Krell goes lifestyle

N

nb

Gjest
Ingen aning.... Oslo HiFi-Center selger jo Krell, så Hr. Tømmervik kan sikkert skaffe.

Jeg synest kun det var en kuriositet, er ikke i markedet for en slik selv.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Morsom. :)

Sikkert horribelt overpriset her på berget.....

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Koster 1200$ over dammen. Wadia sin konkurrent koster 349$. :)

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
599
Torget vurderinger
1
Krellen har sin egen D/A-krets, men Wadia fungerer kun som transport.

Digital lydutgang fra iPod er forresten noe som kommer på den noen av de nye generasjon surroundreceivere kom kommer nå/til høsten.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Smart å lage en så dyr enhet som er beregnet for gamle iPoder.... Om ikke docken er utskiftbar er det et rimlig idiotisk produkt...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Man skrev:
Krellen har sin egen D/A-krets, men Wadia fungerer kun som transport.
Okey, trodde det var D/A i Wadia'en også jeg.. ::)

R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Ingen aning.... Oslo HiFi-Center selger jo Krell, så Hr. Tømmervik kan sikkert skaffe.
De selger vel ikke Krell lenger. Det er det vel Acoustic Tuning i Trondheim som gjør nå.

Krell KID tar vel det analoge signalet ut fra iPod. Ville vel heller gått for Wadia versjonen da og sendt det digital signalet ut fra deres 170i og inn i en god DAC.

Mvh
Roysen

P

Parelius

Gjest
Ikke helt forståelig for meg dette. Snakker vi her om en sak til USD 1.200 som nesten bare fungerer som tonekontrollsenter og volumkontroll for iPoden? Eller kan noen fortelle meg om rasjonalet bak det hele. (Noe MÅ ha gått meg hus forbi.)

Hva innebærer dette (fra Krell): The KID is the first product of its kind to utilize the fully differential output of the internal DAC for iPod-devices. (Noen egen DAC har den vil ikke.)

Denne saken her gjør vel mer eller mindre det samme om du allerede har et anlegg:

AV-kabelen kobles til hodetelefonutgangen på iPod eller linjeutgangen på iPod Universal Dock. Med denne kabelen kan du vise videoer og lysbildeserier fra iPod på TVen eller koble iPod til et stereoanlegg uansett hvor du tar den med deg. TVen må ha inngang for RCA-video og -lyd. (NOK 179)

R

Roysen

Gjest
Parelius skrev:
Ikke helt forståelig for meg dette. Snakker vi her om en sak til USD 1.200 som nesten bare fungerer som tonekontrollsenter og volumkontroll for iPoden? Eller kan noen fortelle meg om rasjonalet bak det hele. (Noe MÅ ha gått meg hus forbi.)

Hva innebærer dette (fra Krell): The KID is the first product of its kind to utilize the fully differential output of the internal DAC for iPod-devices. (Noen egen DAC har den vil ikke.)

Denne saken her gjør vel mer eller mindre det samme om du allerede har et anlegg:

AV-kabelen kobles til hodetelefonutgangen på iPod eller linjeutgangen på iPod Universal Dock. Med denne kabelen kan du vise videoer og lysbildeserier fra iPod på TVen eller koble iPod til et stereoanlegg uansett hvor du tar den med deg. TVen må ha inngang for RCA-video og -lyd. (NOK 179)

"Fully differential output" betyr vel balansert.

Mvh
Roysen

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.916
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Visdomsord fra åkeren: Det som er hvitt låter bra.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Parelius skrev:
Snakker vi her om en sak til USD 1.200 som nesten bare fungerer som tonekontrollsenter og volumkontroll for iPoden?
Ser slik ut... I tillegg er det noen som ikke er helt stødig i Den Store Gangetabell, da disse 1 200 USD blir til 14 998 NOK...

P

Parelius

Gjest
Da skal jeg kjøpe meg en slik en, bare jeg får sandblåst hodet mitt først. (Det er ikke nok med maltmarinering, så mye har jeg forstått)

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Parelius skrev:
Da skal jeg kjøpe meg en slik en, bare jeg får sandblåst hodet mitt først. (Det er ikke nok med maltmarirering, så mye har jeg forstått)
Siden jeg tilfeldigvis kjenner en eller to ølbryggere, samt et par sandblåsere, kan vi sikkert få satt opp en time for sandblåsing med malt Parelius (kanskje det er mer effetktivt en marinering?).... Ville vært synd for den derpåfølgende foreldreløse pickup samlingen du besitter da ;)

Hilsen en overlykkelig gut_man, som har oppdaget hornhøyttalere og er bergtatt.

Topp Bunn