Lader og kabel helvete

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Antall liker
0
Endelig er det snart ferie. takk og lov :). Fire uker på motorsykkel i Norge og utlandet. Dette høres bra ut ikke sant 8) 8) 8) .

Når jeg skal være så lenge på tur, vil jeg jo gjerne ha med meg noen pryller. Laptopen, Ipoden, Tivoli Pal, mobilen, videokamera og digitalkamera, gps er alle kjøpt inn med tanke på at de bør være små og lette for å ta med på reise. Men alle har sin lader og sin usb kabel (ikke helt sant men nesten) osv. Mobilen har til og med egen øretelefoner slik at jeg ikke kan bruke mine Shure eller Porta-pro. Alle ladere og kabler (pluss ekstra batterier minekort mus og litt annet stærs) ble i dag veid inn på over fire kilo :eek: og har sin plass i en tøysekk som tar opp halve tankveska :(. Ok jeg vet at mange av pryllene kan kan lades fra usb porten i pcen,men den legger jeg igjen før jeg drar sydover i Europa. Liker ikke å la den ligge igjen på hotellrommet og gidder ikke å dra den med meg. Skal du ha tak i av tinga kommer det opp en klyse av kabler som ser ut som fiskesnella til en femåring og tar vel så lang tid å få fra hverandre :mad: :mad:.

Er det noen som har god ide på en universal lader eller må jeg gå inn for verdensherredømme og diktatur for å rette dette opp.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Skal du kjøre på tur, eller trykke på duppeditter i ferien? ;)
Selg allt, og kjøp deg en skikkelig mob. Så har du både kamera og musikk.
Du kjører kanskje attpåtil japansk... :p

God tur iallefall! :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
med den utstyrslisten burde du kanskje tatt en bilferie? :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ladere kan drive en til vannvidd ja, kjenner en som at på til presterte å ta med seg feil lader til fotoapparatet da han skulle på tur.. ;D

Rart at de ikke kan komme opp med en felleslader, er nesten like ille som støvsugerposer dette ladertullet, hvorfor kan ikke alle mobilprodusentene bruke samme prinsipp,og hvorfor må samme merke ha forkjellige ladere til mobiler og foroapparat og alt de nå lager. Blir nesten så man ikke orker å lade, for alt ligger i en sammenfiltret kveil...

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Antall liker
0
Takk for tipset Fatso, den er allerede bestilt. Nå er de bare to ladere igjen ,om den virker på de andre pryllene. Håper det.

Ja jeg har en riskoker Jaerbu, En nydelig maskin for autobanen og langtur -FJR 1300 8).

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.762
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Med en sånn gadget-liste, bør du kjøre med en to-seter Ford Excursion - med henger...

Johan-Kr

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.910
Torget vurderinger
1
Ferie må være å komme seg bort ifra alt dette jævelskapet, ikke ta det med seg? ;)

Topp Bunn