Kundeklubb og spam - Mala Audio

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2018
Innlegg
111
Antall liker
81
Jeg vet det er frivillig å være medlem av en kundeklubb for å oppnå fordeler, og jeg får diverse eposter i innboksen min bl.a. fra Soundgarden og Hifiklubben.

At man fordeler tilbudene på platformer og krever at man må akseptere både tilpasset spam og spam på mobil, facebook og epost fordelt med 25% hver for å ikke gå glipp av tilbud kan jeg ikke huske å ha sett før.
Satser på at de andre ikke er copycats på dette...

Screenshot_20201121-161250_Opera.jpg
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
For min del er det greit å registrere seg for å få tilbud på epost, men resten er jeg ikke interessert i. For å si det enkelt, så gode tilbud at jeg skal la meg plage av SMSer eller begynne å bruke facebook har de ikke. Da velger jeg heller å få tilbud fra andre butikker.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.508
Wow, den sier veldig mye om hvor seriøs forhandler er. Med et slikt kynisk oppsett er man garantert heller ikke få de beste rådene til sitt stereoanlegg. Rådene er nok heller basert på hvor mye kan man lure kunden til å handle basert på tidligere kjøp.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sveinung har kanskje tatt utgangspunkt i GDPR? Han bør iallefall ha satt seg inn i den når han realiserer en slik modell..
 
X

X186841

Gjest
De mister vel noen kunder og får kanskje mer igjen på sikt ved å kunne "sortere" de kundene som godtar slikt.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
??? Hva er egentlig problemet så lenge det er frivillig og du kan bestemme selv?
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.508
Det sies det mest kostbare med handel er å skaffe nye kunder. Dette virker mest å være nyttig metode for å tyne eksiterende kundemasse.

Og det er slett ikke noe problem om flertallet er kritisk til denne metoden enn dem som dilter etter i håp om å gjøre et kupp.
Men det kan bli et problem om mange nok henger seg på slik lister og etablerer det som en standard for handel. Et kvarters studie om hvorfor GDPR er blitt til gir forklaring på hvorfor.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er jo linket til personvernærkleringen der en kan lese.
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.872
Antall liker
2.499
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Hei dere!

Bra dere er ivrige og følger med på alle detaljer! Denne detaljen har ikke vi selv sett på vår nettside (den var ikke der når vi gikk ut på plattformen vi nå bruker). Da var det bare av/på bryter for nyhetsbrev, så denne mer utvidere funksjonaliteten er kommet i det siste. Vi ser på det på mandag for å få det bedret og mer forståelig :)

Til info så sender vi ut alle tilbud/rabatter og slikt på epost til alle som står som påmeldt til å motta vårt epost. Vi benytter ikke SMS og eventuelt andre kanaler til slikt.

Om noen har flere tilbakemeldinger på nettside og slikt så er det bare å sende oss en epost til post@malaaudio.no

mvh
Sveinung Mala
 
Topp Bunn