Forsterkere Lån av integrert eller effektforsterker i desember?

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Er det noen har en integrert eller effektforsterker som står til lagring de kunne tenke seg å låne ut i desember?

Bor i Drammen, så er det innenfor rekkevidde kan jeg hente og levere - eventuelt betale Norgespakke med sporing begge veier.
Har ingen husdyr. Ingen småbarn som kan røre, og anlegget står i loftstue for seg selv.

Ingen spesielle krav utover å være sprekere enn min Denon PMA-710.

Send forslag her eller på PM :)

Takk!

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Mulig jeg formulerte meg litt uklart, men må ikke låne i hele desember dersom man ikke har lyst til å unnvære forsterkeren så lenge :)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
82
Torget vurderinger
1
Kan du ikke bare låne noe på Hifiklubben? De pleier å være greie med utlån.

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.253
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Hadde jeg bodd nærmere skulle du fått testet nuprime st10 ;)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hørte med de en gang ifbm da jeg kjøpte høyttalerne mine. Kunne kun få låne utstillingsmodellen fra stengetid på lørdag til mandag morgen kl 10 mot å betale fullpris i depositum. Blir litt hektisk ifbm jobb å få levert midt i arbeidstiden på en mandag.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hadde jeg bodd nærmere skulle du fått testet nuprime st10 ;)
Ja hadde jo vært supert, men ikke alltid Posten er like forsiktige så litt skummelt å sende tur-retur Narvik-Drammen.
Men tanken teller også :)

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
82
Torget vurderinger
1
Hørte med de en gang ifbm da jeg kjøpte høyttalerne mine. Kunne kun få låne utstillingsmodellen fra stengetid på lørdag til mandag morgen kl 10 mot å betale fullpris i depositum. Blir litt hektisk ifbm jobb å få levert midt i arbeidstiden på en mandag.
Skjønner, tydeligvis ganske forskjellig fra butikk til butikk. Ekstrem velvilje til å låne bort en Lyngdorf-sak hos CC Vest for eksempel.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Skjønner, tydeligvis ganske forskjellig fra butikk til butikk. Ekstrem velvilje til å låne bort en Lyngdorf-sak hos CC Vest for eksempel.
Ja kan jo hende det er forskjeller fra butikk til butikk. Skjønner dog at de trenger å ha utstyr å vise kundene som er innom butikken også :)

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.337
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hyggelig om noen kan stille opp for en medaudiofil.

Det var en som etterlyste det samme i fjor. Jeg sendte en PM og tilbød en Holfi Integra - det var ingen krav om at det måtte være noe som kunne bli aktuelt å kjøpe senere - mot at det skulle betales en depositum på lånet. Fikk ingen respons tilbake whatsoever. Veldig høflig!:rolleyes:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hyggelig om noen kan stille opp for en medaudiofil.

Det var en som etterlyste det samme i fjor. Jeg sendte en PM og tilbød en Holfi Integra - det var ingen krav om at det måtte være noe som kunne bli aktuelt å kjøpe senere - mot at det skulle betales en depositum på lånet. Fikk ingen respons tilbake whatsoever. Veldig høflig!:rolleyes:
Nå klarer ikke jeg å huske dette, men dersom dette gjaldt meg må jeg bare beklage. Prøver å besvare det jeg får av PMer.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Xindak XA6950 kunne vært veldig interessant.
Eventuelt NAD C275/272/372 eller en Parasound for å teste om økt effekt med min egen som forforsterker vil få frem noe av bassfundamentet jeg savner på litt lavere volum.

Formålet er å finne ut av om jeg kan komme nærmere det jeg ønsker med bedre forsterker eller om den beste (og kanskje enkleste) veien å gå er å legge til en sub.

M

MarkusH

Gjest
Eventuelt NAD C275/272/372 eller en Parasound for å teste om økt effekt med min egen som forforsterker vil få frem noe av bassfundamentet jeg savner på litt lavere volum.

Formålet er å finne ut av om jeg kan komme nærmere det jeg ønsker med bedre forsterker eller om den beste (og kanskje enkleste) veien å gå er å legge til en sub.
Jeg ville lagt til Krell KAV-300iL/400Xi (eller hva den heter) på "lista" di, der har du forsterker i massevis dersom høyttalerne dine har litt potensiale, bare dumt at den jeg har skulle vært på service ellers kunne jeg lånt ut den ei stund. Mener å huske at en kompis prøvde sine B&W 685? på Krellen jeg har, men kan ikke huske at det spilte noe særlig bra, men er jo litt forskjell på stativer og gulvstående.

Bare å fyre på med subber og glemme bytte av forsterker(e), hvis det er et alternativ. Jeg har avstått fra mer enn to subber (en god stund) fordi jeg ikke vil fylle opp hele rommet med mange "bokser", men har i dag 4 stykk subber og jeg har aldri vært så fornøyd som nå. Det vil trolig bli påfyll med enda flere subber fremover også for min del.

Det eneste problemet hvis du går for flere subber tror jeg er at det er mulig at du får mye "utskiftning" fremover, litt det som er problemet mitt nå ... :p

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.268
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Savner du mer trøkk på lavt volum så kan du godt prøve min Sony FA7ES, den er uansett til salgs. Og det hadde vært artig å fått en tilbakemelding på hvordan Sony MOSFET høres ut på dine B&W 685 S2. Moss er jo innen rekkevidde for en som bor i Drammen.:)

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Du kan få låne en Hypex UCD 180 (hg/hxr-versjonen) av meg, hvis du vil, og vil betale frakt. Bare balanserte innganger, da. Ikke klart å bestemme meg for om jeg skal selge den eller ta vare på den til et evt. kjøkkenanlegg i fremtiden.

EDIT: Sjekket opp spesifikasjonene på høyttalerne dine. Jeg ville tenkt at 50 w uansett er for lite å drive høyttalere med 87 db følsomhet med bravur. Tipper at du vil kunne oppleve mer smekk og dynamikk med mer watt. Det er mulig det kan gi deg en større subjektiv opplevelse av dynamikk og kraft i bassområdet. Men små elementer har jo uansett noen begresninger man ikke kommer utenom.

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

Jeg ville lagt til Krell KAV-300iL/400Xi (eller hva den heter) på "lista" di, der har du forsterker i massevis dersom høyttalerne dine har litt potensiale, bare dumt at den jeg har skulle vært på service ellers kunne jeg lånt ut den ei stund. Mener å huske at en kompis prøvde sine B&W 685? på Krellen jeg har, men kan ikke huske at det spilte noe særlig bra, men er jo litt forskjell på stativer og gulvstående.

Bare å fyre på med subber og glemme bytte av forsterker(e), hvis det er et alternativ. Jeg har avstått fra mer enn to subber (en god stund) fordi jeg ikke vil fylle opp hele rommet med mange "bokser", men har i dag 4 stykk subber og jeg har aldri vært så fornøyd som nå. Det vil trolig bli påfyll med enda flere subber fremover også for min del.

Det eneste problemet hvis du går for flere subber tror jeg er at det er mulig at du får mye "utskiftning" fremover, litt det som er problemet mitt nå ... :p
Absolutt et alternativ å legge til en sub. Er mulig at stativhøyttalerne uansett ikke har nok membranareal til å gi ønsket fundament selv med mer forsterkerkraft. Derfor jeg også har vurdert sub som muligens den mest direkte og kostnadseffektive måten å løse "problemet" på.

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.938
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Hva med Conrad Johnson premier 140 ?
Har en stående her :)

O

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Hei, jeg har en oppgradert Musical Innovation Mosfet som du kan få låne. Bor i Oslo. Selv om dette ikke er noe du får tak i i noen butikker, er det nok noen eksemplarer tilgjengelige brukt om du forhører deg litt rundt eller spør i MI-vennetråden.

Om dette er interessant blir vi enige om det praktiske. Ingen kjøpsforpliktelse eller noe slikt altså :)

Edit: Litt info: MI Mosfet yter 2x160w. Min er oppgradert med større trafo, 1400 VA, bedre lytter og en ombygging av kretsen. Spiller med kraft!

Sist redigert:

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Jeg tror nok en aktiv sub er den smarteste løsningen her for å få litt fundament og trøkk mye mer enn 685 har sjans til å gi. Så kan du heller dytte på en Denon pma 1520/1600 siden hvis du har lyst.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hva med Conrad Johnson premier 140 ?
Har en stående her :)

O
Takk for forslag Ove, men blir litt stor for tvbenken min dessverre. Den organiske lyden fra CJ hadde garantert passet mine lydpreferanser bra. Og dumt å lure seg til å få for dyre lyttevaner ;)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hei, jeg har en oppgradert Musical Innovation Mosfet som du kan få låne. Bor i Oslo. Selv om dette ikke er noe du får tak i i noen butikker, er det nok noen eksemplarer tilgjengelige brukt om du forhører deg litt rundt eller spør i MI-vennetråden.

Om dette er interessant blir vi enige om det praktiske. Ingen kjøpsforpliktelse eller noe slikt altså :)

Edit: Litt info: MI Mosfet yter 2x160w. Min er oppgradert med større trafo, 1400 VA, bedre lytter og en ombygging av kretsen. Spiller med kraft!
Den hørtes jo ikke dum ut :) Googlet så vidt og så ut som noen kun har XLR-innganger, men har din RCA også?

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Min har RCA. Var ikke klar over at noen har xlr men det er sikkert mulig selv om den ikke er balansert.

Pga småunger hjemme har jeg måttet flytte hovedanlegget i kjellerstuen og dermed har mitt MI forsterkersett måtte vike plassen. Så her er det mulighet for å låne matchende (og da tenker jeg mest på elektrisk, som er mer enn viktig for god lyd) for- og effektforsterker ut hele desember. Da kan du evt også leke deg med og uten forforsterker og høre hva dette gir ifht å bruke din nåværende.

Jeg jobber i Asker om det kan lette evt overlevering.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Min har RCA. Var ikke klar over at noen har xlr men det er sikkert mulig selv om den ikke er balansert.

Pga småunger hjemme har jeg måttet flytte hovedanlegget i kjellerstuen og dermed har mitt MI forsterkersett måtte vike plassen. Så her er det mulighet for å låne matchende (og da tenker jeg mest på elektrisk, som er mer enn viktig for god lyd) for- og effektforsterker ut hele desember. Da kan du evt også leke deg med og uten forforsterker og høre hva dette gir ifht å bruke din nåværende.

Jeg jobber i Asker om det kan lette evt overlevering.
Høres jo veldig bra ut, har sendt deg en PM :)

M

MarkusH

Gjest
Absolutt et alternativ å legge til en sub. Er mulig at stativhøyttalerne uansett ikke har nok membranareal til å gi ønsket fundament selv med mer forsterkerkraft. Derfor jeg også har vurdert sub som muligens den mest direkte og kostnadseffektive måten å løse "problemet" på.
Det er så mange billige og gode subber å få tak i i dag, ville fleksa til med to 8" eller 10", XTZ W8.16/17 eller XTZ W10.16/17 med en gang, så får du det trykket som "trengs" uten å tømme lommeboka helt fullstendig. Eventuelt XTZ W12.16, ville også anbefalt å kjøpe to stykk med en gang, får et mye jevnere trykk enn med å stappe en borti et hjørne. Disse subbene har "EQ1", "EQ2" og "Highpass" + fase og volum, jeg digger disse subbene (har to av de nå, så kommer en til like før jul) :)

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.758
Torget vurderinger
2
hva er formålet med lånet lurer nå jeg på?

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
458
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
De fleste damene vil aldri være klare for store høyttalere. Du må handle først, så takle reaksjonene i ettertid, hehe. :cool:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.620
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
De fleste damene vil aldri være klare for store høyttalere. Du må handle først, så takle reaksjonene i ettertid, hehe. :cool:
Hehe, ingen garanti for at høyttalerne får bli stående det ;)

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Støtter forslag på krell 300 eller 400 integrert. Veldig gode forsterkere og «beefy» i bassen

M

MarkusH

Gjest
Å finne ut om det vil være tilstrekkelig å kjøpe større forsterker, eller om jeg må gå for sub?
Kona er ikke klar for større høyttalere enda..
Glem forsterker og kjøp subber, hvis du har stativer til høyttalerne dine så bare kjøp/lag noen stativer som er litt kortere. Sett subbene på gulvet, kortere stativer oppå subbene og så høyttalerne. Tar ikke mye mer plass og dama di kommer nok til å bli fornøyd når dere ser på film/tv sammen. ;)

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
189
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Å finne ut om det vil være tilstrekkelig å kjøpe større forsterker, eller om jeg må gå for sub?
Kona er ikke klar for større høyttalere enda..
Glem forsterker og kjøp subber, hvis du har stativer til høyttalerne dine så bare kjøp/lag noen stativer som er litt kortere. Sett subbene på gulvet, kortere stativer oppå subbene og så høyttalerne. Tar ikke mye mer plass og dama di kommer nok til å bli fornøyd når dere ser på film/tv sammen. ;)
Det siste der høres veldig fornuftig ut i mitt hode. Kanskje derfor jeg er singel.....

Topp Bunn