Ladac Iso Trafo 1000 VA

eije

Medlem
Ble medlem
24.11.2005
Antall liker
0
Jeg har en Ladac Iso Trafo 1000 VA - en "strømrenser" som jeg har brukt på mitt anlegg. Jeg har oppdaget at den gir en hørbar "hummelyd" som er generende, og har koblet den vekk. Jeg har ikke hørt noen nedgang i lydkvalitet etter det, og lurer på om dette med strømrens er et eksempel på "snakeoil" - Oslo Hi Fi Center solgte den til meg for over 20 år siden. Og hvordan evt bli kvitt hummelyden? Alle tanker mottas med stor takknemlighet!

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
17.185
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
10
Svært vanlig (mer vanlig enn at den er stille) med disse. Sett den på en dempematte og/eller kle den inn i en lyddempet kasse.
God trafoer med positiv effekt på lyden, hvis man ikke belaster den over evne!

frode n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.07.2010
Antall liker
352
Torget vurderinger
1
Tror du må lage en kasse med isolasjon som settes utenpå Ladacen, med lufting i bakkant.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.338
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Jeg har klistret demping på innsiden av frontplata. Pass på å stramme alle skruer også. Det tar ikke alt, men hjelper en god del.
Har både en 1kw og 2 kw - begge Ladac.

P

Powercon

Gjest
En skilletrafo i seg selv er ikke en snakeoil eller juks. Den har en definert funksjonalitet.

Men snakeoil-begrepet blir fort aktuelt i det øyeblikket den hevdes å ha alle mulige lydmessige forbedringer.
-Eks slike lydmesige forbedringer det ofte bare er ordentlig audiofile som kan høre, etc.

For om man nå ikke hører noen nedgang/endring i lyden, hvorfor skulle man trenge den da?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.250
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Har hatt en slik en selv og ingen forandring i lyden :unsure:
Men god helg må dere ha :)