Konge spiller

frankyboys

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Antall liker
0
Hei har et spørsmål som mange nybegynnere har, hvis du vil ha mer en grei nokk lyd "KONGE LYD" hva må en gjøre da selge bilen og kjøpe platespiller,arm og en stift som koster mer en konas smykke skrin. :-\
Eller finnes det spillere som gir krem lyd.
Jeg ser at det brukes mye rega armer i anonser fra butikker men stifter ,Hva velger jeg LYRIA,ORTOFON,REGA,CLEARAUDIO. og ikke minst pris.
Platespillere er det også et gått utvalg av THORENS,J.A MICHELL,LINN,REGA PRO JET,CLEARAUDIO. Jeg spiller 70/80 talls progg og hard rock men vil gjerne ha en uforglemelig tid med plate samlingen min.
Hvor mye bør du legge i en stift og hvor mye i en spiller.
Er det noen her med konkrete forslag ? :) så hadde jeg satt stor pris på det .
Har ikke bestemt meg for pris,har hvert intresert i spillere i mange pris klasser men hvet ikke helt forskjellen og ytelsen på de . Men jeg er klar som et egg jeg for å høre hva dere har å si 8)
PS Hadde helst ikke lyst å gå over 25000 men hva gjør man ikke for lyd hvis det ikke finnes en annen løsning.
Men det kan jo vere at det finnes noe som har exstrem bra lyd for pengene.
MVH
Frankyboys

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
frankyboys skrev:
Hei har et spørsmål som mange nybegynnere har, hvis du vil ha mer en grei nokk lyd "KONGE LYD" hva må en gjøre da selge bilen og kjøpe platespiller,arm og en stift som koster mer en konas smykke skrin. :-\
Jeg ser at det brukes mye rega armer i anonser fra butikker men stifter ,Hva velger jeg LYRIA,ORTOFON,REGA,CLEARAUDIO. og ikke minst pris.
Platespillere er det også et gått utvalg av THORENS,J.A MICHELL,LINN,REGA PRO JET,CLEARAUDIO. Jeg spiller 70/80 talls progg og hard rock men vil gjerne ha en uforglemelig tid med plate samlingen min.
Har ikke bestemt meg for pris,har hvert intresert i spillere i mange pris klasser men hvet ikke helt forskjellen og ytelsen på de . Men jeg er klar som et egg jeg for å høre hva dere har å si 8)

MVH
Frankyboys
Nei, du kan få en god vinylrigg som ikke koster skjorta (eller bilen!).
Og spesielt om du sjekker bruktmarkedet.
Jeg vil ikke komme med noen konkrete forslag til komponenter, til det har jeg egentlig for liten erfaring.
Men; om du begynner med et godt drivverk er dét en god start. Og aller helst et drivverk som ikke er kilen på armer (det får du sikkert råd om). Så er det bare å bygge videre.
En tanke kan være å bruke en større prosentandel på drivverk første gang enn dét som kanskje synes naturlig, så kan du jo evt starte med en rimelig PU og heller oppgradere denne.
Tilogmed PU's selges det jo en god del av brukt her inne, og jeg vil tro at ingen tør å bløffe med kvaliteten på hva de selger så lenge de er/ønsker å være medlemmer her.

Tror det vil vært lurt om du kommer opp med en omtrentlig budsjettramme, dét gjør det mye lettere å foreslå komponenter.

Lykke til :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
olaps skrev:
frankyboys skrev:

MVH
Frankyboys
Nei, du kan få en god vinylrigg som ikke koster skjorta (eller bilen!).
Og spesielt om du sjekker bruktmarkedet.
Jeg vil ikke komme med noen konkrete forslag til komponenter, til det har jeg egentlig for liten erfaring.
Men; om du begynner med et godt drivverk er dét en god start. Og aller helst et drivverk som ikke er kilen på armer (det får du sikkert råd om). Så er det bare å bygge videre.
En tanke kan være å bruke en større prosentandel på drivverk første gang enn dét som kanskje synes naturlig, så kan du jo evt starte med en rimelig PU og heller oppgradere denne.
Tilogmed PU's selges det jo en god del av brukt her inne, og jeg vil tro at ingen tør å bløffe med kvaliteten på hva de selger så lenge de er/ønsker å være medlemmer her.

Tror det vil vært lurt om du kommer opp med en omtrentlig budsjettramme, dét gjør det mye lettere å foreslå komponenter.

Lykke til :)
No vert det litt personlege meiningar, altså:
Når det gjeld reinbarka progrock frå 70-talet er eg ein tilhengjar av Denon 103 (utan bokstav bak). Og denne funkar forferdeleg godt i ein Technics SL 1200 (gjerne med demping på armen), som er veldig rimeleg. Alle direktedrivne Technisspelarar frå ca 1977-82 du kan komme over vil vere på same kvalitetsnivå, men det aller beste er i ein Technics SL 1000 mk II med EPA 100-arm. Denon må ha ein skikkeleg riaa (men funkar også godt med billege MC-trafoar om du berre har MM-inngang på riaa-delen)
Til generell rock er eg litt meir vanskeleg, og har etter kvart fått for meg at VPI er det mest "fornuftige" pr krone, som dessutan er lett å rigge opp (sats på dei beltedrivne om du ikkje har mykje tweake-erfaring). Innan ditt budsjett er det vesle Scout som eignar seg. Denne funkar svært godt med fleire pickupar, både Benz og Dynavector, men her passar det ikkje med Denon 103.
Riaa-trinn; du må nesten høyre dei. Eg likar særleg godt Cary sin 302 til rockemusikk (ja, til det meste, faktisk), men det er billegare ting som også gjer susen. ASR lagar veldig gode allroundarar, og det eg har høyrt av trichord imponerar. Les elles her om riaa: http://www.audiophile.no/?did=9075981

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg må si jeg liker deg, Arve. Jeg er som regel enig i hvert ord du skriver. Som her. ;D Jeg hadde skrevet så å si akkurat det samme, men da på bokmål, selvsagt. Noen forskjeller må det jo være.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.308
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Nå trodde jeg jamen kongen vår hadde begynt å spille et instrument gitt. Jeg har høy toleranse for skrivefeil, og skriver masse rart selv, men denne tendensen vi har til å dele ord i tide og utide genererer mye rart og masse misforståelser. Antar tråden skulle hete Kongespiller, og ber om unnskyldning for at jeg fremstår som en gammel pedant. Nå får jeg sikkert masse pepper....og nei, jeg er ikke norsklærer.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Takk for at du påpeker språklig tjafs og ugress, erato. En god dag til deg med hilsen fra en annen gammel pedant. Som lever godt med å være det. ;D

frankyboys

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Antall liker
0
Var og så på VPI SCOUT JPW9 det var en nydelig spiller,ble fristet med en gang :D
Men CARY 302 virket veldig dyr :-\ men jeg tror det var ASR jeg nydelig leste en test om, og der virket det som om den var et kanon kjøp .Men hvis det er andre som har lest testen hvordan tror dere den hevder seg i mot de dyre som CARY er det stor forskjelder herifra og til de mye mer kostbare?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
frankyboys skrev:
Var og så på VPI SCOUT JPW9 det var en nydelig spiller,ble fristet med en gang :D
Men CARY 302 virket veldig dyr :-\ men jeg tror det var ASR jeg nydelig leste en test om, og der virket det som om den var et kanon kjøp .Men hvis det er andre som har lest testen hvordan tror dere den hevder seg i mot de dyre som CARY er det stor forskjelder herifra og til de mye mer kostbare?
1. Jeg likte CARY PH-302 svært godt da jeg hadde den. Først og fremst pga den fantastiske mellomtonen. Kanskje den mest musikalske RIAA'en jeg har hørt..........
2. Er ikke sikker på at CARY og VPI er den beste matchen. Her kommer det selvsagt an på valg av PU, men jeg oppfatter VPI som LITT basstung, og dét er CARY'en også (kul i mellombassen). Har ikke hørt siste versjon av ASR'en, men den er nok mer linjær og "HiFi-riktig" enn CARy'en...... Men ikke så engasjerende.....
3. Vil tro at CARY + en engelsk spiller (f.ex NA Spacedeck) kan være en glimrende match (med riktig valgt PU, vel og merke).
Mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Torget vurderinger
0
302 er flott i mellomtonen, men eg var spesielt imponert over bassen. Ikkje tung i det heile tatt, men med ordentleg autoritet. Men kan hende ein Spacedeck eller annan Nottingham hadde glitra endå meir enn min VPI?

Elles er ASR mini Basis veldig bra - men eg har ikkje høyrt den siste versjonen.

Har ein test av 302 liggande, men har hatt store problem med www.audiophile.no sitt publiseringsverktøy. No har vi snart fått gjort unna ei modernisering på både design og funksjonalitet, og eg reknar med at det kan publiserast nokre riktig spennande artiklar dei neste vekene (omtale av Cary 302, sjølvsagt, men også VPI SSM, der eg samanliknar rimdrive og belte (for fyrste gong ei direkte samanlikning mellom mellomhjulsdrift og beltedrift som prinsipp på same spelar. Ja, det var til dels stor skilnad)
Eg prøvde 302 ørlite med LP 12, ein relativt storarta match det også. Men eg tok ikkje jobben med å skifte pickup til Benz LP som eg hadde på VPI SSM, samanlikninga vart såleis såpass haltande at det var lite å skrive om. Jaja, vi får sjå.

Elles er eg m.a. norsklærar, og tykkjer orddelingsfeil er dei artigaste av alle feiltyper.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
302 er flott i mellomtonen, men eg var spesielt imponert over bassen. Ikkje tung i det heile tatt, men med ordentleg autoritet. Men kan hende ein Spacedeck eller annan Nottingham hadde glitra endå meir enn min VPI?

Elles er ASR mini Basis veldig bra - men eg har ikkje høyrt den siste versjonen.

Har ein test av 302 liggande, men har hatt store problem med www.audiophile.no sitt publiseringsverktøy. No har vi snart fått gjort unna ei modernisering på både design og funksjonalitet, og eg reknar med at det kan publiserast nokre riktig spennande artiklar dei neste vekene (omtale av Cary 302, sjølvsagt, men også VPI SSM, der eg samanliknar rimdrive og belte (for fyrste gong ei direkte samanlikning mellom mellomhjulsdrift og beltedrift som prinsipp på same spelar. Ja, det var til dels stor skilnad)
Eg prøvde 302 ørlite med LP 12, ein relativt storarta match det også. Men eg tok ikkje jobben med å skifte pickup til Benz LP som eg hadde på VPI SSM, samanlikninga vart såleis såpass haltande at det var lite å skrive om. Jaja, vi får sjå.
Mener heller ikke at PH-302 er basstung (treg), den er dynamisk og nyansert i bassen. Men jeg er rimelig sikker på at den har en pukkel i mellombassen, fikk vel dét bekrefta da jeg erstatta PH-302 med Pass Labs XOno.
Hadde forøvrig PH-302 da jeg hadde NA Hyperspace m/TriPlanar og Koetsu Urushi. Det var en god kombinasjon mht bassgjengivelse (men med denne "pukkelen"). Hadde imidlertid tendenser til hardhet i øvre mellomtone (damestemmer), noe som enkelte mente kunne skyldes Hyperspace, evt hele drivverk/arm/PU-kombinasjonen (Spacedeck låter varmere).
PH-302 med PT Anniversary, TriPlanar og Lyra Titan ble derimot aldri hard, selv om Titan kan være en aning mer mot det analytiske enn Koetsuen er ansett å være. Men også denne kombinasjonen med en liten kul "der nede"....... ;)
Men som sagt, PH-302 er et meget musikalsk trinn og "umulig" å ikke like. Jeg bytta det ut primært pga for høyt støynivå (har AG Duo m/104 dB følsomhet).

Mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
Elles er eg m.a. norsklærar, og tykkjer orddelingsfeil er dei artigaste av alle feiltyper.
Ord delings feil ;D
Godt du har humor til å le av orddelingsfeil, jeg blir mest irritert....... :(
Men de kan jo gi seg noen artige utslag, slik som i overskrifta her :) :)

Ellers synes jeg godt skrevet nynorsk er bokmålet langt overlegent!! Synd det ikke er flere som praktiserer det..........

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Origin live aurora + OL silver arm + spør Trond hos maxwell om passende PU.
Kjøp det demobrukte Whest Riaa trinnet som PMaudio har for salg, og du nok såvidt passert 30 (med litt pruting).
Det kan UMULIG gå galt.
Jeg har ikke mye erfaringer med platespillere, men noen stykker har det nå blitt hørt på etterhvert, og inntrykket jeg sitter igjen med til nå er at det finnes platespillere, også finnes det origin live.
Men som sagt, min erfaring er temmelig begrenset.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Torget vurderinger
0
Interessant å lese dine vurderingar om m.a. Nottingham/Cary-kombinasjonen, Olaps. Eg har ikkje fått høve til å lytte til alle Nottinghamspelarane, men har vore veldig begeistra over desse drivveka - mellom det aller beste, trur eg, iallfall når det gjeld "svart" bakgrunn. Armane er sikkert greie nok, men eg har ikkje fått den heilt store begeistringa så langt (treng nok prøve dei dyraste). Pass Labs må eg få testa snarast. Eg var veldig imponert over det eg såg i Horten, sjølv om oppsettet ikkje verka ideelt, kanskje med unntak av dei minste høgtalarane.

Kjekt å få ros for nynorsken - det har ikkje alltid vore slik, må vite...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
Interessant å lese dine vurderingar om m.a. Nottingham/Cary-kombinasjonen, Olaps. Eg har ikkje fått høve til å lytte til alle Nottinghamspelarane, men har vore veldig begeistra over desse drivveka - mellom det aller beste, trur eg, iallfall når det gjeld "svart" bakgrunn. Armane er sikkert greie nok, men eg har ikkje fått den heilt store begeistringa så langt (treng nok prøve dei dyraste). Pass Labs må eg få testa snarast. Eg var veldig imponert over det eg såg i Horten, sjølv om oppsettet ikkje verka ideelt, kanskje med unntak av dei minste høgtalarane.

Kjekt å få ros for nynorsken - det har ikkje alltid vore slik, må vite...
Har kun hatt Hyperspace sjøl, men fikk endel råd/kommentarer da jeg sleit med den nevnte hardheten. Mange her inne, bl.a Jens som har hatt flere NA-spillere, mente Hyperspace låt mer kjølig enn f.eks Spacedeck.

Ang NA-armene har jeg kun kjennskap til Space, og ble ikke imponert. Men tror de i det minste at de spiller best på NA's egne drivverk.
Jens har hatt mange NA-armer også..........

Gled deg til XOno :)
I tillegg til god lyd har den en byggekvalitet til etterfølgelse. Eller etter følg else......... ;)

OT:
Liker egentlig ikke navnet nynorsk. Er jo klar over at det er en skriftform basert på ei "blanding" av dialekter, og at det slik sett er et "nytt språk"........ Men dialektene er gamle, så da synes jeg likevel benevnelsen blir feil. Navnet burde heller reflektert at det et språk basert på det mer opprinnelige (og mangfoldige) norske språket.

At bokmål heter bokmål er greitt, det er jo - i veldig stor grad - en boklig (skriftlig) språk, selv om det dessverre griper om seg, på bekostning av dialekter og nynorsk. Må bare si at jeg håper at det aldri blir et riksmål (dvs brukt av alle), slik det også blir kalt.

OT-slutt ;)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.960
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Tenkte tilegge litt mere OT ang NA drivverk, spiller selv med en Hyperspace
med Acespace arm, og dette spiller allt annet enn hardt og kjøligt.
Nej hellre tvertom stort og fyldigt med en veldigt svart bakgrunn.
Bruker for tiden en DV 20xL men den skall byttes i en snar fremtid til
antingen en Lyra (ev argo i)eller en annen DV.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
cash 63 skrev:
Hei
Tenkte tilegge litt mere OT ang NA drivverk, spiller selv med en Hyperspace
med Acespace arm, og dette spiller allt annet enn hardt og kjøligt.
Nej hellre tvertom stort og fyldigt med en veldigt svart bakgrunn.
Bruker for tiden en DV 20xL men den skall byttes i en snar fremtid til
antingen en Lyra (ev argo i)eller en annen DV.
Konkluderte aldri med at Hyperspacen var skyld i hardheten, men i min leiting etter årsak ble jeg fortalt at en del brukere hadde erfart Hyperspace som kjølig ift Spacedeck.
Mulig hardheten skyldtes kombinasjonen PU/arm/spiller........???
På PT Anniversary har jeg aldri opplved noe av dette. Men så er det jo den i utgangspunktet IMO en bedre spiller. Og med Titan fikk den til fulle vist hele sitt potensiale :)
Mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg kan jo bekrefte at Scout, JMW9 og ASR sin nyeste mini basis er en flott kombinasjon -
jeg er fantastisk fornøyd, og har investert i en solid pu også - som ikke gjør skam på hverken
det ene eller det andre. Ekstremt mye for pengene når det gjelder VPI og ASR!

P.S Jeg lurte også på hvem som var Konge og hva han spilte, men skal la den ligge ;)

O.
frankyboys skrev:

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Dog skrev:
Jeg kan jo bekrefte at Scout, JMW9 og ASR sin nyeste mini basis er en flott kombinasjon -
jeg er fantastisk fornøyd, og har investert i en solid pu også - som ikke gjør skam på hverken

P.S Jeg lurte også på hvem som var Konge og hva han spilte, men skal la den ligge ;)

O.
frankyboys skrev:
Har en kamerat med VPI + den dyreste ASR'en; også en meget god kombi.
Kjenner som sagt ikke den nyeste ASR'en som nevnes, men om den er basert på mye av den samme lydfilosofien som storebroren så lover det jo godt :)

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Antall liker
56
Torget vurderinger
17
impulse skrev:
Takk for at du påpeker språklig tjafs og ugress, erato. En god dag til deg med hilsen fra en annen gammel pedant. Som lever godt med å være det. ;D
Takk, takk til begge.

Hva med høytaler fra Audio Physics? Eller som det skal være: høyttaler fra Audio Physic. Hvorfor er det så vanskelig?

HØYTTALER! HØRER DERE!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dog skrev:

O.
frankyboys skrev:
Hehe. Men du Ole, når vi først er der, "ASR sin" er vel i beste fall en ganske infantil form, med mindre du skriver nynorsk. ;) Det skal vel være ASRs, synes du ikke? ;D Sorry, men jeg greidde ikke å la den ligge.....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Torget vurderinger
0
impulse skrev:
Dog skrev:

O.
frankyboys skrev:
Hehe. Men du Ole, når vi først er der, "ASR sin" er vel i beste fall en ganske infantil form, med mindre du skriver nynorsk. ;) Det skal vel være ASRs, synes du ikke? ;D Sorry, men jeg greidde ikke å la den ligge.....
Den der genitiven er no infantil nok etter mi meining, eit språkleg rudiment samanlikna med t.d. nynorsk.
Gjer du ein direkte samanlikning mellom ASR Mini Basis og Cary 302 med dei skikkeleg "store" pickupane (t.d. Dynavector og Benz sine sånn passeleg tøffe) vil poengsummen heilt klart falle ut til Cary sin fordel, om enn ikkje dersom du er spesielt på jakt etter det utprega analytiske og distinkte (og då hadde du ganske sikkert gått for ein annan type pickup enn desse svinedyre "som har alt". Cary er noko så inn i hampen musikalsk....

Det er vel meir naturleg å samanlikne med ASR sin største modell, som er vesentleg dyrare enn Cary. Denne har eg ikkje høyrt. Han skal vere mykje av det same som dei mindre modellane, men ha ein avsindig god bassattgjeving og ein nyanserikdom innan det dynamiske som er heilt utruleg.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
Den der genitiven er no infantil nok etter mi meining, eit språkleg rudiment samanlikna med t.d. nynorsk.
Gjer du ein direkte samanlikning mellom ASR Mini Basis og Cary 302 med dei skikkeleg "store" pickupane (t.d. Dynavector og Benz sine sånn passeleg tøffe) vil poengsummen heilt klart falle ut til Cary sin fordel, om enn ikkje dersom du er spesielt på jakt etter det utprega analytiske og distinkte (og då hadde du ganske sikkert gått for ein annan type pickup enn desse svinedyre "som har alt". Cary er noko så inn i hampen musikalsk....

Det er vel meir naturleg å samanlikne med ASR sin største modell, som er vesentleg dyrare enn Cary. Denne har eg ikkje høyrt. Han skal vere mykje av det same som dei mindre modellane, men ha ein avsindig god bassattgjeving og ein nyanserikdom innan det dynamiske som er heilt utruleg.
Nettopp: Musikalitet er Cary'ens største fortrinn. Ikke den mest nøytrale, og litt snill i toppen; men en aldesles herlig musikkformidler :)
To kompiser av meg har den dyreste ASR'en; og den spiller nok med litt ulikt resulatat i de to anlegggene (siden de er definitivt forskjellige). Men man kan vel si at den ikke er direkte "tilgivende", så med den i anlegget bør det meste være "i balanse" ellers blir man avslørt 8)
Mvh

P

Parelius

Gjest
Caryen gjør en formidabel, svingende jobb med XV-1S og ZYX UNIverse også. Men som olaps har antydet, den virker å ha en liten basskul. Skulle vært artig å se målinger på den. Noen som kjenner til det?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
........................................Pass Labs må eg få testa snarast. Eg var veldig imponert over det eg såg i Horten, sjølv om oppsettet ikkje verka ideelt, kanskje med unntak av dei minste høgtalarane.
Og slik ser den ut :)

Har ikke sammenlignet den direkte med den dyreste ASR'en, men jeg tror den er på høyde......... Og litt lettere å "få til"..........(matching).
Mvh

Vedlegg

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Parelius skrev:
Caryen gjør en formidabel, svingende jobb med XV-1S og ZYX UNIverse også. Men som olaps har antydet, den virker å ha en liten basskul. Skulle vært artig å se målinger på den. Noen som kjenner til det?
Forundrer meg ikke :)
Hadde det ikke vært for litt for høyt støygulv vs mine 104 db/(W m) hadde den vært her enda 8)

Husker jeg leste et review av den, tror det var i Positive Feedback........, hvor de også var veldig begeistra. Men den ble ikke valgt som referanse fordi den rett og slett ikke var "HiFi-riktig" nok....... Tolket i ettertid dét som en bekreftelse på denne litt heftige, men sjarmerende, bassgjengivelsen.

Mvh

frankyboys

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Antall liker
0
Hei jeg har som sakt ikke mye erfaring om emne så etter hvert som dere kommer med forslag letter jeg som gal på nettet. Har også blitt anbefalt music hall ? er det en bra spiller. og en annen mente GyroDec med LYRIA Argo i PU . Er dette en annen klasse en de spillerene dere snakker om ?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Selv i nynorsk burde man bruke mer genitiv s spør du meg...men jeg syntes det ble så mye bokstaver i dette tilfellet, ASRs...vs ASR sin...så jeg landet på den mer folkelige varianten. Dette var en lang prosess for meg, jeg brukte mye tid på dette og må stå for mine valg! ;)

O.
impulse skrev:

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
frankyboys skrev:
Hei jeg har som sakt ikke mye erfaring om emne så etter hvert som dere kommer med forslag letter jeg som gal på nettet. Har også blitt anbefalt music hall ? er det en bra spiller. og en annen mente GyroDec med LYRIA Argo i PU . Er dette en annen klasse en de spillerene dere snakker om ?
Misic Hall og GyroDec har jeg ikke erfaring med sjøl, så der skal jeg ikke uttale meg.......
Men LYRA Argo er IMO en meget god PU til prisen.
Lyras PUer er spesielt "tilpasningsdyktige" fordi de fører lite energi tilbake til armen. Men armens masse vs PU'ens compliance må jo uansett sjekkes. Antar imidlertid at Argo spiller godt i de aller fleste middelstunge armer.
Sikkert flere her inne med langt mere erfaringer med Argo (og Argo i).
Mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.862
Sted
Torget vurderinger
0
Dog skrev:
Selv i nynorsk burde man bruke mer genitiv s spør du meg...men jeg syntes det ble så mye bokstaver i dette tilfellet, ASRs...vs ASR sin...så jeg landet på den mer folkelige varianten. Dette var en lang prosess for meg, jeg brukte mye tid på dette og må stå for mine valg! ;)

O.
impulse skrev:
Eg er sikker på at om ein vert slepphendt med genitiv, vil vi få ein masse apostrofar også. Og det høyrer ikkje heime på denne sida av Nordsjøen.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Audiophile-Arve skrev:
Dog skrev:

O.
impulse skrev:
Eg er sikker på at om ein vert slepphendt med genitiv, vil vi få ein masse apostrofar også. Og det høyrer ikkje heime på denne sida av Nordsjøen.

Her er vi nesten rørende enige, Arve. Selv om jeg personlig synes denne tendensen til å henge på "sin" blir litt mye barnehage. "Pappa sin bil" og slikt. Men det er nå meg.....
Nå tar vi oss en solid OT-runde her, får håpe trådstarter ikke får hjertestans...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
Her er vi nesten rørende enige, Arve. Selv om jeg personlig synes denne tendensen til å henge på "sin" blir litt mye barnehage. "Pappa sin bil" og slikt. Men det er nå meg.....
Nå tar vi oss en solid OT-runde her, får håpe trådstarter ikke får hjertestans...
Trådstarters hjertestans...........eller trådstarter sin hjertestans..... ::)
Nei huff, den var vel litt på kanten så tidlig på morran 8)

Ønsker dere alle en fin dag, uansett genitivform og målføre :)

Mvh vinylentusiast

frankyboys

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Antall liker
0
Har lest testen av LYRIA ARGO på AUDIOPHILE.NO og der har de den montert på en skam tøff spiller , er det noen som hvet hva den heter og muliens koster?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
171
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
frankyboys skrev:
Har lest testen av LYRIA ARGO på AUDIOPHILE.NO og der har de den montert på en skam tøff spiller , er det noen som hvet hva den heter og muliens koster?
Arve er skribent og medeier i mediet, så du får nok snart svar :)

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Antall liker
56
Torget vurderinger
17
Spilleren i testen er fra Oracle og armen fra SME. Så vidt jeg vet har ikke Oracle importør i Norge i dag.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Etter som jeg forsto på Tor for en stund siden mistet han agenturet til et dansk firma som skal ha hele Skandinavia. Det var jo et sjakktrekk fra Oracle, i og med at ingen vet om dem. Jeg har forsøkt å lete på nettet uten resultat også. Smart, Oracle. Smart.

frankyboys

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Antall liker
0
Jeg finner den danske inpotøren men kommer ikke til hjemmesiden hans :mad:

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
frankyboys skrev:
Hei er Diablo et bra forforsterker til platespiller.
Det meste av utstyret i denne klassen er godt. Skal du få relevant hjelp her på forumet vil jeg imidlertid råde deg til å spisse spørsmålsstillingen.
Hvilke preferanser har du, i hvilken setting skal utstyret fungere? Hva har du hørt av lyd (platespillere eller anlegg generelt) som du liker, eller like viktig, hva er det du ikke liker.
Stiller du fullstendig fritt med hensyn til spiller, arm, pickup, underlag, riaa, og step-up, eller har du noen bindinger? Hva er viktig for deg? Rytmisk driv eller presisjon og lavt støygulv?

Poenget er at det finnes så mye godt utstyr, og det meste er bedre til noe enn (til) noe annet. I hvert fall i de betalbare klasser, derfor hjelper det å formulere noen enkle brukerkrav.
Etter hva jeg har forstått er Diablo god, om det finnes noe bedre til prisen avhenger sikkert av dine preferanser og hva den skal brukes sammen med av utstyr.

Topp Bunn