LA ROSITA - En fransk åpning blir sjeldent feil!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Taramtam timtim!!
    Noen Vis vedlegget 554748 er på vei..

    Det bør være båt synes jeg, når det går an.

    Fornuftig mengde vått og tørt ble satt fram - vi kan ikke risikere tung biffmage under installasjonen
    Vis vedlegget 554752

    Hmm. Er disse franskmennene inspirert av tyskerne? her virker det som ordning hele veien
    Vis vedlegget 554753

    Nuvel. Et godt fundament er alltid viktig. Her kan det sies at "fotan e viktig". Smart løsning må jeg si.
    Vis vedlegget 554754

    Så står de der da, Babelle'ne. Jepp, to ll skal det være. Babell !
    Vis vedlegget 554755

    Etter min mening så spiller Ypsilon og La Rosita New Babell (rett fra esken) - aldeles som forventet. Oppløst og mye dynamikk. Her skal rapportering komme etter hvert.
    Vis vedlegget 554756

    Så nå ser det slik ut. Og, der ser da vel fint ut? Men, lyden er viktigst. Og, den kommer jeg mer tilbake til senere.
    Vis vedlegget 554757

    To be continued…
    Mvh
    JMK
    Gratulere så meget Jamakr:)


    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Grattis med spennende ht, Jamakr.
    Spenstig fargevalg! Som Arsenal-supporter applauderer jeg seff rødt (og ønsker noen hvite detaljer i tillegg )
    Takker for det.
    For meg litt morsomt med denne fargen, som vel også hadde gjort seg bedre i Bregen? Mens, jeg nok har sort og hvitt som favoritt farger (og de sorte står altså i Bregen).
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fett! Gratulerer! Høyoppløste dynamikkbomber var vel (også) mitt førsteinntrykk. Synes de nå er begynt å rundes av i kantene :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Fett! Gratulerer! Høyoppløste dynamikkbomber var vel (også) mitt førsteinntrykk. Synes de nå er begynt å rundes av i kantene
    Yepp - og det i den grad at jeg skal avvente og uttrykke mer i detalj.
    Og - du har hatt rett hele tiden - de heter (New) Babell med to l. Så da så.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når det gjelder forhandler er det bare å bøye hatten i støvet. Smilet er på plass begge steder, men det gjennomtenkte valget av genser viser at ingenting overlates til tilfeldighetene ;)

    C9643909-4B66-49FA-AD78-87BCC72A5B80.jpeg
    2C007EBF-188C-47AA-A327-B52D14872835.jpeg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Når det gjelder forhandler er det bare å bøye hatten i støvet. Smilet er på plass begge steder, men det gjennomtenkte valget av genser viser at ingenting overlates til tilfeldighetene
    Der lot jeg meg nok lure, bra noen følger med.
    Mvh
    JMK
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Dette merket hadde heller ikke jeg fått meg, men ser veldig interessant ut, og sjelden å for meg finne alternativer som kanskje funker med mine heftige 2.7 watt, selv om anbefales noe mer.
    Håper å få hørt disse engang
    Dette er nok utenfor mitt ekspertise område (om jeg i det hele tatt har noen), men - demo er nok helt sikkert mulig i Trondheim. Og, skulle det passe slik en gang - så må det også kunne ordnes her på Odden hvis du holder til i nærheten.
    Mvh
    JMK
    La Rosita oppgir minimum 7 W. Så kan man jo spørre seg selv hvor absolutt det er, eller om det helst relaterer seg til at deres egne forsterkere går fra 7 W og oppover. Hvis du bor i nærheten av Bergen kan vi sikkert få testet ut forsterkeren din på mine Babel en gang det passer :)
    Leser dette som en mulighet både på Nesodden(?) og lenger nord. Bor i Drammen, så om Odden er Nesodden er vel det enklest. Er ikke så ofte jeg prøver meg, men kommer gjerne om det passer. Nysgjerrig på å høre høyttaleren uavhengig av om får prøvd med mine, spennende produkt helt i seg selv, dessuten er mine på vei til moderskipet for en oppgradering, hvilket igjen vil si at om jeg finner å bli skikkelig begeistret så må jeg komme en ekstra tur...

    Nå er jeg spent på å høre inntrykket fra de som har de
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med nye og fargefriske talere👍🏼😋
    Om ikke de er helt Ferrari i form så tar de det igjen på fargen😎😂
    Spennende, nr 2 på få dager dette😉🎶

    gismo
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer så mye med nye og fargefriske talere??????????????????
    Om ikke de er helt Ferrari i form så tar de det igjen på fargen????????????
    Spennende, nr 2 på få dager dette????????????

    gismo
    Takker så mye. Nå har også overkommandoen kommet hjem, og både farge og lyd er mer enn godkjent.
    Dette virker "lovende".
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    eser dette som en mulighet både på Nesodden(?) og lenger nord. Bor i Drammen, så om Odden er Nesodden er vel det enklest. Er ikke så ofte jeg prøver meg, men kommer gjerne om det passer. Nysgjerrig på å høre høyttaleren uavhengig av om får prøvd med mine, spennende produkt helt i seg selv, dessuten er mine på vei til moderskipet for en oppgradering, hvilket igjen vil si at om jeg finner å bli skikkelig begeistret så må jeg komme en ekstra tur...

    Nå er jeg spent på å høre inntrykket fra de som har de
    Riktig Odde.
    Send en PM, så tar vi det derfra.
    Ingen mulighet resten av denne uken, men er du genuint interessert - så får vi det til. Ikke tirsdager.
    Mvh
    JMK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med nye og fargefriske talere������������������
    Om ikke de er helt Ferrari i form så tar de det igjen på fargen������������
    Spennende, nr 2 på få dager dette������������

    gismo
    Takker så mye. Nå har også overkommandoen kommet hjem, og både farge og lyd er mer enn godkjent.
    Dette virker "lovende".
    Mvh
    JMK
    Så hyggelig å høre JMK👍🏼😋
    Håper, ønsker og har trua på at jeg en dag kunne finne veien
    til «odden» for å få hørt dette😎
    Trur dette vil bli MYE bedre for de flotte forsterker boksene dine en hva
    de litt «vanskelige» forgjengere var🤔😅
    Lovelig å arrestere en Soløring om han tok feil😉😂😂😂

    gismo
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Så hyggelig å høre JMK??????????????????
    Håper, ønsker og har trua på at jeg en dag kunne finne veien
    til «odden» for å få hørt dette??????
    Trur dette vil bli MYE bedre for de flotte forsterker boksene dine en hva
    de litt «vanskelige» forgjengere var????????????
    Lovelig å arrestere en Soløring om han tok feil????????????????????????

    gismo
    Takker igjen! Ja, både du og flere i Hedmarksgeriljaen er mer enn hjertelig velkommen.

    Nå er ikke jeg noe HiFi politi (tror det er like greit) - og kan derfor ikke arrestere deg.
    Men, når det gjelder Sashaene så har jeg mye positivt å si. Du vet - jeg har til og med hatt to par av dem.
    Synes Sasha hos meg blant annet gir et stort rom - "holografi". Stort Sweet-spot (det har ikke de nye). Det som har gledet mest - er at de har enkelt taklet alle endringer av utstyr som er koblet opp. Mener nok at jeg har rimelig grei isenkram og spille med - og Sasha har hele tiden bare overrasket med hvordan de har spilt bedre i takt med bedre utstyr.
    Hvorfor bytte? Nja - det er sammensatt. Min mye bedre halvdel har rett og slett aldri likt utseende på dem. Det er jeg uenig i, men ingen av oss har egentlig dobbeltstemme i denne saken. Og, når jeg hørte Babell så tenker jeg nok at en del vokal musikk og akustisk musikk får et løft. Mens musikk med mye øs og kraft, der forventer jeg nok en liten nedtur. Og, så er det så enkelt at til syvende og sist så kan en si at forandring fryder. Og, overkommandoen i huset er allerede meget begeistret for fargen (og lyden). Hadde det vært opp til meg og jeg hadde hatt penger til det, så ville nok nyeste versjon av Sasha eller Alexia i en rødfarge vært noe jeg ville foreslått. Slik ble det ikke. Og, jeg skal orientere om den nye lyden etter hvert.
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert, både i øst og vest. Gratulere begge!
    Er ærlig, og vil si at jeg liker den røde fargen best på disse.
    Høyttalerne er såpass konvensjonelle i fasongen at det ikke gjør noe med sprek karmosinrød.
    Nå er det jo tross alt lyden som er mest betydningsfull, og jeg tror at fargevalg er noe begge blir fornøyd med. Flotte er de begge.
    Det som er mer spennende er hvordan New Babell(er det riktig betegnelse?), responderer på ulike kilder og elektronikk.
    Det skulle være i orden hos begge kjøpere, men etter mitt syn og forståelse ganske så ulike oppsett.

    Jeg er mer enn klar for å samle geriljalaget og ta en tur til deg JM. Tror nok vi får fylt opp en traktor med henger.;)
    Vi får la anlegget få litt innspillingstid, og finne tid som passer.
    Har heller aldri hørt den flotte Thales spilleren din, så det tror jeg kan bli en bra tur.:)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Lekkert, både i øst og vest. Gratulere begge!
    Er ærlig, og vil si at jeg liker den røde fargen best på disse.
    Høyttalerne er såpass konvensjonelle i fasongen at det ikke gjør noe med sprek karmosinrød.
    Nå er det jo tross alt lyden som er mest betydningsfull, og jeg tror at fargevalg er noe begge blir fornøyd med. Flotte er de begge.
    Det som er mer spennende er hvordan New Babell(er det riktig betegnelse?), responderer på ulike kilder og elektronikk.
    Det skulle være i orden hos begge kjøpere, men etter mitt syn og forståelse ganske så ulike oppsett.

    Jeg er mer enn klar for å samle geriljalaget og ta en tur til deg JM. Tror nok vi får fylt opp en traktor med henger.
    Vi får la anlegget få litt innspillingstid, og finne tid som passer.
    Har heller aldri hørt den flotte Thales spilleren din, så det tror jeg kan bli en bra tur.
    Så hyggelig!
    Ja, jeg hadde selv pianosorte Sashaer i sin tid. Jeg likte de godt.
    Men, de røde New Babell (ja dobbelt l er riktig) passer aldeles flott hos oss.

    Da har vi som mål å få til et treff ila høsten. Og, Thales spilleren er det gøy at noen er opptatt av. Jeg kan ikke så mye om teknikken - men, spille - det kan den.
    Vil også være bra om flere da målbærer hva de synes om lyden.
    Jeg blir opptatt ut uken, men kan vi ikke ha som mål at vi ila neste uke blir helt konkrete på dette?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Så hyggelig å høre JMK??????????????????
    Håper, ønsker og har trua på at jeg en dag kunne finne veien
    til «odden» for å få hørt dette??????
    Trur dette vil bli MYE bedre for de flotte forsterker boksene dine en hva
    de litt «vanskelige» forgjengere var????????????
    Lovelig å arrestere en Soløring om han tok feil????????????????????????

    gismo
    Glemte vel å adressere det med "vanskelig" fullt ut. I forhold til isenkram og spille sammen med - så har de aldri vært vanskelig. Som fremgår av svar fra før i dag.
    Men, det var jo noe merkelig rundt innspilling. Det var åpenbart mye lenger innspillingstid på de sølvgrå Sashaene. Slikt kan jeg ikke så mye om (hva i all verden skyldes det?), men det å høre at det ordnet seg ganske kjapt. Det var ikke noe problem. Så nei - jeg kjenner meg ikke igjen i vanskelig. Vil vel anbefale de aller fleste jeg kjenner og sikle på Wilson høyttalere uansett størrelse og de modellene jeg kjenner. (KJenner ikke alle de nyeste).
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert, både i øst og vest. Gratulere begge!
    Er ærlig, og vil si at jeg liker den røde fargen best på disse.
    Høyttalerne er såpass konvensjonelle i fasongen at det ikke gjør noe med sprek karmosinrød.
    Nå er det jo tross alt lyden som er mest betydningsfull, og jeg tror at fargevalg er noe begge blir fornøyd med. Flotte er de begge.
    Det som er mer spennende er hvordan New Babell(er det riktig betegnelse?), responderer på ulike kilder og elektronikk.
    Det skulle være i orden hos begge kjøpere, men etter mitt syn og forståelse ganske så ulike oppsett.

    Jeg er mer enn klar for å samle geriljalaget og ta en tur til deg JM. Tror nok vi får fylt opp en traktor med henger.
    Vi får la anlegget få litt innspillingstid, og finne tid som passer.
    Har heller aldri hørt den flotte Thales spilleren din, så det tror jeg kan bli en bra tur.
    Så hyggelig!
    Ja, jeg hadde selv pianosorte Sashaer i sin tid. Jeg likte de godt.
    Men, de røde New Babell (ja dobbelt l er riktig) passer aldeles flott hos oss.

    Da har vi som mål å få til et treff ila høsten. Og, Thales spilleren er det gøy at noen er opptatt av. Jeg kan ikke så mye om teknikken - men, spille - det kan den.
    Vil også være bra om flere da målbærer hva de synes om lyden.
    Jeg blir opptatt ut uken, men kan vi ikke ha som mål at vi ila neste uke blir helt konkrete på dette?
    Mvh
    JMK
    Fint JM:)
    Du mener altså at LaRosita er innspilt og klare for å vise hva de kan såpass raskt?
    Skal høre litt rundt med gutta, så tar vi det på PM.

    R.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Fint JM
    Du mener altså at LaRosita er innspilt og klare for å vise hva de kan såpass raskt?
    Skal høre litt rundt med gutta, så tar vi det på PM.

    R.
    Innspilt vet jeg ikke. Men, hvis vi sikter på å lage avtale neste uke, som gjelder for en eller annet gang før jul. Da kan det vel være at det blir et greit inntrykk tror jeg.
    Mvh
    JMK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så hyggelig å høre JMK������������������
    Håper, ønsker og har trua på at jeg en dag kunne finne veien
    til «odden» for å få hørt dette������
    Trur dette vil bli MYE bedre for de flotte forsterker boksene dine en hva
    de litt «vanskelige» forgjengere var������������
    Lovelig å arrestere en Soløring om han tok feil������������������������

    gismo
    Glemte vel å adressere det med "vanskelig" fullt ut. I forhold til isenkram og spille sammen med - så har de aldri vært vanskelig. Som fremgår av svar fra før i dag.
    Men, det var jo noe merkelig rundt innspilling. Det var åpenbart mye lenger innspillingstid på de sølvgrå Sashaene. Slikt kan jeg ikke så mye om (hva i all verden skyldes det?), men det å høre at det ordnet seg ganske kjapt. Det var ikke noe problem. Så nei - jeg kjenner meg ikke igjen i vanskelig. Vil vel anbefale de aller fleste jeg kjenner og sikle på Wilson høyttalere uansett størrelse og de modellene jeg kjenner. (KJenner ikke alle de nyeste).
    Mvh
    JMK
    Dette var vel både feil dumt ord og bruke JMK, men noterte meg tidligere det du selv nevner her om innspilling men som ordnet seg selvfølgelig over tid;)
    Har også i en eller annen test fått med meg en litt utfordrende impedanskurve men med gode forsterker resurser er jo heller ikke det noe problem :D
    Så det var på ingen måte ment som "dissing" av Wilson Sasha, har bare gode lytteerfaringer med Wilson!
    Men tenkte bare at kanskje La Rosita er et godt valg og en ennå minder utfordring for forsterkeriet?:cool:
    Blir uansett spennende å følge dette videre, har stor tro må dette i ditt flotte oppsett:)

    gismo
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Dette var vel både feil dumt ord og bruke JMK, men noterte meg tidligere det du selv nevner her om innspilling men som ordnet seg selvfølgelig over tid
    Har også i en eller annen test fått med meg en litt utfordrende impedanskurve men med gode forsterker resurser er jo heller ikke det noe problem
    Så det var på ingen måte ment som "dissing" av Wilson Sasha, har bare gode lytteerfaringer med Wilson!
    Men tenkte bare at kanskje La Rosita er et godt valg og en ennå minder utfordring for forsterkeriet?
    Blir uansett spennende å følge dette videre, har stor tro må dette i ditt flotte oppsett

    gismo
    Neida, ikke dumt. Du har jo helt rett i at det var noe rart med innspilling.
    Når det gjelder La Rosita Babell - så er du inne på noe helt riktig :) Og, det hadde vært gøy om du og flere kom og gjorde dere opp en egen mening. Jeg vil fremdeles vente litt med å si mitt syn på det hele.
    Mvh
    JMK
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette var vel både feil dumt ord og bruke JMK, men noterte meg tidligere det du selv nevner her om innspilling men som ordnet seg selvfølgelig over tid
    Har også i en eller annen test fått med meg en litt utfordrende impedanskurve men med gode forsterker resurser er jo heller ikke det noe problem
    Så det var på ingen måte ment som "dissing" av Wilson Sasha, har bare gode lytteerfaringer med Wilson!
    Men tenkte bare at kanskje La Rosita er et godt valg og en ennå minder utfordring for forsterkeriet?
    Blir uansett spennende å følge dette videre, har stor tro må dette i ditt flotte oppsett

    gismo
    Neida, ikke dumt. Du har jo helt rett i at det var noe rart med innspilling.
    Når det gjelder La Rosita Babell - så er du inne på noe helt riktig :) Og, det hadde vært gøy om du og flere kom og gjorde dere opp en egen mening. Jeg vil fremdeles vente litt med å si mitt syn på det hele.
    Mvh
    JMK
    Den invitasjonen mottas med stort takk og spenning JM, dine forsterkere
    i kombinasjon med La Rosita Babell tiltaler jo de fleste av oss vil jeg tro👍🏼😉🎶
    Når du er klar gjør jeg alt for selv å være klar😉😂

    gismo
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Må ha fått en demomodell du
    Tror mer at de så hvor elegant denne var …
    Og, de startet kanskje innspillingen - så den går fortere? Her var det i allefall latterlig bra lyd rett ut av eskene.
    Mvh
    JMK
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Må ha fått en demomodell du
    Tror mer at de så hvor elegant denne var …
    Og, de startet kanskje innspillingen - så den går fortere? Her var det i allefall latterlig bra lyd rett ut av eskene.
    Mvh
    JMK
    Må ikke glemme her at du har et ekstremt forsterker sett også på disse Jamakr!
    Det Ypsilon settet du sitter med har jeg hørt ved flere anledninger på forskjellige høyttalere og her snakker man virkelig om øverste divisjon.
    Er rimelig sikker på at dette bidrar godt med til at du er så fornøyd som du er.
    Og vi som er litt over konfirmasjons alderen som har fått holdt på med dette i en del år vet hva forsterker/kilder betyr!


    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Må ikke glemme her at du har et ekstremt forsterker sett også på disse Jamakr!
    Det Ypsilon settet du sitter med har jeg hørt ved flere anledninger på forskjellige høyttalere og her snakker man virkelig om øverste divisjon.
    Er rimelig sikker på at dette bidrar godt med til at du er så fornøyd som du er.
    Og vi som er litt over konfirmasjons alderen som har fått holdt på med dette i en del år vet hva forsterker/kilder betyr!


    Mvh: Espen L
    Tror du har veldig rett i dette. Jeg har ikke noe fornuftig dobbelt sett av forsterkeri og prøve ut her hjemme nå. Men, det virker som Ypsilon har grepet - og Babell spiller opp som bare det. Må finne ut hva konstruktørene selv mener om dette etter hvert.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må ikke glemme her at du har et ekstremt forsterker sett også på disse Jamakr!
    Det Ypsilon settet du sitter med har jeg hørt ved flere anledninger på forskjellige høyttalere og her snakker man virkelig om øverste divisjon.
    Er rimelig sikker på at dette bidrar godt med til at du er så fornøyd som du er.
    Og vi som er litt over konfirmasjons alderen som har fått holdt på med dette i en del år vet hva forsterker/kilder betyr!


    Mvh: Espen L
    Tror du har veldig rett i dette. Jeg har ikke noe fornuftig dobbelt sett av forsterkeri og prøve ut her hjemme nå. Men, det virker som Ypsilon har grepet - og Babell spiller opp som bare det. Må finne ut hva konstruktørene selv mener om dette etter hvert.
    Mvh
    JMK
    Sjekket ut dette før jeg fikk mine. Spurte Dan hva han trodde om mine Karan på 420W med Babell. I følge ham så har de forsøkt Babell med kraftige transistorforsterkere i demorommet deres med veldig godt resultat. En ting er nå at selger sier det, en annen ting er jo at det også fungerer hos en selv (som hos deg) :) Litt spent på hvordan det fungerer med Karan hos meg, men foreløpig er jeg ikke kommet så langt :)

    Nå er vel ikke Babell en høyttaler jeg ville kjøpt, og deretter investert i et kraftverk til å drive dem, men det er kjekt å vite at Babell fungerer godt med både transistor og rør :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Sjekket ut dette før jeg fikk mine. Spurte Dan hva han trodde om mine Karan på 420W med Babell. I følge ham så har de forsøkt Babell med kraftige transistorforsterkere i demorommet deres med veldig godt resultat. En ting er nå at selger sier det, en annen ting er jo at det også fungerer hos en selv (som hos deg) Litt spent på hvordan det fungerer med Karan hos meg, men foreløpig er jeg ikke kommet så langt

    Nå er vel ikke Babell en høyttaler jeg ville kjøpt, og deretter investert i et kraftverk til å drive dem, men det er kjekt å vite at Babell fungerer godt med både transistor og rør
    Og, det litt spennende med Ypsilon - er at det er begge deler...
    Mvh
    JMK
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ikke mer babbel og utflukter nå Karmana - kast krykkene og koble til Karan;). Nærmeste folkekrav å få vite hvordan det fungerer.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ikke mer babbel og utflukter nå Karmana - kast krykkene og koble til Karan;). Nærmeste folkekrav å få vite hvordan det fungerer.
    Hehe, satser på at Karmana går Karan i morgen ;)
    Blir spennende og høre hva inntrykket ditt blir karmana!
    Å det som er så bra med deg er at du bruker dine ører og ikke grafer å sier din ærlige mening on hvordan ørene opplever dette:)


    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    lørdag kveld (2).jpg

    Babell fascinerer også de uinvidde / ikke troende HiFi personer. Her ved en av dem. Som uttrykker stor forundring over alt som kan høres i ellers kjent musikk han spiller hjemme.
    Nei, det er ikke en viss trønder. Ja, det er i overkant mange høyttalere på bildet.
    "live" musikk er også flott - om enn ikke utøvd av undertegnede.
    Karen som lytter, var ikke alene om å sitte fjetret i løpet av kvelden. Og, uten at det skal tas som seriøs forskning - det var i grunnen høylytte uttalelser som kan antyde at WAF er skyhøy. Flere av de som uttalte seg (nesten bare damer) må regnes som mer enn gode hobby sangere - så må det nok innberegnes at lyd var en del grunnlaget for "jeg vil også ha" uttalelsene. Forstod det slik at WAF var helt i orden.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    201019 (2).jpg

    Skjer det noe over tid?
    Virker sånn. Om det er innspilling av høyttalere eller ører - eller begge deler? Vet ikke. Men, det er ganske rart og bli sittende og spille de samme gamle ting - og så oppdage så mye nytt.
    I dag var planen og endre "toe out" (er det riktig navn?) - til litt toe in. Men, så langt kom jeg ikke - for det ble bare mer og mer musikk som ble spilt akkurat slik ´talerne nå står.
    Det som vel også ble klart er at den samlede lydpresentasjonen nå er mer ubarmhjertig overfor dårliger(e) innspillinger. I dag var smalt Sweet-spot ikke et problem - så jeg valgte å sitte dønn på samme sted.
    Nok en gang er det "du hildrande du" som er reaksjonen. Dette overgår alle tidligere store opplevelser med endring av utstyr :)
    Gleder meg til å få noen uhildete reaksjoner snart.
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn