Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.727
    Antall liker
    9.360
    Sted
    Trondheim
    Ja, jeg kjører balansert.
    Jeg har lenge trodd at denne Krellen var et feilkjøp. Jeg har lenge hatt en dårlig CD-spiller, og tenkte at det kom til å lyde mye bedre med denne EMCen. Derfor ble jeg veldig skuffet da jeg koblet den på, og trodde en kort stund at forsterkeren ikke var bedre. Men der tok jeg feil.

    CD-spilleren ble kjøpt brukt. Det var en tidlig EMC 1 som var oppgradert til 1up. Problemet var bare at oppgraderingen ikke var gjort av Electrocompaniet, men lokalt, og de som hadde gjort oppgraderingen hadde gjort en dårlig jobb. Ifølge TonArt (som fant feilen i godt telefonsamarbeid med EC) var det en skikkelig slurvejobb som var gjort. Bl.a. var det satt på helt feil og alt for store motstander på utgangen, noe som førte til at spilleren nesten ikke ga signal ut.
    Etter at dette var fikset gir plutselig anlegget en fyldig og autoritær bass, flott perspektiv og en nydelig mellomtone. Og nå behøver jeg ikke skru opp mer enn til rundt 40-50 på displayet for at det spiller høyt i massevis.

    Forsterkeren har krefter i massevis og spiller helt utmerket. Jeg trodde jeg kanskjee måtte bytte den, men slike planer har jeg slått fra meg. Jeg kjøpte forresten forsterkeren i Praha for 2 år siden. Til den nette sum av 14000 kr. Ny. Det kaller jeg et bra kjøp.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Hvis du forsatt har ECI 3 så vil nok den spille bassen "noe" mørkere, men på langt nær så kjappt.

    Som sagt Krell 400 XI er en genial liten jæ...
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Har fått meg en KAV 150a, kan noen vennligst fortelle meg hvordan denne lille 150 watt'ern, på 12 kg klarer å spille så sinnsykt bra..?! Ladelytter har den heller ikke all verden med, 2x6800 uF pr. kanal.. Men den trøkker jaggu til i bassen, samtidig som den er veldig dynamisk ellers i frekvensområdet også..! Imponert over denne karen, det må jeg jaggu si..! ::) Og ryktet om at Krell er sterilt, stemmer i alle fall ikke her.. ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med ny forsterker Cundis! Har ikke hørt denne selv, men det er hyggelig at du er fornøyd. Hva hadde du tidligere? Hvordan måler KAV 150a-en seg i sammenligningen?

    Mvh
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Takk for det toref..! :) Jeg har tidligere hatt diverse små og store EC, Papworth MIA-200, JJ 828, Gryphon TABU 2/100, Doxa 70 sig, Musical Innovation etc.. Men nå har jeg i tillegg en Korsun V8i, en veldig god kinesisk 250 watter, som sies å være kopiert av Mark Levinson no.33 (tidlig versjon?). Kjenner denne veldig godt, hatt den i tre år, og denne banker alt annet jeg har hatt, med unntak av JJ'en muligens når det kommer til musikalitet.
    Men så kommer altså denne lille Krell'en på 12 kg inn i stua, og spiller endel bedre en Korsun (som i sin tid banka alt annet jeg prøvde omtrent!). Den har en bass jeg aldri før har hørt maken til, den er godt oppløst uten å bli hard, snarere tvert i mot..! Den har PRAT i bøtter og spann, iallfall i mitt anlegg! Skikkelig 3D, luftig og finkornet i toppen. Tør ikke engang å tenke på hvor bra de virkelig store Krell er... Skal denne ut, blir det til fordel for bedre Krell, intet annet.... ;D


    Edit: Kjører ubalansert nå, noen som veit om denne har mye å vinne på å bli kjørt balansert?
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Lurer på om JackX er fortsatt i drift her inne? Tenker kanskje på en 707 og hørte han var i samme baner...
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    LydMekk skrev:
    Lurer på om JackX er fortsatt i drift her inne? Tenker kanskje på en 707 og hørte han var i samme baner...
    Er vel helle stille fra meg her inne, ja - men denne (tråden) kunne jeg ikke dy meg fra å kikke litt på ... og kommentere:

    Har bestilt EVO 525, men .... Krell er inne i en heftig tenkepause mtp å implementere BD i spilleren!
    Den som ønsker litt inside info fra/om Krell kan med fordel kikke litt på denne linken. Den er fremdeles aktiv, og spørsmål besvares fortsatt.

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=990274

    Når det gjelder EVO525 (CD,SACD,DVD) og EVO 707(8.4 pre/pro) så har jeg fått høre nå nylig fra Frode i Acoustic tuning

    http://www.acoustictuning.com/

    at leveringsbeskjeder kommer fra Krell om kun kort tid. PÅ høy tid! Jeg har hatt min EVO 525 i bestilling i et drøyt år!, og EVO 707 ønsker jeg også å gå for når den lanseres...

    Av den skandinaviske importøren har jeg fått høre at EVO 707 vil ligge nærmere EVO 2 (den doble!! preampen til Krell) enn EVO 202 ... formidable greier for å si det mildt, altså.

    ----------

    Når det gjelder mitt eget oppsett har jeg skaffet meg FPB 750mcx, brukt, fra Danmark. Dro ned/opp samme dag,120 mil takk, fortollet de på Svinesund, 'slepte' de ned i lytterommet samme kveld og fyrte opp godsakene. La meg si det med en gang - mitt innbytteobjekt FPB300cx hadde jeg inntill byttet alltid vært meget fornøyd med, musikalsk og strømmessig sett - men det nye oppsettet gav syn for segn! Mine 4-veis Krell Resolution 1 (med doble 10" i hver høyttaler) hadde så mye mere å tilby enn det lillebroren 300cx formådde å levere. Om jeg sier at bassen nå fremstod som 'svart' klarer du da å følge meg? En eventyrlig evne til å holde elementene i sjakk, uten lefling eller utgliding er karakteristikkene jeg vil bruke. Men også mellomtonen fikk bedre definert 3-dimensjonalitet, og hele lydbildet stod frem på en vesentlig mer artikulert måte.
    Jeg vurderer fortløpende om jeg vil gå få EVO 600 (monoblokkene), men et bytte vil komme en god stund etter at 525/707 har satt oppsettet mitt stevne.

    Cheers, and happy listening!

    JackX
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Jeg har en eldre KAV-300i, innkjøpt i min jakt etter dynamikk og imponerende bass. Dette er nok forøvrig en eldre modell - den har ikke transistor-symbolet, men bokstavene K-A-V plassert sammen (se vedlagte bilder). Er det noen av dere som tør anta alder på denne ? Jeg håper og tror at selv om den er gammel - fortsatt er av Krell-kvalitet ? Og ikke er milevis unna KAV300il (og kanskje 400ix?)

    Denne Krell'en blir foret med med en Banchmark DAC1, via balansert kabling (...og har en Jorma powerkabel i stumpen...). Til daglig så mater denne et par med Audiovector M3 Signature. Jeg synes det låter litt tamt og stusselig - spesielt ved lavt volum. Det bedrer deg ved høyere volum. Jer er nå barnepike for et par Dynabel Euforia - som gir et langt større lydbilde, og gir mer i bunnen enn Audiovectorene - men jeg fortsatt ikke happy.

    Noen kaller dette for "moped-Krell" - og mener den blir litt stusselig. Men, her leser jeg om Bjarild som gladelig solgte unna DP kraftverket sitt - for å kose seg med sin KAV-300il. Hvilket skulle tyde på at jeg kanskje ikke bør starte med å bytte ut Krell'en for å oppnå pondus/dynamikk ved lavt volum ?

    Og til slutt - jeg vil gjerne ha dynamikk og pondus ved lavt volum. Som vel skulle tilsi at jeg ikke burde ha behov for et svært kraftverk av en forsterker ? Kanskje heller stor membranflate på høyttalerene...?

    Takker for Deres tanker :)

    Mvh
    Myhre
     

    Vedlegg

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Myhre skrev:
    Hei,

    Jeg har en eldre KAV-300i, innkjøpt i min jakt etter dynamikk og imponerende bass. Dette er nok forøvrig en eldre modell - den har ikke transistor-symbolet, men bokstavene K-A-V plassert sammen (se vedlagte bilder). Er det noen av dere som tør anta alder på denne ? Jeg håper og tror at selv om den er gammel - fortsatt er av Krell-kvalitet ? Og ikke er milevis unna KAV300il (og kanskje 400ix?)

    Denne Krell'en blir foret med med en Banchmark DAC1, via balansert kabling (...og har en Jorma powerkabel i stumpen...). Til daglig så mater denne et par med Audiovector M3 Signature. Jeg synes det låter litt tamt og stusselig - spesielt ved lavt volum. Det bedrer deg ved høyere volum. Jer er nå barnepike for et par Dynabel Euforia - som gir et langt større lydbilde, og gir mer i bunnen enn Audiovectorene - men jeg fortsatt ikke happy.

    Noen kaller dette for "moped-Krell" - og mener den blir litt stusselig. Men, her leser jeg om Bjarild som gladelig solgte unna DP kraftverket sitt - for å kose seg med sin KAV-300il. Hvilket skulle tyde på at jeg kanskje ikke bør starte med å bytte ut Krell'en for å oppnå pondus/dynamikk ved lavt volum ?

    Og til slutt - jeg vil gjerne ha dynamikk og pondus ved lavt volum. Som vel skulle tilsi at jeg ikke burde ha behov for et svært kraftverk av en forsterker ? Kanskje heller stor membranflate på høyttalerene...?

    Takker for Deres tanker :)

    Mvh
    Myhre

    Jeg hadde nå iallefall vanvittig god erfaring med min Krell KAV-300ir. Den ble på den tiden brukt sammen med både B&W N803 og Legacy Focus, som er en DIGER høyttaler med 3 (!!!) 12" basser (en slave) med relativt stort hell. Men så er jo dette også en knøttliten sak som man ellers aldri ville trodd kunne fungere med sånne monstere.
    Krell KAV-300iL derimot, har betydelig mere pondus, selv med bare 50W ekstra pr kanal..

    Har uansett vært vanvittig fornøyd med Krell sine forsterkere, spesielt nå da jeg klarte å skaffe meg en brukt godklump ved navn
    Krell FBI.. ;D
    Prioriterte rimelige høyttalere en stund for å få elektronikken virkelig i orden. Satser etterhvert på å skaffe meg en mathende Evolution 505 cd spiller med Krell's egne kabler, CAST. ::)

    Håper uansett det ordner seg i anlegget ditt, det kan vel være så mangt. Missmatcher som man aldri skulle tro gikk ann, hender jo støtt og stadig..

    Mvh
    Bjarild
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Myhre skrev:
    Hei,

    Jeg har en eldre KAV-300i, innkjøpt i min jakt etter dynamikk og imponerende bass. Dette er nok forøvrig en eldre modell - den har ikke transistor-symbolet, men bokstavene K-A-V plassert sammen (se vedlagte bilder). Er det noen av dere som tør anta alder på denne ? Jeg håper og tror at selv om den er gammel - fortsatt er av Krell-kvalitet ? Og ikke er milevis unna KAV300il (og kanskje 400ix?)

    Takker for Deres tanker :)

    Mvh
    Myhre

    Din KAV-300i ser helt lik ut som den jeg hadde, bare min hadde et lite vindu da den hadde innebygget radio (svært skjelden..).
    Trodde uansett ikke 300i hadde forandret seg nevneverdig mens den ble produsert. (evnt kun terminaler o.l.) Ialefall ikke hvis din heter akkurat 300i.
    Den er nok ikke milevis unna 300iL, men et lite stykke er det jo. Mange Krell entusiaster mener også forresten at 300iL er mye mere "Krell" enn den nyere 400xi. Har bare såvidt hørt den så tør ikke uttale meg for mye, men det kunne virke som iL'en var mere "entusiastisk" og "viril" enn den nye. Kanskje en grunn til at det kun er 400xi på markedet..?? ::)

    Vanskelig å uttale seg om alder på den.. Kanskje noen vet når de startet produksjonen av 300i? Kanskje hjemmesidene deres kan hjelpe deg. Kjøpte min rundt 2001, og tror ikke de var altfor gamle på den tiden.

    Mvh
    Bjarild
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Cundis skrev:
    Har fått meg en KAV 150a, kan noen vennligst fortelle meg hvordan denne lille 150 watt'ern, på 12 kg klarer å spille så sinnsykt bra..?! Ladelytter har den heller ikke all verden med, 2x6800 uF pr. kanal.. Men den trøkker jaggu til i bassen, samtidig som den er veldig dynamisk ellers i frekvensområdet også..! Imponert over denne karen, det må jeg jaggu si..! ::) Og ryktet om at Krell er sterilt, stemmer i alle fall ikke her.. ;D
    Hei igjen - it's a small world.

    Jeg har ikke lagt merke til denne Krelltråden før i de seneste dager - og oppdager plutselig at den "lille 150 watt'ern" du roser slik opp i skyene, det er den som ble - og stadig er - min. Det er intet å tilføye. KAV150a spiller som en liten gud sammen med mine små ProAc 1SC - og det skal den fortsette med. Jeg har testet mine Bryston monoblokker på småProAc'ene også - bare for å ha gjort det - men Krellen har ingenting å skamme seg over.

    Hvis en slik "liten" Krell gjør meg kvalifisert til å være Krellvenn, gjerne det. Yngstemann har forresten en KAV280p forforsterker, som spiller enda litt mer gudeaktig sammen med et EC effekttrinn. Tilknytningen som Krellvenn er absolutt der - count me in!

    Så til den pågående diskusjonen om KAV300i. Stereophile testet KAV300i i 1996. Da skal det ikke store hjernekapasiteten til for å gjette på at KAV300i ble lansert omtrent på den tiden.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Bjarild skrev:
    Har uansett vært vanvittig fornøyd med Krell sine forsterkere, spesielt nå da jeg klarte å skaffe meg en brukt godklump ved navn Krell FBI.. ;D

    Prioriterte rimelige høyttalere en stund for å få elektronikken virkelig i orden. Satser etterhvert på å skaffe meg en mathende Evolution 505 cd spiller med Krell's egne kabler, CAST. ::)
    Stilig! Først på sentralen med FBI? Hvordan vil du si at FBI-en spiller i forhold til KAV serien?

    Kan forøvrig anbefale 505-en, hadde den på besøk hos meg en periode. Hadde jeg hatt pengene hadde den fått bli.. :)

    Mvh
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    300il ble laget i USA. 400xi blir laget i Kina. Prisen ble satt ned fra 3500usd til 2500usd. Hypotetisk skulle 400xi være bedre, men jeg har ikke hørt om noen som har sammenlignet direkte.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Stilig! Først på sentralen med FBI? Hvordan vil du si at FBI-en spiller i forhold til KAV serien?

    Kan forøvrig anbefale 505-en, hadde den på besøk hos meg en periode. Hadde jeg hatt pengene hadde den fått bli.. :)

    Mvh
    [/quote]



    Hei!

    Mulig jeg er først, har enda ikke hørt om andre som har den her..
    Tror jeg må få testet den på et par skikkelig dugende høyttalere før jeg uttaler meg for mye, men den har jo helt klart noen vanvittige kvaliteter. Bunnsolid bass, ekstremt detaljert med et gedigert lydbilde! Men tror som sagt at jeg vil komme tilbake til det da jeg virkelig har fått prøvd den ut.. ;) Av økonomiske årsaker må det vente noe desverre.
    Ja hadde det ikke stått på gryna hadde nok også 505 vært i hus, men da den koster 98000,-kr og man kan få en demobrukt på Acoustic Tuning for "kun" 81000,-kr, blir det nok ikke neste måned nei... :'(

    Mvh
    Bjarild
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Man skrev:
    300il ble laget i USA. 400xi blir laget i Kina. Prisen ble satt ned fra 3500usd til 2500usd. Hypotetisk skulle 400xi være bedre, men jeg har ikke hørt om noen som har sammenlignet direkte.


    Har hørt begge to, men kun hatt 400 XI i privat eie, og når de var koblet opp hos O. H. C. var de "ganske" identiske i lyd signaturen.

    Mener de var koblet opp mot Audiovector (høytalere) til ca. 35.000.-
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Stereophile sammenlignet 300 og 400 da de testet 400xi og deres konklusjon var vel at 400xi er vesentlig bedre på flere parametere enn eldre modeller.
    "the best krell ever"
    Klasse A ble det også på kav400xi.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Man skrev:
    300il ble laget i USA. 400xi blir laget i Kina. Prisen ble satt ned fra 3500usd til 2500usd. Hypotetisk skulle 400xi være bedre, men jeg har ikke hørt om noen som har sammenlignet direkte.
    Jeg hadde KAV 300iL for en liten tid tilbake, og hadde den parret med Krell's DVD Standard front-end og LAT-2, stativ monitorene. For meg var det ingen tvil om at 300iL spilte vesentlig mere melodisk enn 400Xi, hadde enormt grep om bassen, meget harmonisk mellomtone og en befriende diskant. Når sant skal sies så høre jeg 400xi kun i et annet oppsett (med omtrent tilsvarende kvalitets-produkter), men jeg føler sammenligningen ikke halter for meget.

    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    En ørliten, hurtig oppdatering hos meg selv:

    EVO 600 er innkjøpt - og ankommet. :D
    EVO 707 er bestilt - ankommer muligens denne eller neste uke... ::)
    LAT-1 er reservert, og ankommer samtidig med EVO 707 ;D
    LAT-C/LATC-1000 er under vurdering: Krell har lagt ned produksjonen av den (!), men undersøker i skrivende stund om de har materialer nok til å lage ytterligere en. ???
    EVO 525 er bestilt, men jeg tror den ikke kommer før innover mot påske (2009) :p

    Bilder kommer når det er noe nytt som er oppsatt.

    mvh

    JackX
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Pen handleliste det der, JackX

    EngelholmAudio skrev:
    Jag har (och säljer) Krell. Dagligbruk används KAV-2250! Under en period användes dubbla 2250 för aktiv delning!
    KAV-2250, er det avløseren til min KAV-250a?

    Hentet en for to uker siden, lover meget godt så langt hos meg i mitt budsjettoppsett.

    Har i lang tid vært på jakt etter et sluttrinn, 250a toppet wanted-lista mi, ut fra spec og tilbakemeldinger/artikler. Det kan for en gangs skyld se ut til at teori og praksis stemmer overens!

    Mvh. Karl
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    LydKarl skrev:
    Pen handleliste det der, JackX

    EngelholmAudio skrev:
    Jag har (och säljer) Krell. Dagligbruk används KAV-2250! Under en period användes dubbla 2250 för aktiv delning!
    KAV-2250, er det avløseren til min KAV-250a?

    Hentet en for to uker siden, lover meget godt så langt hos meg i mitt budsjettoppsett.

    Har i lang tid vært på jakt etter et sluttrinn, 250a toppet wanted-lista mi, ut fra spec og tilbakemeldinger/artikler. Det kan for en gangs skyld se ut til at teori og praksis stemmer overens!

    Mvh. Karl
    Jag vågar inte svara på historiken - men nog är det ett riktigt riktigt bra slutsteg! :)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    JackX skrev:
    Bilder kommer når det er noe nytt som er oppsatt.
    Da er noen nye ting ankommet:

    På bildet ser du LAT-1 og LAT-2 (på originalstands), EVO 600 (monoampene). EVO 222 og EVO 505 er lånt av Frode i Trondheim.
    LAT-C1000 kommer innen en uke, og litt senere i dag skal jeg laste inn bilde av EVO 707.
    EVO 403 og 600'ene er forresten inne til litt hurtig sjekk & service. Så jeg er 'lydløs' for tiden. Men den som venter på noe godt...
     

    Vedlegg

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Jeg vuderer å kjøpe meg Krell KAV 400xi, men vet ikke hvordan den fungerer sammen med høyttalerene mine. Noen her som kanskje har hørt den eller annet Krell med Tannoy? Feks Tannoy Eyris DC3?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Ny innstegsmodell, tror jeg. Så den på krell's side for et par dager siden
    Lurer på hva slags lyd det er i den.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    wizard skrev:
    Ny integrert

    KRELL S-300i

    Den ser ut som en billig Rotel eller Nad på innside og låter antakelig like bra. Krell er ikke det de engang var!
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Jeg har selv vurdert Kav 400xi men etter å ha lest sterophile sin test som egentlig var ganske ok, men likevel indikerte att den hadde seriøse problemer under 4ohm ble jeg mildt sagt skeptisk... jeg blir ikke mindre skeptisk av specene som Krell opperer med bla. max strømforbruk som ikke harmonerer med trafoen... kan ikke helt forstå att den greier å trekke dobbelt så mye som trafoen indikerer...

    Men for ordens skyld har jeg også hørt den på Ml, noe som ikke var veldig bra...
    Selvfølgelig gjelder matching også for denne....

    Til de av dere som vet bedre enn meg hadde det vært fint med litt korrigerende info.. :)

    mvh
    Kjell P..
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Voff skrev:
    wizard skrev:
    Ny integrert

    KRELL S-300i

    Den ser ut som en billig Rotel eller Nad på innside og låter antakelig like bra. Krell er ikke det de engang var!
    Forsiktig med jule-gløgget nå Voff! ;D
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    wizard skrev:
    Voff skrev:
    wizard skrev:
    Ny integrert

    KRELL S-300i

    Den ser ut som en billig Rotel eller Nad på innside og låter antakelig like bra. Krell er ikke det de engang var!
    Den er da også billig - $2500



    Det var vel også prisen på KAV400XI også, om jeg ikke husker feil. Er det noen som har lest tester av denne, eller hørt den? Det skal følge med en kobling til iPod også, henter den det digitalt signalet ut fra iPoden?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Heisann - etter litt frem og tilbake og noen store omveier, er min Krell KAV-150a endt opp hos eldstemann. Der har den blåst liv i et par Audiovector M3 Signature - på en måte som i praksis eliminerer behovet både for sub og for umiddelbare oppgraderinger ellers. En sterkt undervurdert sak, denne lille Krellen. Det er nesten så jeg angrer at jeg ga slipp på den - men det er en god trøst at den blir i familien. Krellvenn er jeg fortsatt - bare uten Krell i huset akkurat i øyeblikket.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn