LA ROSITA - En fransk åpning blir sjeldent feil!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å åpne en vennetråd for La Rosita fra Frankrike. Det er vel få i Norge som kjenner dette merket, men de har akkurat fått skandinavisk importør/forhandler, Acoustic Tuning. De som kjenner Frode og Acoustic Tuning vet at det er veldig høyt nivå på porteføljen hans, så La Rosita bør bli spennende for noen og enhver. Foreløpig er det ingen nyheter om La Rosita på hjemmesiden til Acoustic Tuning (kun på FB), men det kommer etter hvert, og ryktene vil ha det til at La Rosita kommer til Trondhjem i oktober for demo.

    Passer seg vel i første tråd å linke til importør/forhandler: https://www.acoustictuning.com
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv ble jeg kjent med La Rosita for noen år siden på en hifi-messe i Eindhoven. Mye veldig dyrt og bra på den messen, men jeg kom stadig tilbake til rommet til La Rosita hvor det ble spilt på høyttalerne, La Montespan. Hadde bestemt meg for å kjøpe La Montespan, men av forskjellige grunner ble det ikke slik.

    5FBF7009-8B99-420B-ABC9-45125ABB5E6F.png


    Har i ettertid hørt La Rosita i München et par ganger, uten at fascinasjonen for merket har blitt mindre. I år presenterte La Rosita sine nye høyttalere, Babell i Munchen. Dette er storebroren til La Montespan, og mitt førsteinntrykk var at det var likt La Montespan, men mer av alt. Når Frode og Acoustic Tuning ble forhandler var vi to stykker som slo til på Babell. De produseres i disse dager, og sammen med forhandler sitt par, når de oss forhåpentligvis en gang i slutten av august :)

    AD290371-96ED-4DF5-8B4D-346B30DA1092.jpeg
    1F5AAB64-19F6-412E-B315-1B95FF5EC34A.jpeg
    C968D2D3-479A-4680-962E-9FC23A3BDB7F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Til de som skulle være interessert, så blir det mulig å høre Babell hos Acoustic Tuning i Trondhjem i begynnelsen av september. Det er vel heller ikke helt umulig å få en demo hos meg i Bergen, eller den andre eieren på østlandet, hvem vet :)

    725B4E3E-7D8C-4782-B4B6-ACAA036B284B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette får være nok for denne gang. Kommer lytteinntrykk og eventuelle andre nyheter etter hvert. Anbefaler interesserte å ta en tur inn på hjemmesiden til La Rosita. De lager ikke platespiller og DAC, men har ellers et bredt sortiment av produkter.

    https://www.larosita.fr/en-home

    Høyttalerne til La Rosita er lettdrevet, og naturlig nok har de en egen passende serie rørforsterkere som de kaller, Zardoz. Jeg sikler :)

    6A43F039-268E-4CF4-A415-17398259B935.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Fin intro til et for meg nytt & spennende ht-merke. Skal bli spennende å se om det blir noen utbredelse; det ryktes at ett par allerede er på vei til et velansett medlem i en av hovedstadens ypperlige hiend-klubber.


    Cheers!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin intro til et for meg nytt & spennende ht-merke. Skal bli spennende å se om det blir noen utbredelse; det ryktes at ett par allerede er på vei til et velansett medlem i en av hovedstadens ypperlige hiend-klubber.


    Cheers!
    Jeg antar det etter hvert blir en demo for OAS på Odden. Blir spennende å høre dommen fra den vyrde forsamling :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende merke dette. EMS elementene har høy kred i visse kretser.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Til de som skulle være interessert, så blir det mulig å høre Babell hos Acoustic Tuning i Trondhjem i begynnelsen av september. Det er vel heller ikke helt umulig å få en demo hos meg i Bergen, eller den andre eieren på østlandet, hvem vet :)

    Vis vedlegget 547328
    Et spennende merke som jeg gleder meg til å høre :)
    Merkelig at jeg ikke har fått med meg noen demo av La Rosita i München!
    Blir gøy og høre inntrykkene til karmana og Jamakr når det er i hus.
    Jeg stiller opp i August i showrommet til Acoustic Tuning i Trondheim med nyvasket og polerte ører og klar til lytt.
    Tipper de også blir å høre på Warzawa messa om noen måneder.


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Dette er vel ikke den mest elegante høyttaler men det jeg kan huske av inntrykk er at den leverer musikk på en levende og engasjerende måte, krispy og tør i lyden.

    Lyden alltid foran:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Til de som skulle være interessert, så blir det mulig å høre Babell hos Acoustic Tuning i Trondhjem i begynnelsen av september. Det er vel heller ikke helt umulig å få en demo hos meg i Bergen, eller den andre eieren på østlandet, hvem vet :)

    Vis vedlegget 547328
    Et spennende merke som jeg gleder meg til å høre :)
    Merkelig at jeg ikke har fått med meg noen demo av La Rosita i München!
    Blir gøy og høre inntrykkene til karmana og Jamakr når det er i hus.
    Jeg stiller opp i August i showrommet til Acoustic Tuning i Trondheim med nyvasket og polerte ører og klar til lytt.
    Tipper de også blir å høre på Warzawa messa om noen måneder.


    Mvh: Espen L
    Du vet Espen, du kommer deg aldri på Hifideluxe på Hotel Marriott når du er på messen i München..... Mye veldig bra der også :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er vel ikke den mest elegante høyttaler men det jeg kan huske av inntrykk er at den leverer musikk på en levende og engasjerende måte, krispy og tør i lyden.

    Lyden alltid foran:)

    Ikke uenig med deg angående utseendet. Husker du var positivt overrasket av dem da vi tilbragte litt tid i rommene på Hotel Marriott sammen. Det er vel tre år siden nå. Det var vel lillebroren La Montespan du hørte og ikke den nye versjonen av Babell :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Til de som skulle være interessert, så blir det mulig å høre Babell hos Acoustic Tuning i Trondhjem i begynnelsen av september. Det er vel heller ikke helt umulig å få en demo hos meg i Bergen, eller den andre eieren på østlandet, hvem vet :)

    Vis vedlegget 547328
    Et spennende merke som jeg gleder meg til å høre :)
    Merkelig at jeg ikke har fått med meg noen demo av La Rosita i München!
    Blir gøy og høre inntrykkene til karmana og Jamakr når det er i hus.
    Jeg stiller opp i August i showrommet til Acoustic Tuning i Trondheim med nyvasket og polerte ører og klar til lytt.
    Tipper de også blir å høre på Warzawa messa om noen måneder.


    Mvh: Espen L
    Du vet Espen, du kommer deg aldri på Hifideluxe på Hotel Marriott når du er på messen i München..... Mye veldig bra der også :)
    Joda var faktisk der den ene dagen i år!
    Men når man har innlagt noen pauser med flytende korn produkter og hyggelig "skravling" med hifi venner jevnt hele dagen så er det mange rom man ikke rekker.
    Tror faktisk det var en hel etasje jeg ikke fikk med meg på Hifideluxe messen ser jeg nå i ettertid :)


    Mvh: Espen L
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Babell ser spennende ut! Men, i overkant av 200 laken?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Synes disse tvert om var ganske lekre. Ingen problem med å ha disse i stua.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Synes disse tvert om var ganske lekre. Ingen problem med å ha disse i stua.
    Jeg har da bestilt ett av de tre par som vel ankommer Norge sent i august (etter planen nå).
    Det som vel er på grensen til overraskende er at min svært mye bedre halvdel gir klart uttrykk for å glede seg til å få de i hus. Og, sier at de ser fine ut. Og - vil lage egen velkomstfest for 'talerne når de er i hus! Det må jeg nesten si at aldri har skjedd før. Ikke at jeg har hatt så forferdelig mange høyttalere - men noen har det blitt. Og, ikke en gang stativhøyttalere fra Italia med utmerket håndtverks kunst ble i sin tid akseptert.
    Så vil det jo i og for seg vise seg om entusiasmen fortsetter når de materialiserer seg... Det tror jeg - for den bedre halvdel har nok også bedre øre for lyd og musikk enn undertegnede. Og, jeg har STORE forventninger til lyden (noe som selvsagt legger til rette for nedtur også). Best å gardere seg - men, håpet og troen er der.
    Fortsatt god sommer til alle som trenger det.
    Mvh
    JMK
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Synes disse tvert om var ganske lekre. Ingen problem med å ha disse i stua.
    Jeg har da bestilt ett av de tre par som vel ankommer Norge sent i august (etter planen nå).
    Det som vel er på grensen til overraskende er at min svært mye bedre halvdel gir klart uttrykk for å glede seg til å få de i hus. Og, sier at de ser fine ut. Og - vil lage egen velkomstfest for 'talerne når de er i hus! Det må jeg nesten si at aldri har skjedd før. Ikke at jeg har hatt så forferdelig mange høyttalere - men noen har det blitt. Og, ikke en gang stativhøyttalere fra Italia med utmerket håndtverks kunst ble i sin tid akseptert.
    Så vil det jo i og for seg vise seg om entusiasmen fortsetter når de materialiserer seg... Det tror jeg - for den bedre halvdel har nok også bedre øre for lyd og musikk enn undertegnede. Og, jeg har STORE forventninger til lyden (noe som selvsagt legger til rette for nedtur også). Best å gardere seg - men, håpet og troen er der.
    Fortsatt god sommer til alle som trenger det.
    Mvh
    JMK
    Og det har ikke slått deg et eneste øyeblikk at det hun egentlig feirer, er at hun blir kvitt Wilson Sasha...? :D
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Og det har ikke slått deg et eneste øyeblikk at det hun egentlig feirer, er at hun blir kvitt Wilson Sasha...?
    He, he. Noen skal alltid helle malurt …..
    Joda, damen "tvang" meg til å bytte ut de pianosorte Sashaene i sin tid, med de sølvgrå. Argumentet var at DarthVader ikke hadde noe med å stå og se på når vi spiste... Vel, nå er anlegget også flyttet litt (det er kanskje den største lydmessige endring som har skjedd hos meg) - så det er ikke noe direkte innblikk i maten lenger.
    Men, siden jeg vant fram med følgende innledning: "Hvis du skulle ønsket deg nye høyttalere - hvilken farge ville du valgt da"? - så har ting egentlig gått på skinner. Så vi er to i heimen som gleder oss :)
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har La Rosita endelig fått oppdatert hjemmesiden med tekst og specs på New Babel. Hvorvidt høyttaleren heter Babell eller Babel er fremdeles et åpent spørsmål :D Kjenner at det begynner å krible litt :)

    https://www.larosita.fr/en-la-rosita-babel
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har forhandler fått inn det første paret med La Rosita høyttalere.

    AEEC826F-57EE-428B-97A8-019888A371A7.jpg


    En rask test sammen med kvalitetskomponenter tilsier at førsteinntrykket er riktig så bra.

    4BD3E597-0C93-4975-AF5E-A20FDA966881.jpeg


    Da er det bare å glede seg til mine ankommer :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Veldig glad for at rekkefølgen i transport Frankrike til Norge blir Trondheim - Bergen - Nesodden. Det kan jo ikke bety annet enn at alle gode ting er tre? Dette blir knall - og begynnelsen på neste uke blir bare super! Gleder meg hemningsløst. Og, ønsker all lykke til med både Babel og isenkram i Bregen.
    Mvh
    JMK
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Dette merket hadde heller ikke jeg fått meg, men ser veldig interessant ut, og sjelden å for meg finne alternativer som kanskje funker med mine heftige 2.7 watt, selv om anbefales noe mer.
    Håper å få hørt disse engang
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Dette merket hadde heller ikke jeg fått meg, men ser veldig interessant ut, og sjelden å for meg finne alternativer som kanskje funker med mine heftige 2.7 watt, selv om anbefales noe mer.
    Håper å få hørt disse engang
    Dette er nok utenfor mitt ekspertise område (om jeg i det hele tatt har noen), men - demo er nok helt sikkert mulig i Trondheim. Og, skulle det passe slik en gang - så må det også kunne ordnes her på Odden hvis du holder til i nærheten.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette merket hadde heller ikke jeg fått meg, men ser veldig interessant ut, og sjelden å for meg finne alternativer som kanskje funker med mine heftige 2.7 watt, selv om anbefales noe mer.
    Håper å få hørt disse engang
    Dette er nok utenfor mitt ekspertise område (om jeg i det hele tatt har noen), men - demo er nok helt sikkert mulig i Trondheim. Og, skulle det passe slik en gang - så må det også kunne ordnes her på Odden hvis du holder til i nærheten.
    Mvh
    JMK
    La Rosita oppgir minimum 7 W. Så kan man jo spørre seg selv hvor absolutt det er, eller om det helst relaterer seg til at deres egne forsterkere går fra 7 W og oppover. Hvis du bor i nærheten av Bergen kan vi sikkert få testet ut forsterkeren din på mine Babel en gang det passer :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I går kom litt utstyr fra La Rosita i hus. Da passer det jo med en liten billedkavalkade :)

    Fraktselskapet TNT var ikke best på service og satt fra seg 175 kg med haifai i regnet rett utenfor stuedøren.

    1F52DAFD-4B40-4806-95F9-414317048ADE.jpeg


    Jeg rykket raskt ut fra jobb og scramblet min sønn. Da ordnet det seg.

    A7D6F987-407E-4591-9606-73E0D4214B95.jpeg


    Utpakking og plassering av La Rosita Zardoz Bird gikk raskt.

    C2360C2F-387C-4AEB-8821-3B4AD057D4E5.jpg


    Drinking by the label slår vanskelig feil, så litt La Rosita kabler var også med på lasset.

    798655A3-3C2E-4597-A15F-F7BAAD5F1ACB.jpeg


    DCD0B181-6BF8-43CE-94F5-09C658FCA222.jpeg


    Service virker ikke å være en mangelvare hos La Rosita.

    4E6B25F2-101D-436D-9C01-831D3F61D43C.jpeg


    Babell kom i Burka.

    F295339D-B3C4-4D21-840D-BDC084D42179.jpeg


    Service er helt klart ikke mangelvare hos forhandler Acoustic Tuning. Frode kom hele veien fra Trondheim på dagstur for å hjelpe med monteringen. Han var både høyt og lavt.

    0D418A90-EF91-4EF1-8103-0D30404E4012.jpeg


    Kona var fornøyd med både lyd og design.

    E0B80A1F-16C1-4EDD-92FD-2B6CD5F02EE1.jpeg


    Frode er en mann med mange talenter. Her moonwalk mens han snakket med Dan hos La Rosita.

    218620DE-BEF2-4D58-BCC4-49320D5B4D98.jpeg


    Har hatt atskillig surere karer i stuen tidligere.

    E302408E-7617-49D5-9C7B-56797AFBA295.jpeg


    Etter hvert begynte også eieren å klå på godsakene.

    143918C1-8D75-489C-A582-5B2090E9B933.jpeg


    Sannsynligvis er dette posituren kona ser mest til de neste dagene.

    478D77BF-D0B4-4176-B949-481FD710EA87.jpeg


    Mye kan sies om lyden rett ut av eskene, men det mest nærliggende er........fett!!! :D
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    I går kom litt utstyr fra La Rosita i hus. Da passer det jo med en liten billedkavalkade :)

    Fraktselskapet TNT var ikke best på service og satt fra seg 175 kg med haifai i regnet rett utenfor stuedøren.

    Vis vedlegget 554236

    Jeg rykket raskt ut fra jobb og scramblet min sønn. Da ordnet det seg.

    Vis vedlegget 554237

    Utpakking og plassering av La Rosita Zardoz Bird gikk raskt.

    Vis vedlegget 554238

    Drinking by the label slår vanskelig feil, så litt La Rosita kabler var også med på lasset.

    Vis vedlegget 554239

    Vis vedlegget 554240

    Service virker ikke å være en mangelvare hos La Rosita.

    Vis vedlegget 554241

    Babell kom i Burka.

    Vis vedlegget 554242

    Service er helt klart ikke mangelvare hos forhandler Acoustic Tuning. Frode kom hele veien fra Trondheim på dagstur for å hjelpe med monteringen. Han var både høyt og lavt.

    Vis vedlegget 554244

    Kona var fornøyd med både lyd og design.

    Vis vedlegget 554245

    Frode er en mann med mange talenter. Her moonwalk mens han snakket med Dan hos La Rosita.

    Vis vedlegget 554246

    Har hatt atskillig surere karer i stuen tidligere.

    Vis vedlegget 554247

    Etter hvert begynte også eieren å klå på godsakene.

    Vis vedlegget 554248

    Sannsynligvis er dette posituren kona ser mest til de neste dagene.

    Vis vedlegget 554249

    Mye kan sies om lyden rett ut av eskene, men det mest nærliggende er........fett!!! :D
    Ja det kan man si, fikk jeg en prøvesmak på disse talerne hos Acoustic Tuning nå i ettermiddag, Engstrøm og La Rosita høres ut til å trives godt i lag, kan ikke minnes å ha opplevd en slik tilstedeværelse til en vokalist, som det jeg hørte nå i ettermiddag. Skjønner godt at mister Karmana er fornøyd med investeringen.
    Gratulerer så mye.

    Hilsen Tommy
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    motivert - så går det greit (2).jpg

    sniktitt (2).jpg

    Her skal disse røde skapningene ta sin plass på mandag. Blir spennende å høre om jeg får samme inntrykk som dere andre.
    Mvh
    JMK
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer, dette ser skikkelig tøft ut. Og lettdrevet forstår jeg.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer, dette ser skikkelig tøft ut. Og lettdrevet forstår jeg.
    Takk skal du ha.
    Ja, og det er det som jeg er litt spent på. Blir Ypsilon oppsette "overkill"? Flere har ment at det bør gå bra.
    Ila mandag vil vel det stort avklares.
    Littegrann usikker på hvordan rødfargen vil fungere, men det er ikke særlig lett og bare skifte ut heller....
    Mvh
    JMK
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    I går kom litt utstyr fra La Rosita i hus. Da passer det jo med en liten billedkavalkade :)

    Fraktselskapet TNT var ikke best på service og satt fra seg 175 kg med haifai i regnet rett utenfor stuedøren.

    Vis vedlegget 554236

    Jeg rykket raskt ut fra jobb og scramblet min sønn. Da ordnet det seg.

    Vis vedlegget 554237

    Utpakking og plassering av La Rosita Zardoz Bird gikk raskt.

    Vis vedlegget 554238

    Drinking by the label slår vanskelig feil, så litt La Rosita kabler var også med på lasset.

    Vis vedlegget 554239

    Vis vedlegget 554240

    Service virker ikke å være en mangelvare hos La Rosita.

    Vis vedlegget 554241

    Babell kom i Burka.

    Vis vedlegget 554242

    Service er helt klart ikke mangelvare hos forhandler Acoustic Tuning. Frode kom hele veien fra Trondheim på dagstur for å hjelpe med monteringen. Han var både høyt og lavt.

    Vis vedlegget 554244

    Kona var fornøyd med både lyd og design.

    Vis vedlegget 554245

    Frode er en mann med mange talenter. Her moonwalk mens han snakket med Dan hos La Rosita.

    Vis vedlegget 554246

    Har hatt atskillig surere karer i stuen tidligere.

    Vis vedlegget 554247

    Etter hvert begynte også eieren å klå på godsakene.

    Vis vedlegget 554248

    Sannsynligvis er dette posituren kona ser mest til de neste dagene.

    Vis vedlegget 554249

    Mye kan sies om lyden rett ut av eskene, men det mest nærliggende er........fett!!! :D
    Tøffe greier! Man kan trygt si at det ser ut som ekte Hi-Fi.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer, dette ser skikkelig tøft ut. Og lettdrevet forstår jeg.
    Jeg innser at den kanskje ikke var til meg.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag og i morgen demonstreres Babel på denne måten i Trondheim......

    95C845B2-A83E-4D83-AB0A-98D5D5C9E23C.jpeg


    ......og lyttes på slik i Bergen.

    FAFA5C06-F519-4237-8EE8-74C0128E759F.jpg


    Blir spennende å se når det foreløpig siste paret monteres på Nesodden på mandag :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Er bass elementet fra Acoustic Elegance ?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    sniktitt (2).jpg

    På Nesodden er status fremdeles som gjengitt over.
    Etter litt tankevirksomhet - så synes jeg det alt i alt er greiest at dette ordner vår aldeles glimrende leverandør best fra scratch.
    Men, mandag kveld - da bør det være mulig med et inntrykk av hvordan rødfargen gjør seg, Og, viktigst - hvordan lyder det hele. Tror nok også at en del innspillinger med mye vekt på vokal er det første som skal prøves ut.
    Mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Taramtam timtim!!
    Noen
    båt på vei (2).jpg
    er på vei..

    Det bør være båt synes jeg, når det går an.

    Fornuftig mengde vått og tørt ble satt fram - vi kan ikke risikere tung biffmage under installasjonen
    mat og drikke.jpg


    Hmm. Er disse franskmennene inspirert av tyskerne? her virker det som ordning hele veien
    ordnung muss sein (2).jpg


    Nuvel. Et godt fundament er alltid viktig. Her kan det sies at "fotan e viktig". Smart løsning må jeg si.
    fotan e viktig sjø (2).jpg


    Så står de der da, Babelle'ne. Jepp, to ll skal det være. Babell !
    begge Babelllene (2).jpg


    Etter min mening så spiller Ypsilon og La Rosita New Babell (rett fra esken) - aldeles som forventet. Oppløst og mye dynamikk. Her skal rapportering komme etter hvert.
    Babell og Ypsilon (2).jpg


    Så nå ser det slik ut. Og, der ser da vel fint ut? Men, lyden er viktigst. Og, den kommer jeg mer tilbake til senere.
    anlegg m Babell (2).jpg


    To be continued…
    Mvh
    JMK
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Du hendelse for et lekkert syn! Gratulerer med nye høyttalere:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med spennende ht, Jamakr.
    Spenstig fargevalg! Som Arsenal-supporter applauderer jeg seff rødt (og ønsker noen hvite detaljer i tillegg :D )
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn