Kontaktet av Dagens Næringsliv

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

Roysen

Gjest
Erland skrev:
Straks du begynner å snakke om bruksverdien av en kabelstump til 50K, da har du "sovnet på Manhattan-trikken kl 0300 og neste stopp er Harlem ;D"

mao - rævkjørt!
;D ;D ;D

Penger og pris er i hvert fall ikke noe jeg er interessert i å diskutere.

Mvh
Roysen
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Roysen skrev:
Erland skrev:
Straks du begynner å snakke om bruksverdien av en kabelstump til 50K, da har du "sovnet på Manhattan-trikken kl 0300 og neste stopp er Harlem ;D"

mao - rævkjørt!
;D ;D ;D

Penger og pris er i hvert fall ikke noe jeg er interessert i å diskutere.

Mvh
Roysen
Nei det er forståelig, men folk elsker å lese om det.

Sleivsparket mitt var ikke helt alvorlig ment, men jeg tror nok det er vanskelig å formidle hva High End (eller HI-Fi generelt) egentlig handler
om til den tilfeldige Lørdags-DN leser. Misforstå meg rett, jeg hadde slukt artikkelen rått.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Roysen skrev:
Erland skrev:
Straks du begynner å snakke om bruksverdien av en kabelstump til 50K, da har du "sovnet på Manhattan-trikken kl 0300 og neste stopp er Harlem ;D"

mao - rævkjørt!
;D ;D ;D

Penger og pris er i hvert fall ikke noe jeg er interessert i å diskutere.

Mvh
Roysen
Uansett gode muligheter for at det blir nevnt. Fort gjort å finne ut prisen på anlegget ditt, om det er det de vil.

Kan sikkert bli en fin artikkel, stiller du opp må du huske å si fra i hvilken utgave det kommer. Kjøper ikke DN på daglig basis for å si det sånn.
 

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
411
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hadde jo vært interresant å gjort en vinkling av 2 forskjellige verdener.
En med ett flott "kjøpt" anlegg og en med ett flott DIY?
Rollls og Lada?
East meets west?
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Still opp ;D

Jeg elsker å lese slike artikler uansett om det er i DN eller Fidelity. Vi bør like at det er interesse rundt denne hobbyen. Kanskje denne artikkelen kan være med på å få folk til å skjønne at vi faktisk IKKE er tullinger.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
janry skrev:
Kanskje denne artikkelen kan være med på å få folk til å skjønne at vi faktisk IKKE er tullinger.
er vel her det kommer inn vor viktig vinklingen er...
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.581
Antall liker
27.715
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg synes også at du bør stille opp. Se på det på denne måten: Det finnes folk som har til hobby å drive med presisjonskast med fiskestang og kastebly! Bare tanken får meg til å føle meg normal...

Det er ikke å forvente at DN skal ønske å fokusere på DIYere, men dette er kanskje en mulighet å nå ut til svært mange og fortelle at det faktisk er musikken som er viktig, og at det gjelder hver eneste bidige audiofil.

Uten å vite noe sikkert, mener jeg å tro at de aller fleste audiofile ikke er børsmeglere, men er helt alminnelige yrkesutøvere. Nåe vi bruker såpass mye tid og ressurser på dette her, er det fordi vi er musikkelskere. Anlegget er en vei til å nå målet, ikke målet i seg selv.

mvh tkr
 

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
411
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Ehh...
Vent nå litt!

La nå karen få litt puste rom til å avgjøre selv om det er noe som han selv vil!

Og det virker vel IKKE som om han har lyst til dette? Han har vært taus en stund.

Kanskje det er andre som er villig til å stille i hans plass?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.581
Antall liker
27.715
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Får jeg gjøre oppmerksom på at
a) Det er Roysen som er blitt forespurt, og
b) Det er Roysen som har lagt ut denne tråden for å høre andres mening?
mvh
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
ernie70 skrev:
Hadde jo vært interresant å gjort en vinkling av 2 forskjellige verdener.
En med ett flott "kjøpt" anlegg og en med ett flott DIY?
Rollls og Lada?
East meets west?
Stikk fingern i jorda & get real....eller i det minste bla igjennom et par eks av blekka det er snakk om. Du er på feil jorde, - DN handler IKKE om hjemmemekking.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Ikke nødvendigvis, men oftest (i hvertfall om Rolls&Lada-analogien din er representativ :p ).
Uansett pris er det nok ikke det DN anser som sitt publikum vil jeg tro.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
tkr skrev:
Det er ikke å forvente at DN skal ønske å fokusere på DIYere, men dette er kanskje en mulighet å nå ut til svært mange og fortelle at det faktisk er musikken som er viktig, og at det gjelder hver eneste bidige audiofil.

mvh tkr
Etter å ha vært medlem og fulgt HFS en stund, tør jeg påstå at det ikke er tilfelle. Finnes vel endel eksempler her på forumet som setter anlegget høyere enn musikken og musikkinteressen. Din uttalelse om hver "eneste bidige audiofil" er jeg ikke med på.

Så tilbake til DN.
Kan aldri tenke meg at journalisten er ute etter å disse eller latterligjøre intervjuobjektet sitt i denne sammenhengen. DN Lørdag er i mine øyne det beste stykke avisutgivelse her til lands. De skal ha for mange, gode, interessante og ikke minst levende reportasjer som gjerne ligger litt på siden av hva folk flest normalt interesserer seg for. Som leser liker ihvertfall jeg og bli overrasket og få et innblikk i og ikke minst lære om noe som for meg kan være ukjent.

Og en ting til, for de som ikke er inne i det. DN lanserer til høsten et nytt glossy livsstilmagasin som skal henvende seg til de med litt mer enn normal sparekonto + oss andre. Kan aldri tenke meg at de er ute etter " å ta" en stakkar som bruker litt ekstra kronasjer på HIFI, snarere tvert imot.

PS. Nei jeg jobber ikke i DN
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
ErosLoveking skrev:
DN Lørdag er i mine øyne det beste stykke avisutgivelse her til lands. De skal ha for mange, gode, interessante og ikke minst levende reportasjer som gjerne ligger litt på siden av hva folk flest normalt interesserer seg for.
Helt korrekt. Meget seriøs og god avis, spesielt, som du skriver, på lørdag. Den dagen er DN det eneste alternativet.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jeg kjenner forsåvidt ikke godt nok til DN, men vil tro at denne avisa ønsker en seriøs vinkling. Ikke minst synes jeg det er et godt tegn at du har fått henvendelsen fra en bruker av forumet. Dette tror jeg du har lite å tape på Roysen. God mulighet for å stille hobbyen vår i et heldig lys. Så får det selvsagt være opp til den enkelte om man ønsker denne typen eksponering. Peronlig synes jeg ikke forskjellen er stor på om man bruker halvannen million på båt, bil eller stereo. Det er glede per krone for lønnstaker som er det vesentlige.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Er vel ikke bra og oppfordre til selvmord Roysen?
En audiofil kan jo komme på tanken å prøve nettopp det.... ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg velger å overse slikt, men det er nå meg da..
Prøv å ikke ta alt personlig og la tvilen komme andre til gode..

For at vi skal få en viss forståelse av resten av folket, så må vi nok stille opp på mest mulig og vise frem det vi har stående og forklare hvorfor vi holder på med dette..
Reproduksjon av musikk veies ikke i form av hvor mye penger folk har, men at de nyter det de har uansett pris..
Det har vært litt vel mye fokus på bare million-anlegg i normale tidsskrifter, det er ikke bare positivt.! Da er det lettere for Ola og Kari Norman å se ned på oss raringer..

Jeg har ikke satt meg inn i hvor mye anlegget ditt koster, det er heller ikke int for meg å vite, men om det er et vellykket anlegg som låter veldig bra og som får musikken "levende", så ville jeg absolutt vurdert å invitert journalisten på en kaffekopp og en lytt før dere avtaler noe bestemt, da har du muligheten til å bli litt kjent med vedkommende også..

Du har vel mulighet til å bestemme en viss del av intervjuet selv.?
Om det skal skrives noe om hvor du bor og hva du heter, hva de tar bilder av osv.?
Ser liksom ikke helt poenget i at de skal "kle deg naken" for dette, så jeg heller i den retningen at du skal stille opp..
 
R

Roysen

Gjest
Rotekroken skrev:
Jeg har ikke satt meg inn i hvor mye anlegget ditt koster, det er heller ikke int for meg å vite, men om det er et vellykket anlegg som låter veldig bra og som får musikken "levende", så ville jeg absolutt vurdert å invitert journalisten på en kaffekopp og en lytt før dere avtaler noe bestemt, da har du muligheten til å bli litt kjent med vedkommende også..
Hva det koster er uinteressant og ut over det synes jeg det der var et godt forslag. Et møte "off the record" først.

Mvh
Roysen
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Only on HFS...blir det debatter om slike ting!

Dette er vel grei skuring? DN-features er som regel noe av det mer leserverdige på lørdager, dette vil sannsynligvis ikke bli noe unntak.

Jeg skjønner egentlig ikke skepsisen, med mindre du har vasket penger i Natal for å finansiere oppsettet ditt ;)

O.
 
R

Roysen

Gjest
Dog skrev:
Jeg skjønner egentlig ikke skepsisen, med mindre du har vasket penger i Natal for å finansiere oppsettet ditt ;)
;D ;D ;D
Skepsisen kommer av at jeg har sett slike artikler tidligere. Sett med nøytrale øyne så det ikke akkurat ut som om journalisten den gangen hadde som intensjon å få øynene til folk opp for vår interesse. Ut over det har journalisten sagt at det som fikk ham til å velge meg var at han her på forumet hadde lest at jeg hadde planer om å legge ny finer på høytalerene mine. Det høres ikke akkurat ut som fokuset er på god lyd da. Fineren har vel ikke akkurat så mye å si for lyden.

Mvh
Roysen
 

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
Jeg spurte om meninger rundt spørsmålet om jeg skulle still opp eller ikke. Ser du ikke at vi audiofile lett kan stilles i et dårlig lys i en slik artikkel?

Jeg har forøvrig ikke skrevet at denne tråden er positiv for de audiofile. Et slikt intervju (med hvem det måtte bli journalisten nå velger som objekt) kan være positiv for vår hobby. Ser du ikke det?

Mvh
Roysen
Hvis du ikke stiller opp så håper jeg at du i det minste legger en link under "mitt anlegg" på dette forumet, hadde vært kjekt å sett oppsettet ditt.

Ellers så synest jeg at det er litt synd at noen reagerer negativt på tråden din, det må jo være lov å spørre om råd (uten å bli uthengt).

Ha en fin kveld

Mvh Jostein
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Still opp!!
Vær blid og hyggelig uten å bli "nerdete" med å overdrive.
Lot journalisten ta med noen av sine egene plater som han hører ofte på og lot han få ett innblikk i LYD ;D
Så kjører du kanskje noen demoer av godplatene dine.

Sånn ser jeg meg det for meg :D
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Roysen skrev:
Noen synspunkter?
HVIS journalisten synes musikken/anlegget ditt låter helt bøtte.............vil ikke det påvirke artikkelen i negativ retning?

Kan du leve med det?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Denne tråden har vel nådd sin ende, og jeg har slettet halvparten av innleggene og låst tråden for videre innlegg.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn