Kondolerer alle AC/DC-fans

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.727
Torget vurderinger
4
Kondolerer, ikke for de døde og avlagte, men kondolerer for den endelige spiker'n i kista når Axl Balla i Klem Rosebusk skal overta mikrofonen.

Verdens mest pretensiøse, selvopptatte og humorløse rockestjerne skal altså fronte et band som står for det motsatte.
Det eneste de har til felles må vel være viljen til å samle uhorvelig mengder $$$.

AC/DC Confirm Axl Rose Is New Lead Singer, Joining Band on Tour
 
  • Liker
Reaksjoner: soa

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.472
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Fullstendig ubegripelig. Demens må være smittsomt. Men AC/DC er vel strengt tatt ikke kjent for å være verdens mest sympatiske og omgjengelige karer, sett bort fra musikken.
Så kanskje han passer rett inn. Men om stemmen holder er en helt annen sak. Ingen rockemusikk er vanskeligere å synge enn AC/DC, ingen! (Nei, Queen er ikke rock'n roll)
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Axl har sunget jævlig bra på reunion konsertene, og de spilte faktisk to låter sammen med Angus Young i går som låt tøft. Bra valg dette, av kjente vokalister er det ikke altfor mange å velge imellom som kan synge AC/DC ut turneen. Selv om f.eks Angry Anderson hadde vært tøft, har nok kun en brøkdel av publikummet hørt om han og dermed er nok ikke det ett riktig valg for ett band som AC/DC.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Tror det blir bra.. Men for dem som forventer Brian Johnson stemme, ja da blir det failure ;)
 

Outport

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2014
Innlegg
233
Antall liker
39
Jøss, overraskelser kommer fremdeles av og til. Spennende. Trodde ikke Axel Rose hadde stemme igjen.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.777
Antall liker
11.219
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Hadde vel trodd at Axl hadde druknet i "melposen" for lenge siden.... :)
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.645
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Fydda- dette var triste greier- vil bli en flopp, og det skumle og dumme er at trolig blir denne floppen avslutningen på en kariære uten sidestykke innen hard rocken.

Jeg skimter en supergruppe som har holdt seg på toppen i 4 tiår og som nå firer flagg på alvor.
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.645
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Enig med antonsen- Sinna Anderson hadde smakt- for de som liker AC/DC og ikke kjenner til Rose Tattoo - skjekk gruppa ut:)
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
AC/DC "døde" med Bon Scott etter min mening. Alt de har gitt ut etter er HtH en nedtur, kanskje med unntak av BiB. At Axl Rose nå skal overta for Brian Johnson (som forøvrig er en kul fyr) er en tragedie...jeg støtter kondolansen.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hvis det der er sant kommer Axl til å få litt av en oppgave - med å lære seg den karakteristiske vokalen..Vi kan jo ikke ha et AC/DC som låter GnR, vel??

I en helt annen ende av skalaen (Smokie) var ett av krava til ny vokalist etter originalen--Alan Barton- at den som kom inn måtte synge som Barton gjorde..
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Hvis det der er sant kommer Axl til å få litt av en oppgave - med å lære seg den karakteristiske vokalen..Vi kan jo ikke ha et AC/DC som låter GnR, vel??

I en helt annen ende av skalaen (Smokie) var ett av krava til ny vokalist etter originalen--Alan Barton- at den som kom inn måtte synge som Barton gjorde..
Originalvokalist i Smokie var vel Chris Norman ? :confused:

Axl Rose i AC/DC høres ikke ut som en god plan...men, AC/DC ble aldri det samme etter Bon Scott for min del.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Godt så mange allerede gjør seg en mening om dette :). Jeg har sett AC/DC mange ganger med BJ, og er egentlig "ferdig" med AC/DC Live på mange måter... jeg er veldig spent på Axl i de skoene nå :). Virker jo som at han bare skal steppe inn siste konsertene, så dere MÅ ikke absolutt se det da ;).

Kan ikke forvente at stemmen er lik, men han må løse det på "sin" måte og det har tydeligvis de gjenværende gutta i AC/DC syns han har gjort. Gleder meg, jeg skal iallefall få sett videoklipp av dette, så får dere andre overse det bare ;).
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Enig i at det egentlig har vært nedtur etter Bon Scott, Brian Johnson var heller ikke førstevalget til gutta som ville ha Noddy Holder til jobben.
Han takket nei for å være loyal mot Slade..........
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.048
Antall liker
21.967
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Skjønner helt ærlig ikke dem som mener at ACDC døde med Bon. Brian rocker sinnsykt, ikke mange som klarer nivået hans...
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Skulle likt å sett Myles Kennedy innta micen for AC/DC... i mine ører den beste vokalisten som er å oppdrive.. selv Slash syns så ;)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Dette er vel ikke noe underlig, "Black in Black" har vel solgt mer en alle Bon Scott albumene tilsammen x 10.
Dette har med kredibiltet å gjøre.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Selv om Axl faktisk var kul med G'N'R, har han mistet absolutt all cred for lenge siden, og AC/DC som hadde en god del cred frem til dette skjedde, mistet den nå. Dette var slutten på et stort band, men de har vel egentlig vært ferdige i et par år allerede. Synd at de ikke avlyste resten av turnéen og døde med verdigheten i behold.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
"AC/DC replaces singer who can’t hear with singer who can’t sing" ;)
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Likte en gang Guns, og har likt gammel AcDc siden jeg var for liten til å skjønne greia. Fra slepen særpreget, med ironi og originalitet til kraft og dusinvare til en fyr som strengt ikke har levert varene på mange år og det han leverte var bra i tiden og produktet har ikke tålt tidens tann.
 

Fjellreven

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2013
Innlegg
1.333
Antall liker
3.212
Sted
Heme
Torget vurderinger
2
Pfffrrrttt. Diskusjonen er helt overflødig, alle vet jo at Celine Dion og Anastasia hadde blitt den ultimate vokalduoen i AC/DC.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
Ikke egentlig. Det kom mange bra skiver etter Bon Scott også.
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
500
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
"AC/DC replaces singer who can’t hear with singer who can’t sing" ;)
Om det er noen trøst, så er sannsynligheten for at Axl ikke dukker opp på konserten, eller i alle fall kommer veldig sent, veldig stor :)
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
500
Antall liker
16
Torget vurderinger
1

Rimelig sur vokal
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.472
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Er det så nøye da? AC/DC fikk vel strengt tatt spiker'n i kista da Bon Scott gikk i penalet, og Brian "forstoppa" Johnson overtok.
Ingen ekte AC/DC fan avskriver Back In Black. En legendarisk plate. Liker Scott veldig godt, men synes det er mye bra fra begge periodene til AC/DC.
Bandet har hatt eventyrlig kommersiell og musikalsk suksess med Johnson. Og de var godt på vei med Bon Scott da han døde. Gad vite hvordan verden hadde sett ut om han hadde levd.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
For Those About To Rock, Fly On The Wall og Flick Of The Switch er også gode greier. Etter det sank vel kvaliteten litt her og der, men likevel...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.472
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Hvis Rose synger såpass som det der på turne, er det mer enn godkjent som prestasjon. Men han hører liksom ikke til der... Tror de kunne funnet bedre alternativ ved å se etter yngre og mer sultne vokalister.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.309
Pfffrrrttt. Diskusjonen er helt overflødig, alle vet jo at Celine Dion og Anastasia hadde blitt den ultimate vokalduoen i AC/DC.
Vrææææl....nå skremte du meg!!!!!!! Fikk noen ufattelig stygge bilder på hjernen nå.
 

Fjellreven

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2013
Innlegg
1.333
Antall liker
3.212
Sted
Heme
Torget vurderinger
2
Pfffrrrttt. Diskusjonen er helt overflødig, alle vet jo at Celine Dion og Anastasia hadde blitt den ultimate vokalduoen i AC/DC.
Vrææææl....nå skremte du meg!!!!!!! Fikk noen ufattelig stygge bilder på hjernen nå.
Ligger faktisk et grusomt klipp på youtube. Det verste med å ha blitt utsatt for sånt, er at bildene aldri helt forlater hjernebarken.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.048
Antall liker
21.967
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg må innrømme at jeg ble positivt overrasket over Axl i klippet til Antonsen over her
 

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2015
Innlegg
2.954
Antall liker
316
Det var ikke udelt positive tilbakemeldinger fra fansen da rockebandet AC/DC bestemte seg for å erstatte den hørselsskadde Brian Johnson med Axl Rose, kjent fra Guns n' Roses.

Bandet var tvunget til å erstatte Johnson, siden han risikerer å bli døv.

Det liker ikke fansen. Spesielt ikke danskene, som får besøk av det legendariske rockebandet 12. juni i år. De vil nemlig ha pengene de har betalt for konserten tilbake, siden de «ikke får det de har betalt for». Det skriver DR.
Danskene vil ha pengene tilbake fra AC/DC - NRK Kultur og underholdning - Nyheter og aktuelt stoff
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Jeg ville synest det var kult å se de men en annen vokalist siden jeg har sett de ganske mange ganger allerede. Så de på Wembley for noen år siden- lyden var så dårlig at jeg kunne ha sunget selv uten at noen hadde brydd seg.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
De skulle jo hanket inn vokalisten i Rose Tattoo i stedet for. Han har jo stemme som vil passe dette orkesteret meget bra :)
 
Topp Bunn