Krane – ny tonearm for Linn Majik LP12

Linn_Krane-2.jpg



Linn har i dag lansert en helt ny arm for basisversjonen Majik av den ikoniske platespilleren LP12. Krane skiller seg kraftig ut designmessig fra tidligere armer fra Linn. Fra armer generelt også, for den del.

Linn Majik LP12 har i over 10 år vært Linn sin rimeligste platespiller, etter at den enda rimeligere Basik for lengst er historie. Og med unntak av et enkelt element har Majik LP12 vært en fullblods Linn-spiller. For armen har vært en ProJect 9CC. Og selv om dette sikkert er en utmerket arm, er det ikke helt greit blant reinspikka Linnister.
Kanskje av den grunn lanserte Linn en helt ny arm for Majik LP12 i begynnelsen av 2019. Det var en arm konstruert av Linn, men de gikk til Jelco for å få den produsert. Denne kan du lese mer om i vår nyhetsartikkel fra 2019.
Blant annet produksjonsproblemer knyttet til Covid 19 og noen andre produksjonstekniske utfordringer har ført til at Jelco har valgt å legge inn årene. Linn har etter det benyttet anledningen til å se seg om etter en annen og bedre arm.

Linn Krane
Nå letter Linn på sløret for den kommende nye armen som skal være på plass i november, med navn Krane.....

Les hele nyhetsartikkelen om Linn Krane hos Audiophile.no

Linn_Krane.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
Overraskende at Linn, som er så opptatt av å minimere antall mekaniske overføringer, velger en arm som har head shellet festet til armrøret med skrue, og bare en skrue t.o.m. Men kanskje de har limt det fast i tillegg :)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Overraskende at Linn, som er så opptatt av å minimere antall mekaniske overføringer, velger en arm som har head shellet festet til armrøret med skrue, og bare en skrue t.o.m. Men kanskje de har limt det fast i tillegg :)
På en annen side kan dette kanskje tenkes å være en av modifikasjonene de har bestilt i forhold til en standard Clearaudio Satisfy Kardan?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
Kan se ut som en mod er å forlenge headshellet slik at det blir mulig med 3 punkts feste av PU.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Jeg ser du oppgir pris for Satisfy Kardan armen fra Clearaudio i Euro i din artikkel. Hvorfor tar dere ikke kontakt med oss som er norsk importør for å skaffe til veie veiledende pris i Norge? Veiledende priser er for øvrig til en hver tid å finne i vår nettbutikk: www.x3mhc.no
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Jeg ser du oppgir pris for Satisfy Kardan armen fra Clearaudio i Euro i din artikkel. Hvorfor tar dere ikke kontakt med oss som er norsk importør for å skaffe til veie veiledende pris i Norge? Veiledende priser er for øvrig til en hver tid å finne i vår nettbutikk: www.x3mhc.no
Hei Alan

Nå var ikke dette egentlig en artikkel primært om Satisfy Kardan, men om Linn Krane, som er bygget på denne armen. Av samme grunn fant jeg ikke behov for å finne eksakt pris i Norge, som for alt jeg vet kan være oppgitt med en viss rabatt. Opplysningen om pris var for å finne et utgangspunkt for å anta hvilket prisleie Linn Krane ville havne på.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Nå er det jo en Clearaudio utviklet tonearm Linn her lanserer, så din prisangivelse av en tilnærmet lik arm i Clearaudio sin portefølje er relevant for artikkelen. Og om man skal oppgi pris på et produkt som selges i Norge, så bør man oppgi norsk veiledende pris. Vi oppgir alltid veiledende pris i vår nettbutikk. Om rabatt er gitt, så vil automatisk veiledende pris stå under rabattert pris. Det hadde uansett ikke kostet deg mere enn en epost eller en telefon å finne ut av. Det er faktisk større sjanse for at prisen du finner ute i Europa er rabattert og ikke en reell listepris.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Nå er det jo en Clearaudio utviklet tonearm Linn her lanserer, så din prisangivelse av en tilnærmet lik arm i Clearaudio sin portefølje er relevant for artikkelen. Og om man skal oppgi pris på et produkt som selges i Norge, så bør man oppgi norsk veiledende pris. Vi oppgir alltid veiledende pris i vår nettbutikk. Om rabatt er gitt, så vil automatisk veiledende pris stå under rabattert pris. Det hadde uansett ikke kostet deg mere enn en epost eller en telefon å finne ut av. Det er faktisk større sjanse for at prisen du finner ute i Europa er rabattert og ikke en reell listepris.
Ok, men jeg går ut fra at Gallarhorn Audio ikke kunne gitt opplysninger om prisen på en Linn Krane, en arm som ifølge Linn ikke er identisk med den opprinnelige armen fra Clearaudio? Beklager, men jeg vet ikke helt om jeg ser problemet her.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Problemet slik jeg ser det er å oppgi (tilfeldige) priser i Euro for produkter som tross alt har norske priser. Hvis det sitter langt inne å gjøre noe med dette, så får dere heller fortsette med denne praksisen. Dette er en anmodning, intet annet :)
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Problemet slik jeg ser det er å oppgi (tilfeldige) priser i Euro for produkter som tross alt har norske priser. Hvis det sitter langt inne å gjøre noe med dette, så får dere heller fortsette med denne praksisen. Dette er en anmodning, intet annet :)
Jeg innså vel ikke helt alvoret i situasjonen. Men jeg skal love deg at jeg tar kontakt med deg også neste gang nyhetsartikkelen handler om et av dine produkter, og det ikke bare er en bisetning som et sammenligningsgrunnlag.

Og så har jeg nå tatt initiativ til å få oppdatert den aktuelle artikkelen med norsk pris på selve armen. Når jeg får den skal jeg i samme slengen slette den oppgitte Europrisen på Satisfy Kardan, enten den er tilfeldig eller ei. Ok? ;)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.914
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er trist for mange, ikke bare Linn, at Jelco må legge ned produksjonen.
Men dette ser spennende ut, Krane ser ut som en kvalitetsarm. Prismessig ligger den bare litt under Akito, og da lurer jeg på hvordan disse to vil komme ut i sammenlikning.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Jeg innså vel ikke helt alvoret i situasjonen. Men jeg skal love deg at jeg tar kontakt med deg også neste gang nyhetsartikkelen handler om et av dine produkter, og det ikke bare er en bisetning som et sammenligningsgrunnlag.

Og så har jeg nå tatt initiativ til å få oppdatert den aktuelle artikkelen med norsk pris på selve armen. Når jeg får den skal jeg i samme slengen slette den oppgitte Europrisen på Satisfy Kardan, enten den er tilfeldig eller ei. Ok? ;)
Mitt innspill var egentlig av generell karakter og ikke utelukkende knyttet til de produktene vi er ansvarlige for. Å oppgi priser i utenlandsk valuta er en unote som vi alle synder mot fra tid til annen. :)
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Mitt innspill var egentlig av generell karakter og ikke utelukkende knyttet til de produktene vi er ansvarlige for. Å oppgi priser i utenlandsk valuta er en unote som vi alle synder mot fra tid til annen. :)
Jeg ser den. Men i veldig mange tilfeller er det eneste alternativet å ikke si noe om pris i det hele tatt. Vi skriver ofte nyhetsartikler om produkter før norsk pris er fastsatt.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn