Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    wizard skrev:
    Bildet er fra en messe i Sveits.

    Stativ er fra Montana
    Møbelet er fra Spectral, og heter "High-End"
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    JackX skrev:
    Man skrev:
    300il ble laget i USA. 400xi blir laget i Kina. Prisen ble satt ned fra 3500usd til 2500usd. Hypotetisk skulle 400xi være bedre, men jeg har ikke hørt om noen som har sammenlignet direkte.
    Jeg hadde KAV 300iL for en liten tid tilbake, og hadde den parret med Krell's DVD Standard front-end og LAT-2, stativ monitorene. For meg var det ingen tvil om at 300iL spilte vesentlig mere melodisk enn 400Xi, hadde enormt grep om bassen, meget harmonisk mellomtone og en befriende diskant. Når sant skal sies så høre jeg 400xi kun i et annet oppsett (med omtrent tilsvarende kvalitets-produkter), men jeg føler sammenligningen ikke halter for meget.

    JackX
    Jeg har hatt begge og 300iL var en bedre (morsommere) forsterker. 400xi hadde en bedre oppløst diskant, men 300iL hadde en mer naturlig klang-struktur og den hadde Krell-bassen, i motsetning til 400xi hvor denne manglet.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Litt lite futt i denne tråden, muligens ....

    Uansett, her er mitt bidrag til å holde liv i favorittmerket vårt. Jeg har ganske så nylig fått på plass LAT-C, en skikkelig senterbasse. Har inntil den ankom kjørt i stereo på hjemmekino-aftene, men du verden som en senter gjør forskjell. Og denne senteren er vel den råeste jeg har vært borte i, for å si det mildt.

    Det er ikke utenkelig at det vil komme en ørliten Krell Master Reference Sub om en liten stund: er i forhandlinger med Krell/USA om forskjellige spørsmål. Men om jeg skulle ha flaks og slå klørne i mastodonten over alle mastodonter (syntes nå jeg ivf), så vil jeg tilslutt ende opp med et anlegg jeg skal ha sterk rygg for å kvitte meg med ;)
     

    Vedlegg

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?

    Forsterkern blir ganske varm, er det vanlig?

    j
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    KAV400xi blir - og det er den ikke alene om - ganske varm når man spiller høyt og lenge. Ikke noe unormalt, sånn sett. Du bør ikke ha utstyr stående oppå - og du bør har de foreskrevne centimetrene med luft over og på siden. Brukermanualen pleier å si noe om slikt.
     

    Zion

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    Litt lite futt i denne tråden, muligens ....

    Uansett, her er mitt bidrag til å holde liv i favorittmerket vårt. Jeg har ganske så nylig fått på plass LAT-C, en skikkelig senterbasse. Har inntil den ankom kjørt i stereo på hjemmekino-aftene, men du verden som en senter gjør forskjell. Og denne senteren er vel den råeste jeg har vært borte i, for å si det mildt.

    Det er ikke utenkelig at det vil komme en ørliten Krell Master Reference Sub om en liten stund: er i forhandlinger med Krell/USA om forskjellige spørsmål. Men om jeg skulle ha flaks og slå klørne i mastodonten over alle mastodonter (syntes nå jeg ivf), så vil jeg tilslutt ende opp med et anlegg jeg skal ha sterk rygg for å kvitte meg med ;)

    Sykt sykt sykt oppsett!!! Kudos til deg :)

    Testa en Krell Resolution center fra Acoustic Tuning nå nylig, Ble meget imponert av lyden. Men den passa desverre ikke i stua vår, Ble alt for dominerende i de fysiske målene.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Er det noen som vet hvordan den nye S300i er ifht kav400xi?
    Jeg har kav400xi på virgo 5 og er egentlig svært fornøyd.
    Men er litt nysgjerrig på S300i da det også skal komme en cd spiller til denne.
    Kunne tenkt meg det settet i fremtiden kanskje??
    Noen som vet noe om cd spilleren?

    stereo
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    stereo skrev:
    Er det noen som vet hvordan den nye S300i er ifht kav400xi?
    Jeg har kav400xi på virgo 5 og er egentlig svært fornøyd.
    Men er litt nysgjerrig på S300i da det også skal komme en cd spiller til denne.
    Kunne tenkt meg det settet i fremtiden kanskje??
    Noen som vet noe om cd spilleren?

    stereo
    Hei Stereo,

    Krell ditto (S-300i) cd-spiller er fortsatt under utvikling.
    Av informasjon vi har innhentet blir den i akkurat samme prisområde som S-300i.
    Vi forventer at den blir først lansert siste del av 2009.

    Akkurat nå er det "stein-fokus" på å ferdigutvikle S-1200 (AV-processoren) og EVO 525 (DVD-spilleren).

    Vedrørende S-300i: i følge kunder, exportør/Audionord, Krell samt vår egen erfaring er at S-300i er enda ett knepp mer musikalsk enn den ellers utmerkede 400XI. Den har dessuten ett bredere brukerområde. Takket være erfaringer fra EVOLUTION-serien, samt en (streng) produksjon i Kina, er dette mulig.

    Vi vil ellers neste måned tilby HIFI-blad i regionen S-300i for testing.
    (test vil tidligst fall bli publisert over sommeren)

    Hvis ønskelig, ta kontakt for direkte sammenligning - hjemlån.

    Mvh. AT
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Som andre har kommentert: den forsterkeren blir varm. Lev med det så lenge forsterkeren lever:)

    Har et oppsett ikke helt ulikt ditt (se signatur) og kjører Transparent Music Wave Super MM med stor suksess. Jeg har ikke sammenlignet den med mange andre, men opplever lyden meget åpen (som om stua ble dobbelt så stor da jeg oppgraderte til denne), klar (hadde tidligere problemer med skrikete diskant) og med mye dybde (tror kanskje det er like mye resten av oppsettett sin skyld)! Noe som matcher både Krellen og Hegelen ettersom jeg kjenner disse produktene.

    Det er relativt enkelt å få tak i brukte Tranparent kabler til god pris, men vært obs på dette (utklipp av mail fra Morten i Norsk Audio teknikk):

    Første generasjon: fra 1989-1994. Urkabelen.
    Andre generasjon: fra 1994.2003 serie nr avsluttes med XL.
    Tredje generasjon: fra 2003.2008 serie nr avlsuttes MM.
    Fjerde generasjon: fra 2008-
    For vær generasjon kan du gå ned en til to nivåer og oppnå samme eller bedre kvalitet



    Men hva mener du med for lange? Er det ikke tilstrekkelig at de rekker frem? Tviler på at kabellengde har mye å si på lyden, som forsåvidt er en diskusjon som hører hjemme i andre tråder enn i Krells vennetråd:)



    vh
    Geir


    joje skrev:
    Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?

    Forsterkern blir ganske varm, er det vanlig?

    j
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    gmortens skrev:
    Men hva mener du med for lange? Er det ikke tilstrekkelig at de rekker frem? Tviler på at kabellengde har mye å si på lyden, som forsåvidt er en diskusjon som hører hjemme i andre tråder enn i Krells vennetråd:)



    vh
    Geir


    joje skrev:
    Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?

    Forsterkern blir ganske varm, er det vanlig?

    j
    At de er "for lange" er vel mer et kosmetisk og praktisk problem enn noe annet. Jeg liker å ha et ryddig oppsett og en kveil bak hver høyttaler er ikke det jeg ønsker, men jeg overlever helt til jeg finner noe jeg har lyst på ;)
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    joje skrev:
    gmortens skrev:
    Men hva mener du med for lange? Er det ikke tilstrekkelig at de rekker frem? Tviler på at kabellengde har mye å si på lyden, som forsåvidt er en diskusjon som hører hjemme i andre tråder enn i Krells vennetråd:)



    vh
    Geir


    joje skrev:
    Da har jeg blitt eier av en Krell Kav 400xi. Med signaler fra en Hegel cdp2a mates mine Audio Physic Padua RR med musikk av ulik slag. Krellen erstattet en Hegel H1. Kablene er fra Synergistic Research, men høyttalerkablene skal byttes ut da de er for lange i dagens oppsett. Er det noen som har forslag til egnede kabler?

    Forsterkern blir ganske varm, er det vanlig?

    j
    At de er "for lange" er vel mer et kosmetisk og praktisk problem enn noe annet. Jeg liker å ha et ryddig oppsett og en kveil bak hver høyttaler er ikke det jeg ønsker, men jeg overlever helt til jeg finner noe jeg har lyst på ;)

    Forsåvidt enig med deg! Et bra utseende på anlegget er viktig, både for egen trivsel i stua + konas akseptansegrad for innkjøp:) Transparent er dog ikke den peneste kabelen, tjukk, svart og med en plastboks halveis:(


    vh
    Geir
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Takk for info diamond73

    Jeg kommer nok til å ta kontakt på sen sommeren.
    Er forsterkeren et hakk bedre enn kav400xi og den nye cd spilleren i klasse med hva en kan forvente av Krell i 2009 blir dette settet spennende!

    Mvh
    stereo
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    toref skrev:
    Noen flere venner av Krell her? Kunne vært artig å høre andres erfaringer med dette merket. Selv er jeg veldig godt fornøyd med Evolution 302. Spiller stort, åpent og med autoritet. Samtidig, mykt og vakkert.. :)



    Foreløpig har jeg ikke eksperimenter særlig med kabler. Bruker Synergistic Research Alpha høyttaler kabler og Kimber Hero XLR.


    Mvh
    Heisan, kjære Krell venner...... c",) Har 300 IL jeg da...... & er så til de grader mer enn fornøyd både med måten den holder lyden / musikken i et jerngrep på... uten at den mister pusten selv om jeg spiller tordnende høyt...... samtidig som den bidrar til å formidle livet... & sjelen i musikken på en nesten rørende... & ikke minst realistisk måte også når jeg spiller lavt...... c",)

    Mvh DoMentor......... c",)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Pent utseende på den. Hva er veil. utsalgspris på den?

    Mvh. Bjørn
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    bjornh skrev:
    Pent utseende på den. Hva er veil. utsalgspris på den?

    Mvh. Bjørn
    Siden du spør, Bjørn, så skal du få svar ;D
    (blir vel litt reklame, men phytt phytt ?)

    acoustictuning.com skrev:
    Krell S-300i
    NYHET!!. Etterløser Krell`s fantastiske suksess av forgjenger 400Xi. Krell S-300i bygger erfaring av Krell kostbare Evolution-serie. Forforsterkerdel i ren klasse A. 150W i 8ohm (NB målt i Hifi News til 195W/8ohm). XLR/RCA. Stor dimensjonert strømforsyning. Markedsreferansen under 50.000,-??. Hifi News (february issue 2009) Ken Kessler : "OUTSTANDING PRODUCT"!. KAMPANJEPRIS: kr 29.900,- (veil 33.500,-)
    29,900.00 kr.
    http://www.acoustictuning.com/E2x2VLXC9g_H7z_AhlFK64-KFLV68f3TP9D6CJ1QYz.ips
    ===================
    Fra den tyske nettsiden http://www.stereo.de/index.php?id=546 - sakser jeg med sløv sax:

    translate.google.com skrev:
    Konklusjon
    Det handler om å få Krell "Minimum" er en styrke! Andre forsterkere i denne klassen spille i åpent eller gjennomsiktig, for ham, men ingen kan respektere hans energi og strøm i vannet. Innredningen er frodig.
    ::) ;D
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Ja JackX, litt reklame kan man gi. Trodde den skulle være en del dyrere enn som så.

    Mvh.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Da har importøren bekreftet levering imorgen av min Krell drøm. Ca 20 år siden den startet. Endelig ble det en 202/302 oppsett. De skulle sette opp alt for meg så da sparer jeg ryggen for nesten 60kg løft.

    Custom made Crystal Cable med CAST er også bestilt.

    Bilder kommer når stasen er på plass.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Da er mitt nye kraftverk på plass.



    Bruker kun Crystal cable med unntak av strøm til 302.
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Fin den 302-en.. :) Er du trygg på at den får tilstrekkelig med lufting?

    Mvh
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Det skulle være ok ifølge ham fra importøren. Det er 7cm under og den står ikke på noen hylle så det er fri sirkulasjon. Over så er det ca 5cm til neste hylle. På venstre side er det 15 cm klaring og på høyre side ca 40 cm til høyttaler. Det du ikke ser er at jeg har en meget stillegående luftrenser bak på den ene siden. Den skaper en god del turbulens. Skal sjekke med mitt laser termometer. Så langt har den ikke blitt mere en god lunk. Hvor varm kan den bli og hva er optimal operasjons temperatur?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Før jeg installerte kjølevifter under min ble den såpass varm at jeg ikke ville ha hånden på den over lang tid. Med kjøleviftene får den en god lunk. Men jeg tror benken min gir dårligere sirkulasjon enn din, så det virker som om du burde være trygg. Manualen sier vel min 20 cm klaring på toppen og 5-7 cm på hver side. Dette er antakelig ment å gi marginer i klima som er varmere enn det norske. Her i Trøndelag gir 302-en stort sett et kjærkomment tilskudd til romtemperaturen. :) Vet ikke noe mer om temperaturene til 302-en forøvrig, men mulig at AT kan svare på det?

    Mvh
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Hjemme hos meg så hjelper den med god varme i vintermånedene det er sikkert. Nå på sommeren med ca. 30 grader frem til November måned så kjører jeg aircondition mer ellere mindre hele dagen på 25 grader.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Skjønte etter hvert hva HK skulle bety. Litt varmere i det strøket antakelig ja. ;) Fornøyd med oppgraderingen så langt forresten?

    Mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Nydelig oppsett du har fått deg der! Håper det vil passe til resten av ditt utstyr! Gratulerer!

    ====
    På spørsmålet om du hadde tilstrekkelig lufting, skrev du:

    HKviking skrev:
    Det skulle være ok ifølge ham fra importøren. Det er 7cm under og den står ikke på noen hylle så det er fri sirkulasjon. Over så er det ca 5cm til neste hylle. På venstre side er det 15 cm klaring og på høyre side ca 40 cm til høyttaler. Det du ikke ser er at jeg har en meget stillegående luftrenser bak på den ene siden. Den skaper en god del turbulens. Skal sjekke med mitt laser termometer. Så langt har den ikke blitt mere en god lunk. Hvor varm kan den bli og hva er optimal operasjons temperatur?


    Når det gjelder ventilasjon er jeg redd du må øke på med utluftingen. Sjekk OwnersManual på side 12, der Krell skriver at du må ha 20 cm over toppdekslet for å være sikker på adekvat lufting. Jeg for min egen del har gått litt ned på det kravet, men da sørget jeg samtidig for å bore hull i topplaten.

    http://www.krellonline.com/new_pdfs/EVO_600/0004_069_MAN.pdf

    mvh
    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    HKviking skrev:
    Custom made Crystal Cable med CAST er også bestilt.

    Bilder kommer når stasen er på plass.
    De kablene hadde det vært morro å få sett et bilde av. Jeg selv har Nordost/Krell CAST II- kabler rund baut, og kan ikke få fullrost de nok.

    mvh
    JackX
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Jeg sjekket temperaturen med laser måler. Mellom 202 power og analog målte jeg ca 50 grader. Rundt 302 er det mellom 45 - 48 grader slik oppsettet står. Dette er tempen uten aircon på. Nå litt utpå kvelden med aircon på så la temperaturen seg ca 2 - 3 grader lavere og det med 28 grader i rommet. Tipper at jeg muligens må ha en stillegående vifte på baksiden med litt bedre gjennomlufting.

    Ellers så skal jeg hente en Crystal Cable for power til 202 på Fredag. CAST kablen blir spesial laget så jeg har ikke leverings dato enda. Med den så blir det Crystal Cable rund baut med unntak av power cabel til 302.

    Førsteintrykket er MEGET bra. Jeg lyttet først på FBI så på 222-302. Stor forskjell allerede der. Med 202 isteden for 222 så ble det enda bedre. Faktisk større forskjell en mellom FBI og 222-302. Strømforsyningen til 202 er den samme som sitter i EVO TWO. Jeg vurderte lenge og skaffe et par EVO 400 iseden for 302. Bestemte meg for å drøye det litt. Det kommer litt på hvilke høyttalere jeg eventuelt skaffer senere. 302 er allerede MEGET bra. For øyeblikket så bruker jeg Crystal Cable XLR så med cast så skulle det forbedre seg ytteligere ett par hakk.

    Ellers Takk, this is a dream come true!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    HKviking skrev:
    For øyeblikket så bruker jeg Crystal Cable XLR så med cast så skulle det forbedre seg ytteligere ett par hakk.
    Gleder meg på dine vegne! Ikke bare er settet ditt usedvanlig lekkert å se på ... men det vil også spille som en ytterligere søt drøm når du har dine CAST innsatt. Gled deg!

    ===========

    For min egen del har jeg nettopp fått beskjed om utsatt leveringen av EVO 525 til 4.kvartal .... Vil ingen ende ta! Håper ikke jeg kan "feire" 4-års jubileum før jeg har den i hende. Er visstnok noe med bytte av transport/mateskuff denne gang. :p


    Cheers,
    JackX
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Jeg gleder meg allerede. Cast skal spille fantastisk.
    Jeg titter på en liten vifteløsning til min 302. Har en venn som er expert på alu CNC. Mulig det er neste DIY project ;D

    Spørsmålet er hva som er optimal temperatur for elektronikken?

    Snakket med importøren her om EVO 525. La oss se. Kanskje den kommer til High End show i August. Jeg bestilte min Denon DVD A1UD i mars og denne er utsatt i evigheter også :-\
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    En litt irriterende ting. Min Marantz AV8003 og Krell 202 bruker samme IR code (Philips kode sett)!!! Er det noen mulighet for endring???
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Nå har jeg plassert 4 stk meget stillegående vifter under min 302. Utrolig fornøyd med den løsningen. 302 holder seg på mellom 35 - 40 grader. Samme med min 202 selv om den står på en hylle over.


    mulig at det ble litt harry med blålyset under ;D

    Snakket med importøren. De har 202 og 302 på standby hele natten i deres lokaler. Det skaper badstue temperatur kunne han fortelle. Ca 50 grader...... når de åpner om morgenen.

    Uanset, det skal lages en CNC Ultra High End Alu vifte som blir litt mer permanent enn det jeg har gjort nå. :p
     

    Vedlegg

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Endelig så fikk jeg min Denon DVD-A1UD. Oppgraderte min strøm kabel for min 202 med noen Furetech greier since I was at it.....
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Testet du 222 mot 202 før du gikk for 202? I så fall, hva var forskjellen?

    Mvh
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Nydelige de Furutech 50 pluggene! Opplevde du noen forskjell?
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Mute skrev:
    Nydelige de Furutech 50 pluggene! Opplevde du noen forskjell?
    Ingen forskjell som jeg kunne høre. Kjøpte de mest for det estetiske. De ser bare supert barske ut ;D
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    toref skrev:
    Testet du 222 mot 202 før du gikk for 202? I så fall, hva var forskjellen?

    Mvh
    Mitt første valg var faktisk å kjøpe en FBI. Denne hadde jeg hørt på før og var fast bestemt på at denne ville jeg ha.

    Lyttet på den og så byttet til en 222/302 oppsett. Det var utrolig hvilken forskjell. Mer dybde større lydbilde, mere dynamik.
    Så byttet vi 222 med 202.
    Etter hva jeg har kommet frem til så er den eneste forskjellen mellom 202 og 222 strømforsyningen. 202 deler strømforsyning med EVO TWO!

    Med 202 fikk jeg samme opplevelse som mellom FBI/222. Enda større dybde, mere "Stille". Dynamikk ut av denne verden. Jeg er ingen HiFi journalist men dette spiller noe så inne i xxxxx bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn