Vi gjerne tipse deg om en kombinasjon som i følge What Hifi er meget god;
Naim forterker(e) pluss evt Naim/Rega cd-spiller og EPOS M12i høyttalere ;D
Disse høyttalerne går for rundt 7 tusen i Torggata, og spiller bedre enn det meste jeg har hørt av stativhøytt under 20k

Jeg kjøpte det første paret Tor fikk til landet, basert på en innskytelse, og har ikke angret et sekund. De spiller sammen med (matchet?) Creek Evolution cd/amp i en liten kjellerstue på 24 kvadrat, og fyller stua med høyoppløst, rask og dynamisk lyd.
Forrige uke parret jeg de sammen med hovedanlegget i stua; Rogue Audio rørforsterker og en sterkt modifisert Cayin Cd252. Jeg fikk hakeslepp! Disse skoeskene vokser med oppgaven! De ble senere prøvd med en Creek Classic 5350se og en Exposure CD2010S, og det spilte også veldig bra!
NB: de første 3-400 parene ble levert med en diskant som var 1,5-2 dB mer "ivrig" enn prototypen. Mine er nr 160 og 161. Etter en rask prat med Mike Creek i England loddet jeg inn en mox motstand på 2,2 Ohm i serie med diskanten, og nå spiller de nydelig! (Dette står også på Epos sine hjemmesider)
Litt av magien ved Epos M12i er at mellombassen er direktekoplet uten delefilter, og diskanten bare med en kondensator(og nå en motstand..)
Jeg tror Naim rytmiske og litt fyldige lyd vil passe disse perfekt
m