Lars Winnerbäck

O

om.s

Gjest
Har lyttet til hans siste skive"vatten under broarna", noen dager nå og føler at den fortjener å anbefales.
Han er en av Sveriges bedre mannlige artister, for tiden kan man kanskje si, tekstene er mer eller mindre halv melankoliske med underfundige og ettertenksomme tekster, mye akustisk komp......anbefales

R

RID

Gjest
Har lånt denne av en kompis nå, og synes det er DRITBRA!!!

Minner om tidlig lundell, f.eks "törst", i stemningen.
Låter bra og etter min smak, god musikk.

Har lagt merke til at jeg ofte har lik smak som om.s, og kommer derfor snart til å sjekke ut porcupine tree ;)

O

om.s

Gjest
Har lånt denne av en kompis nå, og synes det er DRITBRA!!!

Minner om tidlig lundell, f.eks "törst", i stemningen.
Låter bra og etter min smak, god musikk.

Har lagt merke til at jeg ofte har lik smak som om.s, og kommer derfor snart til å sjekke ut porcupine tree  ;)
:D Hyggelig.

Om du liker LW bör du sjekke "Söndermarken" også , tror den finns på cdon for 79,-, også ett godt album.

Skal du sjekke ut PT kan jeg anbefale å begynne med "the sky moves sideways" om du har mulighet, den har lange og korte partier, det låter nesten noe pink Floyd`sk over den skiva.
Skulle det passe er det masse mer å boltre seg i...
mvh

R

RID

Gjest
Takker om.s

Svigerfar har 3 cd-er med Winnerbäck, så de låner jeg i morra.

Husk, tilbudet om kaffe og musikk står alltid ved lag når du er innom Moss ;)

O

om.s

Gjest
Takker om.s

Svigerfar har 3 cd-er med Winnerbäck, så de låner jeg i morra.

Husk, tilbudet om kaffe og musikk står alltid ved lag når du er innom Moss  ;)
Takker igjen, drar opp til messa og blir en dag el to xtra i den forbindelsen, får se hva tiden gir av rom, har bla ett besök hos tannlegen på timeplanen.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hey !

denne tråden har gått meg hus forbi !
takker ! " søndermarken " har jeg i samlingen . den er femomenal ! det gledelige er at han har enda en 5-6 plater som jeg har tilgode å sjekke ut.

mvh. s.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.283
Torget vurderinger
2
Har alt han har gitt ut. De 2 siste er absolutt de beste.
Søndermarker og Vatten under broarna. I fjor sommer
ga han ut en singel med 4 låter som også er noe av det beste han har gjort, syns jeg. Liveplata hans kommer også høyt på lista.

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Vatten under broarna har dei på platekompaniet sin nettbutikk no for 59,- Kjøpte den der, bra plate. I tilleg har dei ein del klassiske jazz-plater frå blue note på tilbod no:)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Må bare si at denne plata (vatten...) ikke taper seg over tid heller.

Hvis man får den for 59,- så er det ikke bare "løp og kjøp", men rekvirer jetfly og kjøp!!! ;D

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.283
Torget vurderinger
2
For de som ikke bor alt for langt unna : Lars Winnerbeck spiller i Strømstad 12 juli. Konsert på idrettsplassen.

Og Ulf Lundell har konsert i Strømstad 21 juli.

Jeg vil tro at begge er verdt å få med seg.

O

om.s

Gjest
Tåler en gjennomspilling (Sødermarken) etter langtid i cd-hylla idag tar jeg vattnet under broarna i reprise....

mvh

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.508
Torget vurderinger
4
Av de platene jeg har hørt av ham, faller "singel" best i smak. Mye med futt og fart enn "vatten under broana" eller hur det nu stavas...

Han er forresten ute med en dobbel best of i disse dager, anbefales for de som ønsker en god innføring.

O

om.s

Gjest
Av de platene jeg har hørt av ham, faller "singel" best i smak. Mye med futt og fart enn "vatten under broana" eller hur det nu stavas...

Han er forresten ute med en dobbel best of i disse dager, anbefales for de som ønsker en god innføring.

He he der ser man, selv foretrekker jeg de mer dempede og litt melankolske skivene hans.....

mvh

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.508
Torget vurderinger
4
He he der ser man, selv foretrekker jeg de mer dempede og litt melankolske skivene hans.....

mvh
Joda, han har mye bra som passer bra en mørk høstkveld, men når engangsgrillen tennes og stuevinduene åpnes på vid vegg for å fylle hagen med musikk, så er det singel som gjelder!

Merker på meg selv at preferansene for musikk varierer med de forskjellige årstidene. Her i nord ser vi jo bare sola halvparten av året...

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.253
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
han er vanvittig bra. fikk nesten samme opplevelse da jeg hørte LW første gang, som jeg fikk da jeg første gang hørte Dave Matthews Band...............

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Lars Winnerbäck er stor.....

8)

Topp Bunn