TDAI 2210 – ny modulær strømmeforsterker fra Lyngdorf

TDAI2210-3.jpg

Lyngdorf har lettet på sløret til sin nyeste modulære strømmeforsterker TDAI 2210. Den befinner seg i Premiumsegmentet, og er beregnet å komme i hyllene i løpet av september.

Integrerte strømmeforsterkere med en formidabel skjerm er ikke lenger et sjeldent dyr, men et produkt stadig flere produsenter slutter seg til i ulike prisklasser. Det gjelder også for Lyngdorf Audio, som lanserte sin nye digitale strømmeforsterker TDAI-2210 under High End 2025 i München, som fant sted 15.–18. mai. Modellen ble presentert som en mellomting mellom TDAI-1120 og TDAI-3400 – både i størrelse, kraft og funksjonalitet.

Equibit
Lyngdorf benytter en heldigital forsterkerteknologi i TDAI 2210, i likhet med de to modellene som flankerer denne nykommeren på hver sin side. Equibit er Lyngdorfs egenutviklede digitale forsterkerteknologi, og den skiller seg fra både tradisjonelle analoge og vanlige klasse D-forsterkere på flere måter. I stedet for å konvertere det digitale signalet til analogt før forsterkning, beholder Equibit signalet digitalt helt frem til høyttalerterminalene. Dette skal ifølge Lyngdorf gi mindre støy, lavere forvrengning og en ren og presis lydgjengivelse.

Equibit bruker en modifisert PWM-teknikk, men i motsetning til mange klasse D-forsterkere, skjer volumkontrollen uten analog demping. Volumet justeres ved å regulere spenningen i strømforsyningen, noe som skal gi bedre dynamikk og lavere tap.

Inkarnasjonen av Equibit i TDAI 2210 serverer en effekt på 2 x 105 W RMS i 8 Ω, som dobles til 2 x 210 W i 4Ω....

Les hele nyhetsartikkelen om Lyngdorf TDAI 2210 i Audiophiøe.no

TDAI2210-2.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
2.010
Link til alle artikler
621
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Sl-1200 M7G/M7GL – Gold Edition jubileumsmodell fra Technics

Sl-1200 M7G/M7GL – Gold Edition jubileumsmodell fra Technics

• 15
Technics ser ut til å være glad i jubileumsmarkeringer. Denne er det 55års jubileet for deres suksessmodell SL-1200 som skal markeres. Og det innebærer at det egentlig er 2027 som er året blikket...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Sonos Play – en veteran med perfekt treff på hoppkanten

TEST: Sonos Play – en veteran med perfekt treff på hoppkanten

• 0
Sonos kom med en ny strømmehøyttaler tidligere i vår, og vi har hatt et eksemplar på en grundig test. Eller rettere sagt – to eksemplar. I begynnelsen var Sonos, og det var de tre modellene...
Fortsett
Audiophile.no
Aurora – Argon Audio går helt nye veier

Aurora – Argon Audio går helt nye veier

• 0
Argon Audio har produsert platespillere i nærmere to tiår, og har etablert seg som en produsent med stort modellvolum. Men denne gangen har de gått helt nye veier, med sin ferske kreasjon Aurora...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Sennheiser Momentum 5 – lillebror med større ambisjoner.

TEST: Sennheiser Momentum 5 – lillebror med større ambisjoner.

• 0
Det er alltid høye forventninger til nye modeller fra Sennheiser. Ofte dreier det seg om kablede modeller i 500- eller 600-serien, men denne gangen er det snakk om etterfølgerne til Momentum 4...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: 2500 watt - Vera Audio M1600

TEST: 2500 watt - Vera Audio M1600

• 0
Etter kvart som eg har vorte eldre og hifianlegget betre, har eg roa meg ned. Interessa for å prøve ut ymse hifidingsar har roa seg. Anlegget eg har, er greitt nok til mitt bruk, og eg treng ikkje...
Fortsett
Audiophile.no
KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

• 20
KEF har hatt stor suksess med sine LS50-kreasjoner de siste fjorten årene. I dag lanserte de en nyskapning som tar dette konseptet et solid steg videre, både teknologisk og når det gjelder design...
Fortsett
Topp Bunn