1. Det er faktisk veldig viktig, og noko som ein lukkast rimeleg bra over heile fjøla.knutinh skrev:1. Det må være lov å gjøre dem kritiske - kritiske til læreren, læreboka, foreldre og vennerAudiophile-Arve skrev:Og det bør ikkje by på særleg store problem å presentere "vår" etikk, filosofi og tradisjon utan å på død og liv definere det som religiøst.
2. uten å miste respekten.
3. Jeg synes at norsk skoleverk trigger alt for lite nysgjerrighet og fantasi.
4. Alt for mye handler fremdeles om å gulpe opp kongerekker eller gangetabeller, når vi trenger reflekterende små individer som tør å utfordre hvem og hva som helst når det trengs.
-k
2. Og her har vi kanskje problemet....det har noko med totaliteten rundt læraren sin autoritet. Tradisjonelt har læraryrket hatt autoritet i kraft av at læraren har vore ein viktig ressursperson i bygda, den Bård skulemester som Bjørnson snakka om (etter modell av Ole Viig). Denne rolla har (kanskje heldigvis?) vorte tona ned, men læraren bør framleis vere ein ressursperson og ha autoritet i kraft av dette, ikkje i kraft av sin posisjon. Lærarar har sjølve normalt berre sånn passeleg respekt for autoritære skuleleiarar, som ikkje skjønar at dei må vere "den framste av likemenn" for å kunne utøve godt leiarskap. Dette har vore parallelt til korleis elevane oppfattar læraren. Men etter kvart er det kome inn ein "generell opposisjon" til det meste av tradisjonelle autoritetar, også dei positive. Når dette er kopla saman med knappe ressursar i skulen, generell giddaløyse, litt uengasjert foreldreoppfylging (frittgåande elevar heime frå kl 14 til foreldra kjem heim, der TV og dataspel vert brukt rimeleg ukritisk) og i det heile lite vaksenkontakt, og få som "ser" eleven, vert totaliteten ikkje heilt god.
3. Her er det sjølvsagt lokale variasjonar. Eg har vore på iallfall eit titals skulebesøk i skular der nettopp desse sidene står svært bra. Men den siste læreplanen (L97) reduserte læraren til å vere ein funksjonær som i mykje større grad enn både noverande og i tidlegare læreplanar burde støtte seg på rimeleg ferdigtygde lærebøker og faktaopplysningar der (med mange gode døme på det motsette også, sjølvsagt)
4. Lett generalisert, dette her. Men det er lett å vere einig om målet ditt.