ.
Og grattis med enda bedre lydgjengivelse. Ikke minst opplevde jeg den som atskillig morsommere og som mer livlig gjengivelse enn jeg noengang kan erindre å ha gjort hos verten.
For dette var morosamt, gitt. Har jo vært spent på det siste tilskuddet i huset på høyden, og det skuffet ikke.
SOA har jo alltid hatt kremutstyr stående, men som det spiller nå, har jeg aldri før opplevd det. Betydelig mer engasjerende er vel en grei og litt for kort sammenfatning.
Ble sittende og tenke litt på hvordan man skulle beskrive siste endring, høyttalerbyttet.
Sasha var jo langt fra noen sinker, men sammenliknet med de nye G2-skulpturene fremsto nok Sasha som hakket mer sedat.
Med G2 på plass ble det mer liv og røre, morsommere og livat gjengivelse.
Vet ikke helt om det går an å forstå følgende "bilde" på høyttaleroppgraderingen:
Der Sasha formidlet et "statisk" og stillestående tablå, formidler G2 livs levende skuespill.
Fikk nesten følselsen av at musikere beveget seg frem og tilbake mellom høytalerne, med dertil hørende pinpoint-kvaliteter som jeg sjelden før har vært borti. Der Sasha var en komfortabel cadillac med cruisekontroll på brede 4-feltsveier, er G2 mer som en illsint italiensk cabriolet på svingete veier i Alpene. Og det med bånn spiker og full kontroll...
Et stort pluss må jo dessuten være at G2 også formidler musikk på en høyst ok måte også helt andre steder enn når ræven er plassert i sweetspoten. Men for all del, det går veldig fint an å sitte i sweetspoten rimelig lenge hos SOA uten å kjenne et snev av lyttetretthet....
Noen minus? Njæ, det måtte i så fall være at realisering av noe tilsvarende for de fleste nok forbli en våt drøm....

mvh
Proffen
 
Topp Bunn