Løgnaktig kvinne eller Uskyldig Offer?

G

Gjestemedlem

Gjest
FRP har jo tradisjon med ikke å være alt for nøye med hvem som representerer partiet. Siste utskudd på stammen er fredrikstads ordførerpike som har blitt avfotografert med bandiosupportgenser. Men istedet for å inrømme "tabben" hevder hun hardnakket at bildet er en fabrikasjon og at hun dette må være ondsinnet manipulasjon. En annen type enn det slike politkere vanligvis bedriver.

Å gå med feil genser er jo på ingen måte graverende. Det viser bare litt folkelighet. Men hvis det viser seg at hun lyver skamløst i all offentlighet for å unngå forlegenghet og politisk ukorrekthet, viser det vel tydelig at piken ikke er skikket til et slikt verv.

Aftenpostens sakkyndige har ikke funnet noen tegn på manipulasjon av bildet. Så pikens troverdighet henger i en tynn tråd.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2072934.ece

G

Gjestemedlem

Gjest
atonal skrev:
Hun nekter for å ha en slik genser, og hun nekter for å kjenne igjen omgivelsene.
Det viser seg at det også er uenighet blant ekspertene om holdepunktene for at bildet er blitt manipulert.
http://www.f-b.no/article/20071029/NYHET/710300001/1002/AKTUELT
Dette kan være forsøk på svertekampanje, Gjestemedlem.
Det kan det være. Så det er for tidlig å trekke noen konklusjoner. Men det burde jo ikke være noe vanskelig å avsløre noe slikt. Så hvis noen kan påvise falsknerier er hun offer for sverting. Hvis det ikke er det er hun uegnet som ordfører.

Blir morro å se.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Uventet at Deph er villig til å utsette henrettelsen.
Hun er jo bare en Frp'er, og som sådan ikke berettiget til fair behandling.
Er du blitt bløt?

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Uventet at Deph er villig til å utsette henrettelsen.
Hun er jo bare en Frp'er, og som sådan ikke berettiget til fair behandling.
Er du blitt bløt?
De må jo lide litt før den forløsende avrettingen kan gjøre slutt på det hele. Men for all det FRPere er da en slags mennesker de også. Det var bare noe som gikk galt en plass. Kanske en trist barndom, en slem stefar eller en pakistansk nabo som bedrev ureglementær matlaging. 8)

Men ingen dom er avsagt ennå, selv om tiltalen står ved lag: hyklerisk ukompetent pikebarn som leker ordfører.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
tiltalen står ved lag: hyklerisk ukompetent pikebarn som leker ordfører.

Det var bedre. Gode gamle Deph. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tja synes hun har noen rare striper i en V ved halsen jeg.

Om man manipulerer et bilde og så avfotograferer det tviler jeg på at man kan avsløre det når bildet er av såpass dårlig kvalitet som dette.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tipper hun er et løgnaktig offer.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
TULLE-BILDE ALLE KAN SE AT FARGETONENE I HUDEN OVERGANGEN PÅ HALSEN IKKE STEMMER..

Sleiven

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, det er ganske tydelig, nå når jeg ser etter. Men la nå ikke dette frata Deph og co gleden. 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Ja, det er ganske tydelig, nå når jeg ser etter. Men la nå ikke dette frata Deph og co gleden. 8)
Detaljer. Ikke mye gir en like god start på dagen som å rakke litt ned på en FrPer. Dagens gode gjerning på en måte. Det er som når en fanger en vanekriminell, hvis han ikke er skyldig i tiltalen er det sikkert mye han er skyldig i likevel og fortjener derfor litt pepper og klaps på fingen. :)

Bildet er forøvrig tatt med et mobilkamera innendørs, og aftenpostens ekspertpanel hevder at fargene er helt riktige. De finner heller ingen beviser eller indikasjoner på manipulering. Annet en pikens bortforklaringer da. Det er uhyggelig vanskelig å lime på et hode med hår og det hele uten at dette er svært tydelig.

Så vi snakker om enten en mestephotoshopper eller en middels avansert løgner.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg bryr meg ikke. Det som er viktig, er at hun er innvalgt av folket i Fredrikstad for å fjerne eiendomsskatten. Og det fikser hun, med eller uten genser.

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Man trenger ikke være mesterphotoshoper for å få til det der. Så lenge man har bildene man skal manipulere er det ingen sak.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Jeg bryr meg ikke. Det som er viktig, er at hun er innvalgt av folket i Fredrikstad for å fjerne eiendomsskatten. Og det fikser hun, med eller uten genser.
Det spørs om hun kommer til å huske dette når saken kommer opp da, hun har jo muligens en lett fremskredet altzheimer. Lovnadene kan jo også bare være ondsinnet mediamanipulasjon. Det finnes vel ingen klare beviser for at hun virkelig har sagt dette. Du skal
bare se hun kommer til å konsentrere seg om å fylle byen med fartshumper og bompengeringer i stedet. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
akto skrev:
Man trenger ikke være mesterphotoshoper for å få til det der. Så lenge man har bildene man skal manipulere er det ingen sak.
Ikke i utgangspunktet. Men hvis det skal gjøres på en slik måte at det ikke oppdages av kyndige ved grundige undersøkelser kreves det skilz.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Sleiven skrev:
TULLE-BILDE ALLE KAN SE AT FARGETONENE I HUDEN OVERGANGEN PÅ HALSEN IKKE STEMMER..

Sleiven
Kanskje du bør samarbeide med en tidligere Økokrim ekspert, som mener noe annet? Han har sikkert litt av hvert å lære. ;D

Les artikkelen: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2072934.ece

Han arbeidet utfra tre hypoteser:
Det ene er at Andersens hode er limt inn i bildet. Den andre er at genseren er limt inn på et bilde av Andersen. Den tredje er at teksten og tegningen på hettegenseren er limt inn på genseren.

Nærstudium av pikselstruktur, bruk av flere forskjellige analyseprogram og -metoder, analyse av snoren på hettegenseren som ligger ned over teksten (så du den?), dennes skygge, osv. -- leder altså denne eksperten til en annen konklusjon enn din.

- Etter å ha studert bildet kan jeg nesten utelukke hypotesen om at hodet er limt inn i bildet. Når det gjelder overgangen mellom håret og kantene mot bakgrunnen, er det ingenting som tilsier manipulasjon. Analyse av lysfordeling og fargemetningsverdier, viser ingen verdier som ikke er konsistent i bildet, sier Willassen.

- Jeg finner heller ikke noe som støtter hypotesen om at genseren er limt inn. I et bilde med mørk genser og lys bakgrunn, vil man finne kontrast.

Han viser til flere detaljer i bildet som viser at måten lyset faller på er konsistent. Blant annet kan man se en lysrefleksjon på veggen fra glassflaten på bildet til høyre for Andersen. Dette stemmer overens med en lampe eller et blits/kameralys.

Willassen finner heller ikke holdepunkter for at bokstavene og bildet er limt på.

- Zoomer du inn på bildet, ser du raskt et område med en slags halo rundt bokstavene. Dette behøver ikke være noen indikasjon på mainpulasjon, men et vanlig uttrykk for komprimeringsmetoden i et jpeg-bilde. Slike artifakter er svært vanlig å se. Det at man ser rette linjer mellom pikslene når man zoomer inn, er ikke noe bevis på at noen har kippet og limt, for i jpeg ordnes i bokser på åtte ganger åtte piksler, og da finner man ofte slike rette linjer når bilder forstørres.

Detaljutsnittet viser haloen/pikslene som skiller seg ut.

Detaljutsnitt som viser de rette linjene rundt bokstavene.
- Ser man også nærmere på den svarte streken over bostavene UR på genseren, ser man den ene snoren fra hettegenseren, med kulen på enden rett nedenfor. En slik ting er så krevende å manipulere inn at jeg nærmest kan utelukke at bokstavene er klippet inn. Det er viktig å huske at dette er et bilde med lav oppløsning, sier Willassen.

Snoren fra hettegenseren over bokstavene markert
- Alt i alt kan jeg ikke finne noen holdepunkter for at dette bildet er manipulert, sier han.

Eksperten heter Svein Y Willassen, og har sikkert tid til å høre på deg:

http://www.willassen.no/index.en.html

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Lurer på hva som hadde stått her om det var en SVèr det gjaldt... :(

A

Atle Kristiansen

Gjest
Bandidos er da en langt mindre samfunnsfientlig organisasjon enn FrP, og i så måte er den "omstridte" genseren et positivt karakterbevis for nevnte representant for Frp og beklagelig nok også menneskeheten.

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Gjest skrev:
Tja, hadde det vært en ordførerpike fra SV som ble avfotografert med en Boot Boys T-skjorte og så prøvde å vri seg unna med å skylde på photoshoppere og andre spøkelser så regner jeg med hun hadde fått gjennomgå hun også.

Men det er jo unektelig litt ekstra morro når det er FrPere som viser seg hykleriske.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror ikke eksperten har tenkt på at man kan manipulere et bilde, printe det ut og så avfotografere det med mobiltelefon. Bildet vil da se umanipulert ut når man studerer det, så uskarpt og dårlig som det bildet er skal det godt gjøres å kunne avdekke om bildet er manipulert på den måten.
Man kan klippe ut og lime inn et ansikt, det med håret kan jo ha vært på originalen, en med lik frisyre.
Rart om noen skulle ta seg så mye bry med å gjøre dette kanskje, på den annen side skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bare kunne innrømmet det om det virkelig er et ekte bilde, kunne vel ha funnet en troverdig unnskyldning, karneval… what ever.

Må da være verre om man blir avslørt som direkte løgner..

S

Slubbert

Gjest
The Atl skrev:
Bandidos er da en langt mindre samfunnsfientlig organisasjon enn FrP, og i så måte et positivt karakterbevis for nevnte representant for Frp og beklagelig nok også menneskeheten.
Ah, det evige dilemma for anarkisten; at andre mennesker ikke tenker som ham selv og at de autonome syndikater derfor ville virkeliggjort hans verste mareritter.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjest skrev:
Tja.. en del av de har vel gått ut og støttet verre ting enn dette helt offisielt, så det spørs om det hadde blitt så mye rabalder.. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
The Atl skrev:
Bandidos er da en langt mindre samfunnsfientlig organisasjon enn FrP, og i så måte er den "omstridte" genseren et positivt karakterbevis for nevnte representant for Frp og beklagelig nok også menneskeheten.

Mvh
Absolutt. Det er jo ikke bekledningen hennes det er noe galt med i det hele tatt. FrP er en større gjeng med kriminelle skurker enn motorsyklistene med langskjegg, og en større fare for alminnelige lettlurte borgere. Kritikken mot frøken ordfører er rettet mot hennes fornektelser og beleilige hukommelsestap. Men er man ekte populist forandrer man jo meninger og stil alt etter som hvem man omgås.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Poenget er ikke den politiske tilhørigheten, men snarere tillitsvervet koblet til begrepet "tillit." Senest demonstrert ved Oslo-ordførerens omgåelse av lik rett for loven i forb. med hans sveitsiske bankkonto.

Naturligvis har eksperten "tenkt på" at man kan manipulere, printe ut og ta nytt bilde. Men spørsmålet er vel snarere hvorfor man skulle gå til den innsatsen ... ?

Bildet er nok ekte, og hun burde innrømt at hun ikke hadde tenkt det gjennom da hun gikk med sweateren, hun syntes den var "tøff." Som de sier i Washington D.C. - it's not the act itself, it's the cover-up that will be your downfall.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
FrP er en større gjeng med kriminelle skurker enn motorsyklistene med langskjegg, og en større fare for alminnelige lettlurte borgere.
Denne er fin, her mener altså Deff at våpensmugling, narkotikasmugling, drap, menneskehandel og prostisusjon er å foretrekke fremfor en demokratisk valgt politiker.

Takk for avklaringen.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
FrP er en større gjeng med kriminelle skurker enn motorsyklistene med langskjegg, og en større fare for alminnelige lettlurte borgere.
Denne er fin, her mener altså Deff at våpensmugling, narkotikasmugling, drap, menneskehandel og prostisusjon er å foretrekke fremfor en demokratisk valgt politiker.

Takk for avklaringen.
Det er jo uheldige sider ja. Men deres størrelse tatt i betraktning vil nok FrP gjøre mye større skade på det norske samfunnet enn en håndfull rabbagaster på motorsykkel. Så hvis jeg kunne ønske bort en av de to var nok valget lett. Men for all del, Bandidos er jo heller ikke egnet til politiske verv. Men Bandidos stiller nå i det minste noen krav til hva og hvem som får bli medlem og kandidater, i motsetning til FrP.

Soundproof skrev:
e, og hun burde innrømt at hun ikke hadde tenkt det gjennom da hun gikk med sweateren, hun syntes den var "tøff." Som de sier i Washington D.C. - it's not the act itself, it's the cover-up that will be your downfall.
Presis

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:

Takk for avklaringen.
Det er jo uheldige sider ja. Men deres størrelse tatt i betraktning vil nok FrP gjøre mye større skade på det norske samfunnet enn en håndfull rabbagaster på motorsykkel. Så hvis jeg kunne ønske bort en av de to var nok valget lett. Men for all del, Bandidos er jo heller ikke egnet til politiske verv. Men Bandidos stiller nå i det minste noen krav til hva og hvem som får bli medlem og kandidater, i motsetning til FrP.
Mens dine påstander om Frp kun er usubstansiert synsing, er dokumentasjonen vedr. de kriminelle motorsykkelbandene overveldende.

I rest my case.

J

Jurassic

Gjest
The Atl skrev:

Mvh
Støttes ;D

Personlig er jeg ikke i tvil om hva som er å foretrekke av mc-klubber kontra FrP'ere.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Har slettet en del innlegg som oppfattes som personangrep, og innlegg i sammenheng med disse. Skjerp dere!

bjornh

J

Jurassic

Gjest
Synes terskelen for sensur OT bør være veldig høy. Iallfall i en tråd som dette.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Synes det var litt søtt å bli stemplet som en samfunnsfare.

(som substitutt for Gjestemedlems Banksy-bilde)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Greit!

Da skal jeg skjerpe meg, og refomulere meg.

Det har blitt påstått at FrP er mer samfunnsfientlig enn en gruppe organiserte kriminelle.

Denne gruppen dyrker forbrytelser som et fenomen, og seg selv som kriminelle helter.

Dette er en påstand som skremmer meg.

Kjære alle stemmeberettigede: Hjelp meg å holde dette synet borte fra alle politiske verv.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
oddgeir skrev:
Kanskje folket i Fredrikstad støtter Bandidos???

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Zomby_Woof skrev:
Greit!

Da skal jeg skjerpe meg, og refomulere meg.

Det har blitt påstått at FrP er mer samfunnsfientlig enn en gruppe organiserte kriminelle.

Denne gruppen dyrker forbrytelser som et fenomen, og seg selv som kriminelle helter.

Dette er en påstand som skremmer meg.

Kjære alle stemmeberettigede: Hjelp meg å holde dette synet borte fra alle politiske verv.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177484

Ikke vet jeg hvem som er mest farlig?

Topp Bunn