HAREPUSEN
Hi-Fi freak
Rett fra boksen og lytte inntrykk fra 10 minutt til spillte 180 minutter Tom gangen ser ut til å stabilisere seg etter ca 10 minutt i min pentode amp ,satt til ca 140 ma med forbehold om å stige noe etter hvert . Allerede fra første spille minutt tegner den ett bredere og dypere lydbilde enn mine shuguang kt88-98 . Høyere under taket er det og .Etterhvert som rørene er varme, og ved ca 60 min har jeg spillt gjennom en god del nylig spillt favoritt musikkk, og kt 120 virker som den har en extended topp og mid , men ikke nødvendig vis løft i frekvensgangen så er detaljeringen der som spikret, uten at det er anmassende . Det samme gjelder for mellomtonen , det er masser av luft og rom , og enkelte innspillinger som Peggy lees fever" høres finger knipsingen tydeligere i for hold til før .
Ved ca 120 min synes jeg at den åpner opp for litt mer varme , bias har steget ca 10 ma siden første og eneste justeringen ved 10 min , og er nå ca 150 ma og resten av kvelden når jeg skriver dette . Bassen var jeg mest spent på . Jeg er glad i bass og kontrabass . Først synes jeg den var mindre eller lik i nivå enn s 88-98 , men etter hvert hører jeg at den bare er mere definert .Samtidig har den mer attack og slam .Slagverk høres og mere dynamisk og ekte ut . En rask sjekk med bass linjene til Ronda Smith/ Jeff beck;tokyo apr14 2010, mna na eiran , og brush with the blues " bekrefter definitivt at low bass og er markant bedre , men den kan dog ikke måle seg med min mosfett klasse A .
Når dette er sagt så har jeg egentlig ikke klaget på shuguangene, de har egentlig en frisk og deilig spillestil,, ok her hos meg litt avrundet i topp og bånn , men ved litt volumkompensajon så retter det seg liksom litt opp . Hoved grunn for bytte var hovedsaklig at jeg har hatt noen av disse som har plaget meg med popping " og etter å kjøpt en runde nye shuguanger så har jeg blitt kvitt fenomenet , så enten tåler de ikke hardt pådrag , ellers har jeg fått en rævkjørt demo som hadde nettop 3 føkka kt 88 . KT 120ene med partsconnexions discount og frakt var ikke dyrere enn RS sine kt88-98.
Så hvis kt 120 fortsetter å spille så overbevisende som de gjør nå , så kansje det går lengre tid i mellom , før jeg får abstinens og må koble opp mosfettene ,som egentlig er tiltenkt en vishay z201 mod , Kansje det kan la seg gjøre nå ?
Ved ca 120 min synes jeg at den åpner opp for litt mer varme , bias har steget ca 10 ma siden første og eneste justeringen ved 10 min , og er nå ca 150 ma og resten av kvelden når jeg skriver dette . Bassen var jeg mest spent på . Jeg er glad i bass og kontrabass . Først synes jeg den var mindre eller lik i nivå enn s 88-98 , men etter hvert hører jeg at den bare er mere definert .Samtidig har den mer attack og slam .Slagverk høres og mere dynamisk og ekte ut . En rask sjekk med bass linjene til Ronda Smith/ Jeff beck;tokyo apr14 2010, mna na eiran , og brush with the blues " bekrefter definitivt at low bass og er markant bedre , men den kan dog ikke måle seg med min mosfett klasse A .
Når dette er sagt så har jeg egentlig ikke klaget på shuguangene, de har egentlig en frisk og deilig spillestil,, ok her hos meg litt avrundet i topp og bånn , men ved litt volumkompensajon så retter det seg liksom litt opp . Hoved grunn for bytte var hovedsaklig at jeg har hatt noen av disse som har plaget meg med popping " og etter å kjøpt en runde nye shuguanger så har jeg blitt kvitt fenomenet , så enten tåler de ikke hardt pådrag , ellers har jeg fått en rævkjørt demo som hadde nettop 3 føkka kt 88 . KT 120ene med partsconnexions discount og frakt var ikke dyrere enn RS sine kt88-98.
Så hvis kt 120 fortsetter å spille så overbevisende som de gjør nå , så kansje det går lengre tid i mellom , før jeg får abstinens og må koble opp mosfettene ,som egentlig er tiltenkt en vishay z201 mod , Kansje det kan la seg gjøre nå ?