Kurt Nilsens versjon av "Mitt lille land"

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
65finger skrev:
OAlex skrev:
Audiofi skrev:
65finger skrev:
johnnygrandis skrev:
Si hva dere vil men stemmen hans er unik og det er vel bevist i mange sammenhenger. Ikke alle som ser forbi utseende og det er egentlig synd. At en ikke liker musikken han synger er ikke det samme å si at mannen har dårlig stemme det blir helt latterlig.
Han har en veldig god stemme.
Jeg kan ikke helt forstå at det er mulig å være uenig i det selv om man kanskje ikke liker musikken.
Han er teknisk god, men har (etter min mening) elendig smak. Måten han gjør fraseringer på plasserer ham i samme smakslandskap som Celine Dion og Mikael Bolton. Som en Bono med ekstra smør, flesk og sukker.
helt enig! han må bytte ut folkene som styrer karruieren så kanske han kan få gitt ut noen gode låter
Han har noen meget gode få låter som han har gitt ut men mesteparten hører jeg sjeldent på så det er mulighet med det potensiale han har i stemmen og kan gjøre det enda bedre bare han blir kvitt de prangende pop/idol låtene han driver med.
Stemmen hans har det aldri vært noe feil med men låtene kan definitivt bli bedre. Uansett er det langt ifra de andre idolvinnerne til Kurt, han stiller rett og slett i en egen liga spør du meg.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
HåkonN skrev:
Over 23000 views. Fortsatt ikke en eneste "liker ikke". Noe gjør han da riktig, og la oss ikke glemme at han fortsatt er ung....

[video]bPtVeIbAbs4[/video]

Forøvrig også en flott sang ift. terroren som nå har truffet vårt land.
Godt eksempel Håkon !

Ikke dårlig denne heller...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
johnnygrandis skrev:
65finger skrev:
OAlex skrev:
Audiofi skrev:
65finger skrev:
johnnygrandis skrev:
Si hva dere vil men stemmen hans er unik og det er vel bevist i mange sammenhenger. Ikke alle som ser forbi utseende og det er egentlig synd. At en ikke liker musikken han synger er ikke det samme å si at mannen har dårlig stemme det blir helt latterlig.
Han har en veldig god stemme.
Jeg kan ikke helt forstå at det er mulig å være uenig i det selv om man kanskje ikke liker musikken.
Han er teknisk god, men har (etter min mening) elendig smak. Måten han gjør fraseringer på plasserer ham i samme smakslandskap som Celine Dion og Mikael Bolton. Som en Bono med ekstra smør, flesk og sukker.
helt enig! han må bytte ut folkene som styrer karruieren så kanske han kan få gitt ut noen gode låter
Han har noen meget gode få låter som han har gitt ut men mesteparten hører jeg sjeldent på så det er mulighet med det potensiale han har i stemmen og kan gjøre det enda bedre bare han blir kvitt de prangende pop/idol låtene han driver med.
Stemmen hans har det aldri vært noe feil med men låtene kan definitivt bli bedre. Uansett er det langt ifra de andre idolvinnerne til Kurt, han stiller rett og slett i en egen liga spør du meg.
helt klart i en egen klasse

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Den beste versjonen vil være en 8bit MIDI sak vil jeg tro.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Kurt har ikke den verste stemmen, sånn objektivt sett. (hvis man ser bort fra den evinnelige gaulinga) Men alt han synger er fantastisk sjelløst.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
room skrev:
Ole Paus var på tv på onsdag. Mitt inntrykk var at han overhodet ikke var interressert i penger, men han var rørt over at låten hadde nådd så mange.
Enig. Det er hans sang. Det er alles sang. Det er vår sang. Nå etter 22.7.

Hvem bryr seg om hifiting vedrørende lydkvalitet i en slik setting? Kun de som er emosjonelt avstumpet, vil jeg tro. De som er opptatt av lydkvalitet fremfor essensen av fremførelsen; de misser. De misser så stort at det er trist. Alt handler ikke om "hifi", men fremførelse...

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Ingen feil med Kurt, han er kjempedyktig, veldig bra stemme.
Men når det kommer til sangen som tråden omhandler, så er det helt klart låtens opphavsmann som fremfører best.
Som Lars Erik nevner så har han en nerve og sjel som kommer frem når han synger, omtrent som f.eks Tom Waits og Bob Dylan. ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Etter en uke i nærmest sjokk, vantro og nedstemt humør etter forrige fredag, så er det på tide å normalisere hverdagen. Uka setter også ting i en kontekst. Om egen familie. Eget liv. Hva som betyr noe, og hva som indirekte virker som selvsagtheter, men som ikke er det. Om forumdiskusjoner. Og, om å ha plass til det som virkelig betyr noe, og det som ikke betyr noe, men som gir en hverdagslig avsporing.

Denne passer til en glidende overgang:

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ang ¨tjene penger på noe her ,. nå har blomsterbutikkebne tjent fett på roser ei ukes tid , så at noen tjener på å reutgi denne låten er vel ingen krise,.

Mvh Espen

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
ssm skrev:
...nå har blomsterbutikkebne tjent fett på roser ei ukes tid , så at noen tjener på å reutgi denne låten er vel ingen krise,
Dette er det eneste DU har fått ut av uka som gikk?! ::)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Fikk en skikkelig skyllebøtte av Kurten for en drøy uke siden. Like før bomben sprengtes i Oslo stod vi på kaien og ventet på å entre Flaggruten fra Bergen til Stavanger. Styrmannen ba de med plassbestilling om å komme fram til landgangen foran de andre. Vi avventer noen sekunder før vi begynner å bevege oss, i og med at vi har plassbestilling. Da roper "unge" Nilsen etter oss hvem vi tror vi er. Og legger til at han missliker snikere.... ;D

Og jeg som bare gjør som jeg får beskjed om. Kostet på meg et lite smil til ham, dog. Aner ikke hvem det var av oss som missforstod, og ville ikke lage noe oppstyr. Det ble kjapt glemt da nyhetene strømmet på etter en stund.

Topp Bunn