Lansering av Isotermisk TubeTrap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • isothermal-illustration.jpg


    Etter tiår på tiår med mindre optimaliseringer (patentet er ifra begynnelsen av 80-tallet!), så er tiden kommet for lansering av en helt ny type TubeTrap! Denne går under betegnelsen Isotermisk TubeTrap (ITT). Til forskjell fra en standard, adiabatisk TubeTrap (ATT), hvor lufttemperaturen inne i hulrommet til TubeTrap'en får lov til å øke under trykkutligningen (om enn beskjedent), så er den nye TubeTrap versjonen konstruert slik at lufttemperaturen inne i hulrommet holdes konstant, derav betegnelsen isotermisk.

    Den praktiske effekten er en dobling av absorpsjonsgraden over det meste av bassområdet til TubeTrap'en! Effektøkningen er så stor at en 16" ITT nå har større absorpsjonsgrad pr. fot fellehøyde, og går lenger ned i bassen, enn en 20" ATT. Dette for et produkt som allerede hadde en ypperlig, for ikke å si klasseledende, ytelse i forhold til størrelsen (p.g.a. sin trykkgradientbaserte virkemåte).

    Dette betyr at man ikke trenger å ofre så mye plass til basskontroll som med tidligere utgave. Foran i rommet vil altså en 13" ITT kunne erstatte en 16" ATT, og bak i rommet vil en 16" ITT kunne erstatte en 20" ATT. En slik strategi må dog sees i sammenheng med behovet for å sikre en tilstrekkelig absorberende overflate i forhold til rommets størrelse. For selv om den nye versjonen har høyere effekt i bassområdet, så vil en reduksjon i TubeTrap størrelse naturlignok medføre at tilgjengelig absorpsjonsoverflate går ned.

    Et alternativt scenario vil derfor være å erstatte en 16" ATT med en 16" ITT, og en 20" ATT med en 20" ITT. En slik strategi vil sikre at tilgjengelig absorpsjonsoverflate forblir konstant samtidig som effekten ved dypere frekvenser dobles. De med dedikerte rom og god plass bør i stedet vurdere en slik løsning.

    Vi kommer til å importere 4 stk 16" ITT beregnet på utlån i vår neste forsendelse fra USA. Forsendelsen forventes å ankomme Norge i januar/februar 2016. Konteineren vil stort sett bestå av forhåndsbestilte varer og varer til vårt nye showroom. Ytterligere forhåndsbestillinger vil være mulig inntil konteineren er full. Det er ca. 50% av ditt ordrebeløp i depositum ved forhåndsbestillinger. Ta kontakt på PM, epost eller telefon.

    Merk at den nye versjonen vil eksistere side om side med den gamle da bruksområdet ikke er overlappende i alle situasjoner. Vi kommer derfor til å lagerføre begge versjonene av TubeTrap. Prisene for isotermisk versjon er ikke helt klare enda, men den vil bli rundt 10% dyrere enn standard versjonen p.g.a. kostnadene forbundet med å fylle hulrommet med et egnet materiale. 

    Prisene i Norge/Europa er avhengig av oppnådd dollarkurs ved start av ordreproduksjon (50% av ordrebeløp betales da) og ved start av forsendelse fra USA (resterende 50% av ordrebeløp betales da). Vi legger altså en midlere dollarkurs for de to datoene til grunne ved beregning av pris. Om denne f.eks. er 8 NOK/USD, så beregnes pris ved MSRP * 8 * 1,25. MSRP-prisene finnes online her (foreløpig dog ikke for ITT produktet).

    Produktinformasjon: | Acoustic Sciences Corporation
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har lest teksten flere ganger og skjønner ingenting. I all vennlighet, går det an å få en forklaring på hva dette er?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da har jeg og mine HiFi- og musikkvenner finlest og finlest igjen, dette flere ganger. Mulig vi er tilbakestående og idioter, men jeg har konsultert Darwin P. Erlandsen i Dusteforbundet og dere er opptatt som medlemmer. Under sterk tvil. Men, det ble tilslutt enstemmig vedtatt i siste møte på Drevsjø i Engerdal kommune i Hedmark.

    Unnskyld at jeg er spydig, men det tullet ovenfor skal det store doser av kreativitet til for å skrive.

    Jeg fattter ikke, X3MHC, at det går an å skrive så mye uforståelig sprøyt. Jeg er sivilingeniør og det hjelper tydeligvis ingenting. :) Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt av det du skriver. Hva er budskapet? Hva er det du mener?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Alle hobbyer har produsenter som henger seg på for å dra ut noen kroner fra de som vil prøve alt mulig. Hva som er "snake oil" skal ikke jeg ha noen mening om, det er lov å tenke selv.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Da har jeg og mine HiFi- og musikkvenner finlest og finlest igjen, dette flere ganger. Mulig vi er tilbakestående og idioter, men jeg har konsultert Darwin P. Erlandsen i Dusteforbundet og dere er opptatt som medlemmer. Under sterk tvil. Men, det ble tilslutt enstemmig vedtatt i siste møte på Drevsjø i Engerdal kommune i Hedmark.

    Unnskyld at jeg er spydig, men det tullet ovenfor skal det store doser av kreativitet til for å skrive.

    Jeg fattter ikke, X3MHC, at det går an å skrive så mye uforståelig sprøyt. Jeg er sivilingeniør og det hjelper tydeligvis ingenting. :) Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt av det du skriver. Hva er budskapet? Hva er det du mener?
    Jeg har lest annonsen flere ganger og har lurt på hva er det som kan være utydelig, hva er det som kan misforstås? Men jeg klarer ikke å se det. Fra andre avsnitt er det iallefall ingen tvil om hva dette produktet er ment å gjøre. Jeg kan gå med på at virkemåten kanskje er litt høytflyvende. Var det det du mente? Jeg er ikke sivilingeniør og har ingen forhåpninger om å forstå virkemåten av alle produkter uansett, men et godt presentert sett med data kan jeg forholde meg til, og det mangler for så vidt her.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Jeg ser at høvdingen har vært inne og pyntet på ditt første innlegg, janfrt. Men du tok tydeligvis ikke hintet og har så gar fått selskap av åndsfrender. Som sivilingeniør bør jo du være den første til å forstå forskjellen på en adiabatisk og en isotermisk prosess, men kanskje har siv. ing. utdannelsen forfalt siden jeg selv gikk ut i 1989. Det er dog økningen i absorpsjonseffekten fra en isotermisk prosess som er av praktisk betydning her. Hva er det du ikke forstår med en dobling av absorpsjonsgraden pr. fot fellehøyde i enheten Sabines?

    Det er dusinvis av forumbrukere som har testet dette produktet og som kan gå god for hvor effektive absorbenter dette er. De ble også brukt i flere rom på årets hi-fi messe i Horten. Dette produktet kan kun oppfattes som snake-oil av de som er totalt døve eller av de som overhode ikke skjønner at rommet har en formidabel innvirkning på lydkvaliteten.

    Så i stedet for å kvirulere over vår annonse, så foreslår jeg at dere bestiller hjemlån og tester produktet i eget rom. Dette koster dere intet mere enn deres tid og vil så gar kunne forbedre lyden i rommet betraktelig. TubeTraps kan brukes både i rommets hjørner (til basskontroll), ved/på vegger og i tak (til refleksjonskontroll). De er flyttbare og kan tas med om du skulle flytte eller bytte rom. TubeTraps håndlages i USA (siden tidlig på 80-tallet) og prisen er deretter (vi opererer for øvrig med samme pris som i USA på tross av kostbar frakt over atlanteren med båt).

    Jeg oppfordrer brukere her på forumet til å komme med innlegg om sine erfaringer med TubeTraps slik at uvitenhet om dette produktet kan reduseres.
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Bare for at det ikke skal være noen som helst tvil, så er absorpsjonseffekten fra å installere TubeTraps i et rom meget målbar (f.eks. på et vannfallsplott som viser lydtrykk mot frekvens og tid, samt på en RT60-graf som viser rommets etterklangstider). Vi har gjort målinger av typen "før og etter" hos en rekke hi-fi kunder og så gar i det store mikserommet til 2L på Skullerud. 2L har i dag en rekke TubeTraps i permanent bruk i sitt mikserom.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har selv lang erfaring med produkter fra Tube Traps.
    De er vel pt. de største innen vår bransje.(hi-fi,studio)
    Deres produkter er i dag førsteklasses.
    Hvis deres nye serie absorberer mer energi i lave frekvenser
    enn tidligere modeller vil dette også da ha høyere WAF faktor.
    Dette fordi man kanskje kan klare seg med mindre modeller
    enn tidligere.
    Jeg vurderer sterkt og prøve/kjøpe de nye modellene.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    JENO:

    Takk for et mere saklig innlegg.

    Jeg ser du etterlyser målinger og det er det intet å si på. Om du klikker deg inn på vår forrige annonse om TubeTraps (se lenke i mitt første innlegg etter selve annonsen), så vil du finne kurver som viser absorpsjonseffekten til ulike størrelser av TubeTraps (ATT typen).

    ASC underbygger alltid sine produkter med målinger (gründeren har en mastergrad i akustikk), og det foretas omfattende målinger både internt (typisk i tidlig fase av produktutviklingen) og hos eksterne lab'er (typisk i forkant av lanseringen av et nytt produkt).

    ITT er intet unntak og det foreligger både interne og eksterne målinger. Jeg kan poste disse i tråden her ved anledning...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Veldig spennede virkemåte. Går det an å forklare nærmere hvordan stabil temperatur kan gi så god effekt. Er det fordi luft utvider seg ved varme og hulrommet dermed blir akustisk større? Og hvordan klarer man i praksis å hindre at lufta holder samme tempratur ved så store impedanseendringer?

    Spennende... :)
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Bare for at det ikke skal være noen som helst tvil, så er absorpsjonseffekten fra å installere TubeTraps i et rom meget målbar (f.eks. på et vannfallsplott som viser lydtrykk mot frekvens og tid, samt på en RT60-graf som viser rommets etterklangstider). Vi har gjort målinger av typen "før og etter" hos en rekke hi-fi kunder og så gar i det store mikserommet til 2L på Skullerud. 2L har i dag en rekke TubeTraps i permanent bruk i sitt mikserom.
    hvor er disse vannfallene av før- og ettermålingene? på websidene er finner jeg bare deres midlertidige lytterom som har ettermålinger, men ingen formålinger, i tillegg er de andre rommene enten bare bilder og tekst, eller bare et bilde av installasjonen.

    betviler ikke at produktet virker, men hvor godt virker det i praktiske situasjoner. ønsker å se før- og ettermålinger i form av vannfall, ikke sabins og absorbsjonskoeffesienter. man kan ikke forvente at potensielle kunder skal vite alt dette. har ingen konkret forståelse av hva en sabin er, men et vannfall gir meg umiddelbart forståelse av effekten. dette tror jeg ikke at jeg er alene om.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Det er over tid lagt ut dusinvis av målinger av typen før og etter utført av undertegnede. Dog ønsker ikke alle kunder at vi legger ut "avslørende" målinger av frekvensgangen i deres rom, og dette må vi respektere. Det vil bli lagt ut målinger av typen før og etter av vårt nye showroom når vi får tid. Dette er dog på 62 m2 med en takhøyde på 3 m, og således ikke helt representativt for den effekten man oppnår i mindre rom (det må naturligvis langt flere TubeTraps til i et stort rom enn i et lite rom for å oppnå samme absorpsjonsgrad).

    TubeTraps bedømmes dessuten best med egne ører eller bruk av MATT.

    Se for øvrig mine svar i en annen tråd som i øyeblikket er meget aktiv her på forumet (jeg ønsker helst å unngå og måtte svare i to tråder samtidig) her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ter-ny-akustikk-tra-d-alt-kan-diskuteres.html
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    takk for svar.

    enig i at kunden må godkjenne at slike målinger legges ut.

    ja, la oss ta det videre i den tråden.

    vil bedyre at jeg utelukkende har hørt positive ting om X3MHC og deres kundeservice fra flere hold. i tillegg er arbeidet de har gjort ifb. med subwoofermålinger i eliteklasse og enestående i norge.

    jeg tror problemet med å forstå innleggene rett og slett er at denne aktøren er så dypt inne i kunnskapen at det er vanskelig å formidle til de av oss som ikke har kompetanse på området. det er lett å bli komplisert når man kan mye om noe. det tror jeg de fleste av oss har erfart når vi forsøker å fortelle om anleggene våre til uinnvidde.

    ser ikke på dette som et forsøk på å pushe snakeoil.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.964
    Antall liker
    6.047
    Torget vurderinger
    32
    Må si jeg synes det er trist å se hvordan HFS er i ferd med å utvikle seg. Å idiotisere alt man ikke forstår eller er uenig i, bidrar til et debattklima jeg med min beste vilje sliter med å se poenget med.

    Nå skal ikke jeg heller påstå at jeg skjønner ordet abiatisk, men at økt trykk gir økt temperatur er ikke akkurat romforskning, og burde ikke være ukjent selv for medlemmer i Dusteforbundet, uavhengig om de har utdannelse som sivilingeniører eller ikke.
    De som var på rommet til Stereo+ i Horten fikk kanskje med seg hvordan jeg viste hvordan akustikken over området Tube Trapene virket, og i det området de skulle fungere. Jeg tror de fleste hørte forskjellen.

    Roy
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    OK, jeg skal be om unnskyldning for et flåsete innlegg, men det var humoristisk ment og ikke ondskapsfullt.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Veldig spennede virkemåte. Går det an å forklare nærmere hvordan stabil temperatur kan gi så god effekt. Er det fordi luft utvider seg ved varme og hulrommet dermed blir akustisk større? Og hvordan klarer man i praksis å hindre at lufta holder samme tempratur ved så store impedanseendringer?

    Spennende... :)
    Beklager, så ikke spørsmålet ditt før nå opp i all denne turbulensen.

    Jeg har mottatt en detaljert beskrivelse fra Art Noxon i ASC, men å poste denne her tror jeg ikke at jeg skal forsøke meg på. Det som observeres i lab'en (og ved teoretiske simuleringer) er at absorpsjonsgraden øker om man klarer å holde temperaturen av luften i hulrommet til TubeTrap'en mere konstant. Mere av den akustiske energien kan da absorberes av TubeTrap'en enn når noe av denne energien går tapt i form av varme.

    Jeg vil legge frem labmålinger som viser økning i effekt straks disse er tilgjengelige...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Veldig spennede virkemåte. Går det an å forklare nærmere hvordan stabil temperatur kan gi så god effekt. Er det fordi luft utvider seg ved varme og hulrommet dermed blir akustisk større? Og hvordan klarer man i praksis å hindre at lufta holder samme tempratur ved så store impedanseendringer?

    Spennende... :)
    Beklager, så ikke spørsmålet ditt før nå opp i all denne turbulensen.

    Jeg har mottatt en detaljert beskrivelse fra Art Noxon i ASC, men å poste denne her tror jeg ikke at jeg skal forsøke meg på. Det som observeres i lab'en (og ved teoretiske simuleringer) er at absorpsjonsgraden øker om man klarer å holde temperaturen av luften i hulrommet til TubeTrap'en mere konstant. Mere av den akustiske energien kan da absorberes av TubeTrap'en enn når noe av denne energien går tapt i form av varme.

    Jeg vil legge frem labmålinger som viser økning i effekt straks disse er tilgjengelige...
    Takk! Har lest Noxon skrive om at årsaken til at større tuber demper dypere er fordi de bruker lengre tid på å fylle opp trykket. Tenkte automatisk at lavere temperatur gir plass til mer luft og at man da oppnår samme effekten som en større tube.
    Avansert er det uannsett. Spent på labmålinger.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ja, ditt resonnement virker logisk. Jeg skal finlese hans utredning ved anledning og poste info her om jeg finner noe som kan hjelpe på forståelsen :)

    Tredjeparts labmålinger er allerede presentert for meg over epost, men jeg må få en godkjennelse fra ASC før disse deles. Dette er et helt nytt produkt, så selv priser er ikke fullt ut avklart.

    Apropos priser, så antydet jeg i vår annonse at ITT produktet ville koste rundt 10% mere enn ATT versjonen, men ASC har nå indikert over epost at prisen for ITT sannsynligvis vil bli 25% høyere enn for ATT. Det positive er at alle bestillinger som kommer med i den pågående ordren vil være til +10% og ikke +25%. ASC har m.a.o. gitt oss et introduksjonstilbud. Dog vil det være utfordrende for oss å fylle lageret selv med disse innkjøpsbetingelsene på et tidspunkt hvor dollarkursen er over 8 kroner. Tiden vil dog vise hva endelig prispremium blir for ITT produktet.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå har jeg tenkt selv, :rolleyes:dvs. jeg har lest meg opp på dette produktet og jeg konkluderer: Det er ikke snake-oil - og jeg trenger det ikke. Men for de som har høyttalere og rom som ikke trives sammen så er jo dette et produkt som kan hjelpe til med det. Og det er jo bra.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Prisene for 16"x3' ITT (Isothermal TubeTrap) er nå gjort tilgjengelig online av ASC under ITT sin produktside. Akkurat denne ITT-utgaven er basert på OTT (Original TubeTrap) produktet, hvilket er reflektert i prisene.

    itt_onlineprices.PNG


    Merk at det gis en introduksjonspris på ITT i en begrenset periode. Tilbudet er spesielt bra for utgaven i Silver Papier (lysgrå/hvit farge). Pris i norske kroner er gitt ved USD * NOK/USD * 1,25.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Forskjell på ATT (blå kurve) og nye ITT (rød kurve). Her vist med lineær frekvensskala. Over 500 Hz flater kurven av rundt en koeffisient på 1. Dette med absorbsjonsside inn mot lytteposisjonen. Om TubeTrap'en roteres og reflektorlaget vendes ut mot lytteposisjonen, så vil frekvenser over ca. 400 Hz diffuseres i stedet for å absorberes.

    16TT_lin.jpg
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Forskjell på ATT (blå kurve) og nye ITT (rød kurve). Her vist med logaritmisk frekvensskala. Over 500 Hz flater kurven av rundt en koeffisient på 1.

    16TT_log.jpg
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nå mottatt mine to IsoThermal TubeTraps i 16 tommers bredde og 4 fots høyde, som jeg har plassert oppå hverandre i ett hjørne. Førsteinntrykket er svært hyggelig! Jeg har slitt med en frekvenstopp rundt 125 hz som jeg har korrigert elektronisk. Når jeg får bedre tid, skal jeg forsøke å måle hva som skjer når disse tubene plasseres. Det er ingen tvil om at de virker. Umiddelbart er det mindre "ringing" i rommet, og lyden blir mye mer ryddig og klar.
    Jeg har også et Matrix panel som snart skal opp på veggen bak lytteposisjonen. Jeg gleder meg... :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Ja, Tubetraps er fine greier. Uten at jeg bedriver målinger er jeg godt fornøyd med noen eldre utgaver av arten. De har fått meg til å innse at kalde nakne flater i lytterommet ikke er tingen.

    Og jeg har et Matrix panel i bestilling for å ha bak sofaen😊.
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Du skal bare glede deg...

    Jeg har nå hengt opp Matrix panelet bak min egen sofa. Det er litt vanskelig å beskrive hva som skjer, men jeg skal prøve..;
    Når jeg tar vekk panelet så er det akkurat som deler av lyden kommer bakfra, og sitter fast "inne i hodet mitt". Med panelet plassert veggen, forsvinner den lyden (resonansen?) som føles å sitte fast "inni hodet", og oppmerksomheten dras mot lyden som kommer fra høyttalerne (foran meg). Plassering av instrumenter og stemmer, i dybde og bredde, blir dramatisk mye bedre. Lyden virker "roligere" og det er mer "luft" og plass til alle instrumenter. Jeg får lyst til å spille høyere, og da oppleves også dynamikken bedre. Jeg var ikke klar over dette fenomenet før jeg tok panelet ned fra veggen. Det virker som panelet rydder opp i øvre bass/nedre mellomtone. Det er nå veldig mye mer informasjon i mellombass-området, som jeg ikke hørte før.
    Jeg regner med at ny kalibrering av rom-korreksjon vil bringe mer dynamikk inn i bildet.
    De kostet en del disse tingene (jeg fikk dem flydd hjem), men det er helt uaktuelt å skille seg av med dem. Jeg kan ikke forstille meg at noen utstyrs-oppgradering kunne gjort tilsvarende i mitt tilfelle, så de er vel verdt investeringen.

    Jeg kan legge til at forskjellen mellom diffusor og absorbent, på Tubene, er stor. Jeg sitter 1,6 meter fra tuben, og foretrekker helt klart absorbent-siden vendt mot meg.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    DSV USA klarte jo den bragden å sende vår konteiner på nordlig rute via Seattle, over Stillehavet til Nord-Kina, forbi Afrika, innom Rotterdam og så lille Norge! Normalt går våre forsendelser fra ASC i Portland via Panama kanalen og over Atlanteren. Men en fersking hos DSV ville det annerledes.

    Vel, nå er endelig forsendelsen med TubeTraps ankommet og de som har forhåndsbestilt kan nå med fordel komme å hente sine TubeTraps da lageret vårt er fullt til randen, noe bildet under viser i all tydelighet. ;)

    IMG_0111.jpg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk Alan

    Da fikk jeg mine "siste" ASC TI 20"x4 fot.
    Har dessverre ikke rukket å få spilt noe musikk enda,
    men det gleder jeg meg til.
    I mitt 33kvm lytterom har jeg nå 15stk trykkabsorbenter.
    Det trengs hvis en ønsker full kontroll på akustikken,
    med et fullrange høyttalersystem.😀
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Antar hifipuristen stod først i rekka her:)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ja, han bor jo ikke så langt unna oss :)

    Det er forresten ditt Matrix panel du ser opp på den ene Sound Lab trekista (i midten) :)

    Du kommer vel på besøk i juni, eller? Men hvis ikke du vil vente, så kan det selvfølgelig sendes deg.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvis dere ønsker å lese om hva jeg synes om de nye Tube Traps TI modellene,
    kan dere besøke tråden: På besøk hos Hifipuristen. 😄
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Ja, han bor jo ikke så langt unna oss :)

    Det er forresten ditt Matrix panel du ser opp på den ene Sound Lab trekista (i midten) :)

    Du kommer vel på besøk i juni, eller? Men hvis ikke du vil vente, så kan det selvfølgelig sendes deg.
    Ok. Jeg skal se om jeg finner ei helg etter Munchen. Jeg sender pm.

    Mvh.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Da er TubeTrap installasjonen i vårt showroom fullført. En krevende jobb p.g.a. tiltak for to oppsett i et stort rom.

    image3.jpg


    image1.jpg


    Planskisse av showrommet:

    floorplan_finalTT.png
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette må være Norges beste og fineste showrom:) Da jeg så rommet var det bare et råbygg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dit har jeg svært lysst på en demo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Gjallarhorn Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.623
Link til alle artikler
212
Gjallarhorn Audio sine annonser
Bransjenyheter
Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

  • 0
Vi har intet mindre enn 6 Norgeslanseringer under Oslo HiFi Show nå i helgen. Du finner oss på rom 106 og 108 i første etasje. Under kan du se hvilke produkter det er Norgespremiere på. Velkommen...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

  • 5
B.audio er et forholdsvis nystartet firma, men de har i løpet av kort tid blitt anerkjent for sitt gode design og høye lydkvalitet. Firmaet ble grunnlagt i 2016 av brødrene Cédric og Sébastien...
Fortsett
Bransjenyheter
Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

  • 10
Varemerket Stenheim ble etablert i 2010 av fem elektronikkingeniører som tidligere hadde jobbet i det sveitsiske high-end firmaet Goldmund. Deres første høyttaler, Alumine, ble lansert i 2011...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

  • 6
Vi lar julefreden senke seg og holder vårt showroom stengt i romjulen. Men vår nettbutikk vil være betjent og det vil fremdeles være mulig å hente varer på vår adresse ved kjøp eller hjemlån i...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på Harbeth (-25%)

Juletilbud på Harbeth (-25%)

  • 0
Det blir juletilbud på Harbeth ut desember for å få ned vår lagerbeholdning. Alt av modeller, bortsett fra toppmodellen, er på lager i de fleste finisher. Merk at tilbudet om 25% rabatt på...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på SPEC (-25%)

Juletilbud på SPEC (-25%)

  • 0
Vi kjører juletilbud på SPEC i hele desember ved å tilby 25% rabatt på alle produktene som befinner seg på lager. SPEC sine integrerte forsterkere er unike klasse D forsterkere med lav effekt...
Fortsett
Topp Bunn