Løgnaktig kvinne eller Uskyldig Offer?

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er går skjelden lang tid mellom FrP fadesene, så siste ord er nok neppe sagt om politkk. ;)
God jakt, imens kan vi jo kose oss med din partifelle og ledsager i Frp-saker:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182675

;D

Tenkte jeg skulle slenge link til Dagbladet også, men jammen måtte jeg lete før jeg fant den. Tydeligvis ingen Frp-politiker denne gang.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/01/516934.html
Her kom du visst Gjestemedlem i forkjøpet...
Har sittet her og ventet på at han skulle gripe fatt i denne saken, siden han er på politikerjakt for tiden, og siden det her faktisk var snakk om en alvorlig sak, og ikke feil genser eller litt uheldig ordbruk.

Det er selvsagt litt synd på Thommesen, men han er på beina igjen og i full fart, så at han har rotet med andres penger kan man ikke se igjennom fingrene med mer enn man ville gjort det om han hadde vært en Frper.
Men det er vel andre regler for de som ikke er i feil parti kanskje..?
Mannen innrømmer sine feil og tar permisjon fra vervet i partiet. Han har da i det minste anstendighet til å trekke seg slik politikere bør gjøre i slike saker. Hvis han har gjort noe straffbart blir nok denne tilbaketrekningen permanent. Synd, det er jo en sympatisk person, men viser det seg at dette er underslag kan han ikke ha tillit som partitopp og må finne seg noe annet å gjøre.

Og det ser da ikke ut som om pressen skjemer han heller, saken er på førstesiden i VG, DB og Aftenpostens nettisder. Selv om han ikke tilhører de fortaptes parti. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Synd, det er jo en sympatisk person, men viser det seg at dette er underslag kan han ikke ha tillit som partitopp og må finne seg noe annet å gjøre.
Jeg noterer at du syns synd i ham. Vel, mine sympatier går i første rekke til den unge ordføreren som urettmessig ble hengt ut i alle landets aviser. Personer som begår underslag har jeg mindre sympati med.
Vi har forskjellige preferanser der det ut til. 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Vel, mine sympatier går i første rekke til den unge ordføreren som urettmessig ble hengt ut i alle landets aviser. Personer som begår underslag har jeg mindre sympati med. Vi har forskjellige preferanser der det ut til. 8)
Det var sikkert ikke kjekt for henne mens det sto på, men resultatet nå er jo at hun har fått mye sympati, og har opparbeidet seg litt velvilje som gjør at hun nok slipper lettere unna med det hun ellers planlegger å stelle i stand i Fredrikstad. Det hele var jo også stelt i stand av en partikollega da, og ikke politiske motstandere. Men når man henger rundt i dårlig selskap er det vel slikt man må ta høyde for...

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Tror ikke siste ord er sagt i denne saken, ang. hva som egentlig skjedde.
Fra Fredriksstad Blad:
– Det som nå skjer, er at Torgrim Nordberg tar på seg all skyld for å redde partiet ut av en vanskelig sak, sier den anonyme kilden.
– Hvordan er Torgrim Nordbergs datakunnskaper?
– De er ikke særlig gode, nei.
– Er han i stand til å manipulere et bilde?
– Det kan jeg aldri forestille meg.
http://www.f-b.no/article/20071102/NYHET/711020016/1002

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, anonyme kilder skal man stole på. ;D

J

Jurassic

Gjest
I mine øyne er selv en anonym kilde mer pålitelig enn en FrP'er.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Ja, anonyme kilder skal man stole på. ;D
Kildene er ikke anonyme selv om Fredrikstad blad ikke trykker navnet på sine kilder.

Vendingen i saken er jo rett interessant. Kan jo nå virke som om at syndebukken kan ha tatt på seg denne jobben som bot for sine dopavsløringer ja.

Vi får se hvem som ler sist. Siste ord er tydligvis langt fra sagt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Det er ingen som ler, dette er bare tragisk.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er ingen som ler, dette er bare tragisk.
Det er nok lite morsomt for fansen. Men for utenforstående er dette god underholdning. Jeg venter spent på neste episode.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er går skjelden lang tid mellom FrP fadesene, så siste ord er nok neppe sagt om politkk. ;)
God jakt, imens kan vi jo kose oss med din partifelle og ledsager i Frp-saker:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182675

;D

Tenkte jeg skulle slenge link til Dagbladet også, men jammen måtte jeg lete før jeg fant den. Tydeligvis ingen Frp-politiker denne gang.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/01/516934.html
Her kom du visst Gjestemedlem i forkjøpet...
Har sittet her og ventet på at han skulle gripe fatt i denne saken, siden han er på politikerjakt for tiden, og siden det her faktisk var snakk om en alvorlig sak, og ikke feil genser eller litt uheldig ordbruk.

Det er selvsagt litt synd på Thommesen, men han er på beina igjen og i full fart, så at han har rotet med andres penger kan man ikke se igjennom fingrene med mer enn man ville gjort det om han hadde vært en Frper.
Men det er vel andre regler for de som ikke er i feil parti kanskje..?
Mannen innrømmer sine feil og tar permisjon fra vervet i partiet. Han har da i det minste anstendighet til å trekke seg slik politikere bør gjøre i slike saker. Hvis han har gjort noe straffbart blir nok denne tilbaketrekningen permanent. Synd, det er jo en sympatisk person, men viser det seg at dette er underslag kan han ikke ha tillit som partitopp og må finne seg noe annet å gjøre.

Og det ser da ikke ut som om pressen skjemer han heller, saken er på førstesiden i VG, DB og Aftenpostens nettisder. Selv om han ikke tilhører de fortaptes parti. :)
Kaller man det anstendig når man må trekke seg etter å ha blitt avslørt som en som lurer til seg penger?
Det anstendige hadde vel vært å betale tilbake de "lånte" pengene før man ble avslørt...

Mulig du synes han er en sympatisk person, jeg er ikke enig. Uansett skal man ikke dømmes etter hvor sympatisk noen måtte mene at man er, men etter hva man har gjort.

J

Jurassic

Gjest
Kompo: Trodde ikke du som skulle være de svakes beskytter skulle sparke de som ligger nede......

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
Kompo: Trodde ikke du som skulle være de svakes beskytter skulle sparke de som ligger nede......
Look who's talking. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
ernie70 skrev:
Og dette vet du fordi ...?
Det vet han fordi hun er en kvinne, og kvinner lyver alltid. :p
Det vet han fordi hun er en FRP politiker, og FRP politikere lyver alltid. :p

Er ikke det greit da?? Eller vent litt! To minus blir pluss, var det ikke slik det var i matematikken? ??? Altså når hun er kvinne lyver hun, men når hun også er FRP politiker og igjen lyver blir det hun sier sant !? :-\

Herved er det matematisk bevist at Waffen tar skammelig feil ! ;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Han ligger da ikke nede, han var svært så oppegående sist jeg så ham...

J

Jurassic

Gjest
Ja etter en skilsmisse, hjerneblødning og økonomisk smell er det fortsatt kun synd på deg dersom du er medlem av FrP.....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Ja etter en skilsmisse, hjerneblødning og økonomisk smell er det fortsatt kun synd på deg dersom du er medlem av FrP.....
Hvor lenge mener du at dette skal være en unnskyldning da, for en person som stiller til valg og fungerer som nestleder i et politisk parti?

J

Jurassic

Gjest
Unnskyldning er det ikke, derimot formildende omstendigheter.

Når Diffen hadde hemmelige kontoer i Sveits for å bevisst unndra skatt var det jo flere av de blå og de brune her på forumet som hadde sympati til han og omtalte det som en heksejakt.

Derimot når en Venstre politiker LÅNER 74 000 kr. etter en skilsmisse og hjerneblødning, da er det kriminalitet på høyt nivå.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
Derimot når en Venstre politiker LÅNER 74 000 kr. etter en skilsmisse og hjerneblødning, da er det kriminalitet på høyt nivå.
Han har en bror som er advokat, en velstående sådan. Hvorfor i hampen låner han ikke penger av ham for å komme ut av knipa, i stedet for å stjele fra fondet? Nåvel, jeg tror jeg venter til alle fakta er kommet på bordet. ;)

J

Jurassic

Gjest
oddgeir skrev:
Jurassic skrev:
Han har en bror som er advokat, en velstående sådan. Hvorfor i hampen låner han ikke penger av ham for å komme ut av knipa, i stedet for å stjele fra fondet? Nåvel, jeg tror jeg venter til alle fakta er kommet på bordet. ;)
Siden han ikke er medlem av FrP har han selvsagt stjelt og ikke lånt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jurassic skrev:
Fin den der, hun begynner nå å åpne så smått for at det er hukommelsen som har spilt henne et puss. Trenger vel en retrettmulighet hvis det hele ender med et brak og hun lander med puppene i været.

"- Jeg har bevisst ikke brukt ordet manipulasjon. Jeg kan ikke gå rundt å huske alt. Jeg må spørre meg selv: Har jeg noen gang hatt på meg en slik genser? Jeg begynner nesten å tvile. Men det har i hvert fall ikke skjedd etter valget, sier Andersen"

søtt

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
oddgeir skrev:
Jurassic skrev:
Siden han ikke er medlem av FrP har han selvsagt stjelt og ikke lånt.
Et lån kjennetegnes av at man spør på forhånd. Er det ikke slik for deg?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
Ikke hvis jeg låner fra min egen sparekonto f. eks.
Du kommer neppe i avisa for å overføre penger fra din egen konto.

Å stjele fra et offentlig fond derimot........ ;)

J

Jurassic

Gjest
Opprettet fra hans mor.
Og hvordan vet du at han ikke hadde tenkt å betale tilbake?

Forsvarer ikke handlingen men blir feil å skyte han før en kjenner alle forhold rundt det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jurassic skrev:
Opprettet fra hans mor.
Og hvordan vet du at han ikke hadde tenkt å betale tilbake?

Forsvarer ikke handlingen men blir feil å skyte han før en kjenner alle forhold rundt det.
Noe kritikkverdig har han nok gjort. Ellers hadde han neppe trukket seg fra vervet i fondet, og meldt at han ikke stiller til gjenvalg i Venstre samt gå ut i permisjon.

Men mannen har da anstendighet nok til å innse feilene og ta konsekvensen av dette, og ikke prøve å åle seg ut av situasjonen så lenge som mulig og håpe at tilhengerene er for dumme til å bry seg. Et eksempel til etterfølgelse.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jurassic skrev:
Opprettet fra hans mor.
Det har ingenting med saken å gjøre.
Ei heller at han var formann i styret for fondet.

Dette er tyveri.

Jeg sitter også i noen styrer.
I det øyeblikk jeg forsyner meg fra kassen er jeg en tyv. DET ER IKKE MINE PENGER.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Et eksempel til etterfølgelse.
Hehe, for venstrefolk og bergensere kanskje, for oss andre, neppe en ledestjerne. 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Jeg lurer litt på hvem som skal gidde å være politikere her i landet når man ser på hvordan de behandles. Forhåndsdømming uten mulighet til forsvar synes å være ganske utbredt. Og representerer du FRP ( Gud forby!! ) er du skyldig FØR feiltrinnet er begått!!

Thommesen har jeg sympati for, se tidligere inlegg. FRP dama i "Freksta" har uansett vinkling blitt utsatt for en heksejakt. Hadde det ikke vært for at hun sitter for FRP ville en samlet kvinnebevegelse vært på banen, men "søstersolidariteten" gjelder ikke for FRP'ere! Kort sagt, media er noen horer og "vi" er en flokk hyener! Hold opp et speil og det synet du ser er ikke vakkert!

Selvsagt er det dumt å stille seg som mange, alt for mange, av Reinfeldts medarbeidere har gjort. All dritten vil bli oppdaget! Har du et ønske om at dritten ikke skal komme fram, eller ikke føler for å stå med rak rygg og forsvare det du har gjort bør du holde deg unna politikken. Velgerne ( untatt FRP's ) synes å ville ha kjønnsløse, tannløse og harmløse vesner til å representere seg! I denne sammenhengen skulle vi tenke på at Adolf var avholdsmann, og asket på de fleste områder, ingen heftige damehistorier der nei! Winston var lett alkoholisert og når det gjelder flere av de andre på aliert side hadde de et rimelig friskt kjønnsliv. OG VI !? VI VILLE HA STEMT PÅ ADOLF PÅ GRUNN AV HANS RENE LEVESETT !!

Nei takke meg til en horebokk av en drukkenbolt, han ville ha representert meg UTMERKET !! Og til Helvete med all dobbeltmoral!

For øvrig: Sex is not the answer, sex is the question, yes is the answer ! ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo FrP politikeres lodd her i livet å være en paria kaste. Tilhører man de ekstreme ytterfløyene i politikken er det jo ikke så pussig at de aller fleste andre er nagativt innstilt. Men det samme hadde jo vært tilfelle om AKP-ml eller NKP hadde blitt alt for populære. Men politkere velger jo sitt lodd selv. Man blir jo ikke født som FrPer. Men har man en trist oppvekst og nok mennsker man vil være sinna eller missunnelig på og ønsker vondt så er det jo mange som tiltrekkes av denne muligheten til å slå litt tilbake. Og selv om organiseringen og internopplæringen begynner å ta form har jo partiet en historie som et tulleparti med alskens pussigheter og karakterer. Mange av de mest profilerte er jo forsvunnet etterhvert, men det tar mange år før dette inntrykket endrer seg. Og hver gang det dukker opp en ny sak blir man minnet på dette igjen. Men løsningen er jo grei, hvis de andre pariene er standhaftige og ikke vil samarbeide med dem så betyr de lite i det store og hele. Litt skriking i VG og hos Per Lønning på TV av og til, men det gjør jo ikke så mye.

8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Eller for å si det på en annen måte; velgerforakt.

En sikker måte å uthule demokratiet på.

Det hadde vært mye mer fair å la disse Frp'erne drite seg ut i posisjon, da hadde man noe å forholde seg til. Nå blir det bare usubstansiert synsing, samtidig som 30 % av velgeren gir faen, og blir hjemme.

Hvis Frp politikken er så ille som enkelte vil ha det til, så ville de avsløre seg rimelig kjapt, og man ble kvitt maset for lang tid fremover.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Det hadde vært mye mer fair å la disse Frp'erne drite seg ut i posisjon, da hadde man noe å forholde seg til. Nå blir det bare usubstansiert synsing, samtidig som 30 % av velgeren gir faen, og blir hjemme.

Hvis Frp politikken er så ille som enkelte vil ha det til, så ville de avsløre seg rimelig kjapt, og man ble kvitt maset for lang tid fremover.
Ja det er jo plan 2. I Bergen har KrF solgt seg til FrP for noen sølvpenger, så nå kan vi jo ikke annet enn å lide oss gjennom resultatene. Bergen må jo bare ta dette som en god taper. Og så får vi håpe vi går lysere tider i møte om noen år. :-\

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Eller for å si det på en annen måte; velgerforakt.

En sikker måte å uthule demokratiet på.
Jeg kan ikke se at det er udemokratisk i det hele tatt. Hvis det er flertall av velgere eller representanter som ikke ønsker en regjering med FRP i er det jo mest demokratisk at vi ikke får en regjering meed FRP i. Den gang det er mange nok som ønsker dem i posisjon vil de også komme der. Før den tid får de holde seg hjemme... :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
I Bergen har KrF solgt seg til FrP for noen sølvpenger,
Nå har jo KRF førstehåndskjennskap til dette med å "selge seg ut" for sølvpenger! ;D ;D ;D

Gjestemedlem skrev:
Bergen må jo bare ta dette som en god taper.
Ja når dere venter i ro og orden i 44 år på å få et gull må man jo si at dere har en smule erfaring på dette med å være god taper. ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Nå har jo KRF førstehåndskjennskap til dette med å "selge seg ut" for sølvpenger! ;D ;D ;D
Ja den første gangen var vel den vanskeligste. Nå når da har erfaring er det vel bare å ta et godt grep om anklene og håpe på varsomhet.

Gjestemedlem skrev:
Bergen må jo bare ta dette som en god taper.
Ja når dere venter i ro og orden i 44 år på å få et gull må man jo si at dere har en smule erfaring på dette med å være god taper. ;D ;D ;D
[/quote]

Ja det er vel skjebnens ironi at Brann skulle vinne gullet og Bergen samtidig skulle pådra seg en FRPordfører.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Ja det er vel skjebnens ironi at Brann skulle vinne gullet og Bergen samtidig skulle pådra seg en FRPordfører.

DET min kjære venn kalles "Divine justice" !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn