LA ROSITA - En fransk åpning blir sjeldent feil!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Dette ser da direkte rørende vakkert ut. Og, jeg forstår deg sakte men sikkert og komme ut med at du liker lyden veldig bra?
    Her er det rett og slett jubel og glede lydmessig, og litt inn i tid skal man se om ikke den kan heves et hakk på den digitale side. Når det gjelder vinylen så koser jeg meg bare verre.
    Og nettopp smekk - det er riktig ord for mye av musikken jeg har spilt i det siste. Disse Babellene gjengir lyd med en plutselighet som er påtakelig.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette ser da direkte rørende vakkert ut. Og, jeg forstår deg sakte men sikkert og komme ut med at du liker lyden veldig bra?
    Her er det rett og slett jubel og glede lydmessig, og litt inn i tid skal man se om ikke den kan heves et hakk på den digitale side. Når det gjelder vinylen så koser jeg meg bare verre.
    Og nettopp smekk - det er riktig ord for mye av musikken jeg har spilt i det siste. Disse Babellene gjengir lyd med en plutselighet som er påtakelig.
    Mvh
    JMK
    Kjekt at vi begge er like fornøyd :) Jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å bli overrasket av hva du ender opp med for digital oppgradering.

    Babell er så hurtig at jeg ikke kan drikke rødvin når jeg lytter. Blir sløvet ned og klarer ikke å følge med på høyttalerne ;) Mer seriøst så er jeg veldig fornøyd med både Babell og Bird. Hurtighet, smekk, tekstur og oppløsning. Kunne selvfølgelig gått litt dypere med litt mer pondus i de nedre oktaver. That said, det er mer bass nå enn da de var ferskvare. Jeg kan også få en god del mer bass frem ved å flytte dem nærmere frontvegg, men dette går lett på bekostning av andre parametre jeg vektlegger i musikkgjengivelsen. Synes derfor det er bedre å ha dem et godt stykke ut på gulvet og heller hente frem det siste i bassen ved hjelp av sub :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Kjekt at vi begge er like fornøyd Jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å bli overrasket av hva du ender opp med for digital oppgradering.

    Babell er så hurtig at jeg ikke kan drikke rødving når jeg lytter. Blir sløvet ned og klarer ikke å følge med på høyttalerne Mer seriøst så er jeg veldig fornøyd med både Babell og Bird. Hurtighet, smekk, tekstur og oppløsning. Kunne selvfølgelig gått litt dypere med litt mer pondus i de nedre oktaver. That said, det er mer bass nå enn da de var ferskvare. Jeg kan også få en god del mer bass frem ved å flytte dem nærmere frontvegg, men dette går lett på bekostning av andre parametre jeg vektlegger i musikkgjengivelsen. Synes derfor det er bedre å ha dem et godt stykke ut på gulvet og heller hente frem det siste i bassen ved hjelp av sub
    Må så langt si meg bare strålende fornøyd. Og, da ser jeg ikke helt hvordan det skulle kunne bli verre senere.
    Noe av samme erfaring med bass som deg, den kommer seg.... Men, mine står nok noe gunstigere. Og, jeg kommer nok ikke til å kjøre noen sub sammen med de.
    Nei, tror ikke du gjetter digital planene - da det ikke er det som rent logisk burde vært gjort. Har selvfølgelig med kronasjer å gjøre, men ikke bare... time will show om det hele vil spille pent og fint, og rått og forferdelig når det trengs :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Nok en habil lytter innom i dag, som spontant synes dette (New Babell) høres elektrostat ut. Og, med gode tilbakemeldinger på vinyl og cd lyden. Gøy.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det er ingen hemmelighet at konen i huset er svært begeistret for de nye høyttalerne - New Babell. Men, det kan virke som en waf faktor er høy her. Det er i grunnen mange kvinnelige besøkende den siste tiden som er svært begeistret. Mulig fargen gjør en god del, men får også gode tilbakemeldinger på lyden. Og, LaRosita de produserer vel i den fargen du kan ønske deg - så vidt jeg har forstått.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Babellene er nok ikke helt innspilt - i henhold til de som har greie på slikt. Men, de spiller fordømt bra!
    Tilbakemeldinger om at anlegget hjemme spiller litt "på" - er jeg ikke uenig i. Men, sjå kor æ bryr mæ! Koser meg verre, og liker det meste av lyden meget godt. Det skal mye til at det med litt betoning av mellomtone og oppover skal oppleves som et problem. Tvert imot - det oppleves ofte som å gi et glassklart blikk inn i detaljer som tidligere ikke har vært der.
    Så får det nok mer være at dyyyp bass ikke er tilstede. Men, gjentar fra tidligere skriverier at den bassen som er der er bra. Mindre ullen enn jeg hører mange andre steder. og det spiller da både Rammstein og andre så det gir inntrykk på mer enn en besøkende.
    begge Babelllene (2).jpg


    Ønsker alle muligheten til å høre disse selv i et eller flere oppsett, og gjør dere opp en egen mening.

    Regner med før nytt år og få testet ut litt ulike kabeloppsett for å vurdere om jeg synes jeg hører noe særlig forskjell.

    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter et besøk og en tilbakemelding i min egen tråd, tar jeg meg friheten av å legge den inn her. Må jo forsøke å holde liv i tråden 😃

    Godeste Karmana
    Gjensidig bortskjemming av hverandre er Karma Yoga vet du.
    Jeg ble traktert på beste måte fra ankomst til avreise i forbindelse med min pågående "roadtrip" sydvest og helt sør i Norge.
    Det var en meget imponerende innhenting av planlagt middag lørdag kveld hvor avtaler og ingredinser mhp innhold til måltidet smuldret og ble glemt underveis 😉
    Heldigvis lyktes du dårlig med å drikke lyden av gjengitt musikk via ditt oppsett, men du hildrande du som frekvensen på toalettbesøk økte med halvkilo sitron i et romslig GT glass.

    7ECCEEF1-DF6B-4866-B3B9-A2E506D43146.jpeg


    Jeg merket meg raskt plasseringen av dine La Rosita Babell kontra det røde paret ute hos jamakr på odden.
    REL subben i midten som skal hjelpe lett fra 40 hz og ned med hva som måtte ligge i den musikken som avspilles.
    Vi spilte et knippe svært variert musikk via Tidal og den rå Bricasti DACen, og det som slo meg var åpenheten i gjengivelsen, klarhet, luftigheten i diskanten uten at ting skar opp øregangene, varm mellomtone og kontant bass innenfor eksisterende rammer. Jeg ble rett og slett litt overrasket, fordi ditt og jamakrs anlegg låter SÅ forskjellig. Hvilket de ikke burde gjøre. Når det er sagt, så er jo stjerna her den integrerte 8w sterke 300B blokka Zardoz fra samme firma som lager høyttalerne.

    59C3B2C8-5024-4560-A902-976629726B1E.jpeg

    Men vi kunne jo ikke hvile lauvbærene kun med digital avspilling, så Rega PL10 ble rigget. På med salmer og sanger vi gjerne hiver. Det samme gjentok seg lydmessig, hvilket tilsier sterke kort på hånda. Joachim Fragoso sin RIAA gjorde seg aldeles ikke bort, ei heller Rega sleden.
    Så tenkte man at Muddy "Missisippi" Waters live fra 1976 kunne få avslutte seansen før selvdød gris, og fyrrige pølser skulle påføres en patina av karbon ute. Det viste seg å være et godt valg. Muddy i toppform sammen med Johnny Winter og et stappfullt lokale avstedkom et vell av informasjon som gav veldig fot. Jøye meg så gøy!

    Ved å plassere sine franske La Rosita Babell slik den godeste cafteinen han har gjort, og implementert en sub + 300B slede, så spiller dette virkelig musikk på en svært overbevisende måte. I tillegg er anlegget ganske kledelig alt spisende for soignerte herremenn i sin beste alder. Og nei, vi prøvde ikke steinhard electronica, hiphop eller rap, så der er jeg svar skyldig. Så var det kaffe og Camus XO som sto på kjøreplanen.

    Ut over aftenen klarte vi å helle i oss det meste av en flaske Rioja Conde Valdemar Reserva 2009, men tok oss i at vertens langt bedre halvdel nok burde får et dugelig glass av dette dagen etter. Det viste seg å holde stikk :cool: resten av aftenen tilhører de herrer alene. Dagen etter dro vi på besøk hos "sauviskeren" på Sotra. Mer om dette i tkrs egen tråd etter hvert.

    Jamakr, du vil motta besøk for justering av ditt oppsett i nærmeste fremtid. Et studiebesøk i Drotningvik i Bergen anbefales på det varmeste.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Justeringer har jeg aldri vært motstander av - her pågår det jevnt og trutt. Spørs om jeg ikke bør tjuvstarte litt...
    Mvh
    JMK
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Etter et besøk og en tilbakemelding i min egen tråd, tar jeg meg friheten av å legge den inn her. Må jo forsøke å holde liv i tråden 😃

    Godeste Karmana
    Gjensidig bortskjemming av hverandre er Karma Yoga vet du.
    Jeg ble traktert på beste måte fra ankomst til avreise i forbindelse med min pågående "roadtrip" sydvest og helt sør i Norge.
    Det var en meget imponerende innhenting av planlagt middag lørdag kveld hvor avtaler og ingredinser mhp innhold til måltidet smuldret og ble glemt underveis 😉
    Heldigvis lyktes du dårlig med å drikke lyden av gjengitt musikk via ditt oppsett, men du hildrande du som frekvensen på toalettbesøk økte med halvkilo sitron i et romslig GT glass.

    Vis vedlegget 652338

    Jeg merket meg raskt plasseringen av dine La Rosita Babell kontra det røde paret ute hos jamakr på odden.
    REL subben i midten som skal hjelpe lett fra 40 hz og ned med hva som måtte ligge i den musikken som avspilles.
    Vi spilte et knippe svært variert musikk via Tidal og den rå Bricasti DACen, og det som slo meg var åpenheten i gjengivelsen, klarhet, luftigheten i diskanten uten at ting skar opp øregangene, varm mellomtone og kontant bass innenfor eksisterende rammer. Jeg ble rett og slett litt overrasket, fordi ditt og jamakrs anlegg låter SÅ forskjellig. Hvilket de ikke burde gjøre. Når det er sagt, så er jo stjerna her den integrerte 8w sterke 300B blokka Zardoz fra samme firma som lager høyttalerne.

    Vis vedlegget 652339
    Men vi kunne jo ikke hvile lauvbærene kun med digital avspilling, så Rega PL10 ble rigget. På med salmer og sanger vi gjerne hiver. Det samme gjentok seg lydmessig, hvilket tilsier sterke kort på hånda. Joachim Fragoso sin RIAA gjorde seg aldeles ikke bort, ei heller Rega sleden.
    Så tenkte man at Muddy "Missisippi" Waters live fra 1976 kunne få avslutte seansen før selvdød gris, og fyrrige pølser skulle påføres en patina av karbon ute. Det viste seg å være et godt valg. Muddy i toppform sammen med Johnny Winter og et stappfullt lokale avstedkom et vell av informasjon som gav veldig fot. Jøye meg så gøy!

    Ved å plassere sine franske La Rosita Babell slik den godeste cafteinen han har gjort, og implementert en sub + 300B slede, så spiller dette virkelig musikk på en svært overbevisende måte. I tillegg er anlegget ganske kledelig alt spisende for soignerte herremenn i sin beste alder. Og nei, vi prøvde ikke steinhard electronica, hiphop eller rap, så der er jeg svar skyldig. Så var det kaffe og Camus XO som sto på kjøreplanen.

    Ut over aftenen klarte vi å helle i oss det meste av en flaske Rioja Conde Valdemar Reserva 2009, men tok oss i at vertens langt bedre halvdel nok burde får et dugelig glass av dette dagen etter. Det viste seg å holde stikk :cool: resten av aftenen tilhører de herrer alene. Dagen etter dro vi på besøk hos "sauviskeren" på Sotra. Mer om dette i tkrs egen tråd etter hvert.

    Jamakr, du vil motta besøk for justering av ditt oppsett i nærmeste fremtid. Et studiebesøk i Drotningvik i Bergen anbefales på det varmeste.
    Det meste låter bra bare man drikker tett nok. Bare nevner det...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe dritt med Corona, men ikke så galt at det ikke er godt for noe. La Rosita har fått tid til å utvikle både ny høyttaler- og forsterkermodell.

    Høyttalerne blir nok av det røslige slaget og får det diskre navnet, l'Empereur 😊

    BE6442E1-870D-402F-98F5-935B4CFCA7C9.jpeg


    Den nye forsterkeren har fått navnet, Diego.

    4DD675F3-FFD6-45DE-8CF6-AC2E9716C796.jpeg
    A12D1AD6-D3D6-4B39-9487-B646BD6AECAE.jpeg
    82EFC126-2D9A-4C8E-82C2-4CEC3033E4B4.jpeg


    Gleder meg til å høre dette i München eller Warszawa. Gutta kommer jo også på norges-besøk til importør/forhandler, Acoustic Tuning. Da blir det helt klar tur til Trondhein på meg 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har tegningen i forrige post blitt til en høyttaler. Ligner vel litt på mine, men med en megafon på toppen 😊 Hadde ikke vært meg imot å ha disse i stuen, kona derimot…..

    AB49CD07-D710-489F-8622-3ED01181AF5B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finns det något mer om den nya högtalaren?
    Ikke som jeg vet. De er vel såpass ferske at de ikke er lagt ut på hjemmesiden enda. Kanskje importøren i Trondhjem vet noe mer……
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Skulle nok klart å overbevise henne om det estetiske. Jeg er mer i tvil om jeg hadde klart å overbevise meg selv om å selge La Rosita Babel og betale mellomlegget for disse 😊
    Som dem sier litt lenger nord, pengan skal sirkulere🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enda et par av den nye høyttaler-modellen til La Rosita er ferdigstilt. Viser med all tydelighet at kunden kan velge blant alle fargene på RAL-kartet ved bestilling 😊

    53F38CED-3169-4C27-8060-3F5861BD64F1.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg likte dem også, men vel krevende med den fargen i stuen 😊
    Neida. Bare man ikke har noe annet som ligner. Høyttalerne er sikkert det fineste eieren har, så det gjør ingenting om de synes.
    Jeg synes forresten JM sine røde er innmari fine.
    Tror kunden over her sliter med refleksjoner fra flisgulvet. Tror kanskje min ektefelle hadde skrukket mer på nesa over håndklær og dørmatte på gulvet enn fargen på høyttalere. 😆
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Neida. Bare man ikke har noe annet som ligner. Høyttalerne er sikkert det fineste eieren har, så det gjør ingenting om de synes.
    Jeg synes forresten JM sine røde er innmari fine.
    Tror kunden over her sliter med refleksjoner fra flisgulvet. Tror kanskje min ektefelle hadde skrukket mer på nesa over håndklær og dørmatte på gulvet enn fargen på høyttalere. 😆
    Takker - liker RAL 3002 godt jeg i stuen.
    Måtte ha airfryer og kaffemaskin i tilnærmet samme farge er jeg blitt diktert til.

    Disse nye konstruksjonene ser ikke sånn uten videre ut til å håndter bass noe bedre enn dagens versjon av ny Babell - men, det ville vært artig og hørt på dem. Men blå Molde farge kommer ikke inn hos meg ...
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn