Krix Equinox

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
0
Som en del av et nedgraderingsprosjekt i både økonomisk og fysisk skal jeg bytte ut mine gulvstående Dali Suite 1.7. Har alt fått et par par av Krix Equinox tilbudt. Én dag og alt to par av samme høyttaler. Arti.
Min bror har B&W 601S3 og disse liker jeg veldig godt. Har vurdert disse nye, evt. et par brukte 602. Kom så over disse Krixene. Hvordan er disse i forhold til B&Wene? Synes B&Wene låter mye mer oppløst og klarere enn Daliene og det er nettop dette jeg ønsker. Synes 601 har tilstrekkelig i bånn til det jeg hører på, men en evt. sub kan komme senere dersom jeg vil ha mer filmbass.
Er Krixen en kandidat i stedet for B&W?
Har forøvrig solgt alt annet og sitter igjen med Cambridge 640 cd/amp og disse skal nytte hvertfall et års tid.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Som en del av et nedgraderingsprosjekt i både økonomisk og fysisk skal jeg bytte ut mine gulvstående Dali Suite 1.7. Har alt fått et par par av Krix Equinox tilbudt. Én dag og alt to par av samme høyttaler. Arti.  
Min bror har B&W 601S3 og disse liker jeg veldig godt. Har vurdert disse nye, evt. et par brukte 602. Kom så over disse Krixene. Hvordan er disse i forhold til B&Wene? Synes B&Wene låter mye mer oppløst og klarere enn Daliene og det er nettop dette jeg ønsker. Synes 601 har tilstrekkelig i bånn til det jeg hører på, men en evt. sub kan komme senere dersom jeg vil ha mer filmbass.
Er Krixen en kandidat i stedet for B&W?
Har forøvrig solgt alt annet og sitter igjen med Cambridge 640 cd/amp og disse skal nytte hvertfall et års tid.
Kan desverre ikke hjelpe deg sånn direkte sammenligningsmessig. Mitt generelle inntrykk (gitt prisklassen) er at Krix Equinox er veldig engasjerende, B&W synes jeg blir mindre rocka.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Som en del av et nedgraderingsprosjekt i både økonomisk og fysisk skal jeg bytte ut mine gulvstående Dali Suite 1.7. Har alt fått et par par av Krix Equinox tilbudt. Én dag og alt to par av samme høyttaler. Arti.
Min bror har B&W 601S3 og disse liker jeg veldig godt. Har vurdert disse nye, evt. et par brukte 602. Kom så over disse Krixene. Hvordan er disse i forhold til B&Wene? Synes B&Wene låter mye mer oppløst og klarere enn Daliene og det er nettop dette jeg ønsker. Synes 601 har tilstrekkelig i bånn til det jeg hører på, men en evt. sub kan komme senere dersom jeg vil ha mer filmbass.
Er Krixen en kandidat i stedet for B&W?
Har forøvrig solgt alt annet og sitter igjen med Cambridge 640 cd/amp og disse skal nytte hvertfall et års tid.

Jeg har heller ikke hørt modellen du referer til så da er det litt farlig å uttale seg.
Jeg har derimot hørt B & W CM 1 som koster rundt 6000 kroner, veldig annerledes enn Equinox, mellomtonen til Equinox er i særklasse pluss at Equinox har en varm klang, mens CM1 i mine ører låt som en "liten" stativhøyttaler.
Derimot B&W 705 til 10000 kroner, da snakker vi høyttaler.
Men skal jeg tippe så tror jeg at B&W 601S3 ikke når Krix til knærne ;)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Krixen er et fantastisk bra kjøp, et av de beste hi fi kjøpet det er mulig å gjøre syns jeg.

Den imponerer med et stort luftig lydbide, som er krispt og dynamisk.

De er veldig gjennomsiktige, med en god renhet fra topp til bunn.

Destiny.. :)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Enig, Krix'en er et skikkelig varp, spilte "fisen" ut av dem på Horten messa med progjazz på vinyl på full rulle, skikkelige gøyale og engasjerende høyttalere imotsetning til ALT jeg har hørt av B&W
 

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
0
Da har jeg fått de hus, og makan! En annen verden enn suitene!! Dette var skikkelig moro! Totalt gjennomsiktig og detaljer, rytme, driv og bass jeg aldri har hatt her i huset. Selv bassen en langt mer behagelig og ryddig. Hurra!
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Da har jeg fått de hus, og makan! En annen verden enn suitene!! Dette var skikkelig moro! Totalt gjennomsiktig og detaljer, rytme, driv og bass jeg aldri har hatt her i huset. Selv bassen en langt mer behagelig og ryddig. Hurra!
Velkommen til Krix land!

Gratulerer så mye! :D :D :D
 
H

hordasped

Gjest
Er rett og slett imponerende disse småtassene.


Pris / kontra lyd : YES
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Gratulerer med et godt kjøp...

En knallgod høyttaler...

Destiny.. :)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Grattis! Noen som husker testen fra norske Audio? Mener det ble sagt at dette var en verdig arvtager for Rogers LS3/5A. Klarer ikke helt å svelge den men uansett er det et funn! KOmmer nok et sett til meg før eller siden, skal igang med et kontor/furterom etterhvert så da blir det nærfelt (nesten)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Grattis! Noen som husker testen fra norske Audio? Mener det ble sagt at dette var en verdig arvtager for Rogers LS3/5A. Klarer ikke helt å svelge den men uansett er det et funn! KOmmer nok et sett til meg før eller siden, skal igang med et kontor/furterom etterhvert så da blir det nærfelt (nesten)
Det er en verdig arvtager! Believe me! :)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Jeg går egentlig å drømmer om at den skal komme i en litt større utgave 5" bass/mellomtone når liksom ikke helt ned i bunnen.
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
vel.. hørt om apex3 og lyrix gold? :)
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0

dobbel equinox ;) "kdx main"
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Jeg går egentlig å drømmer om at den skal komme i en litt større utgave 5" bass/mellomtone når liksom ikke helt ned i bunnen.
Jeg har ett par KRIX Apex3 i ett av mine oppsett. Denne høyttaleren har alt du savner. Med ett overraskende kjempestort lydbilde og like uventet dypbass er dette en høyttaler som jeg har mye glede av. Jeg har også spillt mye på KRIX Equinox som er fantastisk i mindre rom. Har du litt større rom og vil ha med deg en mektig dypbass i tillegg, er svaret KRIX Apex3. Om du er i Bergen kan du gjerne få høre på dem hos meg.

Mvh
Samleren
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Jeg har ett par KRIX Apex3 i ett av mine oppsett. Denne høyttaleren har alt du savner. Med ett overraskende kjempestort lydbilde og like uventet dypbass er dette en høyttaler som jeg har mye glede av. Jeg har også spillt mye på KRIX Equinox som er fantastisk i mindre rom. Har du litt større rom og vil ha med deg en mektig dypbass i tillegg, er svaret KRIX Apex3. Om du er i Bergen kan du gjerne få høre på dem hos meg.

Mvh
Samleren
Er dessverre alt for sjelden i Bergen, men takk for tilbudet. Har selvfølgelig hørt om Apex. Lurer på om den igjen blir litt vel overkill i bassen. Synes Equinox gjør seg bra, men savner en millimeter eller to nedover.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Nja, ser vel ut som en typisk LCR høyytaler men burde vel ikke gå skoa av seg i et godt hifisystem for det, kan hende det er akkurat det noen mangler i forhold til Equinox. Ser Krix leverer noen større gulvmodeller med litt high-end ambisjoner, noen som har erfaring med disse?
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Det JEG har hørt fra P.M Audio er at Equinox er grunnen til at de valgte å ta agenturet på Krix i det hele tatt. Litt småprat og tolkning leder meg til å tro at det er Equinox som er rosinen i Krix-pølsa. Det er også den som har fått de panegyriske omtalene, alt sett ift pris selvfølgelig.
Slik jeg oppfatter det, er andre Krixmodeller "gode" mens Equinox er "meget god." Nå har jeg ikke hørt noen andre en Equinox da, så har egentlig ikke peiling i det hele tatt.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
OK, godt svar, leser mellom linjene at de større modellene møter skarp konkurranse
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
OK, godt svar, leser mellom linjene at de større modellene møter skarp konkurranse
Paul sa også til meg at de store brødrene overhodet ikke dårlige høyttalere, men mer "noen i mengden"
Equinox er en monitor som ble spesiallagd med tanke på studioer, ble det meg fortalt.
Egenproduserte elementer og filter.
 
S

Stover

Gjest
Paul sa også til meg at de store er overhodet ikke dårlige høyttalere, men mer "noen i mengden"
Equinox er en monitor som ble spesiallagd med tanke på studioer, ble det meg fortalt.
Egenproduserte elementer og filter.
Ser at spesifikasjonene er relative. Hvor enkle er de å drive sånn i det virkelige liv?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Er dessverre alt for sjelden i Bergen, men takk for tilbudet. Har selvfølgelig hørt om Apex. Lurer på om den igjen blir litt vel overkill i bassen. Synes Equinox gjør seg bra, men savner en millimeter eller to nedover.
hei jeg bruker et sett av disse apexene, og bassen er veldig bra, "overkill" kan den sikkert bli hvis de plasseres feil, eller har problematisk rom. Jeg synes ikke bassen blir for voldsom, og mitt rom er på usle 12m^2 altså ikke allverden. Jeg tror egentlig ikke denne høyttaleren er så vanskelig å få til å spille bra, så lenge man bruker god elektronikk, og en sterk forsterker. Min erfaring med disse sålangt er at de blir bare bedre og bedre jo bedre forsterkeri du pakker på dem :)
mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ser at spesifikasjonene er relative. Hvor enkle er de å drive sånn i det virkelige liv?
Ikke noe problem for Adyton Opera i alle fall. Så får vi se i løpet av kvelden hvordan Nait 5i klarer brasene :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Det går greit her også med min Counterpoint!
Det var mere problemer med Ancient Audio Silver 300 blokker!
 

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
0
Hva tror folk om en Audio Institute VR-120?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Jeg spillte på Krixen med en Musical Fidelity A300 og en Creek Classic 5350 se, og begge disse fungerte veldig bra på Krixen...

Destiny.. :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Siden vi har en tråd som omhandler "our precious" så legger jeg ut et bilde.
Ps: Fargene er ikke helt bra, kameraet mitt holder ikke samme klasse som motivet. ;D

 
H

hordasped

Gjest
Har et par Equinox stående i sin org.emballasje.

Måtte bare koble fra Proacene,og teste disse "småtassene" igjen.

Er stadig like imponert over disse små monitorer.

Tror du skal litt opp i prisklasse for å overgå disse.

Et KUPP til prisen.

Får vel legge til at Krixene ble kjørt på 2 stk.Bryston 7B SST med Cary rørpre SLP 05.

Utrolig gøy ka disse små leverer med brukbar elektronikk.

Skjønner at Dere som er lykkelig eier av disse,er FORNØYD ;D
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Har et par Equinox stående i sin org.emballasje.

Måtte bare koble fra Proacene,og teste disse "småtassene" igjen.

Er stadig like imponert over disse små monitorer.

Tror du skal litt opp i prisklasse for å overgå disse.

Et KUPP til prisen.

Får vel legge til at Krixene ble kjørt på 2 stk.Bryston 7B SST med Cary rørpre SLP 05.

Utrolig gøy ka disse små leverer med brukbar elektronikk.

Skjønner at Dere som er lykkelig eier av disse,er FORNØYD ;D
Morsomt å høre!

Har sagt det før, Krix Equinox er for billig. 8)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Morsomt å høre!

Har sagt det før, Krix Equinox er for billig. 8)
Litt flåsete sagt av meg, men jeg har hørt endel stativere til dobbel pris og ingen av de hadde fått Equinox til å vike plassen.
En annen ting er det at med så lav pris så blir de ikke vurdert engang av enkelte blaserte hi-end gutter.
 
H

hordasped

Gjest
Litt flåsete sagt av meg, men jeg har hørt endel stativere til dobbel pris og ingen av de hadde fått Equinox til å vike plassen.
En annen ting er det at med så lav pris så blir de ikke vurdert engang av enkelte blaserte hi-end gutter.

Flåsete,nei.

Det er mange dyrere stativhøytt. der ute som overhodet ikke er i nærheten av å levere varene på samme måte,men kanskje riktig pris,for ikke snakke om anerkjent navn,gjør De plutselig bedre.

Synd mange ganger at enkelte produkter selger bare på navn,type modell.

Kanskje vi skal lytte litt,istedenfor å kjøpe etter omtale,det er hele tiden snakk om ka du liker å høre,ikke hva andre sier,det finnes produkter som er bedre,bare litt annerledes,tildels ukjent navn,SKEPTISK
 

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
0
Har lytta igjennom en god del av favorittplatene, og må nok en gang konstatere at jeg er mektig imponert over hva disse kan prestere selv på relativt billig elektronikk. Har brukt en del tid på å finne en god plassering, men nå tror jeg jeg har den også. Disse blir nok stående lenge her hvertfall! Det er også forøvrig første gangen jeg har følt nærvær av hifi i stua ;D
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Har lytta igjennom en god del av favorittplatene, og må nok en gang konstatere at jeg er mektig imponert over hva disse kan prestere selv på relativt billig elektronikk. Har brukt en del tid på å finne en god plassering, men nå tror jeg jeg har den også. Disse blir nok stående lenge her hvertfall! Det er også forøvrig første gangen jeg har følt nærvær av hifi i stua ;D
Hvordan har du plassert de?
Hvilke inntrykk har du gjort deg?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Et bilde til, denne gang med fronttrekk.
Dårlig kamera, bra motiv igjen!

 
H

hordasped

Gjest
Veldig viktig dette med plassering,for ikke å snakke om underlag mellom høytt. / stativ


Stativ fra PM. Audio holder ikke mål,blir for vinglete,ustabil.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Flåsete,nei.

Det er mange dyrere stativhøytt. der ute som overhodet ikke er i nærheten av å levere varene på samme måte,men kanskje riktig pris,for ikke snakke om anerkjent navn,gjør De plutselig bedre.

Synd mange ganger at enkelte produkter selger bare på navn,type modell.

Kanskje vi skal lytte litt,istedenfor å kjøpe etter omtale,det er hele tiden snakk om ka du liker å høre,ikke hva andre sier,det finnes produkter som er bedre,bare litt annerledes,tildels ukjent navn,SKEPTISK
Enig i det du skriver her. :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Veldig viktig dette med plassering,for ikke å snakke om underlag mellom høytt. / stativ


Stativ fra PM. Audio holder ikke mål,blir for vinglete,ustabil.
Kan til dels være enig i det, men de er veldig fine synes jeg.
Men har tenkt litt på om jeg skulle hatt noen mer solide som f.eks disse her:
 
Topp Bunn