KREATIVE hobbyer?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
janb skrev:
Her er en hobby i tillegg til sykler & hifi'. Kalligrafi... :)

Dærsken døtte, du er flink!

Har forsøkt meg på dette, jeg også, men når ikke dine eksempler til knærne en gang.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
ou812rh skrev:
Tøft!

Det er noe jeg gjør såpass sjelden at jeg ikke vil liste det som en hobby, men jeg bakte en gang denne kaken til en kulturkveld:

NB: Dette bildet ble tatt i all hast, og er IKKE en dokumentasjon av foto-hobbyen min. ;)

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Gjelder dette?

Zomby_Woof skrev:
Da ble pepperkakehuset ferdigbygget og levert. Jeg vurderte en stund operaen, men det hadde blitt for mye styr med all glasuren (og gul konditorfarge...).

Jeg er, med litt flaks, hjemme for godt. Pendling er pyton.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Trening, kosthold og generell ernæring. Ekstremt avansert og ekstremt spennende med meg selv som testobjekt

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Rådhuset holder vel i og for seg, og det foregår jo også masse kreativ matte innenfor veggene også. Det er rådhuset, er det ikke?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Prøver og være kreativ innen foto, men om jeg lykkes bestandig er en annen sak.
Ligger noen utvalgte er persfoto.blogg.no

Drev med RC bil kjøring en periode, men det dabba av.

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Antall liker
205
Jeg nevnte i en annen tråd min litt spesielle "hobby'. Sommeren for 7 år siden startet min kone og jeg et barnehjem i Sierra Leone i vestafrika. Ingen av oss har relevant utdanning eller bakgrunn for å drive dette. Hun var sekretær i et ingeniørfirma, jeg er bakkemannskap i et flyselskap, tidligere bankmann.

Det å drive med noe slik gjør ihvertfall at man må være kreativ, for utfordringene er mange. Man kommer ut for situasjoner som er både tenkelige og utenkelige. Og vi har så langt klart jobben veldig bra.

Det året vi startet opp, var Sierra Leone verdens minst utviklede land. Norad ga oss kun ett råd: ikke start opp, dere kommer aldri til å klare det.

Jeg er ikke en veldig kreativ person, men har utviklet meg veldig på dette og lært meg til å være kreativ til å finne løsninger på ting som oppstår.

bilde av noen av barna og ansatte på "My Home" i Freetown.

Vedlegg

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg nevnte i en annen tråd min litt spesielle "hobby'. Sommeren for 7 år siden startet min kone og jeg et barnehjem i Sierra Leone i vestafrika. Ingen av oss har relevant utdanning eller bakgrunn for å drive dette. Hun var sekretær i et ingeniørfirma, jeg er bakkemannskap i et flyselskap, tidligere bankmann.

Det å drive med noe slik gjør ihvertfall at man må være kreativ, for utfordringene er mange. Man kommer ut for situasjoner som er både tenkelige og utenkelige. Og vi har så langt klart jobben veldig bra.

Det året vi startet opp, var Sierra Leone verdens minst utviklede land. Norad ga oss kun ett råd: ikke start opp, dere kommer aldri til å klare det.

Jeg er ikke en veldig kreativ person, men har utviklet meg veldig på dette og lært meg til å være kreativ til å finne løsninger på ting som oppstår.

bilde av noen av barna og ansatte på "My Home" i Freetown.
Respekt!

slendrian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2012
Antall liker
135
Sted
Rødøy
Jeg prøver å ta noe så hverdagslig som matlaging til et nytt nivå. Det må da kunne kalles en hobby :p
Også driver samboeren min kafe på ei øy med under 200 innbyggere. Må fornye oss hele tiden så det går en del tid til prøving og feiling av kaker, bakverk og lunsjretter :)

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7

Fantastisk!

Topp Bunn