Konvertere under 10 tusen? Hva finnes?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
cybervision_ skrev:
Jeg tror du ville fått mer lyd igjen for pengene om du hadde lagt 8000-hegelkroner i høyttalerleddet i tillegg til det du la ut for GS10, enn ved å bytte DAC.
Rolig nå! ;)

GS10 funker bedre enn betydelig dyrere høyttalere som har vært innom her hos meg. Dette handler ikke om pris, men om at jeg endelig har funnet en høyttaler jeg kan leve en stund med. Nå vurderer jeg å gi den enda bedre signalkvalitet. Ingen av de andre høyttalerne jeg har hatt innom har fått meg til å vurdere det samme. Jeg synes forøvrig det gikk ganske greit å skille Hegel og Cambridge, men for all del, vi snakker om nyanser her. Kan ikke sammenlignes med forskjeller mellom høyttalere.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Sjelden noen nevner MF V-DAC. Koster den for lite, eller er lyden dårlig?
 
C

Cyber

Gjest
Hehe, glem det jeg skrev ;)

Jeg klarer og å skille dem, men vet ikke om jeg kunne gått inn i samme rom spillende med en av de 3 nevnte DACer og satt 1000 kroner på at jeg tippet riktig hvis du skjønner hva jeg mener, men ved A/B testing og avspilling av kjent musikk hører man små forskjeller.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Loevhagen skrev:
Sjelden noen nevner MF V-DAC. Koster den for lite, eller er lyden dårlig?
Ingen av delene; men MF og Naim er som vann og olje; de mixer dårlig.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Vidar P skrev:
Man får høre selv soedal, jeg liker Beresford bedre enn DacMagic og Benchmark, andre må gjerne med rette mene det motsatte. Men for meg så høres det ut som om du har bestemt deg basert på den omtalen du har valgt å vektlegge. Det fins plenty omtale av folk som liker Beresford best også. Smak og behag og noe til. Greit nok, men jeg tror det er umulig å preevaluere hva du vil like best, uansett hvor mange omtaler man leser. Du vet ikke før du har hørt. Det er synd det snart er slutt på hififorhandlere.
Artig at du likte Beresfor best. Ser jo at mange her på sentralen liker den godt.
Dette med forhandlere er jeg helt enig i. Jeg hadde neppe tenkt tanken på å bytte konverter om vi ikke hadde hatt en veldig grei Soundgarden her i byen som jeg fikke testet en Hegel dac av. Det er et stort must å kunne høre før kjøp. Jeg kjøper helst ikke et nytt produkt uten å ha hørt det først, så det er hovedgrunnen til at Beresford faller litt bort for min del.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hegel låter jo også bra (har ikke hørt dac'en men liker cdp'ene godt). I mine ører iallefall. Det beste er vel å kjøpe noe man hører og liker, heller enn å ta en sjanse på noe man ikke har hørt. Om det er en mulighet da.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.234
Antall liker
4.856
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
For dem som leser tysk har Stereoplay en sammenligningstest mellom Lavry DA11, Cambridge DACmagic, Musical Fidelity V-DAC og Advance Acoustic MDA 503.

Ikke uventet rangeres DA11 høyest. Den er god del dyrere, også.

"Fazit:

Die Entwickler der getesteten D/A-Wandler hatten unterschiedliche Zielgruppen im Visier. Musical Fidelity richtet sich mit dem V-DAC an den Konsumenten, der nur eine (maximal zwei) Quellen aufrüsten will. Cambridge liefert für kleines Geld einen klanglich überzeugenden, bestens ausgestatteten Wandler.

Der MDA 503 von Advance Acoustic spricht mit reichlichem Materialeinsatz und edlen Röhrenausgangsstufen die klassische High-End-Klientel an. Studio-Profi Lavry gelingt mit dem DA 11 ein toller Heim-Einstieg: Er erzielt über USB und S/P-DIF die höchste Klangsteigerung im Test.
"


(Google's fortvilte forsøk på oversettelse her)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
cybervision_ skrev:
Hehe, glem det jeg skrev ;)

Jeg klarer og å skille dem, men vet ikke om jeg kunne gått inn i samme rom spillende med en av de 3 nevnte DACer og satt 1000 kroner på at jeg tippet riktig hvis du skjønner hva jeg mener, men ved A/B testing og avspilling av kjent musikk hører man små forskjeller.
Ja, det er ganske små forskjeller, men de kan ha betydning over tid. Kjøpte meg forresten en Nordost Enchantress signalkabel forleden. Sjekket denne opp mot en Qed Qunex 1. Hørte ikke en dritt i forskjell. Bare en digresjon...
 
C

Cyber

Gjest
Helt riktig.

Jeg for min del synes jo det er et pluss med Caiman at den koster lite og yter så bra.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sonisk djevelutdrivelse? Tungetale?

"Så enkelt som passer omformer via USB til PC eller Macintosh notisbok kan plasseres (og knip igjen den innebygde Play Board), er djevelen, som beskrevet i testen, kjent i detalj.

PC spør omformer: det gir høy oppløsning nedlastinger til lav-MP3, den mest omfattende data samlinger."

Jeg visste google var kjøpt og betalt av Livets Ord. ::)
 

StanleyB

Bransjeaktør
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
As a member of hifisentralen I make an effort to deliver orders for other members at zero extra tax if possible ;). So my DACs are cheaper to buy in Norway when ordered from the UK compared to if you lived in the UK ;D.

Stan
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Jeg vet ikke om du har bestemt deg jeg Soedal. Men benytter selv Beresford TC-7520 i et Naim/Monitor Audio oppsett, med stort hell. Jeg bruker også headampen i denne til tider, også det med godt resultat.

Kjøper du en Caiman er det gode sjanser for at du blit fornøyd. Jeg er rimelig sikker på at den står seg bra mot DacMagic'en, dessuten får du en super hodetlf amp med på kjøpet. Skulle det ikke funke i det hele tatt, er Beresford lett omsettelig på bruktmarkedet.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Todd skrev:
Jeg vet ikke om du har bestemt deg jeg Soedal. Men benytter selv Beresford TC-7520 i et Naim/Monitor Audio oppsett, med stort hell. Jeg bruker også headampen i denne til tider, også det med godt resultat.

Kjøper du en Caiman er det gode sjanser for at du blit fornøyd. Jeg er rimelig sikker på at den står seg bra mot DacMagic'en, dessuten får du en super hodetlf amp med på kjøpet. Skulle det ikke funke i det hele tatt, er Beresford lett omsettelig på bruktmarkedet.
Flere som har anbefalt denne. Takker for tipset.
For å være helt ærlig så vil jeg ikke ha en Beresford. Har sjekket en del på nettet og dette er rebrandede produkter fra TEC. Beresford selv er mistenkt for å bruke nettsider som vår til å spre informasjon og brukertester under falskt navn.
http://www.head-fi.org/forums/f7/li...headfi-bashing-267232/index5.html#post5488620

Jeg vil gjerne ha et produkt som gir meg eierglede også fra andre perspektiver enn de rent lydmessige. Her faller Beresford igjennom.

Har fått tilbud om å låne en Benchmark DAC1 av en privatperson her i distriktet, så det blir spennende å høre hvordan den er.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
StanleyB skrev:
As a member of hifisentralen I make an effort to deliver orders for other members at zero extra tax if possible ;). So my DACs are cheaper to buy in Norway when ordered from the UK compared to if you lived in the UK ;D.

Stan
Tydeligvis en seriøs produsent dette.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Hei,
Har en 2002 modell Thule spirit cd spiller og lurer litt på om en Dacmagic vil være en rimelig og smart oppgradering for denne.
Vil jo tro at det er gjort noen digitale fremskritt på åtte år.
Har i utgangspunktet tenkt å bruke Thulen som driverk, men liker tanken på muligheten og fleksibiliteten den tilbyr.
Skulle gjerne vurdert Hegel også, men desverre litt for kostbar akkurat nå.
Etter det jeg har lest tror jeg nok også at Cambridgen passer bedre inn i anlegget mitt.
Men til syvende og sist, vil den være en oppgradering i forhold til en gammel Thule cd spiller og ikke minst, er den støyfri?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
SOEDAL skrev:
Todd skrev:
Jeg vet ikke om du har bestemt deg jeg Soedal. Men benytter selv Beresford TC-7520 i et Naim/Monitor Audio oppsett, med stort hell. Jeg bruker også headampen i denne til tider, også det med godt resultat.

Kjøper du en Caiman er det gode sjanser for at du blit fornøyd. Jeg er rimelig sikker på at den står seg bra mot DacMagic'en, dessuten får du en super hodetlf amp med på kjøpet. Skulle det ikke funke i det hele tatt, er Beresford lett omsettelig på bruktmarkedet.
Flere som har anbefalt denne. Takker for tipset.
For å være helt ærlig så vil jeg ikke ha en Beresford. Har sjekket en del på nettet og dette er rebrandede produkter fra TEC. Beresford selv er mistenkt for å bruke nettsider som vår til å spre informasjon og brukertester under falskt navn.
http://www.head-fi.org/forums/f7/li...headfi-bashing-267232/index5.html#post5488620

Jeg vil gjerne ha et produkt som gir meg eierglede også fra andre perspektiver enn de rent lydmessige. Her faller Beresford igjennom.

Har fått tilbud om å låne en Benchmark DAC1 av en privatperson her i distriktet, så det blir spennende å høre hvordan den er.
Er kjent med dette og skal ikke forsøke å legitimere Stanleys salgknep. Historien over er trist, ikke minst for Beresford selv. Spørsmålet mitt er dog hvor forkasterlig dette egentlig er?? Moralsk sett vil jeg tippe det foregår langt verre ting i HIFI bransjen enn dette.....

Husk på at Stanley lager knall gode produkter og at han har lykkes å nå ut til et stort publikum kun via brukererfaringer. Her er det ingen glossy markedsføring med tilhørende kostnader som bakes inn i produktene. At produsenter benytter sosiale medier på denne måten er heller ikke ukjent...

Nok om det, jeg forstår du er på utkikk etter noe annet. Jeg har selv sondert markedet for en oppgradering av DAC tilpasset NAIM/Monitor Audio, men har tilgode å finne noe som vil være det naturlige landepunktet mellom Beresford og Naim DAC. Skulle du finne en god løsning vil jeg gjerne høre om det :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
baluba skrev:
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
Vel, han tilbyr vel egentlig å prøve å merke pakkene slik at de ikke skal bli momsbelagt/lure tollen. Ikke spesielt høyverdig spør du meg. Snyt og bedrag.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
Vel, han tilbyr vel egentlig å prøve å merke pakkene slik at de ikke skal bli momsbelagt/lure tollen. Ikke spesielt høyverdig spør du meg. Snyt og bedrag.
So? Det koster ikke ham penger, og jeg blir kriminell. Like fullt blir det billig for meg, og det er jo ikke akkurat snakk om narkosmugling heller. Hvem har vel ikke tatt med seg litt over kvoten? Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg aldri har blitt stoppet i tollen på tross av mange passeringer, og at jeg i alle fall i storparten av tilfellene har hatt med litt ekstra sigg og brennevin. Men ikke mer enn en kartong + en flaske.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
baluba skrev:
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
Vel, han tilbyr vel egentlig å prøve å merke pakkene slik at de ikke skal bli momsbelagt/lure tollen. Ikke spesielt høyverdig spør du meg. Snyt og bedrag.
So? Det koster ikke ham penger, og jeg blir kriminell. Like fullt blir det billig for meg, og det er jo ikke akkurat snakk om narkosmugling heller. Hvem har vel ikke tatt med seg litt over kvoten? Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg aldri har blitt stoppet i tollen på tross av mange passeringer, og at jeg i alle fall i storparten av tilfellene har hatt med litt ekstra sigg og brennevin. Men ikke mer enn en kartong + en flaske.
Vel, du om det. Personlig synes jeg dette er ganske ugreit.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
Vel, han tilbyr vel egentlig å prøve å merke pakkene slik at de ikke skal bli momsbelagt/lure tollen. Ikke spesielt høyverdig spør du meg. Snyt og bedrag.
So? Det koster ikke ham penger, og jeg blir kriminell. Like fullt blir det billig for meg, og det er jo ikke akkurat snakk om narkosmugling heller. Hvem har vel ikke tatt med seg litt over kvoten? Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg aldri har blitt stoppet i tollen på tross av mange passeringer, og at jeg i alle fall i storparten av tilfellene har hatt med litt ekstra sigg og brennevin. Men ikke mer enn en kartong + en flaske.
Vel, du om det.
Selvfølgelig, og jeg skal jo ikke oppfordre andre til å gjøre det samme. Jeg anbefaler heller ikke trådstarter å gjøre dette, men at jeg selv ville ha gjort det. Moralen min er kanskje ikke for høy i slike tilfeller som dette, men vi har vel litt svin på skogen de fleste av oss. Hvis du alltid holder deg innenfor kvotene skal du ha honnør for det, Soedal.
 

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
244
Antall liker
2
Stanley er en luring, han skrev minst 2 tester av sitt eget produkt under annet anonymt nick på diverse forum. den ene tråden ble fjernet og erstattet av advarsel fra admin isteden, som skrev at innlegget kom fra samme IPadresse som Stanley.
shop elsewhere!! :mad:
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
baluba skrev:
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
SOEDAL skrev:
baluba skrev:
Man kan like Stanley Beresford eller ikke, men ingen kan påstå noe annet enn at det er hyggelig at han lover medlemmer av HFS særbehandling. Det bringe i alle fall meg nærmere et valg av hans dac-er for min del. :)
Vel, han tilbyr vel egentlig å prøve å merke pakkene slik at de ikke skal bli momsbelagt/lure tollen. Ikke spesielt høyverdig spør du meg. Snyt og bedrag.
So? Det koster ikke ham penger, og jeg blir kriminell. Like fullt blir det billig for meg, og det er jo ikke akkurat snakk om narkosmugling heller. Hvem har vel ikke tatt med seg litt over kvoten? Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg aldri har blitt stoppet i tollen på tross av mange passeringer, og at jeg i alle fall i storparten av tilfellene har hatt med litt ekstra sigg og brennevin. Men ikke mer enn en kartong + en flaske.
Vel, du om det.
Selvfølgelig, og jeg skal jo ikke oppfordre andre til å gjøre det samme. Jeg anbefaler heller ikke trådstarter å gjøre dette, men at jeg selv ville ha gjort det. Moralen min er kanskje ikke for høy i slike tilfeller som dette, men vi har vel litt svin på skogen de fleste av oss. Hvis du alltid holder deg innenfor kvotene skal du ha honnør for det, Soedal.
Blir litt off-topic dette men personlig liker jeg å være prinsippfast i slike spørsmål. Prøver egentlig å holde min sti ren selv i forhold til bagateller. Synes dette er viktig både som far, ektemann, venn og samfunnsborger. Det jeg gjør skal være ut fra et ønske om å gjøre det rette, selv i de små ting. Når det er sagt så er jeg ikke noe mer glad i avgifter og surr enn folk flest. Er heller litt antiautoritært anlagt. Vel, det er ikke meningen å høres sur ut. Jeg er ikke det.
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
hahah kom dere ned fra den høye hesten folkens.. dette er latterlig
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Flere forslag til konvertere mottas med takk.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Klin til på en Naim dac, så ser du deg ikke tilbake. Den koster mindre enn skinninteriør i en ny BMW, Audi eller Mercedes, noe "alle" kjøper uten nær sagt å tenke to ganger på det. Dette blir senteret og kilden i et hifisystem for en entusiast i uoverskuelig fremtid, og det er ikke noe å kimse noe mer med :)
 

gunvald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.06.2008
Innlegg
105
Antall liker
3
Ville vurdert Xindak Dac8
Har hatt denne i over ett år nå, og er storfornøyd.
Her kan du fintune lyden med rørutgangen, eller kjøre uten rør på tansistor utgang.
Bruker for tiden et mullard e88cc rør, og dette funker knallbra...
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Vidar P skrev:
Klin til på en Naim dac, så ser du deg ikke tilbake. Den koster mindre enn skinninteriør i en ny BMW, Audi eller Mercedes, noe "alle" kjøper uten nær sagt å tenke to ganger på det. Dette blir senteret og kilden i et hifisystem for en entusiast i uoverskuelig fremtid, og det er ikke noe å kimse noe mer med :)
Vurderer det. Ønsker å tenke langsiktig. I så tilfelle må jeg vente litt med å kjøpe.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.337
Antall liker
2.573
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Enig med Vidar kjøp Naim. Om du er typen med en loddebolt på lur, så bør du vurdere Audio Note. De har dacer fra 6,5 k til 27,5 k. Disse kan du dra ut med bedre komponenter etter som kontoen er på lag. Ellers om du vurderer brukte dacer se etter noen av fullsize dacene til Musical Fidelity. Pent brukt er billigere, og gjør samme jobben. Ps har AN og har hatt MF.Mvh Geir Ø
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
Tydeligvis en seriøs produsent dette.
Jeg leste akkurat mf v-dac tråden på head-fi og fikk en vond smak i munnen. Tror Jeg må jekke en øl.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Spot-on. Den ble meget interessant nå som audioart har senket prisen på den.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
For å unngå misforståelser:

Hva? Har forhandler laget bruker på det forumet og gitt seg ut for å være ordinære bruker(e) for å skryte V-DAC opp i skyene? Det var jo det Beresford-svindelen gikk ut på.

Eller har du en "lei smak i munnen" for du også har lest at den er så god at du bare må ha den? Jeg vurderer den sterkt selv. Spesielt nå når prisen er 2K. :)
 
Topp Bunn