Kunstige priser på vinyl !!!!!!!!!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Rune.U skrev:
Til alle som skulle ha et ærend forbi,eller til Orkanger.Stikk innom OTI-senteret.Platesjappa der er liten,men fantastisk innholdsrik.-Med nye CDer og svært mye brukte LP-plater, i alt fra grei forfatning til svært god.Musikken er også av gangbare artister.Prisene er nokså hyggelige,og innehaveren er kunnskapsrik så det holder.
Anbefales! En av de bedre butikkene jeg har besøkt-faktisk!
Mvh Rune :)
mye for heavy-fansen. ;) ;) ;)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det ble igjen spurt om "the Garden".

Kjempefin butikk. Topp service i en butikk som drives av entusiastiske vinylfolk. Ligger etter min mening på samme nivå som BigDipper både pris og kvalitetsmessig.

En annen "veteran" som ikke nevnes så ofte lenger er Recordworld i Sandnes. Synes alltid det er en fornøyelse å handle der. Gode priser, og veldig oppriktig vurdering av bruktplatene. De jeg har kjøpt må ha vært gjennom en meget god platevasker, for de har vært "Mint condition" uten skitt eller annen støy i rillene.
Har stort utvalg, og selvfølgelig mye "ymse" i hyllene, men også mange go'biter.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Erland skrev:
Det ble igjen spurt om "the Garden".

Kjempefin butikk. Topp service i en butikk som drives av entusiastiske vinylfolk. Ligger etter min mening på samme nivå som BigDipper både pris og kvalitetsmessig.
Må bare si meg enig i det meste som er skrevet her.
Har bare vært hos R&R et par ganger, mens de var i Torggata. Syns platene så så dårlige ut ift pris at jeg ikke handlet noe.

The Garden, Lite nytt, og Platekompaniet er det bare godt å si om.
Ny vinyl er dyr ift CD, ja, men slik er det overalt. Men det er faktisk ikke allverden å tjene på å bestille fra Elusive, acousticsounds etc heller. Ihvertfall ikke på småpartier. Pleier derfor gå sammen med andre og bestille en skikkelig ladning (kommentarer om noe mer suging frabes herved ;D ) for å få ned prisen pr plate :)

Kan forøvrig bekrefte kvaliteten på bruktplater fra Lite nytt.

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
LItt artig at det er så stor oppslutning,,,,

Zomby.....jeg kan godt være enig med deg etter litt ettertanke , å prøve å påvirke en butikk til å senke prisene , ut fra klagebrev vil neppe føre frem...Men å være medvirkende til at kundekretsen blir i mintretall enn dagens , kan jo hver og enkelt bidra med , jeg vil tro at mer ikke audiofile platekjøpere og i stor grad reagerer på prisene , og kanskje kjøper mindre.

Jeg var der nede å handla med eiern for ett par uker siden , hvorpå han sa : skal du ikke ha mer enn de to platene der i dag ?? Jeg svarte at jeg syntes det vat blitt mye dyrere der nå....svaret jeg fikk var at sånne priser burde det vært for lenge siden , og at skulle de kunne tjene penger på dette , måtte folk være villig til å betale litt for spesialforretninger.....

Mulig , det jeg betaler ikke 200 spenn for en sliten Dave Brubeck plate med revnet cover.......de får dra det så langt at de ikke tjener noenting isteden , å går dundrende konk.....

JA JEG STÅR I KØEN VED OPPHØRSSALG OG KJØPER PLATENE TIL REDUSERT PRIS ;D

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
ixos_76 skrev:
LItt artig at det er så stor oppslutning,,,,

Zomby.....jeg kan godt være enig med deg etter litt ettertanke , å prøve å påvirke en butikk til å senke prisene , ut fra klagebrev vil neppe føre frem...Men å være medvirkende til at kundekretsen blir i mintretall enn dagens , kan jo hver og enkelt bidra med , jeg vil tro at mer ikke audiofile platekjøpere og i stor grad reagerer på prisene , og kanskje kjøper mindre.

Jeg var der nede å handla med eiern for ett par uker siden , hvorpå han sa : skal du ikke ha mer enn de to platene der i dag ?? Jeg svarte at jeg syntes det vat blitt mye dyrere der nå....svaret jeg fikk var at sånne priser burde det vært for lenge siden , og at skulle de kunne tjene penger på dette , måtte folk være villig til å betale litt for spesialforretninger.....

Mulig , det jeg betaler ikke 200 spenn for en sliten Dave Brubeck plate med revnet cover.......de får dra det så langt at de ikke tjener noenting isteden , å går dundrende konk.....

JA JEG STÅR I KØEN VED OPPHØRSSALG OG KJØPER PLATENE TIL REDUSERT PRIS ;D
Jeg hadde ikke tatt i de ved opphørssalg heller! ;o)

rogera

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2005
Antall liker
5
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene av bruktplater hos R&R. Husker at en av de ansatte hos R&R i gamle dager pleide å forsyne seg i 10-20 kroners hylla hos Ringstrøm (merket med "Bør sjekkes"). Disse platene dukket gjerne opp hos R&R med en null ekstra på prislappen. Og fortsatt like slitte eller uinteressante.......

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Som en digresjon,

Før kunne jeg være først til vinylbunkene på loppemarked og stå alene i flere timer.
De siste, skal jeg si 3-5 årene, må jeg løpe om kapp med andre ved åpningstid og presse meg inn til bunkene.

Så vinylinteressen er på høyden igjen. Og det gjenspeiler vel prisene på vinyl i butikkene også.
Etterspørsel styrer prisene.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Min opplevelse er at prisingen på R&R er tatt ut av lufta. Det meste står ikke i forhold til kvalitet, men fordelen med mangel på bevissthet om prising er at man fortsatt kan gjøre enkelte kupp. Jeg sier enkelte fordi jeg som andre opplever at det generelle prisnivået har nådd et helt fjollete høyt nivå. Det har jeg også sagt til han som driver sjappa noe han svarte på med et flir. Synd egentlig for jeg opplever ham som en ok fyr. Men fristelsen til å stikke innom er ikke lenger like høy, kan man si. Da legger jeg heller veien om Ringstrøm.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.147
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Gjorde vel ett enkelt kupp for en tid sen hos R&R
Quincy Jones: You`ve got it bad girl. Original master recording
super vinyl, by Victor company of japan ltd. osprettet ex 300kr.
Men ellers enig med dere om prisnivå/kvalitet her

T

Thomas1

Gjest
Jeg skriver en liten kommentar her jeg også.
Har aldri vært hos R&R, men var innom Big dipper for noen år tilbake og fikk inntrykket da at det var for det meste Rap/hipetihopp o.l som dominerte i sjappen da.

Holder meg til The Garden da Torben har service per exelente. Aldri har jeg opplevd tull der og plater er i posten etter 2 dager. Skikkelig pakket er de også.

Prøvde å bestille noe fra Kompaniet. Fikk 2 av 6 skiver. Resten var produsenten tomme for. Irriterende at jeg ikke fikk vite det før det hadde gått 14 dager. Aldri mer Kompaniet for min del.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.664
Torget vurderinger
28
Thomas1 skrev:
Har aldri vært hos R&R, men var innom Big dipper for noen år tilbake og fikk inntrykket da at det var for det meste Rap/hipetihopp o.l som dominerte i sjappen da.
Inntrykket ditt er i beste fall utdatert.

T

Thomas1

Gjest
Inntrykket ditt er i beste fall utdatert.
hehe. Tviler ikke. Det er en stund siden nå som sagt. Er jeg i Oslo nå, er det for å handle på Ikea.
Jeg er ingen globetrottar.

Sommeren 2004 var det når jeg tenker meg om.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.664
Torget vurderinger
28
Håper du går bedre tider i møte Thomas1. Utvalget av rock/folk har vært ganske godt på Big Dipper de siste 5-6 årene, de siste par har det i tillegg kommet ganske så mye jazz/blues der. Vil vel påstå at det er en av de mest velassorterte vinylbutikkene i Oslo.

T

Thomas1

Gjest
Oslo besøker jeg kun når jeg må. Jeg var innom Big dipper i forbindelse med en flytur fra Gardemoen. Var der for å hente en vinylskive som de hadde inne og ingen andre. Tar jeg meg en tur igjen nå, har sikkert ting endret seg. ( musikksmaken min også ;)

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Må si meg enig i OP her. R&R er en butikk hvor volum overgår kvalitet. Platene er ofte slitte og latterlig dyre. Personalet opplever jeg som arrogant, uintressert og til tider direkte uhøflig.

Big Dipper var et favorittsted for meg. Godt utvalg og trivelig og dyktig betjening. Men etter at de flyttet til Torgata Bad er jeg redd husleia har gått i taket, noen av prisene tyder iallefall på det. Når jeg kan handle MoFi o.l. fra USA til under halv pris (inkludert frakt), passerer det hva jeg er villig til å gi for å handle i lokal butikk. Men de brenner for saken, det er sikkert. De har jo selv stått for flere vinylutgaver av norske utgivelser.

Oslo Rockeantikvariat er et hyggelig sted med ok priser. Men det er mer skjeldent å finne godsakene der synes jeg.

Favoritten min er Ringstrøm. Her har de et ok utvalg til fornuftige priser. Det aller beste er svært dyktig og hyggelig betjening. Dette er et godt sted å gå for en musikkintressert.

Et tips akkurat nå er at Ringstrøm flytter lokalet 100 meter opp i gata. I den forbindelse er det flyttesalg. Løp og kjøp! :)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.147
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Var idag inom cafe mono platemesse helt greit der, men der fant jag
en flyers om Platelagret i Brugata 3c (inne på gården) knøtt littet loft
med plass til max 10pers :eek: men her finnes mye plater ;D Åpent Tors 13-18
Lør 11-15

Z

Zomby_Woof

Gjest
Platelageret er riktig bra. De har mye rart, men av og til er det akkurat det man leter etter. Prisene er fornuftige, han som driver sjappa er virkelig trivelig.

Men et lite tips: Si nei takk til kaffen, med mindre du trenger å tette høl i asfalten hjemme. ;)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
High_def skrev:
Må si meg enig i OP her. R&R er en butikk hvor volum overgår kvalitet. Platene er ofte slitte og latterlig dyre. Personalet opplever jeg som arrogant, uintressert og til tider direkte uhøflig.

Big Dipper var et favorittsted for meg. Godt utvalg og trivelig og dyktig betjening. Men etter at de flyttet til Torgata Bad er jeg redd husleia har gått i taket, noen av prisene tyder iallefall på det. Når jeg kan handle MoFi o.l. fra USA til under halv pris (inkludert frakt), passerer det hva jeg er villig til å gi for å handle i lokal butikk. Men de brenner for saken, det er sikkert. De har jo selv stått for flere vinylutgaver av norske utgivelser.

Oslo Rockeantikvariat er et hyggelig sted med ok priser. Men det er mer skjeldent å finne godsakene der synes jeg.

Favoritten min er Ringstrøm. Her har de et ok utvalg til fornuftige priser. Det aller beste er svært dyktig og hyggelig betjening. Dette er et godt sted å gå for en musikkintressert.

Et tips akkurat nå er at Ringstrøm flytter lokalet 100 meter opp i gata. I den forbindelse er det flyttesalg. Løp og kjøp! :)
Oslo Rock antikvariat fortjener Ûber kudos for å ha holdt ut så lenge, de gjør virkelig Oslo til en bedre by! Samme med Ringstrøms, men kansje ikke i like stor grad, men fortsatt knall!! <3 begge plassene ;D

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Før i tida var jeg ofte innom R&R og handlet. LP'ene har bestandig vært overpriset og for meg har sjappa ikke lenger den tiltrekningskraften den en gang hadde. Stikker kun innom hvis jeg går forbi, men handler nesten aldri.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Palace skrev:
Før i tida var jeg ofte innom R&R og handlet. LP'ene har bestandig vært overpriset og for meg har sjappa ikke lenger den tiltrekningskraften den en gang hadde. Stikker kun innom hvis jeg går forbi, men handler nesten aldri.
Tja, de har de billige platene billig, og de dyre platene dyrt, dessverre så mangler en jo de dyre... :D

mclaren122

Medlem
Ble medlem
24.04.2008
Antall liker
0
sist eg sjekka var det ca 170 kr for ei super venyl plate.
det er som cd'ar selkapet tar 90 %.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Sist jeg var i Amerika, dvs NYC i April betalte jeg i snitt 80.- for en LP. (Nye utgivelser)
Sist jeg var i Europa (sist sommer) på plateshopping (ofte i Europa, men ikke for plateshopping nødvendigvis) ca. 95.- for en LP.

CD´ene omtrent det samme.

Har mine faste pit-stops rundt omkring, og hamstrer istedenfor å kjøpe litt nå og da. Eneste minuset er at det blir store bunker med "uhørte" skiver som fortjener sin tid. Må derfor være disiplinert å plukke frem litt etter hvert, så det ikke går i glemmeboka.

Topp Bunn